En Angliaban elek az auto jelenleg Debrecenben van egy garazsban.
Teljesen mukodokepes de szeretnem teljesen felujitattni.
Nincs katasztrofalis allapotban de azert boven foglalkozos.
Tobbek kozott szeretnem a motorteret fenyeztetni egy gyari klimat beepittetni es az osszes muszaki problemat (komplett kipufogo csere,hatso teleszkopok , rugok csereje , szervo felujitas stb)megjavittatni.
Szoval lenne vele melo boven.
Egy olyan valakit keresek aki egyreszt ert az E30-hoz masreszt megbizhato es a munkajara igenyes.
Elsosorban a minosegi munka es nem az ar szamit.(termeszetesen azert van egy keret amit nem szeretnek atlepni)
Az almom az OT vizsga lenne de kizartnak tartom hogy az beleferne az anyagi lehetosegimbe.
Nyilvan ahhoz hogy barki velemenyt/arat mondjon latni kell az autot.
Boldogan elvitetem barhova amennyiben tudtok ajanlani valakit/ket.(remelhatoleg azert nem kell Sopronig vitetnem :) )
En majd csak Decemberben latogatok haza de tudom hogy az igazan jo szakik honapokra/evekre elore be vannak tablazva ezert kezdtem el most a kersegelest.
Csatoltam egy par kepet is az autorol.(2015/16-os kepek.)
Hat szerintem tulsagosan is latvanyosan fog spriccelni. :D Szerintem ne gondolkodj, abbol mnindig csak a baj van! Vedd le, aztasd be valami jofajta oldoszerbe egy ejszakara, aztan levegovel fujd ki belole a szmotyit!
Na, múlt héten kicseréltem a törött szelepemelő himbát.
Oltári mákom volt, mert csak a vízhűtőt kellet kivenni, mivel a klíma hűtő és a zárhíd között pont kijött a tengely. A kipufogó már annyival lejjebb van, hogy ha azt kellett volna kihúzni, ahhoz már a klímahűtőt is el kellett volna mozdítani, de így szerencsére nem kellett.
Viszont hiába állítottam be 0,25-re a szelepeket, kicsit erősebb szelephangja lett, mint volt. (Emlékeim szerint előtte is 0,25 volt, de nem vagyok benne biztos)
Nem tudom mi van. Én egyéb mechanikai sérülést nem láttam. A szelep nem sérült, mindegyik hengerben van kompresszió szépen.
De most olvastam, hogy szelephangot okozhat, ha nem működik rendesen a vezérműtengely szóró olajzása fentről, a csőből.
Sajnos pénteken ki kellett jönnöm kiküldetésbe dolgozni, így nem tudom leellenőrizni, de alig várom, hogy hazaérjek és kipróbáljam.
Ha leveszem a szelepfedelet és beindítom, mit kell látnom? Mennyire látványosan spriccel abból a csőből az olaj?
Meg ha már ott vagyok, akkor leellenőrzöm a szelephézagokat újra.
Ja hogy nem szervos!? Annak szerintem nincs erteke, szoval lesz olcsoert bontott, ami jo is. Ami biztos, hogy en kiszedtem egyet az autombol 200e kornyeken, ami hibatlan volt, csak nem tudom mi lett vele. Ha _nagyon_ raer, akkor talan jovo hetvegen meg tudom nezni, hogy nem-e kallodik valahol a tobbi kacat kozott.
hat ja, sokkal olcsobb is. raadasul nem tul jo a hire a kormanymu felujitasnak, ezt nem E30-ra irom, hanem ugy osszessegeben. akkor egyszerre 2 upgradet kell meglepnie. bar a szervo is elegge musthave, anelkul azert eleg betyaros terelgetni a kocsit.
Az egy dolog, hogy egyszerubb, de barmilyen muvelethez nalam csak a zs terv lehet a hengerfej leszedese. Tiszta riziko, hogy elreped, beletorik a csavar, megszakad a menet, jo lesz-e az uj tomites, stb. Sikolni kell. Ennyi macera utan meg alap, hogy nem csak azt az egy himbat csereli ki az ember, hanem kb mindent, amihez le kell venni a hengerfejet, hogy jovo heten ne kelljen elolrol kezdeni.
Aztán közben nézegettem videókat és leírásokat, és úgy döntöttem, hogy előre kihúzni, és leengedni az útból a hűtőket még mindig egyszerűbb mint a hengerfej levételhez összes csonkot lecsavarozni a hengerfejről, tömítéseket kicserélni, majd a végén a vezérlés visszarakásához lehet ugyanúgy útban lesznek a hűtők. :)
Nekem ugyan semmi kozom az M20-hoz, de nem most hallok eloszor ilyet. Nem vagy egyedul. Ugy tudom ki lehet huzni a tengelyt es a helyen tudod cserelni. Talan az e30.de-n van errol leiras.
A héten megszűnt működni a 325i-mben az első henger, és hosszas vizsgálódás után kiderült, hogy a szívó szelep emelő himbája eltört. (Mondjuk azt nem értem, hogy szívás nélkül, hogy volt mégis kompresszió az adott hengerben)
Szóval a kérdéseim:
- Egy szelepemelő himba törés jelent valamit? Mert hajtom a kocsit, de a hiba pont egy nyugis autókázás alkalmával jött.
- Mi a legcélravezetőbb módja a cserének? Hengerfej le, vagy próbáljam meg előrefelé kitolni a tengelyt? Vagy mivel az egyes henger, van annyi hely a motor mögött, hogy ennyit hátrafelé toljak a tengelyen?
Az a lyuk ami a másodiknak beszúrt képed bal felső sarkában látható?
Én sem értek hozzá, de megnéztem egy alkatrészes oldal robbantott ábráját, ott "control window"-nak hívja, és árulnak bele dugót 400 forintért. (cikkszám 13721717801 ill 13721717802)
Mert ahogy látom alatta van a bemelegedés szabályzó csappantyúja, és gondolom ezen a lyukon lehet menet közben ellenőrizni, hogy éppen merre áll a hideg-meleg állás között.
Köszönöm a válaszokat mindkettőtöknek. Igen, a motorkábelkötegből jön ez kábel is.
Megnéztem a 84-es katalógusban, lehetett rendelni klímát mindegyik motorhoz akkor. Lehet hogy az lesz az akkor..
Még egy érdekes kérdés: a levegőszűrőház felé vezető levegőcső tetején van egy lyuk. Az vajon milyen célt szolgál? Láttam a neten olyan típust aminek ugyanígy volt lyuk, egyeseknél pedig be volt dugózva, láthatóan gyárilag.
Csak tippelni tudok. Nagyon ugy nez ki, hogy a ket csatlakozo egymas az ellendarabja. Szerintem valamilyen opcionalis dolog kabelkotegehez csatlakozna egy ugyanilyen csatlakozoparral.
Találtam még egy képet a telómban csatolom. Még az jutott eszembe, hogy az nem lehet hogy a fordulatszám jeladójának csatija, ha fordulatszámmérős lenne az autó? Bár lehet hogy karbisban nincs is fordulatszámmérős.
Egyébként szerinted melyik csoportban érdeklődjek még karbis témában, mert lenne még 1-2 karbis kérdésem. :)
Facebook csoportban próbálkoztam már, de senki nem adott/tudott adni szakmai választ. Tud abban valaki segíteni, hogy 316 karburátoros (Ecotronic)motor esetében mi ez a kábel ami csak úgy van a motorteremben?
A gyújtótrafóhoz menő vezetőkékkel jön egy csoportban, de sehova nincs bedugva és a nem is tapasztaltom hogy az autónak funkcióvesztése lenne.
Egy barátom számára keresek m20b20 motortömböt dugattyúkkal.
Hathengeresítené az E21-ét, minden bürokratikus dolgon túl van, engedélyek beszerezve, de kiderült, hogy a motor, amit számlásan vett bontóból, az egy kalap szar, kolompolnak benne a dugattyúk.
Időközben közölték vele "a hivatalban", hogy magánszemélytől, sima adásvételivel származó motor is jó, így bővült a beszerezhetőségi kör. :)
A kívánalmak:
- a henger/dugó illesztés használható legyen, szétkopott, korrodált hengerfalú cucc nem játszik
- a motorszám olvasható legyen (mindegy, hogy karbis/jetes...stb., de pl. b23 tömb nem jó, hiába azonos a furat)
- vagy külföldi okmányos autóból származzon, vagy a régi időkből, amikor még alvázszám kivágással ki lehetett jelenteni forgalomból egy autót. A közelmúltban papíron "szlovákba eladott", kertvégében elbontott kocsiból nem lesz jó.
Nem kell, hogy adj adás-vételit, azt megoldjuk mi. Komplett motor sem kell, elég egy fűzött blokk is, ami a biznisz előtt mérhető, de, egy üres tömb+6 dugó is elég.
Lehetőség szerint a Dunántúlról keresünk, de, ha tuti jó a cucc, akkor elmegy érte persze messzebb is.
Illetve, ha véletlenül tudtok forrást túlméretes m20b20 dugattyúra a gyári aranyáron mérten kívül, akkor az is érdekes lehet. :) Mi már mindenfelé kerestünk, sajnos hasztalan. Ahol esetleg a webshop szerint van, fizikailag ott sincs. :(
Valaki régebben keresett diamantschwarz tetőablakot, gondolom azóta nem, de eladó egy nagyon jó állapotban lévő darab. Ár megegyezés kérdése, külföldi árakat nézve, közelíti a 80-100000 Ft-ot.