Lambda szondára én is goldoltam de azt mondják hogy ha lehúzom a szondát akkor ha rosz változnia kell a valamit a motornak járásának vagy észlelhető változásnak kell lennie de nem történik semmi ezért azt kizártam. A patkolást csak próbából csináltam előtte vezeték huzallal patkoltam és ingadozott le-le állt mire gondoltam hogy lehet a vezeték huzal érintkezik rosszul,tehát megforrasztottam igazán vékonyan ónnal. ekkor megjavul azóta egy métert se mentem vele.
"....van a motor elején a kipufogó leömlő. annak van egy takarólemeze. ha azt leszeded, látni fogod a katalizátor felső csatlakozási pontját......" Ezután vedd elő a flexet:))))))))
Bármi lehet, a kocsit annyit kell használnom mostmár csak, hogy elérjek Zoltánhoz 80km. Remélem ha a gyertyával van gond addig nem teszi tönkre a trafót, sajnos nincsen gyertyakulcsom... természetesen megírom majd
Nem akartalak megijeszteni, de egy gyertyahézag ellenőrzés nem tart semeddig. Lehet, hogy a trafó cseréig már kicsit bekrepáltak a gyertyák is? Írd majd meg légyszi, hogy Zoltán mit derített ki, ok?
na rámhoztad a frászt, remélem az új beru trafókkal nem lesz semmi amig Zoltánhoz elérek, már ha ez a probléma. de miután kicseréltem a trafókat akkor elvileg ennek a jelenségnek megkellet volna szűnnie nem?
sehol. van a motor elején a kipufogó leömlő. annak van egy takarólemeze. ha azt leszeded, látni fogod a katalizátor felső csatlakozási pontját. a következő, hogy alámászol a kocsinak. ott a rezonátor cső előtt van egy bilincs, ezt kell oldanod. a cső után a kipufogó rendszert meg kell támasztanod, mert különben leesik miután lekötötted.
lekötöd a lambda szonda vezetékét, ott lesz rögtön a leömlő sor csatlakozása után.
ha ez kész, akkor már csak a váltó mögött, magasan a kasztnihoz van csavarozva a katalizátor egy füllel. 13-as dugóval leveszed, és kész is. hosszú szár, csukló, krova. ennyi.
akna jó lenne hozzá.
ha lent van a katalizátor, akkor megrázod picit, hogy csörög-e. ha igen, akkor kuka.
katalizátor nélkül szerintem ne járasd a kocsit.
a lambda szondát 14-es kulccsal tekerd ki óvatosan.
Biztos, hogy elég az 0.6 magasabb fordulaton is? Én nem tom sajna...
Viszont: azt a 35-ös bizti patkolást szerintem gyorsan szüntesd meg, keresd/keressétek meg, hogy mi veri ki mindig, mert nagyon csúnya látvány egy égő boci!
Ami még eszembe jutott, a lambda szonda jól működik? Mondjuk ezt is géppel lehetne megnézni, vagy zöldkártyásnál. Mert ha nem jó és nagyon elszegényíti a keveréket magasabb fordulaton, az is kigyújtja a hiba lámpát.
még annyi, hogy ne csodálkozz ha nem tudják a komputert csatlakoztatni, ismerek olyat akinek a gyári rendszere se tudja az én befecs komputeremből kiütni a hibakódot (de legalább látja)
bizony, a befecs komputer hibajelet tárol, és a 128-as középértékre állítja magát a 35-ös lábon mért 0-256 értékek helyett, ilyenkor a teljesítmény nem csökken csak nem tartja be a kocsi a környezetvédelmi normát. és mindezt fejből írtam, könyv nélkül :))))
dobd ki a francba a katalizátort, cserélj gyertyát és olajat, és használd vidáman a szekeret. az a baja. ne is keresd tovább.
tegyél bele rendes benzinszűrőt. holnap, ha már úgyis mész a boltba, vegyél az injektorhoz tömítés készletet (mivel szétszedted, és cserélni illik ilyenkor, az O-gyűrűt minimum).
azért mutat rossz értéket a nyomásmérő, mert tele van minden korommal. a motor kartergáza is mocsok, és teleköp mindent.
gondolom a kocsi is gyenge, nem is forog ki rendesen (nekem olyan 4600-ig forgott csak).
ha pesti vagy környéki vagy, tudok segíteni, ha Janklival megegyezel a hűtő-kenőanyag mennyiségéről akkor ő is biztosan beszáll szívesen :))))
dobd ki a francba a katalizátort, cserélj gyertyát és olajat, és használd vidáman a szekeret. az a baja. ne is keresd tovább.
tegyél bele rendes benzinszűrőt. holnap, ha már úgyis mész a boltba, vegyél az injektorhoz tömítés készletet (mivel szétszedted, és cserélni illik ilyenkor, az O-gyűrűt minimum).
azért mutat rossz értéket a nyomásmérő, mert tele van minden korommal. a motor kartergáza is mocsok, és teleköp mindent.
gondolom a kocsi is gyenge, nem is forog ki rendesen (nekem olyan 4600-ig forgott csak).
gyertya cserét is ejtsd meg.
ha pesti vagy környéki vagy, tudok segíteni, ha Janklival megegyezel a hűtő-kenőanyag mennyiségéről akkor ő is biztosan beszáll szívesen :))))
Merre laksz pontosan? Én szolnoki vagyok egy egyszerű hibakód kiolvasóm van, én használtam már az ennyémmel m2 1,6 16V. ha gondolod és jársz szolnokon megnézhetjük hogy kommunikál e
a szerelő tette be, nemtudom pontosan be lett e állítva kedden megyek Zoltánhoz, azt is megnézzük akkor (remélem ha ez a gond nem baxa el addig az új trafókat..)
Ezt egyszerű tesztelni. Kábeleket le kell húzni a szondáról (és leszigetelni) és úgy indítani a motort. Középértékre fog állni, kicsit többet fogyasztva, de mennie kell. Ha nem megy, akkor fojtószelep környékén van gond.
Gyertyahézag be lett állítva pontosan? Vagy csak kivetted a dobozból és becsavartad a helyére? Ez egy sarkalatos pont, ugyanis a rossz hézag tönkreteheti a trafót.