Én tényleg sok esetben elismerem a tudásodat, azt is elismerem, hogy valószínüleg negyedannyit sem értek az autókhoz, mint Te, vagy itt sok más ember. Nekem csak egy használati eszköz az autó, ami ha elromlik, akkor megkérdezem az itteni segítőkész emberek véleményét. Gondolom sokan vagyunk így ezzel.
Viszont ott érzem a bibit, hogy míg a fent említett sok más ember itt a topicból (pl. a topicnyitó) segítőkész, Neked eszed ágában sincs segíteni a problémát leíró embereknek. A tudásod úgy tűnik sok esetben pedig meglenne hozzá (bár néha futottál bele itt is olyan dolgokba, amikor kiderült, hogy mégsem értesz annyira a dologhoz, mint azt gondolod, ilyankor el is tűnsz pár hétre, mert ez egyszerűbb megoldás neked, mint beismerni, hogy tévedtél) :), de Te nem nyújtasz segítséget a problémáját beíró embernek, hanem durván kioktatod, leoltod és önmagadat fényezed. A magánvéleményem pedig az, hogy durva komplexusaid lehetnek az élet más területén, ha ennyire bizonyítani akarod a tökéletességedet. :) Visszatérve a segítőkészség hiányára, Te Nem adsz neveket, címeket, nem adsz szerelési tippeket stb. sokszor pedig úgy érzem, hogy a BMW marketing osztályának alkalmazottja vagy (lásd. navigáció ügy). :)
Sőt... Képeket linkelgetsz be, megjegyzéseket teszel, holott a legkevésbé sincs jogod lecikizni vkit azért, mert pl. gázüzeművé alakítja a Bimmerét. Lehet vele egyetérteni és lehet Vele kultúráltan vitázni, ha szerinted hülyeség, de lecikizni valakit errefelé sohasem volt nem szokás. Arra van jó pár "qrvaanyázós" topic itt az Indexen.
most tenyleg nem azert nem akarok en veszekedni meg semmi ilyen de szerintem rajtad kivul ebbe a topikba senki nem erzi ugy ,h tulteng benne a tudas.erzed te helyettuk is:)))
ja az meg tuti, h igaz,h a sok buta autonepper nem ert semmihez de azert biztos vmelyik tobbet ert hozza minth "szep 5 os bmw báááááá".ha mar itt tartunk a Magyar markaszervizek 90%-ba csak huznak es nem ertenek semmihez.sajnos ez igy van.Nemetorszagba biztos,h mas van de ez egy MAGYAR topik ugyh,annyira ne legyel elszalva a markaszervizek hozzaertesetol mert eleg vicces......ja meg h ki mihez ert arrol csak annyit,h itt van 1 ember allandoan biciklivel kozlekedik,ven fasz,ranezesre elobb itelned alkesznek mint szakembernek(pedig egy kortyot sem iszik,szegeny kicsit lecsuszott beteg lett stb) de 90es evek elejen a Nemeteket tanitotta Ingolstadt-ba Audit epiteni.nem tudhatod ,h ki mennyire ert az autokhoz foleg nem latatlanba mert lehet meglepodsz........
teljesen egyetertek veled.nem azert mert velem is kotekedett mar de nekem is feltunt h mindenkinel okosabb es mindent tud.nem vonom ketsegbe h valamennyire ne ertene a dolgokhoz de nem kell ilyen kibaszott magas lovon ulni meg kioktatni mindenkit.......igy most mar a 66.alkalommal kb kicsit idegesito:)mondjuk en mar kb 2 honapja meguntam h bemagyaraz mindenkinek......
1) az alternativa nelkuli kritikat meg lehet baszni. ilyen hozzallassal senki nem fog tudni segiteni a problemadon - nem azert, mert ki akar cseszni veled, hanem mivel nem adtad elo, hogy mit szeretnel a jelenlegi allapot helyett, neki sejtelme sincs rola, hogy mit szeretnel. 2) a Peter is tulajdonnev, es nagybetuvel irando, nicht wahr, Hr. Duden? ;) 3) ha meg tudsz cafolni barmit, amit irtam, rajta. ha kerdesed van, nyugodtan tedd fel. ha vitatkozni szeretnel, azt szinten nincs, aki megtiltsa. a stlisztikai kritikakat viszont ignoralom, tekintve, hogy nem sertegettem senkit.
viszont a behozatalt és a forgalombahelyezést, minden papírmunkát a gyermekkori barátaimból lett "fogalom nélküli" nepperek intézték
az, hogy milyen gyorsan inteznek egy importot, van-e rajtuk sapka, vagy hogy volt-e mar vakbelmutetjuk, semmit sem valtoztat azon a tenyen, hogy halvany lila fingjuk nincs rola, hogy mi zajlik a szepre fenyezett lemezboritas alatt. (sajnos meg az autoszerelok tulnyomo tobbsegenek sem, nemhogy egy neppernek.)
Hülyeségnek tartom, hogy ahhoz hogy aktiváljak egy funkciót, elöször úgyis meg kell nyomni egy gombot, ennyi erövel az i-drive-hoz is hozzányúlhatok
akkor meseld el, hogy te hogyan oldanad meg, hogy az iSpeech gombnyomas nelkul ismerje fel a parancsokat, kiszurve a hatterzajt, a zorejeket, es a beszelgetest. extrem pelda: a veszfekezesrol beszelgetsz, es az auto bemutatja. pelda 2: az anyosodrol beszelgetsz, es az iSpeech letarolt nev/voicetag alapjan tarcsazza a BT telefonkonyvbol, igy a kedves mama vegighallgathatja a BT kihangositon keresztul, ahogy szapulod.
az autoipart forradalmasito otleteket "die jugend forscht" jeligere ebbe a topikba varjuk :)
riplac74: ja és van a kocsiban telefonelőkészítés meg tudná valaki mondanni milyen telefon kell hozzá?
ha lemondasz a SIA-rol a kartamaszban, es csak a BT kivitelt rakatod bele, akkor szinte barmilyen.
ps3peter: Ha még a régi fajta elökészítés van benne, nem a kékfogas, akkor az gyakorlatilag csak annyi, hogy benne az antenna, meg elöre van a tápfeszültség kábelezve
pont hogy az ujabb BT kihangositoval megy a legtobb modell (iPhone-nal bezarolag), nem a regivel. Kl.30, Kl.31, MOST, es egy 2 eres mikrofonkabel kell a MULFnak, amit a hatso tengelyig kell kihuzni (komplett kaberkorbacs kaphato barmely kereskedonel). a bal A-oszlop burkolatat kell meg leszedni hogy fel tudd vinni a mikrofonkabelt az FZDbe a tukor fole. BT antenna a vezetooldali labterboritas belso oldalara van rogzitve.
Nem hiszem, hogy tudnák szinkronizálni, de minek is, annyira azért nem vészesen sok dolgot tárol. Elállítja az üléspoziciót, kormányt, szellözést, tükröket, esetleg a rádiót. Ezeket 2 perc alatt magadra tudod megint szabni, nem kell megijedni töle.
Ha beteszem a 2. kulcsot, akkor nyilván minden hozzá tárolt beálítás aktivizálódik és felülírja az 1. kulcs beállításait. (még nem próbáltam ki, mert még ismerkedési stádiumban vagyok az autóval és örülök, hogy már beállítottam azt, amit szerettem volna). De ahogy írtátok, néha bizony a töltés miatt cserélgetni kellene. Van erre valamilyen megoldás, pl. a szervízben nem tudják "szinkronizálni" a két kulcsot? Ha csak a garázsban beteszem, nem fog töltődni?
Félreértettél, nem akartam tőlük 7-est venni, csak úgy mesélték. Egyébként én egy német kereskedésben vettem a kocsimat, viszont a behozatalt és a forgalombahelyezést, minden papírmunkát a gyermekkori barátaimból lett "fogalom nélküli" nepperek intézték. Két héttel a vásárlás után rendszámmal közlekedtem itthon. Hupsz, ez elég amerikai, nem?!
Pont ezzel a kisebb-nagyobb sikerrel van a bajom, pedig német a rendszer, nekem meg anyanyelvem, mégse jó a rendszer. Hülyeségnek tartom, hogy ahhoz hogy aktiváljak egy funkciót, elöször úgyis meg kell nyomni egy gombot, ennyi erövel az i-drive-hoz is hozzányúlhatok, nem olyan mély a menürendszer, hogy ne lehessen eligazodni rajta. Már próbálgattam, szinte mindent harmad-ötödannyi idö alatt csináltam az idrive-val, mint beszéddel... Szerintem felesleges...
A beszédvezérlés kiválóan használható, és a híresztelés ellenére itthon is működik. Kérdés az, hogy milyen nyelvre van beállítva, mert aki angolban jártas (de német a rendszere) annak a német vezényszavak nem igazán álnak a szájára. A „kedves hölgy” azért próbálja kitalálni mit is szeretnénk kisebb-nagyobb sikerrel. Igazán a navigációban a rádió vagy CD vezérlésben lehet jól használni, mert pl a stopperórát az ülésfűtést vagy a szellőztetés elosztását stb. nem sűrűn állítgatja az ember. Egyébként a nyelv cseréje teljes átprogramozást kíván (upg) ami a szervizben 5-6 órás művelet 35e Ft.
Most a kérdés kapcsán lapoztam bele egy régi árlistába, feltünt hogy mennyi hülyeség van az autómban. Használta már valaki például a beszédvezérlést eredményesen?
Ha még a régi fajta elökészítés van benne, nem a kékfogas, akkor az gyakorlatilag csak annyi, hogy benne az antenna, meg elöre van a tápfeszültség kábelezve, így szerintem a BMW-nél kellene megkérdezni, hogy milyen telefontipusokhoz van gyári kihangosító. Vagy elmész egy profibb hifi-kihangosító mühelybe, és bármit betesznek. Az egyetlen gond a rádióhalkítással lehet, mert tudomásom szerint az is az üvegszálas buszba van integrálva.
ha nem kell SIA, nem lenne egyszerubb venni egy autostoltot a mobiltelefonod gyartojatol, es bedugni a szivargyujtoba? (a gyari korbacsot semmikepp ne bontsd meg!)
a szivargyujto a Kl.75rol kapja az aramot (sot az ujabbak Kl.15rol, nincs nafta ha nem jar a motor), az SIAnak pedig Kl.30 kell, kulonben nem tolti a telot ha nincs gyujtas.
mindenkepp vedd meg a gyari kabelkorbacsot, es kosd be azzal a biztositotablaba a kesztyutarto mogott. az autoban levo korbacsba eszedbe ne jusson belebuzeralni, tobb okbol: - nincs kulon kibiztositva az, amit pluszban rakotsz - jo esellyel nem a megfelelo aramforrast csapolod meg - a szakszerviz a budos eletben nem bogozza ki utolag, hogy mit barkacsoltal - ha elektromos problemad lesz, elhajt a szerviz (joggal) - a hazi takolmanyok nem birjak tartosan sem a razkodast, sem a hoingadozast. nem veletlenul van megemlitve minden szervizutasitasban, hogy bucsekolni meg forrasztgatni szigoruan tilos, minden eret csatlakozoba vagy fesube kell crimpelni. - extrem esetben leeghetnek bizonyos komponensek. pl ha egy sima radiokabelre parhuzamosan bekotsz egy 5-6 ampert csocsalo fogyasztot, akkor elobb-utobb le fognak egni az alulmeretezett kabelek a megnovekedett aramfelvetel miatt. ha a kedvezotlen es ritka konstellacio tetejebe meg peched is van, vegignezheted, ahogy leeg az autod, mert a muszerfal mogott keletkezett elektromos tuzet neked senki el nem oltja.
a fo kabelkorbacs raktari ara 260e ft korul van, es a cserejehez gyakorlatilag az egesz autot szet kell szedni, ugyhogy nagyon gondold meg, mit csinalsz.
kerdesedre visszaterve, a kozepkonzol takarolemeze a valtoszoknya felhuzasa es a klimavezerlo kiszedese utan szerelheto ki. a pohartartot egy mozdulattal ki lehet venni, ott lehet tovabb vezetni a kabelt a kartamasz fele.
A telefon (snap-in adapter nélküli) töltésére a 12 V-ot kellene varázsolnom a könyöktámaszba. A leg kézenfekvőbb lenne a szivargyújtóról levenni, de nem jöttem rá, hogy hogy kell szétszedni (2007-es). Tud valaki segíteni?