Az Ön által felkeresett topic fegyverek, ill. annak látszó eszközök
forgalmazásával kapcsolatos adatokat is tartalmazhat.
Felhívjuk figyelmét, hogy csak akkor lépjen be, ha Ön fegyverek forgalmazásával
vagy felhasználásával hivatásszerűen foglalkozik, és a honlap látogatása nem
eredményezi valamely Önre vonatkozó jogszabály vagy egyéb szabályozás
rendelkezéseinek megsértését.
Az Port.hu Kft. a fórum számára kizárólag tárhelyet szolgáltat, a honlapon
megjelenő információk vonatkozásában szerkesztői felelősséget nem vállal.
Amennyiben megítélése szerint a honlapon jogellenes tartalom jelenik meg, úgy
azt kérjük, jelezze az Port.hu Kft. mint tárhelyszolgáltató felé.
Annyi utalást találtam rá, hogy a csehek használták, 3 db rakétát szállított (a 3 rögzítő látszik is több képen) és 10X10 hajtású (tehát a tréler kerekei is hajtottak).
Hát nem tudom. A színe és a kinézete alapján ez akár rakéta szállító is lehetne, de nem tudom igazán eldönteni. Hiányolom róla azokat az elemeket, amik stabilan megtartják a rakétát, illetve a kiszolgálást - pl. rátöltés - elősegítik. A stabil tartóelemek leginkább hátulról hiányoznak. A mérete és az elől levő három tartóelem alapján tippelhetnék a KUB szállítókocsijára is, de ha egy ilyen járműről a terepen akarnánk az indítójárműre rakétát rátölteni, akkor még daru is kellene hozzá. Szóval nem tudom.
Érdemes a betűrendes részben szétnézni, fotók tömkelege található (ARCHIV nyomógomb alatt az egyes eszközöknél) sokszor számunkra egzotikus fegyverekről.
A ZIL a képgyűjteményemből való, amit valamikor valahonnan letöltöttem, megpróbálom megkeresni.
Nem hiszem. Nem tudom, Pesten mennyire vagy ismerős. Rákos... határán - most egy felüljáró van ott a vasút felett - van egy ócskavas telep. Az utolsó huszat ott láttam sorakozni, és sajnos nem anyagra vártak, hanem ők maguk voltak az anyag. No ez akkor volt, amikor katonai főiskolás voltam. (70-es évek második fele.)
Attól függött, hogy hol csinálták. Nálunk JAAZ volt a típusa. Lehet, hogy csak a darus változaté? Egyébként tök egyforma volt a kettő, még a bölény is stimmelt a motorház oldalán.
Miután az oroszt "haladéktalanul kizavartuk", nem sok olyan dolog maradt, ami alapján biztosan következtetni lehetett volna. Nagyon sok mindent szétvertek, felrobbantottak, tartályokat megfúrtak, stb. Egyébként meg képzelj el egy laktanyát, ahol hatalmas hangárak vannak lánctalp nyomokkal. Honnan tudod, hogy harckocsi, rohamlöveg, vagy valami önjáró légvédelmi rakéta egység volt-e? Tehát a szakavatott szem sem mindenható. Pláne, hogy igazából ezzel annak idején nem is foglalkozott senki. Volt, aki örült, hogy hazamentek, volt olyan is, aki az íróasztalát és a székét féltette (a páncélszekrényt már nem, mert abban volt a munka).
..gondolom,mikor elmentek,utána volt valamiféle laktanya felmérés,s gondolom ezt nem amatőrökre bízták,hanem a honvédségre,s a szakavatott szem,ha belép egy objektumba,csak van elképzelése,róla,hogy milyen jellegű alakulat állomásozhatott ott..
Na várj csak! Én teljesen elnéztem a hivatkozott kérdésben ezeket a számokat. Az a 36 az annyiszor 36, ahány osztály van. Ezen felül volt a Technikai osztályoknál 24 - 24 darab (3 darab Volhov technikai osztály volt.). Ez meg összesen valami 500 darab volt. Azért az mégse 60!
a kérdés: mi van akkor ha egy nagyobb támadás esetén az osztály ellövi az összes rakétáját. Mert ha célonként 2-3 rakétával számolok, akkor a 60 rakéta (36+24) 20-30 cél valószínű lelövésére elegendő. Ha nem az osztálynyi méretű MN repülőezredekből indulok ki, ez azért kevésnek tűnik. Honnan és hogyan jött az utánpótlás? Épeszű elöljáró azért gondolom erre is kellett hogy figyeljen...
Mér is kevés is ez?
Ha hozzáadsz még vagy 60db ruszki MiG-29 -est, 45db MiG-23-ast, 70db MiG21-est, és a várható támadók a következők:
Nem igazán értem a felsorolást. A két első stimmel, de abból mi a fenének kellett 6 darab ahhoz a hatalmas mennyiségű rakétához. (Dvinához sem volt több rakétánk). A két első volt az osztályoknál is, de az meg nem a TÜSZ technikája. A kompresszor egy csőrös ZIL hátulján volt. (egy darab volt belőle) A technikában rengeteg eszköz ette a sűrített levegőt. Ezért kellett a kompresszor, ami nem is közönséges darab, hiszen a berendezésekbe többnyire száraz levegő kellett. (III-as harmatpontú).
Volt néhány olyan jármű is, amiben a már összesűrített levegőt tartották hatalmas palackokban. Ez is ZIL-en volt. KIPSZ-et egyszer láttam, akkor egy ZIL-en volt egy műhelykocsi féle bodega, és abban volt a berendezés. Ebből viszont biztosan nem volt a TÜSZ-nél, csak kettő.
Ezeken felül még volt nekik darujuk is, ugyanolyan, mint az osztályoknak. A kocsiját az előbb mutattam. Volt még darujuk, macskadaru a szerelőcsarnokban. Más technika nem is kellett nekik ezen felül, mert mindent meg tudtak csinálni speciális kéziszerszámokkal.
Találtam néhány érdekes képet. Az elsőn az a Tátra vontató van, ami a Dvina osztályoknál volt. Utána jön egy ZIL-157 (csőrös ZIL), de sajnos nyerges változatot sehol nem leltem, így marad ez a platós. Hogy anélkül mégsem maradjunk, teszek fel olyan csőröst, amin ott a rakéta is. (igaz, ez Volhov rakéta) A harmadik képen egy JAZ-t látsz, erre a kocsira képzelj rá egy darut, na ez volt az osztálynál. A vén szar Csepel K-800-at azért raktam fel, hogy lásd, ezt csinálták a magyarok. ATSZ fotót ugyan találtam, de az egy későbbi változat volt, nem az, ami nálunk volt. De ha ezt a képet nézed, akkor a motortér háromnegyedét levágod, (vagyis csak egy kis kiemelkedés áll ki előrefelé) leszedsz minden kerekítést és ott az ATSZ. Mindezeket azután találtam, miután válaszoltam Neked.
Nekem van egy ilyen ismerős, most a honvéd vezérkarnál dolgozik. Nos ő megígérte, de azt is hozzátette, hogy ilyen hivatalos lista még a HM-ben sincs, csak kint az orosznak. Az meg nem adja oda. Így hát különféle irattárakból kell összeszedegetni. Ezt nekem megígérték, de időbe telik, míg összeszedik. (pedig nem is kértem a teljes listát, csak a helyőrséget, az alakulat jellegét, szintjét, és a hadrendi számot)
Mostmár csak egy olyan valaki kellene,aki meg tudná mondani,hogy az orosznak hol voltak fiksz telepítésű Lv. osztályai Mo.-n(a reptérieken kívül),s azok milyen technikát használtak...valakinek az ismeretségi körében nincs ilyen?
Ha kevésnek tűnik, ha nem, akkor is ennyi volt. Ám nem egy Technikai Osztály volt, hanem négy. Börgönd, Gyömrő, Sárbogárd, Pingyom. Mindazonáltal a kérdéseddel teljesen egyetértek. Ez a mennyiség valóban kevésnek tűnt. Viszont, ha azt nézed, hogy a települt, honi, területvédő, stb. légvédelem közös irányítás alá tartozott (VSZ EFE VP Kijev) akkor már más a helyzet. Az országban a magyar osztályokon kívül volt még itt egy csomó orosz is, és azoknak is voltak rakétáik. A települt légvédelmi rakétaosztályok (M1-es és 2-es Volhovjaik voltak) pedig nem a csapatokat védték, hanem a területet. Szép és jó, hogy sok repülővel számoltál, de mire szegény repülők ezen a tűzrendszeren keresztülvergődtek, azt meg is érdemelték. 1989. után már más a helyzet. Most meg már pláne.
Köszönöm a válaszod és érdeklődve várom én is a folytatásokat:-) Addig nem is akasztanám meg a gondolatmeneted a kérdezősködésemmel, de mint kannibáltól csak megkérdezem: pontosan hogyan kell elképzelni egy KIPSz illetve AKIPSz berendezést?
Volt tüzér, hadd kötözködjek egy kicsit! Hipotetikus a kérdés: mi van akkor ha egy nagyobb támadás esetén az osztály ellövi az összes rakétáját. Mert ha célonként 2-3 rakétával számolok, akkor a 60 rakéta (36+24) 20-30 cél valószínű lelövésére elegendő. Ha nem az osztálynyi méretű MN repülőezredekből indulok ki, ez azért kevésnek tűnik. Honnan és hogyan jött az utánpótlás? Épeszű elöljáró azért gondolom erre is kellett hogy figyeljen...