Keresés

Részletes keresés

defcon Creative Commons License 2021.09.10 0 0 13904
Kakukkfű1 Creative Commons License 2021.09.09 0 0 13903

Köszönöm a segítséget!:)

Előzmény: Panzerbear (13902)
Panzerbear Creative Commons License 2021.09.09 0 0 13902

Minden nap látok, ezek nem is olyan régen voltak felújítva, persze hogy futnak még.

Előzmény: Kakukkfű1 (13901)
Kakukkfű1 Creative Commons License 2021.09.08 0 0 13901

Üdvözlök mindenkit!

 

Olyan segítségre lenne szükségem, hogy azt megtudja valaki mondani, hogy a Rail Cargo Wagon 5380-as Eanos tehervagonokat mennyire használja még? Kezdik ezeket kivonni a forgalomból vagy átalakítják? A segítséget előre is köszönöm!:)

 

A fénykép a vasutmodell.com oldaláról származik.

 

 

PLACI Creative Commons License 2021.08.26 0 0 13900

Köszi!

Előzmény: Panzerbear (13899)
Panzerbear Creative Commons License 2021.08.24 0 0 13899

Az ÖBB Taurusaiban van mindenféle távvezérlési rendszer.

Előzmény: PLACI (13898)
PLACI Creative Commons License 2021.08.23 0 1 13898

A minap belebotlottam olyan képekbe, hogy német-osztrák viszonylatokon (de csak DB esetében is, pl. Hamburg-Berchtesgaden viszonylatú Königssee) a kétezres években ÖBB Taurusszal mentek a német IC/EC kocsik, de a képeken sehol nem látok arra példát, hogy a Bpmbdzf vezérlővel előre megy tolt vonatként. Ez azt jelenti, hogy sem akkor, sem azóta nem történt meg a ZWS-WTB közötti egységesítés, még kísérleti fázisban sem? ÉS ha nem, akkor a DB BR182-esek sem tudják/tudták tolni az ilyen vezérlős vonatokat?

Remélem, nem kavartam a szezont a fazonnal, cserébe hoztam húzott vonatos képeket. :)

https://www.eriksmail.de/austria.html

 

https://www.tauernbahn.at/img/201606/1116_110_IC_2083_OstermYnchen_25_04_2010_Klaus_Saringer_750.jpg

https://www.bahnbilder.de/bild/oesterreich~e-loks~br-1016/326157/einfahrt-des-von-hamburg-altona-kommenden-ic.html

424 215 Creative Commons License 2021.08.07 0 0 13897

Hali ha tudod küldeni várom! Köszi! 

Előzmény: oldmumus_v.2 (13873)
Panzerbear Creative Commons License 2021.08.03 0 0 13896

De ez sok esetben gépmenetben történik, vagy egy másik vonalon keresztül.

Előzmény: paca664 (13892)
Panzerbear Creative Commons License 2021.08.03 0 0 13895

1. Nem hogy meglepö, de sokszor a leggyakoribb, hogy egyik irányba kevesebb mozdony van a vonatokon és inkább gépmenetekben mennek a mozdonyok, vagy éppen gépmenetet spórolnak és egy nagyon kicsi tehervonaton, akár lejtmenetben is 2-3 mozdony van.

2. Sehol. A "fuvarszervezöknek" kell tudniuk, hogy az adott vonatra, adott szakaszokon mennyi és milyen mozdony kell.

3 A szinkron üzem pl az ÖBB-nél egységesen egy WTB-nevü rendszerrel történik, UIC kábeleken keresztül. Története.: https://silo.tips/download/bb-fernsteuerkonzept-i-erste-schritte

Előzmény: wiesel (13891)
wiesel Creative Commons License 2021.07.30 0 0 13894

LOL!!!!!!! :-D :-D

 

Egy kis témaváltás. Modellezésben kerestem DB BR218-as kasznit. Találtam egy-két potenciális jelöltem, de volt olyan is, ahol külön felhívták a figyelmet, hogy 216-os alap.

Mi különbség van kettö között? Mivel több vagy kevesebb a jellegében?

Üdv,

 

wiesel

Előzmény: paca664 (13892)
Andreesh Creative Commons License 2021.07.23 0 0 13893

Sziasztok!

 

Aktuális ÖBB Bildfahrplan-ban tud nekem segíteni valaki? 08.03.-án megyünk a Brennerre (Innsbruck és Brennero közé) és 08.04.-én az Arlbergbahn-ra fotózni. Ha esetleg ezzel a két vonallal kapcsolatban tudna nekem valaki aktuális anyagot küldeni (akár privátban), akkor nagyon hálás lennék. Régen ezek EBFÖ-ről könnyen megvoltak, de amióta "felnőttem" és nem járom egész nyáron az osztrák vasutakat, azóta már nincs az a member szintem, hogy hozzáférjek ezekhez :( 

 

(Alternatív megoldásként egy Buchfahrplan-nak vagy oda vonakozó ÖBB-s Umlaufplan-nak is nagyon örülnék :) ). 

 

Előre is köszönöm!

 

 

Andris

paca664 Creative Commons License 2021.07.21 0 1 13892

Vontatni nem kell, ellenben érdemes visszajutnia akár hidegen is. Hacsaknem mozdonygyár van a völgyben és mozdonytemető a hegyen...

Előzmény: Panzerbear (13890)
wiesel Creative Commons License 2021.07.17 0 0 13891

Aham....

 

1.) Akkor ne lepődjek meg, ha az egyik vonalon azt tapasztalom, hogy egyik irányba dupla mozdonyos teherszerelvény megy (esetenként talán plusz még eggyel), azonban a másik a másikba csak szingle gépes. Ámbár, gondolom, adot vonalszakasz sajátosságát tekintve mindkét irányban lehetnek (eltérő helyeken) szakaszok, ahol szükséges a kettős vonóerő.

 

2.) Hol találom / hogy számolom ki a kérdéses lokomotív terhelését?

 

3.) Többes teljesítményt hogy hangolják össze? Gondolom, az állandóan kapcsolt gépek esetében csak az első gépen van személyzet (lévén például a 1x16, 1142, 1144-esek távvezérelhetőek). Szinkronizálás miként történik? (Adat)kábelen vagy rádión keresztül? Harmadik gép esetén brék-brék élő szavas "utasításban" ("Nahh, Jürgen, most nyomjad neki...!") ?

Előzmény: Panzerbear (13890)
Panzerbear Creative Commons License 2021.07.15 -1 0 13890

Ja és persze lefelé soha nem kell kettö...

Előzmény: Panzerbear (13889)
Panzerbear Creative Commons License 2021.07.15 0 0 13889

Erre nem lehet válaszolni. Minden egyes mozdonytípusnak van egy terhelési határa egy adott vonalon. Ezt át lehet lépni, maximum 10%-al (csak jó tapadási viszonyok közt ajánlott), de e felett mindig kell egy második mozdony. Majd ha az sem elég, akkor egy harmadik...

Előzmény: wiesel (13888)
wiesel Creative Commons License 2021.07.15 0 0 13888

Üdv a Fórumnak!

 

Olyan lámer kérdésem lenne, hogy mekkora súlyú vonatelegyhez szükséges tandem vonóerő? Persze, hegyi pályán... S persze, nem hágónak felfelé, mert, ugye, akkor már harmadik vasparipára is szükség lenne...

Válaszokat előe is köszönöm!

Üdv,

wiesel

oldmumus_v.2 Creative Commons License 2021.07.10 0 1 13887

Szerencsére nem történt az érintett bizonyítvány osztásra utazó diákok meg más a vonaton tartózkodók körében semmi komoly. Írja a mai újság is.

 

Előzmény: HBweb hu (13886)
HBweb hu Creative Commons License 2021.07.09 0 0 13886
Panzerbear Creative Commons License 2021.06.14 0 0 13885

Mindig is voltak újsághirdetések, még én is egy olyanra jelentkeztem annakidején...

Előzmény: oldmumus_v.2 (13884)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 2021.06.13 0 0 13884

Ami nekem érdekes volt, hogy egy napilapban adtak fel hirdetést. Ennek a napilapnak és egy másiknak évek óta olvasója vagyok, de sosem olvastam benne vasúttal kapcsolatos álláshírdetédt. Viszont arról cikket, hogy ennyi meg annyi tanuló van különféle területekre többször is.

Előzmény: attus germanicus (13882)
Panzerbear Creative Commons License 2021.06.13 0 0 13883

Hozzánk jött pilóta is. Jó fej srác.

Előzmény: attus germanicus (13882)
attus germanicus Creative Commons License 2021.06.13 0 1 13882

Ez érdekes, Németországban minden pozícióra sok jelentkező volt az utóbbi időben, javarészt a légitársaságoktól jöttek át a vasúthoz. Persze egy utaskísérőt átképezni pár hónap, egy gépész egy év, a mozodonyvezető azért más kategória. 

Előzmény: oldmumus_v.2 (13880)
Panzerbear Creative Commons License 2021.06.13 0 0 13881

Mikor nem kerestek???

Előzmény: oldmumus_v.2 (13880)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 2021.06.13 -2 1 13880

Nos ennyire átváltoztatta a helyzetet a járvány, hogy pék, szakács mellett napilapban már masinisztát is keresnek?

 

Panzerbear Creative Commons License 2021.04.23 0 0 13879
424 215 Creative Commons License 2021.04.13 0 0 13878

Szia Spamot akkor nem nézed?

Nem küldted az újságot sem! Március hiányzik! Köszike!

Előzmény: oldmumus_v.2 (13872)
Panzerbear Creative Commons License 2021.04.13 0 0 13877

Ó, ezek működnek :-) kell egy felújítás, meg munkát szervezni nekik, aztán had menjenek :-)

 

Előzmény: defcon (13876)
defcon Creative Commons License 2021.04.13 0 1 13876

Kell egy kertes ház... (az elsőre nem tudnám felvinni)

Előzmény: Panzerbear (13875)
Panzerbear Creative Commons License 2021.04.12 0 0 13875

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!