Keresés

Részletes keresés

LeX Creative Commons License 2005.03.09 0 0 774
Van ott úthálózat, csak más mint amit eddig láttunk. Körsugarak helyett a kör kerületén vannak összekötve a tüzelőállások. A kör közepe táján pedig látszanak a kabinok helyei. Mindenesetre elhagyottnak tűnik, a gazda keresztül szántott rajta már a traktorjával. Talán ezt már leváltotta vhol egy S-300.
Előzmény: Volt tüzér (772)
Volt tüzér Creative Commons License 2005.03.09 0 0 773
Ha tudsz időt szakítani, menj el Kecelre. Jelenleg ott van az egyetlen telepített PV kabin, ami alaposan teli van tápvonallal. Mozgás közben ugyan azt sem látod, de a tápvonalak útját, rögzítését és egyebeit megfigyelheted. Az a baj, hogy aki ezeket a képeket csinálta, nem gondolt a mi kérdéseinkre.
Előzmény: rali (770)
Volt tüzér Creative Commons License 2005.03.09 0 0 772
Érdekes kép. A három indítóállvány csoportot fel lehet ismerni, de mást sem. Sem más fedezékek, sem úthálózat, semmi. Érdekes.
Előzmény: LeX (767)
Volt tüzér Creative Commons License 2005.03.09 0 0 771
Sehogy. Nézd meg a képet a 750-ben. A kabinból, illetve egy átkapcsolóból kijön, eljut egy olyan csatlakozóig, ami némi forgást tesz lehetővé. (90 fok) Addig a tápvonal a rácsszerkezetbe mereven rögzítve van. A csatlakozó (lassú forgáspontok) után már magához az antennához van rögzítve mereven, tehát ott sem mozog, illetve az antennával együtt mozdul.
Előzmény: rali (770)
rali Creative Commons License 2005.03.09 0 0 770
Köszönöm.

Közben rákérdeztem a tápvonal működésére, várom a levelet.

Ami nem világos: hogyan mozog a tápvonal az antenna mozgása közben?
Előzmény: Hpasp (769)
Hpasp Creative Commons License 2005.03.09 0 0 769

Ezen a képen berajzoltam a mikrohullám útját, pirossal.

 

 

Előzmény: rali (766)
LeX Creative Commons License 2005.03.09 0 0 768
Ez is egy jó kép: Sevastopol (44.55 / 33.44)
Alul egy 3 csatornás S-200, jobb felül egy hatalmas rakéta figyelő radar (missile early warning)
LeX Creative Commons License 2005.03.09 0 0 767
Odessa, 3 csatornás S-200
46.407 / 30.537
SpaceImaging

Előbb-utóbb csak lelek egy 5 csatornást is...
rali Creative Commons License 2005.03.09 0 0 766
Kezdem sejteni, bukkanak elő a régi dolgok.
Előzmény: SZ-200VE (764)
Volt tüzér Creative Commons License 2005.03.08 0 0 765
Na ezért nem fogok bele én sem különféle bonyolult fejtegetésekbe.
Előzmény: SZ-200VE (764)
SZ-200VE Creative Commons License 2005.03.08 0 0 764

Szia!

Ha nincs ilyen végzettséget, akkor nehéz is. A lényeg, hogy egy elektomágneses jelet el kell vezetned valahova. Vmi lehetetlen helyre. Ez pl. egy TV adás esetén egy koaxiális kábellel is megtehető. A lokátor technikában viszont vagy az üzemeltetési frekvencia, vagy (és) a továbbítandó teljesítmány miatt már csak az u.n. csőtápvonalak alkalmasak. Az elv ugyan az, mint a koax esetén. Ezek általában téglalap alakú "csövek". A belsejük polírozva van, és rézzel vagy arannyal bevonva. Jellemzően túlnyomás alatt vannak, hogy a környezeti behatást (párásodás) kizárják. A tápvonal geometriai méreteit a továbbitandó elektomágneses jel frekvenciája és rezgési módusa határozza meg.

De egy villamosmérnök biztosan többet tud.

(Bocsi, de már lassan 25 éve, hogy nem foglalkoztam az elmélettel.)

Előzmény: rali (759)
Volt tüzér Creative Commons License 2005.03.08 0 0 763
Nem tudom, akkor lenne-e lelkiereje fényképezni a pilótának, ha az az indítás ellene irányul. Szerintem nem. Akkor amit csak lehet, megtesz, leborít, és menekül a fenébe. Mert bár ezek a rakéták nem voltak mindenhatók, de meglógni nem volt olyan egyszerű előlük. Alsó kép. Szegény F-4
Előzmény: Hpasp (760)
rali Creative Commons License 2005.03.08 0 0 762
Már nincsenek meg a régi haverok - sárkányos meg hajózó van még az ismerősök között, rádiós egy sem.
Előzmény: Volt tüzér (761)
Volt tüzér Creative Commons License 2005.03.08 0 0 761
Ha Te MIG-et üzemeltettél, akkor biztosan akad olyan kolléga Kecskeméten, aki fedélzeti lokátort üzemeltet. Ott is ilyen tápvonal van, csak az a kisebb hullámhossz miatt kisebb méretű.
Előzmény: rali (759)
Hpasp Creative Commons License 2005.03.08 0 0 760

Pár kép a pilótafülkéből nézve...

 

... Dvina indítás ...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

... ez most mellé ment ...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

... ez meg talált.

 

 

rali Creative Commons License 2005.03.08 0 0 759
A tápvonal elvi működése érdekelne.Annyira nem tudok erről semmi, hogy még kérdezni se tudok normálisan.
Előzmény: Volt tüzér (750)
Volt tüzér Creative Commons License 2005.03.08 0 0 758
Persze, hogy nem találták. A vietnami mestere volt az álcázásnak. Nézd meg azt a képet, amit Te magad raktál fel. A PAA alig látszik ki a sok bokor alól. A repülőről meg mit kerestek? technikát. De csak növényzetet találtak. Nem véletlenül találták ki az Orange B-t. Ez a sok bokor csak akkor volt macerás, amikor vizes volt a növényzet, mert ezt a hullámhosszt félelmetesen csillapította a víz.
Előzmény: Hpasp (755)
Volt tüzér Creative Commons License 2005.03.08 0 0 757
Én a Pintérnek is megmondtam, hogy hülyén néznek ki a rakétái terepszínűre festve.
Előzmény: Hpasp (756)
Hpasp Creative Commons License 2005.03.08 0 0 756

Azt is írták még, hogy a "könnyített" osztályok rakétáit terepszínűre festették, de ettől az elektronika a rakétában megfőtt, és leromlott a megbízhatóság.

Iván nem véletlenül gyártotta ezeket fehérre - ezüst színűre.

Hpasp Creative Commons License 2005.03.08 0 0 755

Lehet hogy a ruszki több vagonnyi tápvonallal látta el őket, így amit macerás volt szétszedni, azt inkább kidobták? (egyszer használatos tápvonalak?)

 

Korat-ban készültséget adtak az F-105 -ösök, hogy az ilyen osztályokat elkapják...

... és nem sok sikerrel, általában csak hűlt helyet találtak.

Előzmény: Volt tüzér (753)
Volt tüzér Creative Commons License 2005.03.08 0 0 754
Na persze úgy könnyű, ha nem mindent viszek. Bár a szűk keresztmetszet akkor is a PAA kabin volt. Viszont a P-12 telepítése nem sokáig tartott, és anélkül a komplexum félig vak. Bár a vietnamitól kitelt egy pár érdekes dolog.
Előzmény: Hpasp (752)
Volt tüzér Creative Commons License 2005.03.08 0 0 753

Hiszem, ha látom. Messziről jött ember azt mond, amit akar. Másrészt a PAA tetején kettővel kevesebb antenna, ennek megfelelően fele annyi tápvonal volt. Ott a bontás-telepítési normaidő is egy órával rövidebb volt. Másrészt nem elég elcsomagolni, hanem úgy kell elcsomagolni, hogy amikor odébb mentél, össze is tudd rakni. A telepítés után meg be is kellett ám üzemelni a dolgot.

Egyébként meg csak gyakorlás kérdése volt az egész. Mikor még nálunk is csak Dvinák voltak, akkor még lépten - nyomon gyakorolták a települést. Akkor a normaidő alatt jóval, - 40 perc - is megcsinálták. De a beüzemeléssel együtt.

Én a PV-t összesen ha tízszer telepítettem, de ezért is el kellett mennem mindenhova, ahol valakik csinálták. Az én időmben már nem volt annyira divat ez az áttelepülősdi. Igaz ilyen kevés gyakorlással is meg tudtam csinálni a normaidőn belül.

Mindenesetre volt olyan is, hogy három nap alatt tudtam megcsinálni, de akkor extrém körülmények voltak.

Előzmény: Hpasp (751)
Hpasp Creative Commons License 2005.03.08 0 0 752

Ez persze csak a délre levitt "könnyített" osztályokra igaz.

 

Ezek 2 PU-val (P-12 nélkül) leutaztak a határhoz, és rajtaütés szerűen szedegették az amcsi teherszállítókat.

Persze minden lövés után pucoltak a "tetthelyről", és jó okkal.

:)

Hpasp Creative Commons License 2005.03.08 0 0 751

A telepítési normaidő 2,5, a menetkésszé tétel ideje 3,5 óra volt.

 

A Vietnámiak azzal kérkedtek, hogy ők a Dvinát 15perc alatt elcsomagolták tüzelés után...

... persze nekik jó okuk volt a sietségre.

:)

Előzmény: Volt tüzér (750)
Volt tüzér Creative Commons License 2005.03.08 0 0 750

A telepítési normaidő 2,5, a menetkésszé tétel ideje 3,5 óra volt. A fő különbség azért volt, mert a csőtápvonalakat bontás után óvatosan el kellett pakolni a szállítókocsin a saját ládájukba, és ez elég macerás volt. A tápvonal szögletes keresztmetszetű, vörösréz falú cső volt, amiben a villany az adóberendezéstől az antennáig eljutott. Ez a lokátor olyan magas frekvencián dolgozott, (3 - 5 cm) hogy ott a villany már nem vezetékben folyt, hanem elektromágneses tér formájában tápvonalban terjedt. Erre kellettek a tápvonalak, amik elég sérülékenyek voltak, tehát nagyon vigyázni kellett rájuk. Ráadásul merevek voltak, tehát a fixen álló kabinból valahogyan el kellett vezetni az antennákhoz, amik meg a kabinhoz képest mozogtak (le - fel) Úgy csinálták meg, hogy a kabinból kijövő tápvonal egy átkapcsolóba jutott, ami képes volt egyik irányba az antennához, illetve egy műterheléshez kapcsolni az energiát. Innen indultunk. (1) A tápvonaldarabokat - görbe, egy két méteres darabok voltak - be kellett játszani a rácsszerkezet belsejébe, ahol a lassú forgáspontok voltak. Ezek négyen - a tápvonal elforgatását lehetővé tevő elemek voltak, de sajnos a képen nem látszanak, mert az antenna takarja a helyüket. (2) Innen már mereven rögzítve ment minden antennára egy - egy tápvonal, amik a képen látszanak is. (3, 4, 5)

Lehet, hogy félreérthető voltam, de nem csak az 1. az indulási pont, mindegyik antennának megvolt a sajátja, de csak ez az egy látszik valamennyire.

Tehát a telepítésnek az egyik nehezebb eleme volt az, hogy a tápvonalakat úgy kellett bejátszani, hogy ne sérüljenek.

A nagy darab vasakkal nem volt különösebb gond, mert azt kötélen vezettük a helyére, meg nem is voltak nagyon nehezek. Jó darukezelővel egyszerű volt. Jó darus meg mindig akadt. Én mindig úgy vizsgáztattam a darust, hogy a 3,5 tonnás próbasúllyal kellett becsuknia egy gyufásdobozt úgy, hogy ne roppantsa össze. Nehezítésnek ott volt a gyufásdoboz alatt a karórája is. Ha valami még nem tiszta, kérdezz.

Előzmény: rali (749)
rali Creative Commons License 2005.03.08 0 0 749
Mennyi dő alatt állt össze e berendezés?

Ez a tápvonal dolog is totál homály nekem.
Előzmény: Volt tüzér (748)
Volt tüzér Creative Commons License 2005.03.08 0 0 748
Volt hozzá egy daru - az én időmben URAL-8T 210A - meg néhány katona. A technikus általában a kabin tetején ugrált, és szerelte össze az antennarendszer elemeit. Volt mellette egy katona, aki madzagon húzgálta fel azokat a dolgokat, (pl. tápvonaldarabok) amiket nem lehetett dobálni. Volt egy főkezelő, (tiszthelyettes) aki lent irányította az antennáskocsikat, és az antennákat ő erősítette fel a darukötélre (speciális kötélzete volt). Néhány katona meg a nagyobb antennaelemeket vezetgette kötélen. Általában kézi munka folyt.
Előzmény: rali (747)
rali Creative Commons License 2005.03.08 0 0 747
Kézzel rakták össze a telepítésnél?
Előzmény: Volt tüzér (746)
Volt tüzér Creative Commons License 2005.03.08 0 0 746

A kabin a II. Vh. korabeli orosz 100-as légvédelmi ágyú talpán volt. Az elején ezeket is ugyanúgy le lehetett ültetni, amint az ágyút, a Volhové már nem volt ilyen.

Egyébként az egész kabin telepítve 14 tonna volt, menetkészen (antennák nélkül) 10,5 tonna. Legnehezebb volt az a rácsszerkezet, ami az antennákat tartotta. Azokban az irdatlan nagy antennákban többnyire levegő volt.

Előzmény: rali (744)
mezenguz Creative Commons License 2005.03.08 0 0 745
Volt tüzér!

..BOCS,BOCS!!!
..egyszer talán én is eljutok egy múzeúmi látogatásig az Üllőire..:))
Előzmény: Volt tüzér (743)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!