Néha borzasztóan erős a forgalom arra, szóval erős torlódást okozhat az 1 sávra szülülés. És szerintem a forgalom csak nőni fog.
borzasztó erős forgalom a régiM0->M5(kifele) csp-ben van (ez is csak a csúcsban), hát ott télleg kevés az 1 sáv, különösen, hogy az M0 forgalma is kénytelen az M5re kanyarodni...
az M31 becsatlakozásnál bőven elég lesz az 1 becsatlakozó sáv arra a 10-15e-es ÁNF-re...
Amilyen gyér az M6, talán nem lesz gond.
ez nem a mezei M6, hanem az M6 bevezető!!
ezen nem csak a mezei M6 forgalma megy, hanem a 6os és 7es utaké is!
Mivel nem vagyok szakember, nem tudom helyesen megítélni, hogy az ötletek, amik itt elhangzanak a topikon, mennyire lennének használhatóak az útfejlesztésekkel kapcsolatban. Azonban arra gondolok, hogy túl sok marhaságot csak nem írthattok le, ezért kíváncsi lennék, vajon figyeli-e valaki az illetékes elvtársak közűl,, hogy mi folyik itt.
>1 sáv válik ki, aztán 2re bővül... (és viszont: a becsatlakozó rámpa 2ről 1re szűkül a becsatlakozás előtt...)
Na ezt nem értettem, azaz arra gondoltam, hogy az 1 sáv kevés lesz. Néha borzasztóan erős a forgalom arra, szóval erős torlódást okozhat az 1 sávra szülülés. És szerintem a forgalom csak nőni fog.
>mint az M30nál és M35nél... (ahol speciel totál indokolatlan...)
1-et értek.
>bezzeg az M6 kiválása az M0ból
Amilyen gyér az M6, talán nem lesz gond. Bár, ha hevi forgalom lesz később, mert ugye az M6 része valami É-D EU csatornának, akkor lehet, hogy gázos lesz, 5-10 év múlva, és - a helyszint nézve - nem lesz 1szerű az átalakítás.
>M43 kiválása az M5ből csak 1sávos, többszöröse forgalom mellett...
Igen, ezt szerintem is elkúrták, nem kicsit, nagyon.
Szerintem nem olyan elszálltak a bírságok, ha nem a felesleges korlátozásoknál mérnek. Az 50, 90, 110, 130 szerintem teljesen okés alapból. Aki ezt meg durván átlépi (főleg lakott területen és országúton), az meg perkáljon.
A pontszerű sebességmérés tényleg nem jó. Fontos az is, de mint kiegészítő. De az automata piroson áthaladás ellenörző és az átlagfigyelő rendszerek igen jótékony hatással lennének a közutak biztonságára.
Egyetértek az M44, stb. tekintetében, de nem szabadna megfeledkeznünk Zalaegerszegről, és Szombathelyről sem. Ha a 8-as utat végre végig 2x2 sávosra fejlesztenék, mind a két nagy lélekszámú város sokkal-sokkal könnyebben elérhetővé válna.
Sopront azér nem tartom annyira fontosnak, mert jelenleg az M1-A4-B50 útvonalon már nagyon gyorsan elérhető. Más kérdés a 85-ös mentén lévő települések...
Szóval ha fontossági sorrendet kéne felállítanom, akkor nekem ez a változat tetszene:
Békéscsaba - szóval M44 Szolnok, vagy tovább Karcagig - M4 Zalaegerszeg - M8 Szombathely - M8 Vác - M2 végig 2x2 sáv Salgótartján - jobb minőségű út kéne, hellyel-közzel már történik valami.
Az M43 elemi létszükséglet, szóval jó, hogy rááltak végre.
A térképre nézve, ha a fentieket megvalósítanák, a nagyobb városaink vagy közvetlenül elérhetővé válnának autópályán, vagy 30-50 km-es közelségbe kerülnének valamelyik pályához.
Elszármazott csabaiként is az M44-et nem tartom végig annyira fontosnak.
Igazából a 44-es forgalmának legfeltűnőbb része az a sok kamion, aki a 44-esen kerüli ki Szegedet, Makót és Aradot. Ez remélhetőleg az M43-mal megszűnik.
Utána: kéne egy Kecskemét É elkerülő az M5-től a szentkirályi elágazásig, az kapásból 20 perc javulás. Onnan meg kéne csinálni _rendesen_ a nyomvályús utat, kiszedni a fölös záróvonalat pl a kecskemét utáni kihalt lovastanyánál (az egyik leghosszabb egyenes közepéből), jelentősen gyorsulna az út.
Tiszakürt - Kunszentmárton és Szarvas közt jó az M44, mert ott nem nagyon lehet a jelenlegi nyomvonalon értelmesen javítani, viszont pl. Kondoros és Csaba közt, amióta rendberakták az utat, a forgalom is érezhetően felgyorsult, ritkábban kell előzni.
Azért fog a helyzet változni, mert beszélünk róla, ahogy most te is írtál. SZVSZ. a környezetünket alapvetően három dolog alakítja:
1. Mi magunk, a portánk előtt. Ebben látom eddig a legtöbb fejlődést, különösen a kertes házak környékén. 2. Azok, akik nem itt laknak, de erre járnak. Na ez már gond... Ezt nehéz kezelni. 3. Az önkormányzatok. Mivel mi polgárok, nem követeljük meg tőlük, hogy tartsanak rendet, ezért szarnak bele. S'azért nem követeljük meg, mert egyrészt fogalmunk sincs, hiogy mit kéne tenni, hogy munkára bírjuk az általunk választott tisztviselőket, másrészt sokakban még él a beidegződés, hogy hatóságnak nézi az önkormányzatot, ezért inkább nem kekeckednek.
Aztán a képet árnyalják azok a büdös köcsögök, akik megérkeznek valahova, kinyitják az ajtót, és szépen kiborítják a hamutartót a parkolóban. És még számtalan hasonlót mondhatnék.
De fejlődőképesek vagyunk. Én látom a változást, keleten is. Csak idő, idő, idő.
(amúgy én egy ilyen rendszert már régóta hiányoltam, a járőrös traffizás és igazoltatás kibaxottul idejétmúlt, hatékonytalan, és drága, nagyon kicsi a lebukás esélye...
ezzel viszont 100%, ha alaposan bekamerázzák az országot...
viszont: az idióta-indokolatlan sebességkorlátozásokból, és az elszállt bírságokból visszavehetnének, mert ezzel túllőttek a célon...)
Azt gondolom az m3 folytatásánál, vagy az m44-nél 1000x fontosabb lenne az m4-et SZolnokot északról kerülő részével együtt megépíteni, statisztikailag ez a legvszélyesebb útvonal. A 8-as is igen terhelt helyenként, de mondjuk a Várpalotai elkerülővel már beérném...az m43 is ha már elkezdték, legyen meg, segítve a régió fellendulését.
Tegnap néztem az Aktívot. Összehasonlították Nickelsdorfot és Hegyeshalmot. Nem volt számomra meglepő eredmény! Magyarország: fél méteres gaz, mindenhol szemét. Ausztria: tisztaság és rendezettség mindenfele. Ekkor gondolkoztam el rajta, hogy ekkora a különbség a 2 ország között, de NY meg K Mo. között is iszonyatosan sok különbség van, mind rendezettségben, mind gazdaságban. NY meg K Mo. sztem ég és föld, sztem épp ezért kéne főként keleten építeni a sztrádákat, hogy egy kicsit legalább K is fellendüljön. Nektek erről mi a véleményetek? M3at tovább építeni, M30at is, M44et is megkéne építeni....vannak teendők!
eredetileg féllóhere volt, aztán a hornék átszabatták - egy külön felüljáró építésével - trombitára, hogy a kapuknak legyen hely, meg 1 pontba tudják gyújteni a 4 csp-i ágat, mostmeg megint széttúrják az egészet...
mindenesetre az átépítése nem lesz 1xű mutatvány...
esetleg hamán itt ilyen nagy túrásfúrásban lesznek, a gödöllő-kelet csp-t is kiépíthetnék 1 füst alatt...
(aprópopó: az M31 fizetős lesz?
mertha nem, akkor az M3-at is érdemes díjmentesíteni gödöllőig, különben az M31en fogják kikerülni az Mberek...)
- Bp felöl M31-nek 0 forgalma lesz, itt az 1 sáv még sok is.
ne feledkezz el az M31 3as úti cspjáról: itt lesz van a gödöllői ipari park, ill a város nyugati része innen közelíthető meg...
szóval a 0-nál jóval több lesz a forgalom... :-)
- Ms felöl is elégnek kell lenni 1 sávnak, főleg ilyen kiépítésben, mert ilyen a kiépítés M4->M0Ny és M5->újM0Ny felé is.
ez a rámpa kicsit kacifántos, mert ebbe becsatlakozik a helyi csp rámpája, így itt kell 2 sávos szakasz is...
- M31->M3 Nyír1 felé lehet esetleg a szűk keresztmetszet, ha 1 sáv van, de ha régiM0->M5 felé nem volt különösebb gond a felhajtással, itt sem lesz. Távlatilag innen indul a 3. sáv Hatvanig.
a rámpa hossza miatt viszont kell a 2 sáv, amit az M3 becsatlakozás előtt 1re lehet fogyasztani...
- M31->M3 Bp felé szerencsére közvetlenül nem elérhető.
dehogynem: ott az a 180°-os kunkorrámpa...
a GIP, ill. gödöllő-nyugat felől biztosítja az M3-ra felhajtást Bp felé...
(persze ezt a gödöllő elkerülő nyugati szakasza is biztosítja, de hamán lúd legyen kövér... :-))
Ujabb remek érvek vannak benne Lacinak a "csak pesten építsünk utat" elvéhez:)))
pl M35 8-10 %:)
Azért ez így nagyon csalóka... Pl. az M5 Csongrád megyében Szeged előtt 28-29%. Vagyis a kapacitás harmada sincs kihasználva ha úgy vesszük. Ha viszont úgy vesszük, hogy mi volt az M5 előtt a régi 5-ösön Kiskunfélegyháza és Szeged közt, én még emlékszem: horror volt... Ez, vagy ennél azóta még nagyobb forgalom az autópályán 28%-ként jelenik meg.
Vagy manapság bent Szegeden, ahol az 5-ös és a 43-as a körútnál szétválik: esetenként a két balra kanyarodó sáv (43-as) többszáz méteres dugót duzzaszt vissza... És ez a 28%-nak még mindig az a része, aki bemegy Szegedre, miközben jópáran maradnak az M5-ön Szerbia felé (az is csak 8-9% az ap-n, mennyi lenne a városban?).
OFF Értettem, hogy ugratsz, már elsőre is. Biztos, hogy tévedsz. A jel miért is helyettesítené a hozzá kapcsolt toldalék - jelen esetben rag - első betűjét? A jel maga csak a leírt szót helyettesíti. Százalék helyett %. Ha ehhez hozzárakod a ragot lesz belőle "százalékkal", jel esetén pedig "%-kal". Remélem sikerült megértetni, hogy a második "k"-t miért is nem helyettesíti a jel. ON