Balesetek a hazánkon kívüli vasutaknál, egykoron és most.
Szemléltető jelleggel, tájékoztatásul, akárhogy.
(A Balesetek a magyar vasút történelmében, http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9121587 "testvéreként".)
A Corriere della sera című napilap idézte Vito Piccarretát, az andriai állomás főnökét, aki azt mondta: "Én indítottam el a vonatot, én adtam zöld jelzést, nagy kavarodás volt, a vonatok késésben voltak". Hozzátette ugyanakkor, hogy ez nem csak az ő hibája. "Mindenki engem feszít keresztre, miközben én is áldozat vagyok."
Ausztria, Kindberg és Mürztal között és részben Mürztal állomásban kis ramazuri.
Az üres autószállító szerelvény előtt lefolyt a hegyoldal, a vonat ráfutott és kisiklott. Kocsik borultak, jelzők, felsővezetéktartó oszlopok kitörtek. Mozdonyvezető súlyosan megsérült ( a képekből nem derül ki mitől?). Pálya több napra lezárva.
Am frühen Morgen des 16. Oktober 2011 fuhr die Re 465'007-3 mit einem Zug der Rola von Spiez kommend in Richtung Basistunnel und das System meldete sich automatisch an. Die danach passierten Fehler im System ETCS führten dazu, dass sich auch der Postzug von Frutigen auf den Weg in Richtung Basistunnel machte. Für beide Züge stand das Signal auf Fahrt. Im letzten Augenblick konnte der Postzug manuell gestoppt werden. Dies gelang bei der Rola nicht mehr und die 465'007-3 schnitt eine schnelle Weiche auf, da diese bereits für den Postzug eingelaufen war.
Nem tudom hallottál-e arról, hogy lassan 3 éve egy építkezés miatt felépítettek egy vonal mellett egy távvezetéket. Ebből lett egy elágazás ami bizonyos esetekben azon a ponton az ETCS-t megzavarta. Az ottani jelzők képei és a mozdonyon megjelenők infók, kvázi vonatbefolyásolást nagyon eltért. Több spec. mérőkocsizás után jöttek rá mi a gond...
Személyes tapasztalatokról nem tudok beszámolni, mert nem ismerősöm a Vectron, de a kollégák beszámolóiból kiindulva, ha a Vektront (Siemens TRAXX: az ALDInak a Lidlis kiadása, a gazdaságos mozdony még jóárasítva egy kicsit), az ETCS-t, meg az olasz vasutat egy sékerbe öntöd, abból jó koktél nem lesz!
Gondolom mérővonatokkal meg mindenféle teszt lehetőségekkel végig mennek a pályán. Sajnos a modern technika sem tud 100% biztos lenni, még ennél apróbb dolgokban sem. Egyszer egy magánvasúti vadi új Vectron az olaszoktól visszajövet megmakacsolta magát Chiasso-ban. A "határátlépés" és személyzetváltás után sikerült 3000V DC, 15 kV AC és egyéb nyelvi/ország váltás, de a fedélzeti computer hangok maradtak olaszul. Az ETCS mindkét oldalon adott és egységes, de az olasz szöveg készlet pl. AfB esetében kicsit szegényebb.
A menet Mendrisio-ig mindenféle jelzésképet kiadott és így tesztelve lett, hogy a gép alkalmas lesz a német végcélig a biztonságos közlekedésre.
Tehát egész úton maradt a "Vi gi lante" meg az "avaria"..
Die Behörden beschlagnahmten kurz nach Abschluss der Rettungsarbeiten gegen 11:15 Uhr beide Züge.[22] Die Geräte zurelektronischen Fahrtenregistrierung der beteiligten Züge wurden gesichert und werden derzeit ausgewertet.[23]
Zur Ermittlung der Unfallursache sollen auch Testfahrten auf dem Streckenabschnitt durchgeführt werden.[24]
Tessék visszaemlékezni a Darnay térnél történt esetre. A "vak is látta" a német buszos a tiltó jelzés ellenére hajtott az átjáróba mégis a masinisztánál mentek a felesleges és megalázó körök: "drog, alkohol, stb."