Keresés

Részletes keresés

Volt tüzér Creative Commons License 2005.03.08 0 0 761
Ha Te MIG-et üzemeltettél, akkor biztosan akad olyan kolléga Kecskeméten, aki fedélzeti lokátort üzemeltet. Ott is ilyen tápvonal van, csak az a kisebb hullámhossz miatt kisebb méretű.
Előzmény: rali (759)
Hpasp Creative Commons License 2005.03.08 0 0 760

Pár kép a pilótafülkéből nézve...

 

... Dvina indítás ...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

... ez most mellé ment ...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

... ez meg talált.

 

 

rali Creative Commons License 2005.03.08 0 0 759
A tápvonal elvi működése érdekelne.Annyira nem tudok erről semmi, hogy még kérdezni se tudok normálisan.
Előzmény: Volt tüzér (750)
Volt tüzér Creative Commons License 2005.03.08 0 0 758
Persze, hogy nem találták. A vietnami mestere volt az álcázásnak. Nézd meg azt a képet, amit Te magad raktál fel. A PAA alig látszik ki a sok bokor alól. A repülőről meg mit kerestek? technikát. De csak növényzetet találtak. Nem véletlenül találták ki az Orange B-t. Ez a sok bokor csak akkor volt macerás, amikor vizes volt a növényzet, mert ezt a hullámhosszt félelmetesen csillapította a víz.
Előzmény: Hpasp (755)
Volt tüzér Creative Commons License 2005.03.08 0 0 757
Én a Pintérnek is megmondtam, hogy hülyén néznek ki a rakétái terepszínűre festve.
Előzmény: Hpasp (756)
Hpasp Creative Commons License 2005.03.08 0 0 756

Azt is írták még, hogy a "könnyített" osztályok rakétáit terepszínűre festették, de ettől az elektronika a rakétában megfőtt, és leromlott a megbízhatóság.

Iván nem véletlenül gyártotta ezeket fehérre - ezüst színűre.

Hpasp Creative Commons License 2005.03.08 0 0 755

Lehet hogy a ruszki több vagonnyi tápvonallal látta el őket, így amit macerás volt szétszedni, azt inkább kidobták? (egyszer használatos tápvonalak?)

 

Korat-ban készültséget adtak az F-105 -ösök, hogy az ilyen osztályokat elkapják...

... és nem sok sikerrel, általában csak hűlt helyet találtak.

Előzmény: Volt tüzér (753)
Volt tüzér Creative Commons License 2005.03.08 0 0 754
Na persze úgy könnyű, ha nem mindent viszek. Bár a szűk keresztmetszet akkor is a PAA kabin volt. Viszont a P-12 telepítése nem sokáig tartott, és anélkül a komplexum félig vak. Bár a vietnamitól kitelt egy pár érdekes dolog.
Előzmény: Hpasp (752)
Volt tüzér Creative Commons License 2005.03.08 0 0 753

Hiszem, ha látom. Messziről jött ember azt mond, amit akar. Másrészt a PAA tetején kettővel kevesebb antenna, ennek megfelelően fele annyi tápvonal volt. Ott a bontás-telepítési normaidő is egy órával rövidebb volt. Másrészt nem elég elcsomagolni, hanem úgy kell elcsomagolni, hogy amikor odébb mentél, össze is tudd rakni. A telepítés után meg be is kellett ám üzemelni a dolgot.

Egyébként meg csak gyakorlás kérdése volt az egész. Mikor még nálunk is csak Dvinák voltak, akkor még lépten - nyomon gyakorolták a települést. Akkor a normaidő alatt jóval, - 40 perc - is megcsinálták. De a beüzemeléssel együtt.

Én a PV-t összesen ha tízszer telepítettem, de ezért is el kellett mennem mindenhova, ahol valakik csinálták. Az én időmben már nem volt annyira divat ez az áttelepülősdi. Igaz ilyen kevés gyakorlással is meg tudtam csinálni a normaidőn belül.

Mindenesetre volt olyan is, hogy három nap alatt tudtam megcsinálni, de akkor extrém körülmények voltak.

Előzmény: Hpasp (751)
Hpasp Creative Commons License 2005.03.08 0 0 752

Ez persze csak a délre levitt "könnyített" osztályokra igaz.

 

Ezek 2 PU-val (P-12 nélkül) leutaztak a határhoz, és rajtaütés szerűen szedegették az amcsi teherszállítókat.

Persze minden lövés után pucoltak a "tetthelyről", és jó okkal.

:)

Hpasp Creative Commons License 2005.03.08 0 0 751

A telepítési normaidő 2,5, a menetkésszé tétel ideje 3,5 óra volt.

 

A Vietnámiak azzal kérkedtek, hogy ők a Dvinát 15perc alatt elcsomagolták tüzelés után...

... persze nekik jó okuk volt a sietségre.

:)

Előzmény: Volt tüzér (750)
Volt tüzér Creative Commons License 2005.03.08 0 0 750

A telepítési normaidő 2,5, a menetkésszé tétel ideje 3,5 óra volt. A fő különbség azért volt, mert a csőtápvonalakat bontás után óvatosan el kellett pakolni a szállítókocsin a saját ládájukba, és ez elég macerás volt. A tápvonal szögletes keresztmetszetű, vörösréz falú cső volt, amiben a villany az adóberendezéstől az antennáig eljutott. Ez a lokátor olyan magas frekvencián dolgozott, (3 - 5 cm) hogy ott a villany már nem vezetékben folyt, hanem elektromágneses tér formájában tápvonalban terjedt. Erre kellettek a tápvonalak, amik elég sérülékenyek voltak, tehát nagyon vigyázni kellett rájuk. Ráadásul merevek voltak, tehát a fixen álló kabinból valahogyan el kellett vezetni az antennákhoz, amik meg a kabinhoz képest mozogtak (le - fel) Úgy csinálták meg, hogy a kabinból kijövő tápvonal egy átkapcsolóba jutott, ami képes volt egyik irányba az antennához, illetve egy műterheléshez kapcsolni az energiát. Innen indultunk. (1) A tápvonaldarabokat - görbe, egy két méteres darabok voltak - be kellett játszani a rácsszerkezet belsejébe, ahol a lassú forgáspontok voltak. Ezek négyen - a tápvonal elforgatását lehetővé tevő elemek voltak, de sajnos a képen nem látszanak, mert az antenna takarja a helyüket. (2) Innen már mereven rögzítve ment minden antennára egy - egy tápvonal, amik a képen látszanak is. (3, 4, 5)

Lehet, hogy félreérthető voltam, de nem csak az 1. az indulási pont, mindegyik antennának megvolt a sajátja, de csak ez az egy látszik valamennyire.

Tehát a telepítésnek az egyik nehezebb eleme volt az, hogy a tápvonalakat úgy kellett bejátszani, hogy ne sérüljenek.

A nagy darab vasakkal nem volt különösebb gond, mert azt kötélen vezettük a helyére, meg nem is voltak nagyon nehezek. Jó darukezelővel egyszerű volt. Jó darus meg mindig akadt. Én mindig úgy vizsgáztattam a darust, hogy a 3,5 tonnás próbasúllyal kellett becsuknia egy gyufásdobozt úgy, hogy ne roppantsa össze. Nehezítésnek ott volt a gyufásdoboz alatt a karórája is. Ha valami még nem tiszta, kérdezz.

Előzmény: rali (749)
rali Creative Commons License 2005.03.08 0 0 749
Mennyi dő alatt állt össze e berendezés?

Ez a tápvonal dolog is totál homály nekem.
Előzmény: Volt tüzér (748)
Volt tüzér Creative Commons License 2005.03.08 0 0 748
Volt hozzá egy daru - az én időmben URAL-8T 210A - meg néhány katona. A technikus általában a kabin tetején ugrált, és szerelte össze az antennarendszer elemeit. Volt mellette egy katona, aki madzagon húzgálta fel azokat a dolgokat, (pl. tápvonaldarabok) amiket nem lehetett dobálni. Volt egy főkezelő, (tiszthelyettes) aki lent irányította az antennáskocsikat, és az antennákat ő erősítette fel a darukötélre (speciális kötélzete volt). Néhány katona meg a nagyobb antennaelemeket vezetgette kötélen. Általában kézi munka folyt.
Előzmény: rali (747)
rali Creative Commons License 2005.03.08 0 0 747
Kézzel rakták össze a telepítésnél?
Előzmény: Volt tüzér (746)
Volt tüzér Creative Commons License 2005.03.08 0 0 746

A kabin a II. Vh. korabeli orosz 100-as légvédelmi ágyú talpán volt. Az elején ezeket is ugyanúgy le lehetett ültetni, amint az ágyút, a Volhové már nem volt ilyen.

Egyébként az egész kabin telepítve 14 tonna volt, menetkészen (antennák nélkül) 10,5 tonna. Legnehezebb volt az a rácsszerkezet, ami az antennákat tartotta. Azokban az irdatlan nagy antennákban többnyire levegő volt.

Előzmény: rali (744)
mezenguz Creative Commons License 2005.03.08 0 0 745
Volt tüzér!

..BOCS,BOCS!!!
..egyszer talán én is eljutok egy múzeúmi látogatásig az Üllőire..:))
Előzmény: Volt tüzér (743)
rali Creative Commons License 2005.03.08 0 0 744
Nem kaptam, az indexes mailom nem működik már hónapok óta.
Légy szíves a rali@axelero.hu címemre röppentsed el újra, ott megkapom.

A kabinnal kapcsolatban az érdekelne, milyen vázszerkezet volt - hiszen azt az irdatlan sok antennát valaminak tartani kellett?
Előzmény: Volt tüzér (742)
Volt tüzér Creative Commons License 2005.03.08 0 0 743
Kérlek szépen rendre kell utasítsalak az összes volt kollégám nevében. Ezek nem nélkülözhetetlen kiegészítők, hanem ezek az eszközök a rakéta irányítása legfontosabb eszközei. Mondhatnám azt is, hogy a két felső a rakéta irányítása maga. Sorendben: SZ-75M2 Volhov M3-asra átalakítva, Vega K1 kabin, Nyeva UNK kabin.
Előzmény: mezenguz (740)
Volt tüzér Creative Commons License 2005.03.08 0 0 742

Sajnos csak kibontva a belsejét, és az udvaron az egyik antennát.

Más: Nem kaptál tőlem egy emilkét a közelmúltban?

Előzmény: rali (741)
rali Creative Commons License 2005.03.08 0 0 741
Ilyen kabint is lehet látni az egyetemen?
Előzmény: mezenguz (740)
mezenguz Creative Commons License 2005.03.08 0 0 740
...egy-két fotó a rakéta irányításához nélkülözhetetlen kiegészítőkről:
LeX Creative Commons License 2005.03.08 0 0 739
Al Safir, Szíria
egy vegyifegyver gyár és scud bázis mellett
www.globalsecurity.org/wmd/world/syria/al-safir.htm
Előzmény: Volt tüzér (738)
Volt tüzér Creative Commons License 2005.03.08 0 0 738

Kérdés: Hol van ez, Mert én hasonló harcrendi elemeket fedezek fel a képen, mint a valamikori Dvina osztályoknál, csak a kevéssé megerődített jelleg itt még annyira sem igaz. Kb. úgy néz ki, mint egy tüzelőállás ideiglenes állapotban. Viszont szépen felismerhető rajta majdnem minden. Középen az SZNR két nagy kabinjai egymás véhébe vannak állítva, köztük meg valami olyasmi lehet, amit harcálláspontnak használnak. Kicsit jobbra, de egyedül van a tűzvezető lokátor, amit sajnos nem ismerek fel, mert eléggé szétesik a kép. A két nagy kabinra merőlegesen láthatók az agregátorok és az áramátalakító. Körülötte a hat indítóállvány, itt körkörös harcrendbe vannak telepítve. Fel lehet ismerni a három szakaszfedezéket is, ami itt csak két földhányás. Némileg az indítóállványok körén kívül vannak, és a felül levőben van egy szállító-töltő kocsi is rakétával. Ami felette van az az öt darab egyforma, azok valószínűleg üres töltőkocsik. Az egyik felderítő lokátort a bal felső sarokban vélem felismerni, a másikat nem látom. Az viszont tény, hogy a növényzet nem burjánzik valami túlságosan, tehát ez nem Vietnam. Néhány fát, bokrot látok mindössze.

Szép felvétel.

Ps. Nem tudom, de mintha az állványokon lévő rakéták egy része fehér lenne, a többi meg ezüst. Akkor viszont ez Volhov, mert a Dvina rakétája teljesen ezüst volt.

Legalábbis nálunk. És miért vittek volna másnak másfajtát.

Előzmény: LeX (737)
LeX Creative Commons License 2005.03.08 0 0 737
LeX Creative Commons License 2005.03.07 0 0 736
Ide érdemes elnézni: www.globalsecurity.org/eye
Műholdfelvételek Moszkva légvédelmi rendszeréről, katonai célú atomreaktorokról és urándúsítókról Algériában, Észak Koreában és Iránban, katonai repterek, stb.
Volt tüzér Creative Commons License 2005.03.07 0 0 735
Lehet az akármi is. Lehet egy raktárbázis, lehet egy rádiótechnikai alakulat,  választék éppen van, hogy mi lehet. Az biztos, hogy egyik fajta honi légvédelmi alakulatra jellemző formákat sem ismertem fel. Márpedig mindegyiknek nagyon jellegzetes körvonalai vannak. És ítt nem a kerítésre gondolok, hanem az egyes elemeket összekötő úthálózatra. Azokat nem lehet összetéveszteni semmivel.
Előzmény: LeX (734)
LeX Creative Commons License 2005.03.07 0 0 734
Nem is tápláltam túl nagy reményeket iránta. :)

A többi 5 vajh mi lehet?
Előzmény: Volt tüzér (733)
Volt tüzér Creative Commons License 2005.03.07 0 0 733
Hát sajnos kénytelen vagyok Téged kiábrándítani. Az sem az.
Előzmény: LeX (731)
LeX Creative Commons License 2005.03.07 0 0 732
Advanced Search. Ott kereshetsz név vagy koordináta szerint.
Előzmény: mezenguz (729)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!