Üdv mindenkinek. Volna egy kérdésem: Mi a különbség az ME1000 és az ME250-es vertikálfeje között? Elsőnek arra gondolok, hogy kompatibilisek-e és egyik a másik gépre felszerelhető-e?
Az eszterga macerálása elmaradt. Anyámnak meghozták a téli tüzelőt, két napig azzal "melegedtem". Kb 35-40 mázsa fa, + 38 fok. Tegnap már csak 35. Mire végeztem, akkora ért oda hidegfront. Csókoltatom annak is a menetrendjét, hogy nem bírt keletről jönni. De az új kismegszakítókat (Siemens) megvettem, a kapcsolókat, nyomógombokat kikpucováltam. Folyt. köv. valamikor szeptemberben.
Köszi, én is tudok. Igazándiból a palackot hurcibálni vagyok lusta. Plusz a palackozásnak megvan az a hátránya, hogy abból bizony mindig akkor fogy ki a gáz, amikor az ember dolgozik. No szóval bosszúságforrás...
Hát skacok egy dolog az elmélet, meg egy másik a gyakorlat: a fi relé erre biza leold. Ne felejtsétek el, hogy nincs nulla a gépben a gyári kapcsolás szerint!
Ha kiveszi a trafót, jó lesz. A benti gépünkkel is ez volt a helyzet a költözés után, onnan jutott eszembe, mert nemrég volt.
Elég nyűg ez a fi relé ám!
A combosabb zavarszűrők is leoldják, mivel azok is féloldalasak, kapcsolás szerint. Vagy ha tőbb készüléket teszel a háózatra, összeadódik a hatásuk, sok a kínlódás vele.
Nem szeretném, ha félreértés lenne: nem kötözködöm. Nekem is volt már olyan tapasztalatom, hogy a FI relé leodott, látszólag ok nélkül. (Sose derült ki, hogy mi volt az oka, méréssel nem tudtam rájönni, hogy miért, végül egy 100 mA-es már nem oldott le.) Azt nem értem, hogy miért lenne az baj, hogy 2 fázis között van fogyasztó, hiszen a relé a 3 fázis és a nulla áramait összegzi vektorosan, ami csak akkor nem 0, ha áram folyik el a "talajba". A két fázis közé kötött fogyasztónál ami áram az egyikből befolyik, annyi folyik ki a másikba.
A 380 (400) V primerű trafó miatt nem old le az áramvédő kapcsoló mert ami bejön az egyik fázison az kimegy a másikon. Azaz az áramok összege marad zérus. Ha a trafó hibás és szivárog a föld felé az más eset, mert a föld vezeték árama nincs benne az áramváltóban, így a felboruló szimetria miatt leold a "fi" relé.
e1-2-3 azért akkora, hogy csak akkor égjen ki, ha zárlat van.
A motort megvédi a motorvédő, ne a bizti ugráljon ki minden szíre szóra!
Azt ők akkor nem tudhatták, hogy neked majd csak 16 ampered lesz! :)))
A trafódnak biztosan nincsen baja, csak azért vágja ki a Fi relét, mert a két fázis között folyatja el a primer áramot.
A fi relé meg úgy működik, hogy a három fázison összegzi vektorosan az áramokat, és az eredőjüket összehasonlítja a nullán folyóval.
Ha az eltérés meghaladja a 30mA küszöböt, leold.
De itt a trafód áramából semmi nem folyik a nullán, hát persze, hogy azonnal leold.
Ezért mondtam, hogy vegyél 230-as primerű trafót, azt a fázis és a nulla közé kell kötni, és nem fogja leverni a Fi relét, mert amit befolyat áramot a trafóba a fázisból, kifelé befolyatja a nullába is.Nem lesz eltérés, fi relé örül.
Pontosan úgy van, ahogy írtad, primer két fázis közé, vasmag földelve. Nagy jelentősége most már nincs, mert lebontottam az egészet.
Amit lehet, (bütykös kapcsolók, nyomógombok) megtartok, mert a panel, ami jóféle 2-es lemez hozzájuk van méretezve, meg azokkal nem is volt baj, majd kitakarítgatom kontaktsprével lefújom, aztán megy vissza.
Az olvadóbiztosítékokat lecserélem C-s kismegszakítókra, kivéve a 24 V-os ágban lévő két biztosítékot, oda lehet, hogy üvegbiztosítékot rakok, most mindkettő 2 A-es, de 24 V- os kismegszakító nincs, én legalábbis nem találtam.
És kell egy új mágneskapcsoló+motorvédő hőkioldó. A trafón még gondolkodom, igazából nem hiszem, hogy baja van, de semmilyen műszerem nincs, amivel mérjek, majd vennem kell a vaterán valami univerzálisat. Mit ajánlotok?
Amit nem értek a gyári kapcsoláson, az e1, e2, e3 biztosítékok miért 20 A-esek? Nekem ez feleslegesen soknak tűnik, de nem ismerem jól a szokványokat, meg a szabványokat. Ennek nálam eleve nincs sok értelme, csak 3x16 A-m van. A 3 KW-os motort egy egy 10 A-es hőkioldó védi, a szivattyú meg 150 W, azon 2 A-es olvadók vannak.
Ágyneműt is kellett vinni, kulcsos házba mentünk. De már vissza is értünk. Sajnos A somogyi dombok között nem volt ilyen durva a meleg. Igaz egy tóparton laktunk.
Tiszteletem az Uraknak! Egy kérdés, vagy inkább kérés a fórumozók felé. Szeretnék vásárolni egy EU-630, vagy EU-700 típusú esztergapadot, amely 3000 mm csúcstávolsággal bír. Amennyiben valakinek tudomása lenne eladó, esetleg a MÉH-be szánt darabról vagy a fenti típusok tartozékairól, kérem jelezze! Arra gondoltam, hogy ha éppen tudomást szereztek egy ilyenről, és nem tudják eladni, vagy egyszerűen csak útban van, esetleg gépet mentek megtekinteni, és van egy ilyen típus is, akkor jelezhetnétek. Nem feltétlen kell nekem "patika" állapotú gép, sőt egy kicsit kopott, de nem agyonvert, leharcolt, átalakítgatott, egyszóval természetesen elhasználódott gépnek még jobban is örülnék. A lényeg, hogy ne legyen hiányos, külsőleg ép legyen, és javítható. Az ágy ha kopott is, de ne legyen menthetetlenül berágódva. Gyűjteménybe kellene, nem termelni! :) Előre is köszönöm!
köszönöm a gyors választ kitekertem a csavart de golyo nincs bene ugy hogy keritek egyet és bizok bene hogy müködni fog
még egy utolsó kérdés (ha nem gond) a kereszt szán alat van egy fogasléc magába a szánszekrényen belül de kilog inen onan 2 cm azt el lehet ütni a tokmány és a szegnyereg irányába is az elötolásnak a karján bilent egy picit feljeb vagy lejebb enek a lécnek mi a funkciója?
Jó áron adják, van nekik mindenféle vastagságban, egészen 2-3mm-ig.
Neked kábé olyan 0,3-0,5mm kéne
Ha viszont olyan fedeleket akarsz tömíteni, amit ritkán veszel le, akkor ne prespánt tegyél, hanem autósboltban vegyél olajtömítő pasztát, kinyomópisztolyosat, és kartonlapból vágd ki a tömítést, kend meg a fémfelületet vékonyan azzal a pasztával, terítsd rá a papírt, majd kend meg a másik felet is, és úgy borítsd össze.
A papír leválasztónak kell, ha majd szét akarod szedni, legyen, ami szakad.
Ezzel örök életre tömítetted a gépet, akár olyan helyeken is, ahol áll az olajban a tömítés. (olajszivattyú, olajteknő)