Keresés

Részletes keresés

Hpasp Creative Commons License 2005.03.10 0 0 798

De ami a legnagyobb baj, a letapogatás frekvenciájára sem emlékszem.

 

Arra mindkettőnél 16 Hz -et írnak.

 

Az impulzusok ismétlődési idejét nem tudom, de sokkal nem különbözött a Volhovétól.

 

Nyílván a Volhovnál egy kicsit az is több lehetett mint a Dvinánál?

Előzmény: Volt tüzér (797)
Volt tüzér Creative Commons License 2005.03.10 0 0 797

Frekvencia adatot nem tudok, mert az még előttem is titkos volt. Volt ugyan egy frekvenciamérőm, de azon csak osztást tudtunk mérni, tényleges értéket nem. Ahhoz kellett volna a műszer gépkönyve, az meg valami páncélszekrényben volt. Nálunk azt a műszert P-330-nak hívták, de megegyezett a VSZT-6 típusú műszerrel. Még gondolkoztam is egy időben, hogy a legközelebbi utam alkalmával Moszkvában veszek egyet, de aztán csak elmaradt. A frekvenciák nagyságrendje egyébként stimmelt.

A többi adatról: a teljesítmény adatok stimmelnek. Az impulzus szélesség valószínűleg stimmel, de csdak az egyik, mert ott is különbözött a két méretarány impulzus szélessége.

Az impulzusok ismétlődési idejét nem tudom, de sokkal nem különbözött a Volhovétól.

A Dvina is 20o-ban legyezett. Sőt. Az antenna tökéletesen ugyanaz volt, az egészben csak a mikrohullámú lencse mérete volt más. Ebből adódott az 1o és a 0,7o közötti különbség.

De ami a legnagyobb baj, a letapogatás frekvenciájára sem emlékszem.

Előzmény: Hpasp (796)
Hpasp Creative Commons License 2005.03.10 0 0 796

A Dvinára már megtaláltam, persze ez csak az ellen adatai:

 

helyszög freki: 2965-2990 MHz

oldalszög freki: 3025 - 3050 MHz

rakéta adója: 3140 MHz

parancsjelek: 700 - 850 MHz

teljesítmény: 600 kW

frissítés: 16 Hz

impulzusok: 800 sˉ¹ (120 km) / 1500 sˉ¹ (60 km)

impulzus szélessége: 0.4 μs

 

Ha ez is 20º -ot legyezett, akkor az 16 Hz -en másodpercenként 320º -nyi legyezést jelent, amit elosztva az impulzusszámmal, kijön 120 km esetén 0.4º, míg 60 km esetén 0.21º elméleti felbontás.

Tehát a Dvina az 1º -os nyalábot 0.21º pontossággal legyezte.

 

 

 

 

Előzmény: Volt tüzér (795)
Volt tüzér Creative Commons License 2005.03.10 0 0 795

Sajnos már nem emlékszem a letapogató motor fordulatszámára. Ám amit elfelejtettem Neked megmutatni, a letapogató rendszer környékén van egy kis érdekesség. A primer sugárzón volt egy kis mágnes, a besugárzási kör (az a kör, aminek mentén a primer sugárzó dolgozik) mentén meg néhány induktív jeladó. Ezek pontos tájékoztatást adtak a berendezésnek, hogy a nyaláb a berendezés egyéb paramétereihez képest hol jár.

Az impulzusok szélessége a méretaránytól függően 0,4, illetve 0,8 μsec. Az impulzusok ismétlődése ismét csak a méretaránytól függött, az 1 msec körül volt. Ha éppen van hangulatod, akkor kiszámolhatod, hogy a fénysebesség körül haladó impulzus mennyi idő alatt teszi meg a méretaránynak megfelelő távolságot, akkor előbbre jutsz. Nekem most nics hozzá sem hangulatom, sem egyebem.

Előzmény: Hpasp (791)
Volt tüzér Creative Commons License 2005.03.10 0 0 794
Néhány méret: az indítóállványok fedezékeinek átmérője 120 - 140 méter, míg a központi harcálláspont és az alávilágító lokátorok távolsága az indítóállványoktól 800 - 900 méter. Ez az, ami mindenképpen kötött. Meg még az, hogy az elméletileg elképzelt csapásirányhoz képest ellenkező irányba teszik a felderítő lokátorokat, tehát azok az RPC-k oldalán vannak. Hogy tehát az egyebeket (technikai osztály területe) hová teszik, az már szabadon választott. Tehát ezen a képen csak egy kis variálás látszik, de eltérés igazán nem. Valahol korábban lerajzoltam néhány rajzot, azon rajta vannak a fő méretek is. A kiegészítők arról is hiányoznak, de csak azért, mert ott aztán már valóban nem volt semmi egyezés. Az volt a lényeg, hogy ezeket a dolgokat ne a szomszéd megyébe telepítsék.
Előzmény: LeX (793)
LeX Creative Commons License 2005.03.10 0 0 793
Ehunn még egy eltérő úthálózatú, az odessaihoz hasonló S-200.
Feodosiya, Krím félsziget, 45.15 / 35.73
'88-as felvétel, geoengine.nima.mil-ről

Előzmény: Volt tüzér (779)
mezenguz Creative Commons License 2005.03.10 0 0 792
Helló mindenkinek!

A munkácsi "tésztagyár"légifotón(48.38,22.70):
Hpasp Creative Commons License 2005.03.10 0 0 791

Újabb ötletem támadt a volhov vevőjének elméleti felbontásának kiderítésére:

 

(Az hogy a kisugárzott nyaláb 0.7º "széles" csak félinformáció, azt is tudni kéne, hogy a berendezés mennyire pontosan tudta annak pillanatnyi helyét)

 

A körben forgó elsődleges sugárzó, minden 360º körbefordulással állít elő egy 20º -os legyezést. Ha tudnánk a körforgás sebességét, vagy a legyezés gyakoriságát, és egy körbefordulás (legyezés) alatt kiadott impulzosok számát (valahol említetted már 4-8 mili sec?), akkor kijönne egy impulzus ideje alatt hány tized fokot "legyez" a nyaláb.

 

Volt tüzér Creative Commons License 2005.03.10 0 0 790
Az én képeim 0,5 és 1,5 mega közöttiek. Direkt nagyra csináltam őket, hogy lehessen nagyítani. Hogy jut el?
Előzmény: Hpasp (783)
Volt tüzér Creative Commons License 2005.03.10 0 0 789

A Szenyezs nem látszott, mert bent volt a föld alatt. Amit azon a fotón látni lehet, az a 104. ezred harcálláspontja, köré telepítve egy rádiótechnikai század Kabina-66 komplexummal felszerelve, valamit kissé távolabb egy - egy RH és egy URH adóház.

Előzmény: mezenguz (788)
mezenguz Creative Commons License 2005.03.10 0 0 788
Helló mindenkinek!

A SZENYEZS-ME objektumai egy 87'-s légifotón:
LeX Creative Commons License 2005.03.09 0 0 787
Jah, a munkácsi se rossz. Valaha az is olyan volt mint a sevastopoli (Dnepr típusú), de átépítették modernebb Daryal típusúra (még több áramot zabál). Az észteknél nem volt ilyen, a letteknél (Skrunda-nál) zúztak szét egy félkész Daryalt.
Előzmény: mezenguz (775)
rali Creative Commons License 2005.03.09 0 0 786
A kőrishegyi lokátor - azt hiszem 10 cm a hullámhossz.
Előzmény: Volt tüzér (785)
Volt tüzér Creative Commons License 2005.03.09 0 0 785

De szép 10 cm hullámhosszú lokátor. Hol van ez?

A 10 cm csak sacc, de nem hiszem, hogy sokat tévednék.

Előzmény: rali (784)
rali Creative Commons License 2005.03.09 0 0 784
Megjöttek a képek is:







Hpasp Creative Commons License 2005.03.09 0 0 783

Nem.

 

Hmmm...

... valami gond lessz az internet szolgáltatódnál. :(

 

Szóval jópár képem bemozdult, úgyhogy érdekelnének mindenképpen amiket
csináltál. :)

Előzmény: Volt tüzér (781)
rali Creative Commons License 2005.03.09 0 0 782
Lehet, hogy kép is lesz hamarosan a forgócsatlakozóról.
Előzmény: Volt tüzér (778)
Volt tüzér Creative Commons License 2005.03.09 0 0 781
Nem.
Előzmény: Hpasp (780)
Hpasp Creative Commons License 2005.03.09 0 0 780
OFF az email-emet megkaptad? Valami fura hibaüzenet jött vissza...
Előzmény: Volt tüzér (779)
Volt tüzér Creative Commons License 2005.03.09 0 0 779
Viszont én azt az úthálózatot kerestem, ami a Vegánál az indítóállványok, az RPC-k és egyéb elemek között van. Az indítóállványok ilyen elrendezésénél É-ÉNy-ra még kellene lenni valaminek. A Vegánál az indítóállványoktól 1 kilométerre nagyon jelentős dolgok vannak, de itt nincs semmi.
Előzmény: LeX (774)
Volt tüzér Creative Commons License 2005.03.09 0 0 778
Látod már megérte felkelni.
Előzmény: rali (777)
rali Creative Commons License 2005.03.09 0 0 777
Nos kérem, tápvonal megmagyarázva, megértettem.
Előzmény: Volt tüzér (771)
rali Creative Commons License 2005.03.09 0 0 776
Oda könnyebben tudok menni - és talán képeket is tudok csinálni.
Előzmény: Volt tüzér (773)
mezenguz Creative Commons License 2005.03.09 0 0 775

LeX!

 

Ha hasonló,korai előjelző rendszerhez tartozó radarkomplexumot szeretnél látni,nem is kell ilyen messzire menni,csak Záhonytól kb.60km-re,s jól megnézheted az építése idején,s azóta is "tésztagyár"ként elnevezett monstrumot Munkács mellett.Ez a kettő maradt az ukránoknál,de az orosznak dolgozik most is,volt még azt hiszem az észteknél is,de azt felrobbantották..

LeX Creative Commons License 2005.03.09 0 0 774
Van ott úthálózat, csak más mint amit eddig láttunk. Körsugarak helyett a kör kerületén vannak összekötve a tüzelőállások. A kör közepe táján pedig látszanak a kabinok helyei. Mindenesetre elhagyottnak tűnik, a gazda keresztül szántott rajta már a traktorjával. Talán ezt már leváltotta vhol egy S-300.
Előzmény: Volt tüzér (772)
Volt tüzér Creative Commons License 2005.03.09 0 0 773
Ha tudsz időt szakítani, menj el Kecelre. Jelenleg ott van az egyetlen telepített PV kabin, ami alaposan teli van tápvonallal. Mozgás közben ugyan azt sem látod, de a tápvonalak útját, rögzítését és egyebeit megfigyelheted. Az a baj, hogy aki ezeket a képeket csinálta, nem gondolt a mi kérdéseinkre.
Előzmény: rali (770)
Volt tüzér Creative Commons License 2005.03.09 0 0 772
Érdekes kép. A három indítóállvány csoportot fel lehet ismerni, de mást sem. Sem más fedezékek, sem úthálózat, semmi. Érdekes.
Előzmény: LeX (767)
Volt tüzér Creative Commons License 2005.03.09 0 0 771
Sehogy. Nézd meg a képet a 750-ben. A kabinból, illetve egy átkapcsolóból kijön, eljut egy olyan csatlakozóig, ami némi forgást tesz lehetővé. (90 fok) Addig a tápvonal a rácsszerkezetbe mereven rögzítve van. A csatlakozó (lassú forgáspontok) után már magához az antennához van rögzítve mereven, tehát ott sem mozog, illetve az antennával együtt mozdul.
Előzmény: rali (770)
rali Creative Commons License 2005.03.09 0 0 770
Köszönöm.

Közben rákérdeztem a tápvonal működésére, várom a levelet.

Ami nem világos: hogyan mozog a tápvonal az antenna mozgása közben?
Előzmény: Hpasp (769)
Hpasp Creative Commons License 2005.03.09 0 0 769

Ezen a képen berajzoltam a mikrohullám útját, pirossal.

 

 

Előzmény: rali (766)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!