Keresés

Részletes keresés

elemes2 Creative Commons License 2014.06.27 0 0 60735

15 centi kavics tömörítéséhez már nem elég jó a lapvibrátor?

Előzmény: Mekk Elek ezermester (60733)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2014.06.27 0 0 60734

"ami tartja az OSB-t meg alatta a légrést?"

 

Legegyszerűbb módszer, ha a jelenlegi gerendákra merőlegesen olyan széles deszkákat teszel élével, amelyek kiadják a hőszigetelést és a légrést,

és azokra mehet az osb.

Tehát pl 10 centi gyapot a gerendákon + 5 centi szellőztető légrés = 15 centis deszka.

Előzmény: vaclav (60731)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2014.06.27 0 0 60733

"a döngölőbéka helyett használható a lapvibrátor?"

 

A lapvibrátor ereje csupán az alatta lévő pár centire hat,

a döngölőbéka hatása viszont laza (pl visszatöltött) talajban talán egy méter mélyen is érezhető.

Szóval szerintem ebben az esetben a béka nem helyettesíthető lapvibrátorral.

Előzmény: elemes2 (60726)
elemes2 Creative Commons License 2014.06.27 0 0 60732

...amíg be nem indítják.

Előzmény: pajaci (60730)
vaclav Creative Commons License 2014.06.27 0 0 60731

Köszönöm!

A 20-30 centi szigetelést gondolom két rétegből, átlapolva kellene letenni vagy keresztbe, ilyen esetben hogy lehet kialakítani gerendázatot ami tartja az OSB-t meg alatta a légrést?

 

Előzmény: Mekk Elek ezermester (60727)
pajaci Creative Commons License 2014.06.27 0 0 60730

Nagyon kezes, stabil jószág.

Előzmény: elemes2 (60729)
elemes2 Creative Commons License 2014.06.27 0 0 60729

lapvibrátort már használtam. békát még csak láttam. engem riaszt.

Előzmény: pajaci (60728)
pajaci Creative Commons License 2014.06.27 0 0 60728

Miért lenne életveszélyes?

Előzmény: elemes2 (60726)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2014.06.27 0 0 60727

"Párazáró fólia ugye kelleni fog a födém és a szigetelés közé?"

 

Az utólag berakott párazáró fólia jó lenne, csakhogy minden gerendát felülről fog megkerülni ugye... tehát a lakás felől nem lesz párazárva, viszont hideg időben azokon a pontokon a gerenda felső része harmatpont alá fog hűlni. tehát a fa nedvesedni fog, ha (a párazáró fóliával) akadályozod a pára távozását a hideg külvilág irányába. Márpedig a sokáig nedves fát más néven korhadt fának hívják - és akkor még nem beszéltünk a nedves fa "kitűnő" hőszigeteléséről.

Szerintem oda utólag már ne alkalmazz párazárást, viszont gondoskodj arról, hogy a hőszigetelés hideg oldalánál az átjutott pára szabadon eltávozhasson a külvilág felé (tehát az osb alatt legyen egy jól átszellőző, mondjuk 5 cm-es légrés).

 

És persze a "mester" által javasolt 10 centi hőszigetelés vastagság mifelénk a "röhejes" kategóriába tartozik (ajánlott: 30 cm, minimum: 20 cm).

Előzmény: vaclav (60724)
elemes2 Creative Commons License 2014.06.27 0 0 60726

a döngölőbéka helyett használható a lapvibrátor? a béka szerintem életveszélyes.

Előzmény: KömKel (60723)
elemes2 Creative Commons License 2014.06.27 0 0 60725

az OSB elég erős párafékező, tehát a gyapotba kerülő pára azon nehezen tud kijutni --> jobb megelőzni, hogy a gyapotba egyáltalán bejusson. lehet, hogy a betonfödém is megfogja már a párát, de elég olcsó és a biztonság irányába történő tévedés, ha odarakod a fóliát.

Előzmény: vaclav (60724)
vaclav Creative Commons License 2014.06.27 0 0 60724

Ügyelni fogok rá, hogy meglegyen a 15 centi tömörített kavics!

 

Egy sima nyeregtetős háznál gondolom a padlástérben is valameddig fel kellene rakni az EPS-t az oromfal belsejére, hogy ne közvetlenül hűtsük a fűtött helyiség falát és födémjét. Mennyit érdemes felmenni?

 

Illetve a kivitelező egy réteg 10-es üveggyapotot rakna le a monolit födémre, fagerendák közé, rá meg OSB lapot, hogy védje a szigetelést. Érdemes ezt megtoldani még egy 10-es réteggel, de keresztbe fektetve? Pláne, hogy ott menne a szellőztetőrendszer néhány befúvócsöve, ezeket is be kellene dugnom az üveggyapot alá, hogy ne hűljön vissza a hőcserélőben felmelegített levegő. Párazáró fólia ugye kelleni fog a födém és a szigetelés közé?

 

Köszönöm!

Előzmény: KömKel (60723)
KömKel Creative Commons License 2014.06.26 0 0 60723

Utólagos aljzatkialakitásnál nincs más lehetőség. Új épitésnél természetesen kizárt, hogy igy engedjem megcsinálni...

 

Nagyon fontos, hogy meglegyen a 15 cm TÖMÖRITETT kavicságyazat. A tömörités nem belocsolást+megtaposást jelent, hanem tényleg döngölőbékás tömöritést.

Előzmény: Pitylogós (60722)
Pitylogós Creative Commons License 2014.06.26 0 0 60722

Ehhez az alaptest közé külön lemezkeként beöntött szerelőbetonhoz te mit szólsz? Nekem a szőr feláll tőle a hátamon... nincs az az isten hogy ne külön mozogjon.

Előzmény: KömKel (60720)
vaclav Creative Commons License 2014.06.26 0 0 60721

Köszönöm a segítséget!

Üdv,

Előzmény: KömKel (60720)
KömKel Creative Commons License 2014.06.26 0 0 60720

A belső XPS menjen fel a szerelőbeton tetejéig. (a bitumenes lemez szigetelése előtt ezt a kilátszó XPS tetejét le kell kenni vastagon ragasztóval, hogy a meleg bitumenes lemez ne olvassza meg.)

Valamint a szerelőbeton felett a fal mellé is érdemes 2 cm XPS-t felállitani, ami felmegy az alzatbeton tetejéig, ha kivül nincs leengedve a lábazati hőszig.

 

A járdafeltörés mindig annak a függvénye, hogy amúgy megcsinálnád-e. Mert nincs arányban a megtérülés a költséggel.

Előzmény: vaclav (60719)
vaclav Creative Commons License 2014.06.26 0 0 60719

Köszönöm!

Valami ilyesmire gondolsz? (Elnézést a móriczka-rajzért, nem is arányos és kihagytam a fóliákat is...)

Ott ahol 20-30 centire lejjebb jön a padlószint ott sem érdemes vacakolni a járdával?

 

A garázs előtt úgyis fel kell vésni a kocsibeálló betonját, hogy ne legyen hőhíd, ott nem gond kívülről a talajszint alá menni.

 

Illetve az 50 cm-es padlószintű helyen elég hosszan a padlószintben lévő terasz van az épület mellett, azt ugye végig kell vágni, hogy be lehessen rakni a terasz és a ház közé az XPS-t. A kivitelező szerint elég csak 20-30 centit lemenni az XPS-el. Ez szerinted rendben van így, vagy ott is véssünk le a teljes 50 centit?

 

Köszönöm!

Előzmény: KömKel (60718)
KömKel Creative Commons License 2014.06.26 0 0 60718

Én inkább raknák belülre XPS-t a járdabontás helyett.

A szerelőbeton alá úgyis kell még kavicságyazat is, igy ott le lehet mélyebbre tolni. Sőt ha nagyon maximalista vagy, akkor végig a fal mellett függőlegesen menjen végig 5-8 cm XPS, valamint a szerelőbeton alatt egy táblamagassági szélességben (125 cm) vizszintesen is.

Előzmény: vaclav (60717)
vaclav Creative Commons License 2014.06.26 0 0 60717

Sziasztok!

 

Homlokzati és aljzatszigetelésre készülök, a padlószint a lakóhelyiségeknél kb. 50 cm-rel van a térszint fölött, de szinteltolásos a ház, van ahol csak 20-30 cm a különbség. Bent fel lesz törve a teljes aljzat, új víz- és hőszigeteléssel, padlófűtéssel lesz visszaépítve. A vízszigeteléssel bent a vastagabb rétegrend miatt teknőszerűen lejjebb kell menni, így lejjebb kerül a szerelőbeton is.

A kivitelezőm azt mondja, hogy nem érdemes a lábazati XPS-es a térszint alá menni. (Körbe betonjárda van a ház mellett, ami hozzáér a lábazathoz.)

Erről én nem igazán vagyok meggyőződve, ha van értelme, simán feltörném a betonjárdát, illetve elhúznám a lapokat...

 

Kérdésem az lenne a hozzáértőkhöz, hogy érdemes-e legalább az alacsonyabb padlószintű helyiségek mellett lemenni az XPS-el a térszint alá, esetleg az 50-cm-es részeken is?

 

Illetve ha már úgyis fel van törve bent a teljes aljzat, akkor érdemes lehet-e a lábazat belső oldalára is feltenni körbe valamennyi XPS-t?

 

Köszönöm!

Péter

Bakter1234 Creative Commons License 2014.06.26 0 0 60716

Köszönöm mindenkinek a válaszokat.

Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2014.06.25 0 0 60715

"- elhagyni 5 cm légrést"

 

Ha ez a légrés jól át van szellőztetve (tehát ez a légrés alul-felül nagy keresztmetszetben össze van kötve a külvilággal)

akkor szerintem jó lesz az általad leírt rétegrend.

 

Megjegyzés: ha a külső tetőfólia nem párazáró, hanem páraáteresztő fólia lenne, akkor még ezen légrés 5 centijét is kitölthetnéd hőszigeteléssel és akkor már 25 centid lehetne (mert fával teletömött 20 centi nem valami túl sok hőszigetelés).

 

"Gondolom nem 250-es szöggel, mert az szétrepesztené."

 

Ha a felső fát előfúrod a szegnek, akkor nem repeszti szét ;)

Mondjuk én nem aludnék túlságosan nyugodtan, ha a fejem felett csupán 50-100 db rozsdás szeg tartaná a mennyezetet... legyen inkább helyette 250-es facsavar, jónagy fakötésű alátéttel, minden horganyozva.

Előzmény: Bakter1234 (60711)
KömKel Creative Commons License 2014.06.25 0 0 60714

Nem jó, mert a párazáró fólia belső felén párakicspódás lesz, ami eláztatja a gyapotot. Ezért kell oda a páraáteresztő fólia.

Előzmény: Bakter1234 (60711)
Kigyo Creative Commons License 2014.06.25 0 0 60713

A gyakorlatban az 5x15 pallóvázat hogy rögzítik? Gondolom nem 250-es szöggel, mert az szétrepesztené.

 

Mi pl. az 5x10-es vázhoz 160-as építő csavart használtunk.

Előzmény: Bakter1234 (60711)
pajaci Creative Commons License 2014.06.25 0 0 60712

Variációk egy témára:

 

http://www.mayteto.hu/nf.php?px0=10&tx=0

Előzmény: Bakter1234 (60711)
Bakter1234 Creative Commons License 2014.06.25 0 0 60711

Szia!

A 2. változatra egy kompromisszumos megoldásként esetleg nem jöhet szóba:?

(Kérdezem mert nem értek hozzá, és nálam is párazáró fólia van fenn, 15cm-es szarufák vannak.)

 

- cserépfedés

- tetőléc

- ellenléc

- párazáró tetőfólia

- elhagyni 5 cm légrést (a szarufákba bevert szögekre dróttal készített távtartó)

- szarufák között 10 cm gyapot

- 5x10 pallóváz keresztben, közte 10 cm gyapot

- felületfolytonosan összeragasztott hőtükrös párazáró fólia (pl Solflex Tél)

- gipszkarton lécváz 40 cm-ként

- sima gipszkarton

 

 

Még egy kérdés:

A gyakorlatban az 5x15 pallóvázat hogy rögzítik? Gondolom nem 250-es szöggel, mert az szétrepesztené.

 

 

Előzmény: KömKel (60706)
ZolKa Creative Commons License 2014.06.24 0 0 60710

KömKel.

 

Rá tudsz nézni a 60690 -es hozzászólásomra ha van időd?

 

Köszi szépen!

Előzmény: KömKel (60628)
ZolKa Creative Commons License 2014.06.24 0 0 60709

Köszi szépen, hogy kifejtetted!

Ha lesz időm akkor megkérdezem a fogyasztóvédelmet is, hogy régi háznál mi van most érvényben + megmutatom nekik a kivitelező által adni kívánt jótállási jegyet, hogy mennyire korrekt...

 

Előzmény: Törölt nick (60704)
Zöldár Creative Commons License 2014.06.24 0 0 60708

 Gyertek a háztartási gépek topikba, ott láthatjátok, hogy milyen óvatos a multi a garanciánál.

Zöldár Creative Commons License 2014.06.24 0 0 60707

Jó összeállítás. Sokan , így én is keverjük a két fogalmat.

 

 

 

 

 

 

 "Különben a jól hangzó garancia ígéret csak üres duma."

 

 

 Bizony , főleg ha valaki 10 év felett ígér valami. Láttam már fürdőkádra 50 év garanciát kiírni.

 Az elektromos háztatási gépekre un. jótállást vállalnak. Hát elég nehéz érvényesíteni.

 A vásárlás után 3 héttel.

Előzmény: Törölt nick (60704)
KömKel Creative Commons License 2014.06.23 0 0 60706

Két változat lehetséges:

 

1. Páraáteresztő fólia van a csereped alatt, megfelelő szellőzőréssel (párazáró fólia: belül szőrős, általában a külseje más szinű)

 

- cserépfedés

- tetőléc

- ellenléc

- páraáteresztő fólia

- szarufák között 10 cm gyapot (táblás gyapot, nem tekercses)

- 5x15 pallóváz keresztben 98 cm-ként, közte 15 cm gyapot

- felületfolytonosan összeragasztott hőtükrös párazáró fólia (pl Solflex Tél)

- gipszkarton lécváz 40 cm-ként

- tűzálló gipszkarton

 

2. Nincs légrés/fólia, vagy párazáró fólia van

- cserépfedés

- tetőléc

(- ellenléc)

- párazáró vagy hálóerősitett sima tetőfólia

- elhagyni 5 cm légrést

- szarufák belső oldalára tetőléccel rögzitett páraáteresztő fólia

- szarufák között 5 cm gyapot (táblás gyapot, nem tekercses)

- 5x15 pallóváz keresztben 98 cm-ként, közte 15 cm gyapot

- felületfolytonosan összeragasztott hőtükrös párazáró fólia (pl Solflex Tél)

- gipszkarton lécváz 40 cm-ként

- tűzálló gipszkarton

 

Előzmény: derick08 (60705)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!