Keresés

Részletes keresés

M41 2328 Creative Commons License 2008.06.19 0 0 675
Nos....
Az gonolom eszedbe se jutott, hogy ez nem az Alföld.... És itt egy Csörgőnek olykor sok az a 10 esetenként több kocsi... Föleg amikor jön be valamelyik Tapolcai vonat be Sv.-ra és hallja az ember milyen sz@rul oldanak a kocsik. Ezek után ha még a Csörgővel is baj van akkor képzelheted.... Ja és előfordul, hogy a peronon azért döcögnek végig, mert mondjuk tömve van a vonat és az ajtóban lóg mindenki, és a mozvez nem szeretne eseményt. Én is utazok a 29-esen,de én becsülöm azt a vezért aki ott dolgozik, ha 10-ből 6x úgy áll meg, hogy falnak megy az ember, akkor bele kéne abba is gondolni, hogy lehet ez nem igazán a vezér hibája. Az én utazásaim során a vezérek 95%-a így áll meg, hogy a falnak megy az ember, de tudom milyenek a körülmények és ezért nem zavar. Inkább annak kéne örülni, hogy megáll a vonat....
Előzmény: Törölt nick (674)
Törölt nick Creative Commons License 2008.06.19 0 0 674
Na azért egy picit álljon már meg a bicaj.
Azért az ha mindenhol úgy állunk meg, hogy falnak megyünk annak semmi köze a vonalismerethez, az pedig nem érv hogy aki külsős az ne pofázzon bele.
És volt hogy igenis én felkopogtam és megmondtam szemtől szembe.
Volt, hogy itt a forumon írtam le Hármasbakter olvtárséhoz hasonló hsz-t, az volt a válasz, hogy nem tudom mi volt ne pofázzak bele, és különben is mutassam meg. Azóta is várom az e-mailt amibe a vonatszám és a dátum van hogy mikor és hol...
(Úgy végig menni a vonalon, hogy 10 esetből 6x jóval előbb fékeznek, aztán oldani kell mert különben a pusztába állna meg a vonat, majd gurulunk végig a peron mellett és utolsó pillanatban úgy megállni mintha falnak menne az ember az gáz.) Mindig el van magyarázva hogy ki a hülye és miért is és azt nem úgy kell.
Előzmény: 2341-313-1 (669)
2341-313-1 Creative Commons License 2008.06.18 0 0 673
Elnézést ha a megfogalmazásom kicsit erős volt(gondolok itt az "ugatni"-ra).Ezen hozzászólásod korrekt volt,és jobban tetszett az előzőnél,mivel benne foglaltatik,hogy  a "körülmények ismerete nélkül"  írtad amit írtál.Igazságod van abban,hogy Tördemicen jól látható a peron, nem is okozott volna gondot megállni rendes módon,de a kollégának jelen állás szerint igen,bár hozzá kell tennem az ő védelmében,hogy az út további része során már sikerült neki mindenhol rendesen megállni.Miután a fékezőszelepet rendbetettük véglegesen.(ugyanis Tördemicre való bejáráskor is még az a dolog állt fennt ami N.gulácson,ezért lassult meg annyira az elején,csak már nem akkora mértékben mint a vonalinál Badacsonyban aztán egy csoport tett róla,hogy legyen idő visszacsavarni rendesen a már említett rugót)Lényeg a lényeg ha ilyen megfogalmazás mellett írod le,hogy fakezű,semmi gond.
Előzmény: marslakó (670)
M41 2328 Creative Commons License 2008.06.18 0 0 672
Egy kis képriport készülget a 29-esről :-)

http://m41-2328.extra.hu/e107_plugins/content/content.php?content.11
marslakó Creative Commons License 2008.06.18 0 0 671
Ja, elfelejtettem "ugatni". Na mindegy, majd legközelebb! :-)
Előzmény: marslakó (670)
marslakó Creative Commons License 2008.06.18 0 0 670

Ha technikai gond volt, az más megvilágításba helyezi a dolgokat, de mivel a vonali fékpróba után sem volt olyan a fékezés, mint amit megszoktunk, ezért nem erre gondoltam. De akkor elnézést kérek!

 

Eszembe sincs bántani ugyanis egy vonalismereten lévő kollégát, de az azért ilyenkor felmerül bennem (vezértől és vonaltól függetlenül), hogy jó-e a MÁV-nak (és az utasoknak) ha valaki vonalismeret nélkül vezet - ha pedig már bejárta 2-3 alkalommal a vonalat, akkor miért nem tudja, hol kell megállni?

 

De a konkrét esetre is visszatérve picit: Nemesgulács-Kisapáti talán nem látható jól be Tapolca felől az ív miatt (bár aki látja, hogy jobbra kanyarodik a vágány, az a peron végét is meg fogja látni), de Badacsonytördemicen a peron vége már jó messziről látható, így itt akkor is illene tudni jól megállni, ha nincs az illetőnek vonalismerete.

 

Persze időnként el-el fékezi magát az ember (nem vezetek, de amikor néhány alkalommal sor került rá, szerencsére nem nagyon volt gondom vele), de a körülmények ismerete nélkül és általánosítva azt mondom, hogy egy jól belátható peron mellett vonalismeret nélkül is meg lehet állni.

 

Más. A mobillal nem művészi képeket készítek, csak a pályaszámok megörökítése miatt fotózok vele, jegyzetelés helyett. Nem tudom, ki volt fenn a vezérállásban, ezért a nick mögött sem tudom, kit kellene sejtenem, mert Tp-n is csak annyit láttam, hogy egy embernél többen tartózkodnak odafenn, és éppen hátrafelé is fordultak, Tördemicen meg nem is lehet alulról igazán látni, meg aztán nem is néztem, ki van fent.

 

Minden tiszteletem a vérbeli vasutasoké, nem is akartam én igazán senkit megbántani, mindössze csak annyit jegyeztem meg, hogy fakezű lehetett az illető. De akinek nem inge, ne vegye magára, én sem támadásnak szántam - csak olyan megjegyzésféle volt, mint az, hogy tegnap a franciák falábúak voltak. Nyilván attól még mindegyik egytől-egyik jó focista!

Előzmény: 2341-313-1 (669)
2341-313-1 Creative Commons License 2008.06.18 0 0 669

Az utóbbi két hozzászólásban az a legszebb,hogy a két úriember nekiáll ugatni anélkül,hogy tudná a dolgok valódi okát.Először is marslakó úr hozzászólására reagálva:

 

A vonali fékpróbánál azért állt meg a vonat,mert a D12-es fékezőszelep kontrollerkarját visszalökő rugó ki volt lazulva és a kart visszalökte középállásba ezáltal mint tudjuk a fővezeték nem kap utántáplálást és mivel nem kapott megálltunk.Ha észrevette volna N.gulácson emiatt indultunk később,mert vissza kellett csavarni a helyére.Mielőtt kritizálná valaki fékezési tudományát,gondoljon bele,hogy Ön hogyan állna meg egy 288 tonnás vonattal szinte 0 vonalismerettel(a kolléga épp azon volt)A Ő nevében is kikérem magamnak az ilyen minősítéseket,főleg úgy ha nem tudjuk miről van szó.Persze elfogadom,ha bemutatja a fékezési tudományát és minden megállóban vérprofin egy fékezésből és elsimulva fog megállni,de ha jól tévedek ez nem fog összejönni,mert Ön nem mozdonyvezető.Feltételezem ettől még a kisujjában van a fékezés.Szállítottam már haza  elégszer,legközelebb ha valami nem tetszik tessék megkopogtatni a mozdony oldalát és ott szemtől szemben elmondani,és nem ide írogatni.Remélem a fotó azért sikerült még ha telefonos is volt.Megjegyzem semmi bajom a vasútbarátokkal és az ide írogatókkal,de könyörgöm maradjanak a fotózásnál.

 

ukkel úr hozzászólására reagálva:

 

Azthiszem az előző reagálásomban leírtam mindent,tehát nem valami jöttment vezette a mozdonyt.

 

Nagy általánosságban írva:

 

Sokszor lehet itt olyan hozzászólásokat olvasni,hogy pl.azért késünk mert nem tudunk 12 kocsival fékezni,meg hasonló jókat.Egy kollégától az ember elfogadja a kritikát,főleg ha egy tapasztalt mindent megélt vezérről van szó.De engedtessék meg(és ezt irhatom minden kollégám nevében),hogy egy vasútbarát ilyesforma kritikáját ne fogadjuk el,hisz azt sem tudja miről írogat ide sokszor.

 

Elnézést a hosszúságért.

marslakó Creative Commons License 2008.06.18 0 0 667
A tegnapi 9701 vezére is fakezű volt. A vonali fékpróba teljes megállással sikerült, aztán Gulácson meg Tördemicen is párszáz métert csigatempóban tett meg a vonat, mielőtt megállt volna, mert elfékezte magát...
Előzmény: hármasbakter (666)
hármasbakter Creative Commons License 2008.06.18 0 0 666
Múlt héten csüt.





A vezér úrnak tuti fából volt a keze:-(((((

m62-165 Creative Commons License 2008.06.18 0 0 665
Jéé, tényleg! Most nézem...tegnap biztos megfájdult a szemem a 2183-as videózása közben! :PP
Maradjunk m62-nél, bár egyformán szeretem mindeggyik gépet! :-)
Előzmény: M41 2328 (653)
m62-165 Creative Commons License 2008.06.18 0 0 664
"9:15-9:20 között az állomáson voltál már?
Ha igen, a szergejkürt nem bántotta a füled?"

Balatonfüreden? Nemhiszem, mert 09:53-kor érkeztem a 9702-vel.
Előzmény: 698 (660)
Svrend Creative Commons License 2008.06.18 0 0 663
A 29-esen a sok késés egyik kiváltó oka,a szűkös mozdonyforduló idő (spórolás miatt).
9705 érk.13:15 gép fordul 974-re ind 13:30,9701 érk. 19:20 gép fordul 9708 -ra ind 19:30 (este is emiatt +25). A másik gond,hogy a csörgőknek a 10 kocsi már nagy falat (még a remotoknak is!),ehhez jön még az utasforgalom is,sajnos idén sem lesz jobb a helyzet.....
Ja,és még egy dolog,az néhány IC is odavág a többieknek,mivel annak aztán mennie kell még akkor is ha kapna néhány percet a késett kevésbé fontosabb vonat miatt. (Néhány "bátrabb szolgálattevő" beválalja de ha lebuknak......)
HG. Creative Commons License 2008.06.17 0 0 662
Kieg: gázolás, megfekvés, ilyenek sehol nem voltak.

Nekem volt egyszer 974-en kelenföld után hívóval való döcögés, amivel bukhattunk vagy 3 percet, mégis +10-zel indultunk Sv-ről...
Előzmény: HG. (661)
HG. Creative Commons License 2008.06.17 0 0 661
Az elmúlt napokban többször utaztam én magam is, illetve vittem/hoztam embereket az állomásra.
Egy vonat sem volt még csak megközelítően sem pontos. + 15 minimum.

Évek óta növekszik a menetidő, de a késés állandó marad. Röhej :-(

És bár GPS-em nincs, a szelvénykövek és a stopper segítségével végzett v=s/t méréseim szerint nem mennek a vonatok a max sebességgel...

De még a 30a-n sem, Dinnyés-Sv közt tudtommal 100-as a pálya, én meg 88-at mértem gyorsítás - lassítás közt végig egyenletesen haladva, ami nagyobb eltérés, mint amit én hibázhatok.
Előzmény: m62-165 (659)
698 Creative Commons License 2008.06.17 0 0 660
9:15-9:20 között az állomáson voltál már?
Ha igen, a szergejkürt nem bántotta a füled?
Előzmény: m62-165 (655)
m62-165 Creative Commons License 2008.06.17 0 0 659
9708 +30, már most Sv-Reptérnél.
töfff 1.0 Creative Commons License 2008.06.17 0 0 658
Tegnap láttam, hogy van sorompó Akaliban annál az útnál ami megy ki a mólóhoz.
m61019andras Creative Commons License 2008.06.17 0 0 657

Óh,ez igen.:-)

 

Előzmény: m62-165 (655)
m62-165 Creative Commons License 2008.06.17 0 0 656
+ még pár mai selejt:



Előzmény: m62-165 (655)
m62-165 Creative Commons License 2008.06.17 0 0 655

Előzmény: m61019andras (651)
Nohabf Creative Commons License 2008.06.17 0 0 654
Úristen,eldugult a Keleti alja a sok OFFtopik géptől:-))))
Előzmény: M41 2328 (653)
M41 2328 Creative Commons License 2008.06.17 0 0 653
m61-165 fotózta :-)
Előzmény: m61019andras (651)
m61019andras Creative Commons License 2008.06.17 0 0 652

689 barátom    698 barátom

Előzmény: m61019andras (651)
m61019andras Creative Commons License 2008.06.17 0 0 651

689 barátom telefonált,hogy Szergejes teher ment ma a 29-esen.Nem fotózta valaki?

 

nagymacko21 Creative Commons License 2008.06.17 0 0 650
Idén nyáron meik voat lesz az utolsó a déli partra??? Budapestről?


És az érdekel hogy balatone festiválról (zánka) Balaton udvariba
hánykor jön hajnalba az első vonat??
M63,008 Creative Commons License 2008.06.17 0 0 649

Én is tudom, csak abból a szép fordából kimaradt!

Előzmény: M41 2305 (647)
M41 2312 Creative Commons License 2008.06.17 0 0 648
Valóban:-)
Előzmény: M63,008 (646)
M41 2305 Creative Commons License 2008.06.17 0 0 647
De közlekedik.
Előzmény: M63,008 (643)
M63,008 Creative Commons License 2008.06.16 0 0 646
Nézd át lassan is :) 39216-39223-39218-39211, 39221, 39219-9500 ezek Ce és Ukk között vasutaznak. /Egyébként jelenleg is beforog Tp személyzet Ze-re./
Előzmény: M41 2312 (645)
M41 2312 Creative Commons License 2008.06.16 0 0 645
Igen ezt tudom, de igazán a 25-öshöz nincs köze, vagy igen? Csak, mert így gyorsan átnézve, egy 25-ös vonali vonatszámot se láttam a fordákban.
Előzmény: M63,008 (644)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!