Rádióban azt hangoztatták, hogy a most átadott szakasz 3,5 t alatt díjmentes marad. Hogy ezt az ujságíró honnan szedte/jól hallotta-e nem tudom, leírva nem láttam. Mindenesetre nem lenne hülyeség.
Ha nagyon erölködünk, akkor az Érdi-tetőig (6-M6-7 csomópontig) indkokolt a díjmentes szakasz. A battai lehajtó ilyen szempontból szerencsétlen helyen van.
Amúgy most kipróbáltam az M0-tól. A szétválás szarul volt jelölve, majdnem túlfutottunk az M0-on, utána 80-as Nagytétényig, igen kellemes ívekkel.
A NIF nem diszponál a pénzek felett, kár Őt nyaggatni. NIF feletti szervek döntik ezt el, de a NIF nem mondhatja, hogy náluk van a labda, mert megütné a bokáját.
Azt ugye tudjátok, hogy az EU max. 85% támogatást ad olyan híd építésére, amelyen át kötöttpályás városi tömegközlekedés is létesül? A MÁV most elköltött 14 milliárdot a híd felújítására, pedig ha az érdekelt felek összedolgoztak volna, akkor ennél kevesebb magyar pénzből most volna egy csilivili közös hidunk Óbuda és Újpest között 2x2 közúti sávval és a vasút számára is használható villamosvágányokkal.
... Akkor még úgy volt, hogy a híd rekonstrukciója miatt egy évig lesz szükség a pótlásra. Időközben a vasúti híd mellé építendő Aquincumi híd ügye lekerült a napirendről és egyszerűsödtek a kiviteli tervek."
A felújítás nem úgy történt, hogy érdemben figyelembe vettek volna egy jövőben építendő hidat, csak annyi, hogy a szerkezeti elemek újra felhasználhatóak. De ez nem egy nagy csoda, egy ilyen szerkezetű hídnál...
OFF: azért hídfelújítás megmutatta, hogy ez a két fantasztikus cég, a MÁV és a BKV miért olyan amilyen. Hihetetlen, hogy egy csomó fölösleges bürokrata, nem hogy örülne, hogy kap fizetést pedig hasznot nem termel. Mást nem tudnak, hát termelik a problémát, kész csoda, hogy sikerült összehozni (jogilag is, mert műszakilag már régen megoldott volt), hogy a MÁV bemehessen a HÉV vonalra.....
Egyetértek. Kétszer huszonháromsávos aquincumi híd helyett, meg körút helyett egy kétszer két sávos út bele az Árpád útba Újpesten, aztán jónapot! Az azért van ott, mert elfelejtették előtte a hidat.
akkor ezt a vasúti híd felújítást lehetett volna 3hónapos vágányzár nélkül, az új pillérek megépítésével eleve a végleges helyére építve is megcsinálni...
Híd pedig érzésem szerint baromi sokára lesz, hely mondjuk csak a vasúti híd mellett van, ott se lesz könnyű megépíteni. Plusz most építették újjá a vasúti hidat, pedig inkább annak a helyére kellett volna közúti híd, a vonatot meg alagútban áttolni, akár 5-ös metróként, kombinált közlekedés jegyében.
Pedig a mostani vasúti híd pilléreinek megerősítése után oda tervezik a közúti hidat:
A tervezők számoltak a tervbe vett Aquincumi híddal is. Mivel a közúti híd lehajtóit csak vasúttól északra lehet kialakítani, ugyanakkor hidat építeni csak a jelenlegi hídtól délre lehet, ezért a tervek szerint a jelenlegi hídtól 18 méterre délre építenének új pilléreket, melyekre áthelyeznék a vasúti híd szerkezetét. A most gyártott acélszerkezetek már úgy készülnek, hogy egy ilyen áthelyezés könnyen megvalósítható legyen. A régi pillérekre – megerősítés után – közúti híd épülne. A megvalósítás egyelőre bizonytalan.
Itt olvastam: http://veke.hu/index.php?fc=cikk&par=434
Az északi összekötő vasuti híd vonatkozásában, először is stratégiai jellegű, illetve a nagyvasuti közlekedést lehet kombinálni, de nem szabad öszekeverni a városi közlekedéssel. Az 5-ös metronak nevezett dolog, ami eredeti tervek alapján valódi metro lett volna, de mostanság ezt újragondolva a Szentendrei hév és a Csepeli+Soroksári hév összekötését jelenti. Hasznos elképzelés, olcsóbb lehetne mint egy igazi 5-ös metro, hasznosabb is a környező/érintett településeknek, de igen drága és nehezen kialakítható dolog.
A másik, hogy mivel a Megyeri nem kifejezetten a városi forgalom számára készült, így szükséges lenne egy északon lévő városi híd, ami jelenlegi gazdasági környezetben nem valószínű, hogy hamar megépülhet, természetesen az északi híd mellett. (itt kapőcsolom össze a gondolatomat azzal, hogy a vasuti híd pillérjei nem lettek volna alkalmassak autó, vagy akár vegyes híd építésére, el kellett volna bontani, ami hasonló nagyságrend lehet, mint cserélni a régi felépítményt, az autó hídat mindenképp a semmiből kellene építeni)
Valóban nagyon nehezen oldható meg a szentendreinél a csomópont, ami szintén drága lehet. Ami meg a aquincumi híd m3-ashoz való kötését szolgálná, az az úgynevezett munkás-körút a körvasút mellett, ami szinte biztosra merem venni, nem fog megépülni, mert a beépítettség olyan szinten van, hogy kivitelezhetetlen, gondolj abba bele, hogy csömörnél mennyi gondjuk volt.
Namármost ha egyszer véletlen sikerül megcsinálni az m0 10-11 közti szakaszát, ami valószínű előbb lessz, mint az aquincumi híd, akkor utóbbinak külső forgalmat nem kell elvileg vinnie. Így a köcsög Derce Tamás szemétkedésétől eltekintve szerintem elegendő a Vácihoz és Árpád úthoz kötni. Szerintem az ott lakók sem rajonganának gyorsforgalmi útkénti kialakításnak jókora tranzit forgalom elcsalogatásának a Megyeri hídról.
Aquincumi híd, egyszer majd lesz. talán. Most még csak a 10-11 közötti összekötést csinálnák meg, ami némi segítség a 10-es úton araszolóknak, ellenben a Szentendrein tovább növeli a dugót... (mivel a 11-ről a 10-esre nem fognak annyian átmenni, mint fordítva)
Az biztos, hogy ez az átkötés jóval olcsóbb lesz, mint az M0 folytatás alagúttal. És gyorsabban is megépíthető, bár a 11es úttal alkotott csomópont nem lesz egyszerű megoldás.
Híd pedig érzésem szerint baromi sokára lesz, hely mondjuk csak a vasúti híd mellett van, ott se lesz könnyű megépíteni. Plusz most építették újjá a vasúti hidat, pedig inkább annak a helyére kellett volna közúti híd, a vonatot meg alagútban áttolni, akár 5-ös metróként, kombinált közlekedés jegyében. (sőt szerintem ezt az M0 északot megelőzően kellett volna meglépni, az Aquincumi híd sokkal hasznosabb lenne, mint a Megyeri)
Újpest már deklarálta, hogy nem engedi kizárólag a Váci útra és az Árpád útra kötni az Aquincumi hidat. tehát el kell vinni az M3-ig, ami egyébként logikus igény, de együtt nem túl olcsó mulatság lesz.
azért, mert azt a déli szektorral együtt, uniós támogatásból akarják megcsinálni, csak hát persze a projekt előkészítése, khm, hát nem igazán halad a tervezett ütemben. legalábbis úgy tűnik abból, hogy a NIF, hiába kérdezem, mélyen hallgat erről (is).
M/ érdi tető kapcsán kicsit szomorú vagyok, helyieknek (szhabatta) annyi előny lesz, hogy elvisz egy kis átmenő forgalmat, de akik a 6-os utat használják azoknak szopóka, mert megmaradt az összes körfogalom, amiről én azt hittem csak ideiglenes lesz anno... miért nem lehetett ezeket ennyi körforgalom nélkül összehozni fel nem foghatom. amúgy poros 80/100-as tábla szinte végig, és helyenként toldozott, amit szintén nem értek egy új pályánál, na mindegy. a nullásnál meg ha beérek ott a három sáv amiből kettő járható csak, miért? :)
Lacinak tök igaza van. Jó kell majd az az átkötés is a pók utcánál, meg a budakalászi elkerölő, de mé' nem a 0-ást folytatják? Az ember agyvize felforr! Elmebeteg barmok! Mind, pártállástól függetlenül. Úgyis pénz van a bőrünk alatt is.
A másik: Én már százszor kérdeztem, hogy miért menne arra akinek nincs dolga a megyeri környékén? Leszámítva az első időszakban napi párszáz autóst(nem teherautóst) aki kíváncsiságból nézi meg, az fog ott menni, aki eddig a szentendrein vagy a vácin ment, de akkor kalászon mi változik? Csak annyi, ami a 10-11-közt menne, és Óbuda meg Kalász miatt nem tud a 0-ás folytatásán, azt meg köszönjék maguknak.
ráadásul a hidd egy klafa körforgóba végződik budán, így aki lássa, hogy ott mekkora duggó van, az azon nyomban vissza is fordulhat, és jöhet vissza pestre... :-))
Hát igen. Az érintettek úgy viselkednek, mintha az M0 híd egyirányú lenne nyugat felé. Teljesen meghülyültek.
Ugye arról pofáznak, hogy naponta 55 ezernyi pluszterhelés érkezik a hídon és jajajaj, mi lesz most. Arról meg nincsen szó, hogy nagyjából ugyanennyi el is tűnik a térségből a hídon, tehát mi változik?
Miután a közlekedési miniszter lefolytatta az egyeztetést az érintett településekkel, a kabinet múlt hét szerdán döntött azokról az intézkedésekről, amelyekkel mérsékelhető a forgalomnövekedés. Az intézkedések között említette, hogy felgyorsítják az aquincumi híd 10-es és 11-es főút közötti levezető szakaszának az előkészítését, valamint a Zsámbéki-medence településeit elkerülő út előkészítő munkálatait.
A Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium Budakalász és Pomáz önkormányzatával megállapodást köt arról, hogy a forgalomnövekedés mérséklése érdekében milyen közúti beavatkozásokra van szükség. Előkészítik a két települést érintő elkerülő út építését.
hátzaz exem-faxom megáll:
miért nem az M0 11-10 közötti szakaszának és az M10nek az építését gyorsíccsák fel?
(pl. mifelénk, ha beázik a ház, nem az esernyőbeszerzést gyorsíccsuk fel, hanem a tetőjavítást...)
"De azt viszont nem értem, hogy amikor elkészült az M5-4-es közötti M0, akkor miért nem kezdtek bele az M0K-val egy időben az 51/M0 csp átkötésbe nyugat felé?"
talán: 1. lóvé, lóvé, lóvé 2. elhúródnak a tulajdonkiváltási ügyletek 3. régészeti feltárások zajlanak 4. hiányzik a politikai akarat 5. egyébb prioritások miatt hátrébb szorul a beruházások között (bár ez mehetne az előző pontba is) 6. más irányú erős lobbitevékenység, másik helyen történő útépítésekre 7. stb, amit sosem fogunk megtudni...
szóval, az illetékesek ezer és egy ok miatt tudnák eszkuzálni magukat, ha szükségét tartanák ennek...
az M6-os lett az első teljesen kiépített városi autópálya-szakasz. Mint ilyen, közvilágítást is kapott, így a beruházók nemcsak arra lehetnek büszkék, hogy itt elkészült az első háromszintű autópálya-csomópont (az M6-os átmegy az M0-s fölött, míg az M0-s alatt ettől a csomóponttól mintegy száz méterre vezették át a Barackos utat), hanem arra is, hogy ez az első kivilágított autópálya Budapest térségében.
Az M1-M7 az elválásig nincs kivilágítva teljesen?
Ha igen, az akkor nem Budapest térsége, sőt annyira, hogy az már Budaörs.
és a kiszélesített M0-st, igaz, utóbbit csak részben. Mert hiába építették még ezen a három kilométeren kétszer háromsávosra a gyűrűt, az autósok – legalábbis egyelőre – változatlanul csak kétszer két sávot használhatnak az elkerülőből.
Ez miért? Ideiglenes okból, vagy míg nem ér oda a 3 sáv (5 év), addig porosodni fog ezen a 2,8 km-en az M0-on?
De azt viszont nem értem, hogy amikor elkészült az M5-4-es közötti M0, akkor miért nem kezdtek bele az M0K-val egy időben az 51/M0 csp átkötésbe nyugat felé?
Van egy 30 km-es régi M0-ásunk, amiből az átkötéssel megszűnt volna 6 km-en a probléma, és ami még szintén fontos, megszűnne az M5-ön egyre nagyobb gondot okozó torlódás a két 0-ás között.
Azért azt el kell ismerni, hogy pár év alatt végülis vagyonokért ugyan de elértek elég sok nagyvárost az országban: Miskolc,Nyíregyháza,Debrecen,Szeged,Dunaújváros,Nagykanizsa. Lassan meglesz Dunaföldvár,Paks,Szekszárd,Pécs,Békéscsaba...sajnos Szolnokról nem szól a fáma...
:( Szolnok és Törökszentmiklós közt istenes a helyzet,leszámítva az idióta lámpás kereszteződést Szajolnál...
Sajnos nem, pedig engem is érint, évente párszor járok rajta. Annyit tudok, hogy 2013 v. 15 a befejezése. Pedig legalább a Monor, monorierdő és Pilis mellettei rész nagyon-nagyon égető lenne...az utána jövő részt meg 2x2-re szélesíteni Ceglédbercel elötti részig, ahol van kb. 4km kész, majd a ceglédi körforgalomig, amit mondjuk egy felüljáróval át is kéne hidalni...majd az abonyi elkerölőt szélesíteni, így már majdnem Szolnokig érne. AZ alföldnek szüksége lenne rá. Nagyon.