"A végén csak igaz lesz amit Mosóczi mondott decemberben. Ő tudott valamit :)"
Ez így van. A döntés már korábban megszületett erről, de a 2009/2010-es menetrendtől akarják ténylegesen lehozni őket végleges telephellyel. És ezen van a hangsúly! A telephely: SV-n decemberig minden adott lesz a DESIRO-k fogadásához.
Épp erre gondoltam kollega!:-),mármint a csoportokra.Lassan elkezdenek szállingózni,és ha ne adj isten bringával jönnek akkor a Bz már édeskevés. Sejtem melyikek lesznek azok,azonban a meglepetésed nem akarom lelőni.:-)
Muszáj ,mert itt a jó idő,és egyre többen vannak a csoportok,az együttes elhelyezés igénylések,rendkívüli vonatmegállítási kérelmek.Ezért nagyjából sejthető,hogy mely vonatok lesznek azok,amelyek majd változni fognak technológiai szempontból.
Nyáron,illetve a szezonra 100%,hogy itt lesznek a Desirok!De nem maradnak.Ha vége a nyári szezonnak,"mennek haza",ahogy eddig mindig tették.De ez nem jelenti azt,hogy a jövőben nem futhatnak itt állandó jelleggel!
"és amúgy kik tárgyalnak a dezsőkről,s kivel? a MÁV, akinek semmi köze hozzájuk?" Ez azért nem egészen igaz!Nem minden van a MÁV-START ZRt. tulajdonában!Csak azok a járművek,amelyeken már nincs hitel.Amelyik még nincs kifizetve,az mind a MÁV ZRt.tulajdona,és tőle bérli kemény összegekért a MÁV-START ZRt.
Egy tervezetet már láttam. Tudom ez semmit sem jelent.
Desiro ügyben tényleg nem szeretnék vitatkozni. Én olyan helyről kaptam a megerősítést "akik döntenek" erről. Nekem ennél több nem kell és nem szeretnék veled partalan vitát folytatni.
Szerintem nem sokan tudják,de biztos "örülnének" ha kiderülne kik miatt alakult így. Előnye az,hogy szinte nincs késés amit ne tudnánk behozni,nem kell mást tenni csak a menetrendben előírt sebességgel továbbítani a vonatot.
Hogy milyen lesz nyáron? Gondolom több vonat lesz mint most,a szokott fordulókban Desiro(ha jut),mintahogy eddig.Vagy sokkal fog különbözni a tavalyitól?
A Start-tól jönnek természetesen, csak nem írtam ki.
"és amúgy kik tárgyalnak a dezsőkről,s kivel? a MÁV, akinek semmi köze hozzájuk?"
Azok akik érdekeltek és érintettek az ügyben. Mivel komoly előkészítésről van szó, biztosra veheted, hogy 2009. decemberétől jönnek a DESIRO-k. Új menetrend lesz, ezt is akarják egyeztetni holnap.
Amúgy ne tiltakozz ilyen rossz indulatúan mindig a Desiro-k balatoni közlekedtetése ellen. A döntéshozók tervezik, tehát kár szembe p.s.lni.:-)
"A görögből behozott egységek közül is talán Július az,amikor ide érkezhetnek azok közül"
Egészen pontosan a nyári menetrend első napjától érkeznek a DESIRO-k a Balatonhoz. Ez persze nem jelenti azt, hogy ezek a görögből bérelt gépek lennének. A "tárgyalások folynak", azt jelenti, hogy a decemberi menetrendváltástól jöhetnek leghamarabb állandóra. Addigra lesz hozzájuk minden SV-n, ami szükséges. A "hazajárásuk" szintén megoldott lesz.
A lényeg pedig inkább az, hogy elkezdődött végre valami!
Amúgy holnap Siófokon a Balatoni Szövetség ülésezik, egyik napirend az északi-part vasúti menetrendje lesz. Ott lesznek a MÁV-tól is és ott leszek én is. Majd hozom a híreket.
Ha folynak is ilyen tárgyalások,akkor is,idén biztos nem lesznek állandó jelleggel az Északi parton Desirok!A görögből behozott egységek közül is talán Július az,amikor ide érkezhetnek azok közül.De a lényeg,hogy idén csak szezonra jönnek!
De, a Muntenia Veszpremen at ment Szhelyre, az Alutus pedig a Balaton-parton.
A Muntena - ha jol emlekszem - vegig lepukkant kek-sarga kocsikkal jart, az Alutus csak az elso 1-2 honapjaban, aztan fokozatosan atvettek a felujitott roman IC kocsik, amik bordok voltak. Sokaig Szergej+rezso huzta, aztan a vegen mar inkabb Csorgo.
Szia ! Konkrétan az Alutus névre emlékszem,román kék kocsik,ferde fehér csíkkal. 1995-1998 késő tavaszi ,nyári időszakban ezek a gépek amiket írtam, fixen,szinte naponta jártak a 29.-esen,persze nyilván a 20.-ason is, illetve Sm térségében.
1995-1996-ban a tapolcai,s fehérvári Szergejek(+néhány Sm-i),nyomta a 29.-en.
Psz.számok így hirtelen:Sv-ről 236,165,110,104,140,141,147,221,214,158
Sm-Tp: 210,211??,213,215,175,064,159
S halvány emlékeim szerint 95-96-ban a leggyakrabban a kérdéses vonatot a 215-ös Szergej vitte.
Persze ezen nem veszünk össze :-)))
S egy kérdés: a köv.psz.-ú Szergejek ,jól emlékszem,h nem voltak gyakori vendégek a 29.-esen ? Sm-Tp: 270,208,246,200,182,223,216, Sv:164,243,149
Ebben az időszakban már mint az Alutus születésekor én már nem emlékszem M62-esre. Esetleg néha egy-egy Uzsai szerelvénnyel.
Nyári fordában a 110-essel taliztam sűrűn no meg amit csurik csináltak saját szergejjel.
147, 158, 165, 237, 243
A 113, 197, 200, 201, 208, 210, 211, 215, 223, 260, 270, Gyorsfordás valamint Savaria s Bakony-Őrség vonatokkal rohangált Sv s Sm között. Eme gépekre már 95-96 tól emlékszem a 20-ason.
Utoljára beó szergejre csak a 055, 072 ugrik be Tp-n de még a 90-es évek nagyon elején.
Az "abortusz" tán a '95 nyári menetrend váltással indult, de elsőként lepattant CFR-es OSzZsD Y kocsikkal. Amikor viszont a szerelvényt a német gyártm. UIC Z2 tip. 19-80 és 20-80 sor. kocsikból állították ki, ez lett az Északi-part legjobb vonata. Tiszta volt, elegáns, kényelmes, jó volt benne utazni. A '90-es évek elejétől a mai napig elhanyagolt 29-es vonalon nagyon örültünk neki.
Hideg téli hajnalokon élmény volt előfűteni Sm-n. Pár volt kollégám szerint a fűtési ampermérő körbe tekeredett.
De '96 őszétől már a vonat 5 db. energia ellátós CFR kocsiból állt. Innentől már télen- nyáron fűteni tudó alkalmatosság kellett rá. Talán '96 novemberében lett kihelyezve 6 db. Északi VF. eredetű fehérvári csörgő Tapolcára. Ezek hamar beálltak a csatasorba, így már más gép nemigen továbbította a vonatpárt. A megemlített pályaszámú szergejek pedig tapolcai eredetűek voltak. A 9 db. Tp.-i gépet a kilencvenes évek közepén egyszerűen átállomásították Sm-re úgy, hogy továbbra is Tp-i személyzet járt velük. Egyébként ekkor kezdett felgyorsulni a tapolcai fűtőház felülről történő leépítése.
Én is gondolkodtam a menetrend készítésekor, hogy kvázi kettényírnám a vonalat füredi határral. Füredig mennének a normális gyorsok. Onnan helyi vonatok Tapolcára. Így már a Dezsőket is jobban ki lehetne használni. De így meg az a gond, hogy a DESIRO-k este nem tudnak "hazamenni" a javítóbázis közelébe.
Na pont ezért értelmetlen az ütemes menetrend a 29-esen:
1. tél munkanap: 3 gyors, csak füredig, pár személy, mukába/ból, iskolába/ból időkben 2. tél hétvége: több gyors, az is tapolcáig, kevesebb személy 3. nyár hétköznap: kb. ami pár éve volt, 5-6 normális gyors, + személyek 4. nyár hétvége: ami a csövön kifér
Valóvan van olyan megállási hely az északi parton ahol az év kilenc hónapjában 30 nap alatt vagy nem jön össze 100 utas, vagy ha össze is jön 100-200 utas, az bizony 500-600 vonat viszi el.
az ilyeneket kéne kvázi elfelejteni végre... legyen napi 3 személy, ezeken megáll, és kész.
röhej, hogy akárszáz tonnák állnak meg és indulnak el napi sokszor, kajálva a gázolajat, növelve a már így is extrém menetidőt, mindez pár vagy akár nulla ember miatt.
másik kedvencem Csajág, 900 fős falu, ahol lakóház az állomás környékén sincs, mégis MINDIG MINDEN megáll, akár van kereszt, akár nincs.
Azt mondom csak te nem érted! Bz-k teljesen háttérbe kerültek a gazdaságtalan csörgős 2 kocsis megoldással szemben. Meg két csörgő ez évben kiesik országos szinten, akkor úgy is mindegy.
Hová tegyük a megmaradó 3 DESIRO egységet? Tettük fel a kérdést a Desiro-s topicban pár nappal ezelőtt.
Nos! Elkészültem a 29-es vonal új, ütemes menetrendtervével. Azt gondolom, hogy ez hozna utast, mivel alapból a székesfehérvári FLIRT érkezésekhez és indulásokhoz alkalmzkodik.
Beleterveztem tehát "István Gyuri 3 szabad DESIRO egységét" is.:-))
8:13 a 8512-é...meg talán még másik is csak :18-kor fog indulni...
de felejtsük el ezt a meg-megfeleltetést.... a sebesvonatok értelmét át kell gondolni, ezt alátámasztják a jegyeladások is, mert ahova BP-ről van havi 100 utas, oda nem kell napi 5 pár vonat...:((
a várható plusz gyorsok a Déliből a 29-esre: 8:13, 10:13, 14:13, 16:13 az első volt tavaly is, a második a 9704-est fedi le, a negyedik fél órás csúszással a tavalyi 1976.sz. vonatot.
másik irányban Délibe érkezés a plusz gyorsoknál: 11:42, 13:42, 17:42, 19:42 a második volt tavaly is, a harmadik a 9735.sz.személyvonatot fedi le, szóval akkor idén valószínű hogy nem lesz, a negyedik a nyári 9703-ast.
István Gyuri felhívására (miszerint hová tegyünk 3 egység DESIRO-t) hamarosan jövök egy vadonatúj ütemes menetrendtervvel. Ide és a Desiro-s topicba is bemegy majd.
"Hát ez inkább egy órával el van tolva az ütemhez képest...vagy nem?:)"
Persze igaz, csak illeszkedik az óra 47-es Szfvári induláshoz
"Hát a belföldi zöld oldalakban erre szerintem találsz utalást...de lehet rosszul emlékszem...:) Külön jön és külön megy, de átszállás lesz a másikról is Sv-n..."
igen külön is jön majd, a Déli parton menő részhez a 9722 csatlakozna. Kb 14:40-re érkezik Tapolcára Visszafelé 14:50 körül indul majd Tapolcáról Nyíregyházára. Szóval valószínű nem egy szerelvény forog majd.
viszont a miskolcihoz a 9:47-es volt tavaly nyáron a csatlakozás. Ha lesz a Déli-Balatonfüred személyvonatpár, akkor a 9725-ből tud a 9714 fordulni, B.füreden
"ha már itt tartunk, lehet már tudni, hogy változik a kétórás ütem a személyvonatok közlekedésében? vagy azok maradnak így?" Utóbbi. Bár, ismerve a start szokásait, lehet beblöffölik az újrarendelést, aztán meg magyarázkodnak a vezérigazgatónak, hogy akkor most mi is kerül 200M ft-ba a 2-es pótlék pályahasználati díjaiban..:)))
Apropó, lesz végül 1-es pótlék? ukkel bácsi, mit mondtak rá a KHEM-ben? :)
"nyáron volt egy személyvonatpár Budapestről, ami a mostani 9714.sz. vonat Szfvár-B.füred közötti szakaszának felel meg, visszafele irányban pedig a mostani 9725.sz.vonathoz képest pontosan egy órával később közlekedett." Na ez az elsőnek akkor már ellentmond....
"volt még két Bz-s vonat, ami a mostani ütemnek pontosan megfelelne: ~9:47-kor ind. Szfvárról és ~12:38-ra érk. Tapolcára, Bz-vel ~7:31-kor ind. Tapolcáról és ~10:12-re érk. Szfvárra, szintén Bz-vel" Hát ez inkább egy órával el van tolva az ütemhez képest...vagy nem?:)
"-a mostani 9722 a tavaly nyári nyíregyi fürdősnek felel meg -az idei nyíregyi várhatóan pont egy órával tolódik későbbre." Hát a belföldi zöld oldalakban erre szerintem találsz utalást...de lehet rosszul emlékszem...:) Külön jön és külön megy, de átszállás lesz a másikról is Sv-n...
ha már itt tartunk, lehet már tudni, hogy változik a kétórás ütem a személyvonatok közlekedésében? vagy azok maradnak így?
nyáron volt egy személyvonatpár Budapestről, ami a mostani 9714.sz. vonat Szfvár-B.füred közötti szakaszának felel meg, visszafele irányban pedig a mostani 9725.sz.vonathoz képest pontosan egy órával később közlekedett.
volt még két Bz-s vonat, ami a mostani ütemnek pontosan megfelelne: ~9:47-kor ind. Szfvárról és ~12:38-ra érk. Tapolcára, Bz-vel ~7:31-kor ind. Tapolcáról és ~10:12-re érk. Szfvárra, szintén Bz-vel
-a mostani 9722 a tavaly nyári nyíregyi fürdősnek felel meg -az idei nyíregyi várhatóan pont egy órával tolódik későbbre.
A 8 görög járműből csak 4 kerül az esztergomi vonalra. A többi jármű sorsa "még bizonytalan", de több lehetőség is szóba került, úgy mint: Vác-Balassagyarmat, Baja-Budapest. Nyáron ismét lesznek Desiro vonatok, de egyelőre télen nem fognak járni, nincs elég. De tervezik diesel típusú újabb motorvonatok beszerzését, amivel néhány éven belül a 29-es vonal közlekedését is le tudják bonyolítani.
Nyáron lesz desiro. Utána nem. Igen kifekszik majd mindenki a strandra. Ha rosszabb időjárás lesz mint ami tavaly volt, akkor meg bent üllnek a kocsiban és nézik a zöld vizet.
külön bécsi vonat szerintem nem lesz az Ukk-Boba vágányzár miatt, max úgy hogy együtt jön-megy a szombathelyi fürdőssel. a déli parti Balaton Ic (Szent-István Ic) is egyenlőre bizonytalan
Mert a MÁV állami cég, és a finanszírozók csak azt tudják értelmezni, hogy valamiből készülhet szép, színes-szagos-szalagátvágosos TV-beszámoló, vagy sem.
Tűzpiros, vadonatúj Desirókat lehet mutogatni a TV-ben, 30 helyett 60-as pályasebességet vagy orosz motorvonat középső kocsit nem. Az orosz szót még kiejteni sem szabad. Hát még azt, hogy középső kocsi. z majdnem olyan, mint az "elkúrtuk". Elvégre, ha kell bele középső kocsi, akkor miért nem úgy rendelték? Tévedést beismerni tilos! L. FLIRT - szólóban kevés, csatoltban sok, de már járnak hármas csatoltan is, ami megint sok, de kell, mert ott a kettős csatolt kevés.
"Desirók a MÁV legalacsonyabb üzemkészségű járművei "
Ez akkor megint megerőst abban, hogy a MÁV-nál baj van a vezetőkkel meg az egész szervezéssel. Mi a ráknak vettek akkor ebből a "mocsokból" újabb 8-at? Ha ennyire gázos ez a típus miért nem vettek mást?
Hanyagold a feltételes módot. A Desirók a MÁV legalacsonyabb üzemkészségű járművei (a 20 db.-nál magasabb létszámúak között, tehát Samukat, Talenteket, M47 2000-reseket nem számolva).
Én értem a számaidat. De akkor magyarázd meg miért jár most is 5-7 kocsis szerelvény errefelé? Mert ha ésszerűség, akkor az miért nincs jelen mindenhol? Jó rendben kevés az utas.
A jelenlegi menetrend és eszközállomány mellett, ezt se felejtsük el. Mondom újra. Ma sajnos azért népszerűbb a busz, mert tisztább, korszerűbb.
Amiknek nyílván találnak jobb helyet hétvégére a 29-esnél. Mondjuk hasonló hétvégi vonatokként Salgótarjánba, Ózdra, Pápán át Zalaegerszegre, Zajtára. Vannak még tumultusos helyek, ahová jól jönne az erősítés, a mentesítővonat...
Amúgy most nézem, hogy hamarosan villamosítják a Bp.-Esztergom vonalat. Na akkor aztán lesz bőven DESIRO. Van terv, hogy akkor hová kerülnek majd? Gondolom a 29-esre még véleletlenül sem.:-)))
Nem tudom megítélni, hogy a 0,3% reális-e vagy sem. Önmagában a DESIRO is hoz utast ez biztos. Így volt ez a 2-esen is. Legyen 2,9% a jó menetrend. További 1,9% a tiszta vonat (rengeteg ismerősöm használja jelenleg is a buszt, mert nincs hugyszag). Tapolca és Füred között de a főváros irányába is.
Na az nincs! Egyáltalán, hétvégén semmilyen kocsi nincs, ami mozgásképes, az mozog. Tehát vagy Desiróból adják ki a Sugovicát és a Füzért, vagy nincs Sugovica és Füzér.
Igazából erre fele ez vegyes a vonalon, mert van olyan ahol az állomás jobb helyen már nem is lehetne. De ez a tegyünk desirot a vonalra mert akkor már minden szép és jó olyasmi mint pesten a 28as és 37es villamos esete. Elvitték onnan az addig ott járt villamostípust (tátrákat) és tettek mást. Az ellen ment az ágálás, de hogy közben a vonalakon 3x változott a menetrend és a kiszolgált szakasz hossza negatív irányba az senkit sem zavart!
Ha rossz a menetrend akkor teljesen mind1. A jolánbusznak a menetrend mellett a faluban lévő megálló az előnye. A vasút így nem igen versenyképes. (sok más ok mellett)
Napjában ez hány utas lesz? 10? 20? 30? 40? 50? 60? 70? 80? 90? 100? Ajánlom nekik, hogy hetente legalább négyszer menjenek! Nyáron már annyira nem kell. Ősztöl ismét lehet terelni a vonatokba a népet.
Tudod a Desiro "új" és szép! :) Volt olyan aki csak azért ment egy kört vele Füredről Tapolcáig, hogy kipróbálja. Ha nekem választanom kellene egy OFF Ikrus és egy Bz között akkor naná, hogy a busz mert a központba rak le meg stb... De mondjuk odakerül a Desiro, tudod lesznek szerintem olyanok akik csak azért mert szép és jó átpártolnak a vasúthoz.
Sajnos ez a különbség a nyári és téli szezon között. Télen inkább csak a tehetősebb pesti ember jön le egy kis wellness-fittnessre, de ők általában valami lesötétített terepjáróval. Nem nagyon szoktak vonatozni.
De mi lesz akkor mikor mind a három csoda desirod megáll? Helyébe három csörgő/hörgő és mindegyikhez két Bhv. Ez pazarlás! Nem Miskolc környékén vagyunk. Az a csörgő vigyen több kocsit oda rakják ahova kell!Tehát marad a Bz.
Ééértem! Akkor a 2-es után a 29-es lenne egy "kiváltságos" vonal? Vegyünk inkább valami használt motorvonatot. :-) Desirok menjenek csak a 2-esen. Odavalók! :-)
Én a "kívánatos" DESIRO fordákat írtam le. Arra válaszolva, hogy kevés vonatot lehetne velük kiállítani. Természetesen meghibásodás esetén jönne az M41+2 BHV. De alapesetben...
Szomorú,hogy dögrováson vannak a Desirok közül több is. Ami a grafitit illeti,nem tudom miért olyan fontos az,hogy ott díszelegjen.Az nem ment már ki a divatból? Egyébként már a RailJet is kapott grafitit,sajnos.Nem lehetnek rólunk valami jó véleménnyel az osztrákok.
Melyik gép vitte ma a késő esti tapolcai gyorsat? Állati jó hangja volt, ahogy kigyorsított az állomásról, még a duplán hőszigetelt ablakokon keresztül is! :-)
Bocs, hogy beleszólok, csak apró észrevételként jegyezném meg a következőt. Édesapám vendéglátással foglalkozik a Balaton déli partján és már január végén azt mondta, hogy válság ide vagy oda, nála az idei nyáron többen lesznek (többen jelentkeztek), mint tavaly nyáron. Szóval ezzel a tavalyinál csak rosszabb lesz mondatoddal nem értek egyet. :)
Tizenéves távlatban (202x-re) szerintem villamosítják (bár szerintem felesleges). Ez meg nagyban függ a hajmáskéri leágazás sorsától. Mint ha lett volna olyan terv is, hogy az építéssel együtt Hajmáskér-Füred közé húznák a drótot... (?)
Nincsenek illúzióim, a Bz-ket nem nagyon kell pótolni, mert együtt fognak kihalni a mellékvonalakkal, így tizenéves távlatban nem lesz Bz-s vonalunk... :-(
Ezzel együtt használt nyugati motorvonatok jól jönnének a Csörgő + 2-4 Bhv-s vonatok helyett a pár megmaradó dízele vonalra.
Különösen, hogy ahogy a karbantartási, rendelkezésre állási adataikat elnézem, a Dezsők amirtizációja is igen dinamikus (lesz)
Biztos gyártanának még párat megrendelésre. Tudom nincs pénz. Nem ragaszkodom a DESIRO-hoz, de valamit lépni kellene... Van számtalan típusú dízel motorvonat. És igen az MD-k helyett is kell előbb-utóbb valami.
Más megoldás? Mi lesz a Bz-k helyett? Honnan szerzel be újabb desirot? Amikor a 2-es vonalat is alig tudják kiszolgálni, ide jutna? MD helyett is kell valami.
Hát persze, hogy nem láttam. November óta nem voltam lent. A velneszhoteleket is húzhatják fel sorban, magyar annyi nem fog menni, gondolom majd amerikából meg izraelből hozzák a népet. Máshonnan csak elenyésző mennyiségben lehet ide csődíteni egy kis interaktív lubickolásra.
Aln 663 1189: "Bz felújítás: új ülések, sötétített-lehúzható ablakok, normális wc más szín kívül-belül aztán tisztaság, meghozza a ráfordított pénzt."
Ne is gondolkodj a BZ-k bármilyen irányba törétnő felújításáról, átalakításáról. Sokan várjuk, hogy az összes megdögöljön és soha ne térjenek vissza a MÁV vonalaira.
ukkel:"Milyen időszakról szólsz? Nyáron? Vagy Szeptembertől követő májusig? Nyáron valószínűleg van/lesz utas. Szeptembertől követő májusig szerinted több utas van ha Desiró mintha Bz vagy Bhv ?"
Szerintem akkor lenne több utas, ha tisztábbak, korszerűbbek lennének a vonatok (ilyen a DESIRO) és jobb lenne a menetrend. A hugyszagú BHV-kat kevesen imádják errefelé. Lehet, hogy máshol ez megfelel.
Aln 663 1189: "Azok nem fognak a cocialista kinézettel átitatott Balatonra visszajönni, hanem a kedvezményesebb lehetőségeket nyújtó velneszfürdőkbe mennek."
A Balaton már korántsem cocialista feelinges. Gyere el egyszer Füredre megiszunk egy finom bort. Csodálkozni fogsz, hogy mi történt a Balatonnál azóta, hogy Te nem láttad.
Füreden 4 wellness hotel van és most épül újabb kettő.
Pláne jönne, ha normális szerelvényeken utazhatna.
Jönne. De ez nem a csoda desirokon múlik. Jó menetrend, csatlakozás, tiszta vonatok meg olcsóbb vonatjegyeken és a különböző kedvezményeket ne begyék el. Lásd üdülési csekk.
Vannak akik szerint tökéletes megoldás a BZ mert nem kerül sokba. Na ezzel a hozzáállással aztán lehet korszerű vasutat építeni.
Szombathely köré jó lenne új motorvonat. Hozzák akkor ide. Vesszünk össze a desirokon. :-) Bz felújítás: új ülések, sötétített-lehúzható ablakok, normális wc más szín kívül-belül aztán tisztaság, meghozza a ráfordított pénzt. Az ikerbz-re is azt mondták erre hogy "új vonat". Persze nem ilyen fapados ülések kellenének bele mint az ikerbzben vagy a desiroban van.
1. Válság ide vagy oda, a bedölt autóhitelek miatt szerintem sokan fognak visszaszokni a vasútra.
Mivel az autóhiteleket nem tudják visszafizetni először pont a nyári utazásról mondanak le. Stb bonyolultabb dolog. Utasszám emelkedés nem várható mert olyan cégeknél is bocsátanak el ahol még vonattal is bejárnak. Ettől nem lesznek többen nyáron a strandokon se. Vonatra kevésbé szoknak. Inkább busz.
2. Akik eddig külföldön nyaraltak, azok talán most a válság miatt "csak" a Balatonig jönnek.
Azok nem fognak a cocialista kinézettel átitatott Balatonra visszajönni, hanem a kedvezményesebb lehetőségeket nyújtó velneszfürdőkbe mennek.
Elárulom, hogy a Suzukinak köze nincs az utasforgalomhoz. A munkásokat a Suzuki által fizetett buszok hordják a gyárba. A válság miatti leépítés a messzebbről járó munkásokat érintette, ugyanis a 40 km-nél messzebbi településekről megszűntek a munkásbuszok, így a 6000 főből elküldött 1200 fő nagy részét azok teszik ki, akik messzebbről jártak dolgozni.
"Ja majd meglátjuk hány utas lesz a gazdasági válságban "
Előbb súlytja majd az egomi vonalat a válság mint a 29-est. Bármikor leállhat a Suzuki is. Oda sem kell majd fél órás ütemben DESIRO. Ergo ha így nézzük vonat sem kell. De én nem így nézem.
1. Válság ide vagy oda, a bedölt autóhitelek miatt szerintem sokan fognak visszaszokni a vasútra.
2. Akik eddig külföldön nyaraltak, azok talán most a válság miatt "csak" a Balatonig jönnek.
Készült erre jónéhány forgatókönyv. Bizzunk a jó szezonban és a sok utasban.
Ja majd meglátjuk hány utas lesz a gazdasági válságban A nyári szombatokon is úgy hogy:
- a fizető utasokból XX fő kiesett október óta elbocsátott 35000-ből.
- mennyivel kevesebb lesz az idén nagyjából további 100000 elbocsátotból akik a Balatonra jártak?
- az ilyen kis hóbelebanc utazási, étkezési etc jegyeket se adnak a munkáltatók tudjuk miért szintén hatalmas kiesést okoz.
- mennyivel kevesebb külföldi túrista jön ide a drága Balatonra akik igénybe veszik a vonatot is? Külföldöt is sújtja kisebb szinten a válság, már számolják, hogy idén többen saját országukban maradnak nyaralni.
Bp-Tapolca távra már pofátlanság berakni fapados desastrot.
Ha SV-tapolca között járatod akkor azért Badacsony és Füred között kevés egy nyári szombaton. Ha pedig nyári Bp-Tapolca járatban gondolkodunk, ott pedig még a 3 egység is kevés lenne. Télen viszont optimális lenne a 3 DEZSŐ Bp-Tapolca között. SV-n 20 percet lehetne spórolni az amúgy igen csiga menetrenden.
Mai helyzetjelentés: (mivel ugye változott a menetrend!) 9719 a 2310-es remot Csöresszel és ha jól láttam 5 Bhv-val ment! Visszafelé a 2310-es a 9712-es személyvonattal érkezett Sv-Reptérre! 9717 Csörgő + Bhv helyett újra Bz-s, így valamennyire visszaált a régi forda is!
....És hogy a 9712 ne legyen üres, a 970 megállt Fűzfőn és bevárta....(Egyszer sikerülne időben hazaérnem, akkor meg elpusztul a Csörgő)
Mai helyzetjelentés: (mivel ugye változott a menetrend!) 9719 a 2310-es remot Csöresszel és ha jól láttam 5 Bhv-val ment! Visszafelé a 2310-es a 9712-es személyvonattal érkezett Sv-Reptérre! 9717 Csörgő + Bhv helyett újra Bz-s, így valamennyire visszaált a régi forda is!
Olyan sokan nem utazunk ezen a vonalon mostanában, így egy kis útileírás: tegnap mentem, ma jöttem Akarattyára.
lefelé 4544 után gondoltam, megnézem, ha 9716 Bz, akkor biztos Aliga felé megyek, ha nem, akkor körülnézek. Nem Bz volt, hanem BDh, Bhv. De elég koszosnak tűnt, és közben benéztem az állomásra, lehangoló volt, nem láttam semmi jó helyet a várakozásra (a bent álló vonatot a legkevésbé). Így elmentem Aligára a 8716-tal (3 halberi), mivel ehhez van busz Akarattyára. A busz amúgy is közelebb áll meg a házhoz. Nagyon kevés utas volt a vonaton.
Vissza ma reggel 9729-4537. Ez annyira egészséges átszállási időkkel rendelkezik, hogy az összesnek ilyennek kellene lennie (csak 6 perccel hosszabb a gyorsnál).
9729 persze Bz egy mellékkel, voltunk rajta összesen négyen, ide valóban elég lett volna egy taxi, csak azért, hogy Laci bácsinak igaza legyen. Na jó, Szfv. reptéren felszállt még két ember.
Gps-szel játszottam az úton. A Bz max. seb. 88 km/h volt, lehet, hogy azt az időt akarta behozni, amit Csajágon összeszedtünk a kereszt miatt. A szomorú az, hogy ezt a sebességet a Flirt csak Érd után érte el. A 30a jobb vágánya sem piskóta, de a bal egyenesen kriminális.
Csajágon a 27-es vágányán látható nyomok, talán hetente végigmegy rajta valami vizsgálómenet?
MBen: "Írták már ott is, hogy valóban lesz a Balatonnál, de nem ezen a vonalon."
Aham közben utánajártam. Uzsgyik valóban lesznek a Balatonnál. Fonyódnál úgy tűnik biztosan. A Kecskemét-Bátaszék-Dombóvár-Kaposvár-Fonyód vonalra jönnek állítólag.
nem volt velük semmi gond, mondjuk az akarattyai alagútnál kicsit izgultam, mi lesz:) egyébként sztem nem sok helyen ment 80-nal.persze a felső szinten ültem és onnan kicsit lassabbnak tűnt.
Az izzó bz se izzik ha megy. Ahogy mint mondtam büdös és koszos se lenne ha takarítás nem csak a vasút számláján látszana :P Amúgy gondolom nem utaztál még Bzx-n az előtérben a két tökig lehúzott ablak mellett. Na azt semmilyen légkondi nem múlja felül. (Légkondi álló helyzetben jó csak)
A varázsa egészen addig tart amíg 15 percnél többet nem kell rajta ülni :) Addig szép (ez izlés dolga...) tiszta és új. Az utolsó ami érthető igény is amúgy.
vasutasfiú: "ÖBB szvsz. nem annyira hülye, hogy nagy távolságra Desirot ad ki."
Nem tudom, hogy ott mennyire "hülyék" vagy sem, de adtak Ők már messzebb távolságra is DESIRO-t.
"3 egységgel kiváltani egy fürdőst?? Pfff..."
Abszolut. Hiszen tavaly nyáron volt ugye a fürdős 70%-os kihasználtsággal, nem sokára utána közlekedett a bécsi 20-30%-os kihasználtsággal, (Szombathely-Tapolca közötti távról beszélek) ergo a kettő összevonása logikus lépés. Sajnos max. 3 egység lehet a DESIRO
3:30, vagy a 4:04 elég nagy távolság? A 7:04-es Wr. Neuból induló 10:32-re Grazba érő, meg a 8:26kor Wien Südről Grazba menő (Aspangi vonalon) is Desiro volt minimum 2 évig!
Ez már azért bonyolultabb eset, mert a TRAKCIÓ azért képes arra, hogy egy Komáromban álló szerelvényre Fradiból hozzon gépet, miközben a Tatabányán EURegióval végző Teknőt hazaküldi szintén gm Fradiba.
Volt olyan, hogy Tatabánya és Vértesszőlős között egy délutánon több gépmenetet fotóztam, mint vonatot, pedig már ütemes menetrend volt. Kb. ugyanannyi gép ment mindkét irányba - annyi napivizsga egy héten nem jár le, hogy ennek értelme legyen! Meg aztán a Trakció vihetné a plusz gépeket a Cargo vonatain hidegen. Sőt, régen nem volt eretnek dolog egy celli gyors mögé kötni egy Szergejt és Pápán leakasztani, ma ehelyett menne az is gm. Hát ezt fizesse csak a Trakció!
nidsz: "gondolom a szombathelyi fürdős is Zalaszentiván felé jön majd"
Még az lehet, hogy nem lesz szombathelyi fürdős...külön legalábbis. Az előkészítésben -ami korántsem a ténylegesen megvalósuló terv- Wien-Szombathely-Balatonfüred-Székesfehérvár járatban gondolkodnak. Ez lenne ÖBB DESIRO. Kvázi kiváltaná ezzel a 3 egységgel a fürdőt is.
Ezt nem egészen értem: a Pályavasút csinál vágáyzárat, de fizetni kell az érintett vonatok eltereléséért? Nem még a Pályának kellene fizetnie a többletfutásért a cégeknek?
Jobb esetben ha belefér, bemegy a fűtőházba egy "kis javításra" esetleg van helyette másik és lecseréljük aztán este meg vissza (ha addigra meg tudják csinálni).
Ha van olyan nap,amikor oké minden az kisebb fajta csoda....
ez van a tervezetben: 16907: Záhony (5:12)-Nyíregyháza (6:23/6:41)-Debrecen (7:23/7:32)-Szolnok (9:10/9:15)- -Cegléd (9:36/9:38)-Kőb.Kisp érk. (10:17)-Kelenföld ind.(10:44) további részén a tavalyihoz kb 1 órát kell hozzáadni
"Röhej, hogy elindulnak (télen) a 20-29-30 vonatai pestről 5-6 kocsival 3 külön szerelvénnyel, 3 mozdonnyal, 3 vezérrel, pályahasználattal, és 20-30% kihasználtsággal, miközben az első 67 / 77 km-t együtt teszik meg.
Tessék csak fehérváron csatolgatni, a jv. meg majd udvariasan megkérdezi az utasokat a 67 km alatt, hogy hova mennek, jó kocsiba szálltak-e."
Ez a rendszer tökéletesen működött az 1-es vonalon. Gyorsvonat Bp-Győr-Sopron-Szombathely. Győrben szétakad és 2 vonatként tovább, vagy az IC Csornán. Tehát működhetne a rendszer, és nem is ujdonság.
Az ígéret szép szó... kedd van hát íme a legfrissebb hírek DESIRO ügyben.
A korábban tervezett és eddig nem nagyon publikált áprilisi érkezésük biztosan elmarad. Jelenleg úgy fest, hogy a tavalyi évhez hasonlóan júniusban érkezik 2-2 egység a 29-esre. A nyári időszak után azonban itt akarnak hagyni 3 egységet, melyek szólóként közlekednének. A csúszás azért van, mert a ledöglött gépek talpraállítása ekkora látszik biztosnak. Az egomi vonalon marad 24 egység (21 minimum kell), az Uzsgyikat ott teljesen ki akarják váltani. Megjegyzem kell az Uzsgyi a Kecskemét-Bátaszék-Dombóvár-Kaposvár-(Nagykanizsa) vonalra.
27 DESIRO-nak tehát meg van a helye, a maradék 4 egység szaladgálhat Bajára, meg ahová kell.
Hogy pontosan mely járatokat akarnak DESIRO-val bonyolítani a 29-esen, az később derül ki.
El tudná valaki küldeni nekem Polgárdi-Ipartelepek, és Polgárdi helyszínrajzát? Terepasztalomhoz kéne. Az előző állomásokról készült fényképeknek is örülnék.
Legyen igazad... A 6342-ekkel az első nyáron még kíváncsiságból is rengetegen utaztak. Beharangozták hogy maradnak egész évben,eredmény-> elvitték vissza az összeset a Nyugatiba. Következő nyáron már kevesebb utas volt. Tapasztaltam.... nagyon sokszor.
Flörthöz nem lehet Dezsőt csatolni...? Bp-Sv közösen, aztán egy Flirt a déli partra, egy Dezső az északira, és ki van váltva V43 + M41 + 2 + 2 Bhv télire (Na jó, majdnem :-)
Röhej, hogy elindulnak (télen) a 20-29-30 vonatai pestről 5-6 kocsival 3 külön szerelvénnyel, 3 mozdonnyal, 3 vezérrel, pályahasználattal, és 20-30% kihasználtsággal, miközben az első 67 / 77 km-t együtt teszik meg.
Tessék csak fehérváron csatolgatni, a jv. meg majd udvariasan megkérdezi az utasokat a 67 km alatt, hogy hova mennek, jó kocsiba szálltak-e.
Rengeteg ilyen lehetőség lenne, ami az utasnak kedvező, a MÁV-nak spórolás.
A jobb feltételekkel történő utazás,és minőségibb szolgáltatás nem hinném,hogy csak vasutas követelés(lenne),hanem ez mindenki érdekét szolgálná,nem csak egy bizonyos réteget.Ezért nincs is jogom követelni a vasutas társadalomnak "toronyórát lánccal".
"Folyamatosan bővül a motorvonati flotta, a 8 görög Desiro beszerzése is folyamatban van. Ha forgalomba állnak, az észak-balatoni vonalon egész évben velük tudjuk a forgalmat lebonyolítani..."
Részlet a Vasutas magazin 2009.01.26-i számából a Mosóczi Lászlóval készült évértékelő interjúból: "...Folyamatosan bővül a motorvonati flotta, a 8 görög Desiro beszerzése is folyamatban van. Ha forgalomba állnak, az észak-balatoni vonalon egész évben velük tudjuk a forgalmat lebonyolítani..."
Szerintem nem mentek vissza Sv-re, mert a 2143 ma a 979/9712/975-öst csinálta, (jelenleg a 9716-ost) valamint a 2308 gépmenetben érkezett Fehérvárra 15:30 környékén.
Köszi! És a szerelvény a komplett 978 volt? Miért vitték vissza (gondolom Sv-re) a megfeküdt Csörgővel? Azt hittem abból lesz másnap a reggeli 977 Tapolcától.
- ma 22.15 - Fűzfő - M41 2143 + Bhv+ By + Ao + 3 db Bko + M41 2308 - csíkos csörgő volt Sv felé - de neki járt a motorja - és az ő végén volt a zártárcsa - kijárat mind2 irányban tilos - bejárat Sv felől szabad
a gyors ugyanis Füredtől keletre helyi funkciókat is ellát, míg a nyugati szakaszon a leosztás a gazdaságosabb... így mind a tapolca-füredi, mind a füred-fehérvári vonatokra elég lenne a szóló...
Hát igen. Ez a stokk dolog nem túl jó megoldás. Mindenki azon izgulna, hogy "tessék mondani ezt a kocsik lekapcsolják?".:-))
A megoldás Tapolca-Székesfehérvár között szóló vagy duó Desiro, onnan jó csatlakozással Pestig FLIRT. A távolsági vonatok pedig mehetnének átlag 4 kocsival.
A Balaton már csak ilyen!Nyáron,illetve turisztikai időben a 2. leglátogatottabb hely Budapest után,és ennek megfelelően próbálnak ehhez alkalmazkodni. 6 kocsi most is azok a gyorsok,amelyek Pestre mennek(pl: 979).Az 5kocsi reális.Az,hogy Székesfehérváron tilitolizzanak,az embereknek felhívni a figyelmét állandóan,hogy "ezek a kocsik csak Székesfehérvárig közlekednek"nem hosszú távú megoldás.
Ebben a topicban kell kérned a Sredni Vashtar nevű moderátortól. Oda is kell majd feltöltened a max. 30 pixel magas és max 300 pixel széles bannert. Ő tudja ezután a topic képet kitenni.
Gondolom az 5 egységgel több vonatot (BZ+M41 BHV) ki lehet váltani. Mehetnek kettesével sőt lehet egy szóló egység is. Most a 29-esen ugyanaz a helyzet mint 2002-ben a 2-es vonalon. A BZ-ket és a két kocsis M41-es vontákat kellene kiválatni.
Én is úgy hallottam most már más forrásból is, hogy ősszel már maradnak a DESIRO-k a Balatonnál. 31 db van ebből jelenleg 25 üzemképes. Azt a 6 db-ot pedig bizonyára meg fogják javítani, mert az a legdrágább ha állnak a műhelyben és rozsdásodnak.
Szóval biztosan üzemképessé teszik őket őszre legkésőbb. A 29-esre 5 egységet szánnak, ezt hallottam.
"Majd meglátjuk a Start mostani ígérete mennyire valós."
Úgynézki valós. A Vasutas Magazin valamelyik mostani számában írja valami fejes, hogy az érkező új Desirokkal egész évben le tudják bonyolítani a közlekedést.
Igen ez a gép volt itt is Balatonfüreden. Akkor azt mondták, hogy a Budapest-Tapolca gyorsokat fogják ilyenekből (3 egység) összeállítani. Aztán elvitte őket a 2-es vonal.
Töltésoldal partján kapirgáló kecske: "Szentes és Salgótarján megkapta a magáét járműügyben. Ti csak akkor fogjátok, ha lesz új beszerzés (ami kizárt), vagy villamosítják a 2-est. Földrajzilag rossz helyen vagytok. Ennyi. Desirók helyett inkább menetrendért kéne lobbiznotok, sikeresebbek lehetnétek vele és több lenne a haszna is."
1. Mire a 2-est villamosítják a Desirok már rég a sátoraljaújhelyi bontóban lesznek és maximum Coca Colás palac formájában kerülnek a Balatonhoz.
2. Földrajzilag lehet, hogy rossz helyen vagyunk, de mégis csak szép helyen!:-)
Az a cseh-német határon működő Vogtlandbahn Desirója volt, bemutatóúton. Járt a 29-es mellett Salgótarjánban, Szentesen, ki tudja, még hol, és mindenhol az hangzott el, hogy itt ilyen vonatok fognak járni. És nem is hazudtak: a Desirók beszerzésekor a gazdasági racionalitás jegyében a közepes forgalmú vonalakon akartak először csinálni valamit, hogy az MD-k mehessenek a levesbe és ne járjanak már Csörgők 1-2 kocsival sehol.
Aztán a MÁV hirtelen fölismerte - nagyon helyesen -, hogy neki szerepe van Budapest, a főváros közlekedésében, mégpedig nagyon komoly. Ebben több, mint három millió ember érintett, a lakosság egyharmada, azok is, akik autóval járnak. Ekkor fölfedezték, hogy a vidéki vonalakon majdnem mindegy, hogy mi jár, mert aki vonatozni akar, az vonatozik, aki meg autóba ül, az sem zavar sok vizet. Ezért a fejlesztések gócpontja a budapesti előváros lett, ahol, ha jövőre megvalósulna a Kákosy-féle legalább 20 perces követés, és a teljes tarifa- és menetrend-közösség az elővárosokban is, már nem csak a 10-es és 2-es úton lenne érezhető a vonat hatása.
Ettől a Desirók még kerülhettek volna Fehérvárra, Celldömölkre, vagy Szentesre. Aztán Szentesre az Usgyik kerültek, a 2-es vonalon pedig fölmerültek a már sokszor kifejtett kapacitásbeli és egyéb műszaki problémák, amit csak új beszerzéssel lehetett orvosolni, meglévő eszközökkel nem. Erre pedig a MÁV nem kapott pénzt, mondván, most kaptál 13 vonatot, használd azt! A második 13 és a mostani 8 egység beszerzésére már csak a típusegyezőség jegyében kerül sor, de ebből is profitált a vidék, hiszen ahány Usgyi kikerült a 2-esről, annyi megjelent Szentesen. Szentes és Salgótarján megkapta a magáét járműügyben. Ti csak akkor fogjátok, ha lesz új beszerzés (ami kizárt), vagy villamosítják a 2-est. Földrajzilag rossz helyen vagytok. Ennyi. Desirók helyett inkább menetrendért kéne lobbiznotok, sikeresebbek lehetnétek vele és több lenne a haszna is.
Igen,én is vitatom sokszor a Juszt hozzáálását a dolgokhoz,de azt el kell ismernem a törvények és az igazság néha távol áll egymástól,bár tudom ennek megítélése a jogalkotóra tartozik.
Az viszony tény,hogy az USA "amerikai alapanyagból,amerikai gyárakkal,amerikai termékeket" gazdaságpolitikája (Obama féle New Deal ?,) talán nálunk is hasznos lenne.
M.T.: "azért nyomom ezt a Desiro dumát, mert világosan emlékszem, hogy eredetileg ide tervezték"
Ez így van, a Desirók első útjukat a 29-es vonalon tették meg. Akkor még zöld-fehér kivitelben. Én ott voltam a balatonfüredi sajtótájékoztatón 2002-ben amikor a MÁV vezetése bejelentette, hamarosan ilyen vonatok fognak járni a vonalon. Aztán ebből annyi valósult meg, hogy nyáron járatják őket. Ez viszont szerintem nem a helyi utasok miatt van így, hanem valóban a "megmutatjuk, nekünk ilyen is van" jelenség.
Majd meglátjuk a Start mostani ígérete mennyire valós.
a start válasza sajna jogos volt...mert ők hiába is panaszkodnak, hogy az utasokat nem tájékoztatja senki, a máv-nál jellemzően semminek sincs gazdája...se épületnek, se feladatnak...:((
Még egy apróság. Most Zuglóból Újpestre járok dolgozni. Bemegyek a Nyugatiba vonattal, és ha elérem a 7.21-kor induló esztergomi vonatot, inkább azzal megyek Városkapuig, mert nekem FONTOS A KÉNYELEM, nem elégszem meg akármivel. Inkább elindulok hamarabb, és utazom hosszabban, de kényelmesebben! Nem túlfűtött, nem hideg, nem büdös, nem magas, van ülőhely etc.
Igazából nekem elegendő lenne Csörgő két tiszta halberstadtival is, csak azért nyomom ezt a Desiro dumát, mert világosan emlékszem, hogy eredetileg ide tervezték (meg S.tarjánba). Meg mégis ez a Balaton és nem pl. a Somogyszob-Nagyatád vonal (elnézést a mellette lakóktól, és már rég leszoktak a vonatról).
A másik válaszhoz: írok levelet, de most arra a levelemre várom a választ, amit a Zugló megálló utastájékoztatásáról küldtem december 27-én. Pontosan január 27-én érkezett a válasz a Starttól, hogy az állomás kérdései nem hozzájuk, hanem a MÁV-hoz tartoznak (????????????), továbbítják a levelet. Így most gondolom újra kezdődik az egy hónap válaszolási határidő.
Van! Pár centivel kisebb. Meg SNCF helyett FS. A többi dettó ugyanaz csak a külső kicsit más. :-) Egyébként az SNCF-nél 700 darab lesz mind dízel, villany és hibrid változatból. Tehát van munka a Bombardiernek. FS is rendelget, Toscanaban szaporodnak mint a nyüvek. Kétrészes változatban is gyártható.
A méretgazdaságosság jelenbeli probléma is, minden téren, nem az elavult vasút hülyesége... Más kérdés, hogy sokba kerül a vasút, meg valszeg bőven lopnak is, de ez az álláspont védhető.
"Nem vagyok oda az ilyen sutam olvtárs által keltett összehasonlításokért."
Megérted a nyugdíjat, tovább dolgozol, bírod az észrevételt, a józan vitát és erre ilyen választ adsz. Nem semmi. Egyébként nem lehetek az olvtársad több okból kifolyólag sem.
Tisztelt kukkel olvtárs. Nem kell ilyen rendelet, a törzsutasokról volt szó, hogy azoknak sem mindegy a színvonal.
Saját szememmel láttam a feliratot Csütörtökön reggel 6 óra 10-kor a buszokon. A buszokon Ajkáról szó sem volt. Én erről írtam: mezőkód: 7721 járatszám: 317 (menetrend elérhető http://www.menetrendek.hu/cgi-bin/menetrend/html.cgi )
a hosszú átszállási idő állítólag a Fehérvárra bejáró hivatásforgalom miatt van, mert nekik ott kell lenni óra:10-re... ..ha ezen utasforgalom nem létezik, vagy köztudottan megelégszik óra :30-35 közötti érkezéssel, akkor tessék írni levelet a sajt-nak, hogy mi a csatlakozást akarjuk, mert többen lennénk átszállók BP felé, mint csak Fehérvárra ingázók... :))))
Azt szerettem volna jelezni, hogy a alapvetően szar állapotban lévő államvasút megint úgy rontotta egy vonal szolgáltatási színvonalát, hogy erre nem volt feltétlen kényszerítve. Rontott azzal, hogy átszállásra kényszerít. Ráadásul az átszállás időtartamát indokolatlanul nagyra tette. Ezt ellensúlyozhatta volna azzal, hogy javítja a szerelvények színvonalát. Ezt sem tette.
(Személyvonat Flirttel 1.40 p, Sv-Akarattya 40 p, 5 perc átszállással elviselhető időnövekedés lenne, ha a másik szerelvény is emberszabású lenne)
Én vagyok az élő példa, aki ezt már nem tudja tolerálni. Tudom, hogy ilyenkor kevesen utaznak a vonalon, Pestről azonban nem jár busz arrafelé, legfeljebb egy-kettő.
A másik, hogy az egyik olvtárs állandóan azzal érvel, hogy néhány motorvonatot nem érdemes üzemeltetni egy vonalon, mert azt egy tömegben érdemes. Erre írtam, hogy már megint a vasút elavult technológiája irányítson? Megint a mozdonyvezetők jó fordulója írja a menetrendet?
Megsúgom, hogy amikor valaki van lent a nyaralóban kocsival, akkor többször mentünk Aligára, mert oda legalább a halberstadti kocsik járnak.
Veszünk egy csomó motorkocsit, és az irányítja az elhelyezést, hogy legyenek egy helyen? Szarok rá, hogy hol gazdaságos (a máv szerint). 200 milliárdot ráfizetünk évente a mávra, ezért szeretnénk egy kis minőséget. Ha a 29-re kell, akkor oda. Maradjon meg az átszállás, de rövidebb idővel, és szóló Desirok járjanak. Ha meg Tapolcára nem férnek, építeni kell hosszabb épületet. Most biztos jobb, hogy ott van egy rövid épület, ami üres. Vagy Cell. Az se állapot, hogy Szentesen tudnak motorkocsit javítani, máshol meg nem.
Az itt a baj, hogy 50-60-70-80 éves technológiákat éltetünk tovább. És mindenki ebből indul ki. Soha nem lesz ebből a szarhalmazból korszerű vasút így.
Hát, amire a 2-esen lecserélik a járműveket, addigra Cellnél már minden be lesz drótozva.... Sv-t én esélyesebbnek látom, a 46-os miatt is...,de majd kiderül:)
Miért? Míg ÓBB-nél 20 desiro volt egy helyen voltak? Úgyanúgy szétvoltak szórva mint most, ugyanúgy lerobbantak mint most. Talán a motorvonattal is kicsit gond van, és nem csak a karbantartással. Olcsó husinak...
Tapolca nem jó a Desiróknak, túlságosan kiesik a teljes fölhasználási területükről. Celldömölki állomásításnál a 17-26-29-5-45-10-11 vonalakon járhatnak, tapolcainál egy csomó fölösleges menet lenne benne. Arról nem is beszélve, hogy Tapolcán már csak egy üres épület van, ami viszont kicsi Dezső-műhelynek.
Pár=31 darab. Csak egyben szabad őket elhelyezni. És itt nem a nyúl lövi a puskát, nem is értem, hogy merül föl bárkiben, hogy öt felé szétszórja a Dezsőket, amikor a 6342 sorozatnak jelenleg is az a rákfenéje, hogy nincs egy kijelölt, jól fölszerelt műhely hozzájuk. Ha ezután Székesfehérváron, Budapesten meg még ki tudja, hol szétdobva lennének, akkor milyen állapotba kerülnének igen gyorsan?
Akkoriban sűrűn utaztam arra, mert 3 kicsi gyerekem volt és a kedvezménymiatt sokat vonatoztunk. Már a Csörgő+3Bhv-k is súlyos állapotban voltak, de az utánuk következő Bz-k is. De igazad van, a férőhely is kevés volt. A csörgős vonat 3 kocsival 216 ülés, 3 kocsis Bz meg kb. 150. És kevés vonat volt és azok is pontatlanok a sok döglés miatt.
A hatékony üzemeltetésről meg csak annyi a véleményem, hogy talán nem a nyúlnak kéne vinni a puskát.:-)
Amúgy Tapolcán lehetne annak a néhány Desironak jó helye.
Nem a mocsokkal volt a gond, és most sem a mocsokkal van a gond. A gond a kapcitással van: Bz-vel nem lehet elég utast elvinni, Csörgővel nem lehet tartani a menetrendet (a gyorsulása és a kisebb engedélyezett sebessége miatt). Ezért kerültek oda az Usgyik, majd miután azokat egy bázisra vonták össze, a Desirók. Látható, hogy ugyanazért kerültek a Desirók a 2-esre, amiért nem kerülhet most 1-2 kocsi a 29-esre: mert ilyen kis sorozatot nem lehet két, távolis bázison hatékonyan üzemeltetni. Az Usgyikat mind Szentesre tették, így kellett valami megoldás középtávra a 2-esre, ezek lettek a Desirók. A villamosítás után a meglévő Desirók valószínűleg szintén egy bázisra lesznek áthelyezve, erre a helyre az én tippem Celldömölk, és akkor majd jutnak a 29-esre is. Addig ez műszaki okokból marhaság lenne.
Jó egy hete nem néztem a fórumokra, látom megpezsdült ez is.
Egy kicsit belebeszélnék, mert érintve vagyok.
Akarattyán van családunk nyaralója. Nagyrészt autóval járunk le, mert többen utazunk, és van mindig vinnivaló. A téli időszakban azonban egyedül szoktam néha leugrani, ilyenkor jó a vonat is.
Vagyis jó lenne.
Engem nem zavarna az átszállás, ha normális csatlakozási idő lenne (max 20 perc, de inkább a mozdonycsere ideje lenne a korrekt). Ha hosszú az átszállás, akkor ezt egy kicsit ellentételezné, ha a vonat kényelmes lenne. Mostanában még Pesten is inkább utazom 10-15 perccel hosszabban, de így meleg kocsiban, ülve utazom.
Most egyik sincs!
Amióta a 30A-an az új motorvonatokat közlekednek, többször mentem le úgy, hogy átszálltam Fehérváron. Persze az átszállás után a Bz nagy komfortesést jelentett. (I hate it!). Az új menetrend óta egyszer sem mentem le vonattal, mert a jelenlegi helyzetet már nem tudom tolerálni.
Az idő megszépíti a múltat, vagy csak kiüríti a memóriát. VILÁGOSAN EMLÉKSZEM RÁ, hogy amikor még csak szó volt a Desirok beszerzéséről, azt írta a Vasutas újság is, meg a közmédia, hogy a 29-es és a 81-es vonalra veszik őket. Akkor még ugye az volt a cél, hogy minden megyeszékhely rendelkezzen IC kapcsolattal. Csak közben fellázadtak a 2-es mellett az emberek, mert megnövekedett az utasszám (nem a Desiro miatt!), és őket a mocskos Bz-kkel szivatták akkor.
Én most kaptam a Start válaszlevelét, idézet belőle:
"Örömmel tájékoztatjuk, hogy a 2009. évi nyári menetrendben és az azt követő téli időszakban is szándékunkban áll korszerű motorvonatokat közlekedtetni a Balaton északi partján."
Ennek föltétele lenne, hogy a 23+8 motorvonatból legalább 90% kiadható legyen. Mivel jelenleg sem megy ez, és ezután sem fog, a 2-es vonalon kívül szabad Desiro mondjuk 2, esetleg 3 darab lesz. Jóval valószínűbb tehát a 75-ös és 142-es vonalakra kerülés. Nagy dőzsölés esetén még el tudom képzelni, hogy Északi átvegye a szentesi gyorsokat velük - a lényeg, hogy ennyit kihelyezni nem nagyon lenne értelmes.
"Folyamatosan bővül a motorvonati flotta, a 8 görög Desiro beszerzése is folyamatban van. Ha forgalomba állnak, az észak-balatoni vonalon egész évben velük tudjuk a forgalmat lebonyoítani."
Idézet: Vasutas magazin 59. éf. 1. sz. 2008. jan. 28. Mosóczi Lászlóval készült interjúból.
Szerintem suta1 olvtárs egyeltalán nem akarta összehasonlítani a vonatot a busszal csupán arra akart rávilágítani,hogy mostmár az említett vonatok törzsközönsége is inkább a buszt választja a vonattal szemben.Hozzátenném családi körömben is találhatóak utasok akik a 9723 helyett inkább a 17:15-kor Tapolcáról Budapestre induló buszt választják.Indokként azt mondják,hogy az legalább nem hűl ki miután elindul,nem álldogál annyit megállókban,és nem utolsó sorban majdnem 1 órával később indul mint a vonat és ugyanakkor érkezik Bp.-re.Persze nem a Balaton északi partján megy.
Sokszor le volt az index különböző topikjaiban írva,hogy az új menetrend minden évben nemtetszést vált ki a fórumozók,utasok és a végrehajtó szolgálat körében.Levetítve ezt a 29-re ez úgy néz ki,hogy ha valaki mondjuk Nemesgulácsról akar Budapestre utazni az most be kell,hogy jöjjön egy órával előbb ha fel akar szállni a gyorsvonatra,mert a személyvonat vagy a gyors után megy,vagy a gyors(979) előtt Balatonfüredig(9729) onnan mögötte.Persze aki a Bf.-Alsóörs szakaszról jön az ugyancsak jöjjön be a 9720-al(vagy előtte egy órával a 9710-el),aluljárózzon ugorjon fel a gyorsra.Ez időadatokban így néz ki:
9729 Bf. érk.: 6:48 4. vágányra 7:20-kor indul tovább Székesfehérvárra
979 Bf. érk.: 6:59 és indul tovább 7:04-kor Bp.-re 5.vágyányról
9720 Bf. érk.: 7:04-kor a 3.vágányra innen kicsit érdekes elérni a 979-et.
Ha pedig valaha elindul a vonat még ha 60 km/h-val döcög akkor is korán van mindenhol.Nyáron még megérteném,hogy ekkora tartalék van a menetrendben,hisz az M41-esnek nem kis feladat a 9 vagy esetenként a 11 kocsit 36-szor felgyorsítani.
Kérdezném,hogy ezzel a menetrenddel milyen szolgáltatást kívánunk nyújtani?
Utasmegtartót,vagy épp ellenkezőleg inkább utas elrettentőt?
"Véleményem szerint a 29-nek, mint minden más vonalnak is van egy törzsközönsége. Ezek ott maradnak, akármilyen vonat jár."
A 9710 (9750) néhai törzsutasainak 2 autóbusz indul 1 perces követéssel Badacsonytomajtól Tapolcára. A 9647 néhai törzsutasainak 2 autóbusz indul Keszthelyen át Hévízre, ebből az egyik rásegítőjárat Keszthelyig a felirata alapján. Hogy is van ez ? A törzsutasnak mégsem mindegy ezek szerint. A buszmenetrendeket is érdemes meglesni, egész érdekes vonat melletti járatok vannak.
marcell97: "Szóval csak azért mert te alapítottad a topicot máris szajkózhatod a baromságot? Azon kívül mert "szép és jó" milyen érvet tudsz még felhozni a dezső mellett? Semmit! Azért meg nem fognak sok milliós motorvonatot idetenni mert csináltál egy topicot egy netes forumon ahol naponta 2x ezt leírod. Szánalom..."
Lehet, hogy ezért nem tesznek ide sok milliós motorvonatot. Hiszen ez csak a pesti embernek jár meg. Én ezt megértem. Azonban a szolgáltatás nem a BZ-knél kezdődik. Sok évvel ezelőtt, jobban megérte a vonat akár 5-6 embernek is mert olcsóbb volt, aztán később már csak 3 embernek érte meg, ha négyen utaztak akkor jobban jártak az autóval. Ma ott tartunk, hogy 1, azaz egy embernek is jobban megéri az autó, mint a büdös, mocsos BZ, vagy BHV. Az árért elvárásai vannak, lennének az utasoknak...vagy ezzel újat mondtam???
Próbáld innen nézni a dologokat. Az érvem tehát az, hogy színvonalat kell biztosítani, ami nincs közvetlenül a béka s.ggénél.
A Desirók aboszult a Székesfehérvár-Tapolca vonalra valók.
Világos, a Bhv.k már kifutóban vannak a GySEV nél is.
A Bz.t lehet dicsérgetni, hogy milyen olcsó az üzembentartásuk, milyen nagyszerű járművek. Hát csak rázassa magát rajta, akinek szimpatilus. Könnyen favorizálja, ha sosem kényszerül benne utazni. Bocs azoktól akiknek nincs más válsztásuk.
A szomorú az, hogy a 10-20 km-nél hosszabb távra is ez a fő koncepció.
A 70.es években koptak ki a 2 tengelyes kocsik, és felváltották a Bhv. -k. Óriási minőségi változást jelentett, hogy mellékvonalon sem kell már zötykölődni. Most pedig a távlati koncepcióban fővonalon is Bz a nyerő! 2009.et irunk!
Igen láttam hogy mit csinálnak a GYSEV-nél a Bhv kocsikból.Nem vitatom amit mondasz jogos.Bár szerintem hosszútávon ők is mással számolnak.
Egyébként a GYSEV más szempontból is egy jó példa. Nézzük csak meg mit csináltak a Szombathely-Sopron vasútvonalból néhány év alatt.Egy lepukkadt mellékvonalból kihozták azt,ami a MÁV sohasem. Gyors eljutás,normális vonatok. Kár,hogy nem tudok szerezni bevételi,utasszámlálási adatokat róla,kiváncsi lennénk rá.
Ez az ami hiányzik. Nem azt nézik,hogy jó nincs annyi utas nem kell annyi vonat hanem a lehetőséget keresik.
Nálam is voltak, még korábban a 39823 Szombathely (indult 14:26) - Csorna személyvonaton, de csak Porpácon szálltak fel, Bz + Bzx + Bzx volt ez még akkor, és ezzel a vonattal sok vépi és porpáci utazott, mert korábban indult 5 perccel mint a 9013, az az utasmennyiség nem számít, amit ugyanez a vonat vitt Vépre és Porpácra?
Másik eset talán Halászbástyával jöttem hazafele, szintén Csornán számoltak, megjegyzésük ugyanaz volt mint amit leírtál, 1-2 leszálló ajtónként. Ez azért vicces, mert Csornára tényleg nem utaznak sokan, de aki ott leszáll általában a mozdonycsere 10-15 perces időtartamára szállnak le egyet levegőzni vagy dohányozni, azok utána visszaszállnak és jönnek Szombathelyre! Ezért sz@r, ha helyismerettel nem rendelkezők döntenek mások sorsa felett!
A Pápa-Csornán is jöttek utasszámlálók de direkt a délelőtt 10 körüli vonatokon, amiken csak páran utaztak!
A teljesen kihasznált vonatokon nem is számoltak.
Jött egy délutáni vonat 25-30 emberrel. Csornán ott álltak az utasszámlálók, és épp a saját problémáikról beszélgettek. Csak akkor vették észre, hogy megjött a pápai vonat, mikor már a leszállt utasok nagyrésze árkon bokron túl járt és már csak az utolsó emberek szállingóztak el az állomásról.
A saját fülem hallatára a 2 utasszámláló között ez párbeszéd hangzott el:
Én igen élesen emlékezem, hogy a GySEV elötti utolsó időben a 15.-ön és a 29.-en a terület vasutasai minden fórumon tiltakoztak, hogy ezekre a vonalakra vannak állomásitva a MÁV leselejtezés elötti kocsijai. A legsz...abbak a 15. re! Hivatalos válaszok a felvetére Ide.....!,,,Ezeknek......! Szétbarmolják! Szolgáltatóváltás történt, de a népesség, utazóközönség maradt. S változott a szinvonal.
Igen szokták azt mondani, hogy az egy másik vasút.... Ha ilyen kocsikkal kéne menni szerintem senki sem panaszkodna a 29-esen sem.
Lehet azt mondani, hogy ott többet takarítják a kocsikat és hatákonyabban, a MÁV-nál meg csak végigmennek egy ronggyal, de az sem mindegy, hogy ki utazik velük!
A GySEV -en tán még most is szaladgálnak a Bhv-k, (tavaly utaztam benne), s el voltam csodálkozva, hogy az ablakán ki lehetett látni, nem volt a WC büdös, a rozsda nem ette meg, nem látszottak a berendezésen falon/ülésen sufnituning foltok. Pedig nem fiatal kocsik, s mégis szinte újszerüek voltak. Ha Dezső mentes időben ilyenek járnának itt is, a fene se siratná vissza..... Majd az idő megoldja a polémiát, még pár év, s ha nem történik gyökeres változás, tök mindegy lesz, hogy Dezső, Bhv, Bz, elérjük az egyenszinvonalat.
Egyébként is rengeteget tili-tolizunk az új menetrend óta. Legalább egy vonatot így is a teherpályaudvarra kell félretolni,pedig erre edig sosem volt szükség.
Szomorú, ha a tolató csapat nem tudja, hová fog menni, amit tolatgatnak.
Még szomorúbb lenne, ha direkt tették volna :-(((
Azt már meg sem kérdezem, miért nem lehet azonos peronra érkeztetni a két vonatot, ha jól látom, az átszállás fél órájában egyetlen másik vonat (egy személy Szombathelyről) érkezik Fehérvárra, így van hely bőven...
De írhattam volna azt is, hogy míg a fülei le van sz@rva addig a martoni ingázók alá Flirt-et raknak, mert ott azért mégiscsak többen mennek vonattal a munkába...
Na ez meg a másik, de ugye erre jött az a válasz hogy "de erre sok a turista" Kirakat... csak a piros paprikát és a matyó cuccokat kell ráaggatni és már hungaricum a cucc.
A Bz-vel és a Bhv-val sem az a baj, hogy az ami hanem úgy néz ki ahogy! Szolgáltatás pedig ott kezdődik, hogy a vonat tiszta és pontos nem pedig ott, hogy mi tiszta - az ott folytatódik. Spec már akkor meg lennék elégedve ha ezek teljesülnének. Előbb legyenek. De könyörgöm lépjünk már túl ezen. Benéz ide este az ember és azt látja h egy ember a f... veri arra h dezső így dezső úgy másról nem is szól az egész, és ha szóvá teszed közli, hogy ő itt az asztalra is sz@rhat metr ő a topicalapító!
Sajnos a hivatásforgalom BP-n kívül nem igazán tart el vasutat máshol...főleg nem a 29-esen... ...ezért is baj, hogy a személyek a "szent érkezésekhez" vannak kötve napközben, bár érdekes, reggel a 6-os állítólagos műszakba beéréshez elég 5:30 körüli érkezés, ám 8,14 és 22 órára már 50 perccel a kezdés előtt kell leszállni a vonatról...biztos hajnalban a hidegben jobban sietnek az emberek...vagy még zárva van a kocsma...:)
Mivel Fehérváron 5-10 perc ajánlott az átszállásra, s a PÜ is kér ennyit, ezért a 30-35 közötti érkezés bőségesen elég lenne... ..de nem...:(((
"Tudod azért kéne ide Desiro,mert az utasnak az jár. Nem a büdös redvás Bz meg a szutyok Bhv."
Az addig oké, hogy az utasoknak jár, de akkor ennyi erővel az egész ország kiabálhatna, hogy Desirót, Desirót, mert szutyok bhv, bz. Szerintem M41 2305 örüljön annak, hogy nyáron járkálnak erre...
Ez igaz... ..de sajnos akármennyire is nyomná a start, a 29-esen sosse lenne annyi utas, mint azokon a vonalakon, ahol a jelenlegi kevés dezső jár...:((
..persze, mindenki szeretné, hogy a 29-esen szép vonat menjen, de majd csak akkor, ha a valóban több bevételt hozó vonalakon is már jó jármű jár...
Szóval csak azért mert te alapítottad a topicot máris szajkózhatod a baromságot? Azon kívül mert "szép és jó" milyen érvet tudsz még felhozni a dezső mellett? Semmit! Azért meg nem fognak sok milliós motorvonatot idetenni mert csináltál egy topicot egy netes forumon ahol naponta 2x ezt leírod. Szánalom...
"- A Csörgő + 2 kocsi baromi drága a Bz + Bzx-hez képest. Dacia, Bobo, akármi nem szokott ma már sosem személyvonatot vinni? Egyáltalán olcsóbb lenne érdemben a Csörgőnél...?"
A Dácsia és a Bobó manapság nem visz személyvonatot. (a szükség néha törvényt bont mint tudjuk) De nem is igazán bírnák tartani a menetrendet, meg a vonatfűtés hiánya, stb...
Bár valóban nem reprezentatív, de jók ezek a számok, köszönjük.
Amit ezekből is lehet látni (legalább is az Sv - Tp távon):
- A 29 téli hétköznapon egy tisztességes mellékvonal, érdemi hivatásforgalommal, kivételelesen a települések jó helyén lévő megállókkal (többségében)
- Teljesáron itt sem vonatozik a kutya sem
- Az ütemességet nem erőltetném, inkább legyen jobban alkalmazkodó a menetrend a munkakezdéshez, iskolához.
- Nem kéne minden vonatnak végigmenni, a keleti oldal nyilván sokkal erősebb.
- A Csörgő + 2 kocsi baromi drága a Bz + Bzx-hez képest. Dacia, Bobo, akármi nem szokott ma már sosem személyvonatot vinni? Egyáltalán olcsóbb lenne érdemben a Csörgőnél...?
Kieg. kérdésem:
az induló 37 főből szállt át valaki rajtatok kívül a 902-ről?
Egyet kell hogy értsek Svrend-el. Az elkeseredés jellemző az utasok és a dolgozók körében is.
A MÁV-Start Zrt. egy szolgáltató cég(úgytudom szeméylszálítás szolgáltatási központokra van osztva).Rendben van,hogy az utaslétszám nem indokol M41+6 kocsit és Bz szerelvénnyel kell kiállni a vonatra,viszont itt kezdődik a gond.Sok utaspanasz érkezik(és ezt a vjv-k eseménylapon rögzítik is),hogy a szerelvények hidegek,vagy ha indulás előtt melegek is akkor menet közben hűlnek ki a jól szigeteltség miatt. Ha a motorkocsi hideg mit is tehetek érte mint dolgozó? A fűtőházban feladom javításba,hogy az oldalszellőzőket vakolják el,a fűtőtesteket fordítsák ki és fúvássák ki sűrített levegővel.(persze ezen művelet után nagytisztítást kellene elvégezni ugyancsak vaskos forintokért,plusz újabb megrendelő viszony jönne létre a Start és a takarítócég között)a műhely csak akkor áll neki,ha a Start megrendeli ezt a javítást.Tehát vagy megcsinálják,vagy nem.Nem beszélve a mellékekről.pl. a technológia miatt hideg mellékekről a 9723-nál.Lassan tavaszodik,majd nem lesznek hidegek...
Más:
Vasárnaponként a régi 9703;9701-el(most 9713 és 9723) nagyon sok diák ment vissza az kollégiumokba,iskolákba.Mostmár ott tartunk,hogy elég a Bz motor meg a mellékek,és kevés a busz.
Egyszer egy napot vonatoztam Mátészalka környékén, amikor éppen utasszámlálás volt. Mindegyik számolt a megállókban, és interjúkat is készített. Nade hogyan!
Az első interjú Apafától Nyírnemtudommiig tartott (12 kérdés), mert totál analfabéta volt a srác. Egy másik számláló tőlem kérdezgette, hogy milyen főiskolák vannak Debrecenben, mert nincs kedve végiginterjúvolni az ötszáz fős tömeget, hogy hová is megy. Ezen a vonaton egyébként a pattanásig feszült teltház elérése után Mátészalkától Debrecenig nem volt számlálás, hiába szálltak le Hodászon öten, vagy máshol bárhányan, ők nem kerültek föl a papírra. Igaz, a csaj nem fért oda az ablakhoz, nyílván az utasoknak is kisebb gondjuk is nagyobb volt annál, minthogy vele foglalkozzanak. Na ja, ötszázan egy háromkocsis MD-ben... A harmadik csapat lelkiismeretesen dolgozott, igaz, reggel négykor kezdtek Tiborszálláson (ahová Nyíregyházáról saját kocsival érkeztek - nagyon hatékonyan szervezte meg a cég a munkát). Mt.-t fölrúgva Tiborszálláson az utolsó vonattal végeztek. Hány óra szolgálat után vezettek haza Nyíregyházára?
Jelemző egyébként, hogy a hétkocsis Zajta-Budapest vonatra nem jutott utasszámláló. Nyílván bekamuzta valaki, hogy Zajta-Fehérgyarmat 3 fő, Fehérgyarmat-Mátészalka 10 fő, Mátészalka-Debrecen negyven fő (extrapolálva a napközbeni ütemes vonatok létszámát). Pedig azon a vonaton is gondok voltak az ajtózárással.
Minden számolgató emberke olyan adatot produkál, amit a megbizója elvár.
A MÁV érdeke inkább úgy tűnik továbbra is az, hogy adott időppontban olyan kihasználtsági adatot tudjon produkálni, amilyet éppen alá kiván támasztani.
Itt a nagy piros pont, *****!
Hozzá ukkel beszámolójából:
Tehát nem alkalmas a vonalról összefoglaló összegzés elkészítésére.
csak egy pillanatkép, nem más.
Ez is így van, DE!
Érdekes, amikor a neten megindulnak (hála AG-nek) a különféle "üzleti titoknak" minősített közérdekű adatok, utasszámlálási adatok, tanulmányok egyes vonalak utasforgalmáról, azokban érdekes módon hasonló nagyságrendű adatok jelennek meg.
Minden számolgató emberke olyan adatot produkál, amit a megbizója elvár.
Anno a vezénylőtiszt és jegyvizsgálója abban volt érdekelt, hogy munkájuk szükségességét ne kérdőjelezzék meg.
Most a külsős számláló abban érdekelt, hogy bebizonyítsa, hogy eddig felfelé csaltak, azaz vékonyan kell a ceruzának fognia. Ettől függ, hogy holnapután is számítsanak rá. Ráadásul közpénzből!
A MÁV érdeke inkább úgy tűnik továbbra is az, hogy adott időppontban olyan kihasználtsági adatot tudjon produkálni, amilyet éppen alá kiván támasztani.
Különben már bevezette volna a viszonylati jegykiadást.
Nem szégyellem bevallani igen,ámbár többről van szó.
Véleményem szerint a 29-nek, mint minden más vonalnak is van egy törzsközönsége.
Ezek ott maradnak, akármilyen vonat jár.
Na ez a lényeg,és szerintem itt van órási különbség közöttünk.
Abból indulsz ki,hogy van XY mennyiségű utas,akkor minek oda annyi és amekkora vonat ha nincs tele. Érvelésed teljesen ésszerű és logikus,nem is vitatom józanságát.
Csakhogy.
Mi lenne,ha már egyszer abból indulnánk ki,hogyan lehetne az utasokat minőségi szolgáltatással,megfelelő eljutást biztosító menetrenddel visszacsalni a vasúthoz. Ama korrekt miniszteri válasznak is épp ez a bökkenője (ami pont aznap jelenik meg amikor Budapesten szmogriadó van),hogy a kormány (a többivel együtt) tudomásul veszi a vasút térvesztését,miért is?
Nincsenek illúzióim. Még jó ideig így marad minden.
Szerintem egy rossz vicc, ami ezen a vonalon is folyik...
Gyerkőc koromban minden nyári hétvégét a Balatonon töltöttünk, olykor az északi parton.
30 éve bő 30 perccel kevesebb ideig tartott az út. Emlékszem, volt olyan vonat, ami még fehérváron sem állt meg, első állomás Almádi. De több olyan is akadt, ami gyorsként indult, megállt Fehérváron aztán a parton már sok helyen.
A szolgáltatás színvonala azóta -szerintem- csak romlott és mindezt drágábban, mint akkoriban.
Lehet számolgatni az ülőhely/utas arányt, ez csak úgy eszembe jutott hozzá.
nyáron mehetnek... ...sőt, a Bz-vel azért nehéz lesz a személyvonatok menetidejét tartani a csoportok miatt... de az off 30-ason is ilyen lesz a 8512-8513...
Nagyon nem értünk egyet. A turisztikai fejlődés igenis ott kezdődik, amit példaként említettem, de mondhatnánk a "véletlen túlszámlázást" az étteremben. Azért mert a kutyaszarra csipketerítőt teszel attól még a szar ott lesz!
Nem értünk egyet de mindegy. A turisztikai fejlődés nem csak a klotyók tisztaságát jelenti a strandokon. A közúti és vasúti közlekedés színvonala igenis mérvadó.
Na gyönyörű!Nem mondok semmit! Egyébként ha a déli part,illetve a 30-as vonal hétvégenként megkapja a Stadler-ket,akkor a 29-es vonal is megkaphatná azokat a kosza egységeket.
És? Akkor a falvakat kell fejleszteni, pl a fizetős strand már mégse legyen szemetes, legyen napelemes zuhanyzó, a wécé se legyen fizetős ha már vettél belépőt. Az idejövő kocsival utazó (!) turistát nem az fogja érdekelni, hogy a Bz miatt vagy a Dezső miatt áll az átjáróban....
"Nem büdös BZ-kkel, meg kipreparált Bko-okkal kéne vasútat csinálni a 29-esen."
Akkor máshol sem (lásd előző része a hszemnek). Amúgy csak megfelelően kéne takarítani és karbantartani. A kor senkit sem érdekel utas szempontból, de a tisztaság, pontosság, kényelem, megbízhatóság igen. (Persze a kényelem relatív).
"Ha nyáron megoldható a Desirok közlekedése, télen sem lehet bonyolult megoldani."
Nyáron sem hoznám ide, csak azért mert "rakjunk már ki valamit a turistának hadd lessen csak, nekünk is van".
Azért erőltetem mert turisztikai régió. A fejlődés dinamikus, ehhez kéne alkalmzkodnia a vasúti közlekedésnek is. Nem büdös BZ-kkel, meg kipreparált Bko-okkal kéne vasútat csinálni a 29-esen.
Ha nyáron megoldható a Desirok közlekedése, télen sem lehet bonyolult megoldani.
Nem kell csodálkozni nagyon,Székesfehérváron eddig is 15-18 percesek voltak a mozdonycserék,pedig ezt semmi nem indokolná!Más állomásokon hihetetlen,de ugyanezt 10 perc alatt meg tudják tenni!
Olvasom közben a Desiro topicban, hogy szükség van mind a 8 egységre. Gondolom ha 16 érkezne Görögországból, akkor sem kapna a Balaton északi partja télen Desirot. Látom valakiknek ez nagyon nem tetszene.
Nézzük akkor a három fő problémát: (amelyek egyike sem pénz kérdés)
1. rosszkor induló (maradék) vonatok
A reggel 6 egy nem hivatásforgalomra használt vonat esetében nagyon korai, még a törzsközönségnek számító nyugdíjasoknak is. (Na persze, kell a korai indulás, hiszen olyan lassan ér le.... :( Ilyen hosszú menetidő esetén az este 18 meg kései (főleg a nyugdíjasoknak :))), későn ér le, ráadásul már helyi buszok sincsenek sehol.
(Párosban) 7-12-17 sokkal jobb lenne a jelenlegi 6-12-18 helyett, de ennek a 6 órás ütemességnek sincs sok értelme, tehát nem feltétlenül kéne mindent ehhez kötni .
2. Fehérvári mozdonycserék 18 perce.
Ez szimplán RÖHEJ. Műszakilag semmi nem indokolja. Állítólag a meg volt kötve a menetrendszerkesztők keze, mert ennyi idő alatt vállalták el a mozdonycserét, bár nehezen hiszem...
Továbbá: Te írtad anno 3-4-5 (?) éve (de ugye nem tudom visszakeresni), hogy azért kellett Szabadbattyán és Füred közé 10 -15 percet rátenni, mert ennyit késnek a vonatok, és ezt most végre megoldották. Erre tessék, tegyünk be még ennyit pufferként, csak most mozdonycsere címszóval...? Miközben a 29 még csak nem is romlott le komolyan az elmúlt évtizedekben (ellenben a 30a-val) Nyáron még csak-csak megérteném, de télen?
3. Átszállások a 20 gyorsairól a 29 személyeire
Rendben, hogy kevesebb vonat megy, és a néhány utas túl fogja élni, ha át kell szállni Bp felől a Balatonra tartva Sv-n, de miért közel fél óra várakozási idővel???
A 29-en nincs kötve semmihez a személyek ideje 117 nyugodt km-t kell végigmenni, miért nem tudnak hamarabb indulni?
Elindultak -sőt az első adag meg is érkezett- a görög Desirók Magyarország felé. Összesen 8 egység. Talán ezzel a bevásárlással lehetőség lesz arra, hogy a Desirók télen is járjanak a 29-esen. Mondjuk az M41+2BHV helyett.
Bejön a forgalmiba XY és panasz.(érzelmek változattoságával együtt úgymint értetlenség,keserűség,düh,szomorúság stb.)
Közöljük vele tehetetlenségünket ezután közöljük a panaszkönyv helyét (információ) és buzdítás. Jellemző ugyanis mindenkinél a kérdés:"Van értelme,mondják meg őszintén?"
Ma egy Balatonalmádiban dolgozó kedves pénztároshölgyel találkoztam. Több mint 20 éve dolgozik ott,drasztikus utasszámcsökkenésről beszél. Sajnos egyetlenegy utast tudott rábeszélni,hogy írjon be a panaszkönyvbe. A többi káromkodik egyet,és aztán már nem utazik vonattal....(Már félti is az állását,hiszen a következmény majd a pénztár bezárása lesz.)
Nem az érkezésre kellett volna laza menetrendet csinálni, "úgyis késik" alapon. Az csak elriasztja az utast, ha a menetrendre nézve megállapítja a fél óra várakozás tényét, nem tudhatja - honnan is tudná? - hogy a fél óra csak negyed....
Szerencsésebb lett volna, ha már nem tudnak és/vagy nem akarnak semmit tenni a késések ellen, korábban indítani, vagy menetrend szerint később érkeztetni a vonatokat.
Kibújt belőlem a kis paranoiás: a 2000-2001 táján itt az Indexen is keringő vonalbezárási halállistán bizony a 29-es is szerepelt. Ez az utasok leszoktatásának iskolapéldája, amit az északi parttal művelnek.
"A laza menetrend - ha laza - szerintem azért született mert Füred-Fehérvár között az elmúlt 4 évben a vonatok 9x%-a késett."
Ez az adat valótlan vagy az "x"-et véletlenül nyomtad hozzá. A késésekhez csak annyit tennék hozzá, hogy az M41+9 (1x) 4 tg-es kocsikból álló vonathoz, ami 117 km-en 36x indul el, a teljesítmény elegendő-e a menetrendben előírt idő betartásához. A remot csörgőbe beépített "pacemaker"-t (CAT) nyugodtan felejtsd el (1040 Kw hajtómű telj.) a Classic is azt tudja, tehát mindegy, hogy milyen Csőri volt a vonat elején. A pálya adottságát (egy vágány, változó állomástávolságok, a pálya vonalvezetése stb.) is illene figyelembe venni. A téli menetrendben a Csörgő + 2 db 4 tg-esre is közel ugyanaz a menetidő, pedig a gyorsulások között ég és föld a külömbség. Így csak ballagni kell a vonatokkal és várakozni az értelmetlen tartózkodási idők miatt, csak azért hogy minden vonat menetideje egyforma legyen. Majd mindenki tudja, hogy az idő pénz, kár, hogy egyesek ezt is elfelejtik. A nyári menetrendben a 977-es 2 óra 2 perc menetidővel ballagott Fehérvárig 6 megállással változó vonathosszal (2-4 kocsi), most a 979-es (kb. ugyanabban az időben) 11 megállással 2 óra 8 perc menetidővel halad, ez utóbbi általában 6-7 kocsival közlekedik ("9x%" pontossággal).
Én nem tudom mire építették ezt a mentrendet a 29-esen,de szerény véleményem szerint el........ák. Nem kicsit,nagyon. (Azért egy kivétel van,ennek az IC mániának nem sok értelme volt. Én amúgy sem vagyok kibékülve ezzel a "szolgáltatással".Miért? Mert tiszta,kultúrált,viszonylag pontos vonatért jobb helyeken nem kérnek pótdíjat).