Nyílt topic azok részére, akik még nem nyertek bebocsájtást a hasonló nevű klub ajtaján. Ha valaki itt tanúbizonyságot tesz arról, hogy nem fikanick, tud normálisan fórumozni, azaz értelmes, építő hozzászólásokat tesz közzé, azzal már félig megváltotta a tagságiját a klubba...
A "zárt" topikba a felvételi kérelmeket innentől kezdve itt lehet elővezetni:
Olyan segítségre lenne szükségem, hogy azt megtudja valaki mondani, hogy a Rail Cargo Wagon 5380-as Eanos tehervagonokat mennyire használja még? Kezdik ezeket kivonni a forgalomból vagy átalakítják? A segítséget előre is köszönöm!:)
A minap belebotlottam olyan képekbe, hogy német-osztrák viszonylatokon (de csak DB esetében is, pl. Hamburg-Berchtesgaden viszonylatú Königssee) a kétezres években ÖBB Taurusszal mentek a német IC/EC kocsik, de a képeken sehol nem látok arra példát, hogy a Bpmbdzf vezérlővel előre megy tolt vonatként. Ez azt jelenti, hogy sem akkor, sem azóta nem történt meg a ZWS-WTB közötti egységesítés, még kísérleti fázisban sem? ÉS ha nem, akkor a DB BR182-esek sem tudják/tudták tolni az ilyen vezérlős vonatokat?
Remélem, nem kavartam a szezont a fazonnal, cserébe hoztam húzott vonatos képeket. :)
1. Nem hogy meglepö, de sokszor a leggyakoribb, hogy egyik irányba kevesebb mozdony van a vonatokon és inkább gépmenetekben mennek a mozdonyok, vagy éppen gépmenetet spórolnak és egy nagyon kicsi tehervonaton, akár lejtmenetben is 2-3 mozdony van.
2. Sehol. A "fuvarszervezöknek" kell tudniuk, hogy az adott vonatra, adott szakaszokon mennyi és milyen mozdony kell.
Egy kis témaváltás. Modellezésben kerestem DB BR218-as kasznit. Találtam egy-két potenciális jelöltem, de volt olyan is, ahol külön felhívták a figyelmet, hogy 216-os alap.
Mi különbség van kettö között? Mivel több vagy kevesebb a jellegében?
Aktuális ÖBB Bildfahrplan-ban tud nekem segíteni valaki? 08.03.-án megyünk a Brennerre (Innsbruck és Brennero közé) és 08.04.-én az Arlbergbahn-ra fotózni. Ha esetleg ezzel a két vonallal kapcsolatban tudna nekem valaki aktuális anyagot küldeni (akár privátban), akkor nagyon hálás lennék. Régen ezek EBFÖ-ről könnyen megvoltak, de amióta "felnőttem" és nem járom egész nyáron az osztrák vasutakat, azóta már nincs az a member szintem, hogy hozzáférjek ezekhez :(
(Alternatív megoldásként egy Buchfahrplan-nak vagy oda vonakozó ÖBB-s Umlaufplan-nak is nagyon örülnék :) ).
1.) Akkor ne lepődjek meg, ha az egyik vonalon azt tapasztalom, hogy egyik irányba dupla mozdonyos teherszerelvény megy (esetenként talán plusz még eggyel), azonban a másik a másikba csak szingle gépes. Ámbár, gondolom, adot vonalszakasz sajátosságát tekintve mindkét irányban lehetnek (eltérő helyeken) szakaszok, ahol szükséges a kettős vonóerő.
2.) Hol találom / hogy számolom ki a kérdéses lokomotív terhelését?
3.) Többes teljesítményt hogy hangolják össze? Gondolom, az állandóan kapcsolt gépek esetében csak az első gépen van személyzet (lévén például a 1x16, 1142, 1144-esek távvezérelhetőek). Szinkronizálás miként történik? (Adat)kábelen vagy rádión keresztül? Harmadik gép esetén brék-brék élő szavas "utasításban" ("Nahh, Jürgen, most nyomjad neki...!") ?
Erre nem lehet válaszolni. Minden egyes mozdonytípusnak van egy terhelési határa egy adott vonalon. Ezt át lehet lépni, maximum 10%-al (csak jó tapadási viszonyok közt ajánlott), de e felett mindig kell egy második mozdony. Majd ha az sem elég, akkor egy harmadik...
Olyan lámer kérdésem lenne, hogy mekkora súlyú vonatelegyhez szükséges tandem vonóerő? Persze, hegyi pályán... S persze, nem hágónak felfelé, mert, ugye, akkor már harmadik vasparipára is szükség lenne...
Ami nekem érdekes volt, hogy egy napilapban adtak fel hirdetést. Ennek a napilapnak és egy másiknak évek óta olvasója vagyok, de sosem olvastam benne vasúttal kapcsolatos álláshírdetédt. Viszont arról cikket, hogy ennyi meg annyi tanuló van különféle területekre többször is.
Ez érdekes, Németországban minden pozícióra sok jelentkező volt az utóbbi időben, javarészt a légitársaságoktól jöttek át a vasúthoz. Persze egy utaskísérőt átképezni pár hónap, egy gépész egy év, a mozodonyvezető azért más kategória.