Félreértettetek. Én azt mondom, hogy ha hibátlanul működik az elektronika, akkor én nem nyúlnék hozzá, semmiféle frissítés kedvéért. Épp telefonokkal kapcsolatban volt az a tapasztalatom, hogy egy hibátlanul működő készülékre töltött szoftverfrissítés után szinte azonnal gondok merültek fel. Aztán persze következtek az újabb szoftverfrissítések, szervízlátogatások, cseretelefonok, stb. Ha elromlik valami a kocsin, akkor persze jöjjön az a frissítés!
A német márkák megbízhatóságát illetően nem bocsátkoznék vitába, és nem is említeném az ismerősök, heverok, rokonok tapasztalatait. Nekem épp elég az a mennyiségű információ, ami a család által eddig birtokolt Audik, BMW-k, Mercedesek, Opelek szolgáltatnak az elektronika megbízhatóságáról. A BMW messze a leggyengébb! És ne hidd, hogy haza beszélek, mert jelenleg is BMW-m van. Sőt, a családban még kettő ezen kívül. És tudom, hogy idővel jön a mumus, és elbaszódik az elektronika. És mégis BMW-t veszünk, mert szeretjük. De attól függetlenül tudom, hogy a többieknél sokkal hajlamosabb (vagy ha úgy tetszik sokkal hamarabb hajlamos) a meghibásodásra.
Ja, és az Alfa-s hasonlat valóban merész volt, de persze nem akarnám egy napon említeni a BMW és az Alfa Romeo megbízhatóságát...
Egy autógyár átlagosan 5-6-7 évente frissíti a modelljeit. Ezalatt az idő alatt folyamatosan fejleszt a gyár mindent az adott autóban. Új motorok, új elektronika, új alkatrészek, új extrák stb, mely technológiai újítások már a következő széria előfutárai, tesztjei az éppen még futó szériában. Tehát bele-bele piszkálnak folyamatosan, ezáltal új hibalehetőségek születnek. Csak ezeket külsőleg nem vesszük észre, hiszen a karosszéria ugyanaz. A külső miatt aztán jön az ún. facelift, hiszen legtöbben csak a megváltozott külső miatt vesznek új autót, de ebbe már belepakolják az addig csak egyenként tesztelt újdonságok teljes skáláját.
Ezzel arra szerettem volna rávilágítani, hogy lehet kifogni jó A6-ost, de szart is, attól függően, hogy éppen mely fejlesztési szakaszban gurult le az autó a futószalagról. Alfa Romeo-nál is találkoztam olyan autóval, amely hibátlanul működött pedig a 156-ról mindent el lehetett mondani, de azt, hogy megbízható autó lenne, azt nem. Szerencse kérdése az egész. És ez az, ami a legdurvább az egészben, mert elvileg nem gagyi autókról beszélünk...
Nézd, nekem adott volt egy probléma, amit meg kellett oldani. Választhattam a márkaszervíz lehúzos ajánlata (ráadásul nem ígérték, hogy a probléma biztosan megoldódik) és egy független "szakember" véleménye között. Utóbbit választottam, bár féltem a dologtól. Aztán megláttam a műhelyt és mégjobban féltem. :) De full profi emberekkel találkoztam, akik minden kérdésemre, felvetésemre azonnal választ tudtak adni. Nem kispályás a csapat. Szóval bízom abban, amit mondanak, mert az én autóm azóta probléma mentes, a computer semmi hülyeséget nem ír ki. Nem úgy, mint előtte. Jövőre tehát ismét feltelepítjük rá a legújabb fejlesztésű szoftvert.
Egyébként nem kell messzire menni, elég, ha egy mobiltelefonból indulunk ki. Az első széria az első szoftverrel több hibával rendelkezik, mint ugyanebből a típusból mondjuk a 3. széria. Miért? Mert a szoftvert folyamatosan fejlesztik és kiküszöbölik a rejtett hibákat, különben a kutya nem venne meg egy szériahibás modellként elhíresült telefont. Egy BMW-nél meg méginkább így van a dolog, hiszen egy telefonnál 100-150szer drágább termékről beszélünk.
Abban azért vitatkoznék Veled, hogy a többi német márkánál megbízhatatlanabb elektronikailag egy BMW. Csak két modellt említenék: A6 és E Klasse. Olvasgass ezek után a modellek után egy picit. :)
en erre meg azt tudom mondani , h haverom vett fel eve egy alfat 100Ekm alatt es mar el is akarja adni mert szetesik meg megall.es nem csak az auto az elektronika is.ezelott egy audi a6osom(unk) volt de a vilagon semmi baja nem volt az elektronikajanak.semmi.es 330e km el lett eladva.most az 530d 140ezer km utan csinalta eddig 3x azt amit az elozo hozzaszolasaimban irtam.tehat erre azt tudom mondani h elobb bizok a nemet mernokokben mint az olaszokban.es nyilvan nem a ferrari mernokeirol van szo meg a hasonlokeerol.....
Én azt mondom - több BMW és Alfa Romeo birtoklása után - hogy ami jól működik az elektronikában, ahhoz ne nyúljunk hozzá, mert abból tuti baj lesz!
A BMW-nél nem olyan nagy mágusok az elektronikai mérnökök az apró, ám annál bosszantóbb hibák előre "installálásában", mint az olaszok, de a többi német márkánál biztosabban számíthatunk az elektromos berendezések kurvára idegesítő hibajelenségeire!
Elvileg a márkaszervízekben is ajánlják a frissítést 1-2 évente. Mint írtam, a rejtett hibák mellett azért is ildomos a szoftver újratöltése, mert folyamatosan fejleszti a gyár a szoftvert és mivel mindent a computer vezérel, mindent ez a program befolyásol. Természetesen minél régebbi az autó és rajta a szoftver, annál inkább ajánlatos a dolog.
ja most nezem csak, hogy, h parasodhat egy majdnem 2007es m5os lampaja amikor a gyarto szerint ezt a hibat mar 2005ben kikuszoboltek.erre azert kivancsi lennek.es tenyleg nagyon bosszanto , h nem cserelik ki garanciaba.ugy latszik KIA-t (napersze) kell venni az nem parasodik :)))))))))))))))))))
koszonom szepen de most felhivtam egy haveromat, o azt mondta biztos h tud embert es megtudjuk oldani a szoftverfrissitest.ha valamilyen oknal fogva megse jonne ossze akkor halas lennek ha tudnal adni egy szamot de akkor majd jelzek
Budapesten tudok addni egy számot ha érdekel én már oda járok 2 éve .a lámpák meg ugy tünik mindegyik párásodik,a haver M 5-je 2006/9 havi 40000km van benne és az is!!!
koszi szepen az infot mert mar az agyergorcs kerulgetett:)
egyebkent ma is csinalta ugyhogy eddig 3x nyomta.markaszervizbe en se akarom vinni mert ott tuti lehuznak a semmiert kb 200ezerrel, de olyan helyre se szeretnem vinni ahol nem ertenek hozza mert az se jobb.szerintetek hova vigyem???ha valaki az orszag deli-delnyugati reszen tudna valakit azt megkoszonnem.vagy akar bp-n is.amugy a lampa prasodasra visszaterve nekem is parasodik a jobb oldali lampa de csak neha.volt olyan h paras volt 1 hetig majdnem az egesz most meg kb 2cm-en az indexnel.erdekes az tuti.......
A húgom most vett egy 320 Ci E46 -ost. Tudnátok segíteni abban hogy hány liter az olajfeltöltése a motornak? Sehol nem találok erről infot, az olajat meg meg kéne lassan rendelnem neki. (2171 ccm-es)
Csatlakozom Peterhez, szerintem frissíts szoftvert. Nekem is csinálta ezt 1szer, plussz nálam nem tudtak laptop-al csatlakozni a fedélzeti computerhez. Emiatt akart legombolni rólam 200-400e Ft-ig terjedő összeget egy hivatalos márkaszervíz. Végül hozzáértő független emberek tanácsára az autó egy privát műhelyben megkapta tavaly a 2007 májusi szoftvert, azóta szerencsére semmi gond. Plusz azóta mp3-at is letudok játszani, ráadásul érdekes módon a hifi hangzása is jobb lett. 2 évente ajánlott a szoftver frissítés, mivel sok dolgot újraír és mindig kiforrottabb, precízebb a friss szoftver. Pl. sok máson kívül a motorvezérlő elektronikát is újraprogramozza, ami által javulhatnak az autó menettulajdonságai.
Próbáltál már szoftvert frissítetni rajta? Konkrétan ugyan nem tudom hogy az-e a hiba, de szinte minden szoftververziónak voltak bug-jai, érdemes néha frissíteni...
sziasztok!valaki tudna segiteni nekem ,hogy mi lehet az h neha gondol egyet az auto es nem jatsza le a cdket?tok mind1 h milyen cd (mert arra is gondoltam h gyorsan irtam) egyszeruen fel se ismeri a meghajtot.eddig 2x csinalta es egyszercsak megjavul ha leallok a kocsival mondjuk ugy 5percre.mert ha csak leallitom a motort es rogton ujrainditom akkor nem javul meg.amugy business navi van a kocsiban tehat nincs kulon dvd meghajtom.egyik baratom mondta h valoszinu bmw betegseg mert haverja 40E!!! km-es m3 asaba ugyanezt csinalja.tudja valaki h mi lehet ez?elore is koszonom a segitseget!
Végül is alámpával az a gond ha olyan veszi ki aki még nem látott ilyet))!!A kivételnél a fölsö kis csatinál kell vigyázni mert elég esetlen kicsi és nincs rajta fogásés meg feszül és lesz rajta egy hajszál repedés és már párásodik is)))!!Na de ma szereztem egy lámpát remélem nem kell ki venni még nálam lesz!!
Az enyém 2005/6 os, remélem már az új lámpát tartalmazza. És akkor a halogén izzó cseréjénél is (ami a távolsági lámpa) ki kell venni a teljes lámpát. Ez akkor nagyon gáz. Remélem nem kerül a cseréjére még sokáig sor.
Ki kell vanni az egész lámpát az izzók cseréjekor és a búra elképesztően sérülékeny. Bömbölő a dolog szakértője, én Tőle hallottam, hogy gyári hibás az összes. 2005-ben valamit módosítottak a lámpa összeszerelésén (az elektronikán is), állítólag éppen a párásodás volt az egyik ok. Viszont a 2005 előtti modellekkel nem kompatibilis ez az újabb lámpa, tehát ott a trafókat is cserélni kell.
De természetesen vannak kőfelverődések, úgyhogy valóban az lesz a legjobb ha az egészet átfényezik.
Ezt a lámpapárásodást nem nagyon értem. Ha izót cserélnek (mindegy, hogy a xenont, vagy a halogént) onnantól kezdve párásodik a lámpa?Az elég gáz lenne.