TE is nézd meg az autóról készült többi képet. Látható, hogy a 2 első felnin nem TRX gumi van. lyen TRX felnire nem emlékszem, tehát az autón NEM TRX méretű gumik vannak, hiszen azonos a 4 felni.
Képet nem találtam, olyan régi ez a gumi...de ha nem csal az emlékezetem- ami persze ki van zárva- akkor a Lassa gumigyárnak volt egy ilyesmi/ilyen terméke.
Ha a kollégák megnézték volna a többi képet tudnák, hogy NEM TRX gumi (arra nagyon hasoló) látható a képen. Valószínű valamely futózó cég másolta a mintát colos méretben, ami TRX-ben nem létezik. Az összetört autó képei szerint valoszínű a gumik lényegesen gyengébb tapadása okozhatta, hogy kettétörte a beton villanyoszlopot. + a túl nagy tempó.
biztos, hogy nem az. a trxen a trapézforma mintákat egy háromszor tört vonal választja el párosával, ezen ilyen nincs. eléggé oldszkúl minta, én is trxnek néztem először, de felismerhetően nem az.
Van rajta S betű... Fingom sincs róla melyik melyik, sx4 ronda mint a bűn, ezáltal rá se nézek, így a dísztárcsája sem tudom milyen, azon kívűl, hogy ezüst. Az enyémet akkor láttam, amikor betettem a szekrénybe egy éve...fogalmam se róla milyen designe, de szerintem nem is fontos ez annyira. :)
BFGoodrich G-Grip gumáról mit kell tudni? Kis méretben venném (175/65 14), 100 lóerős női erőgépre. Kátyúkat hogy bírja, mennyire erős a váza, kopás/zaj stb? Soha nem volt dolgom még ilyen gumival...
Itt is köszönetet szeretnék mondani a Pásztóy Kft.-nek, hogy tegnapi szorult helyzetemben segítséget nyújtott (ellopta valaki mind a 4 kerekemet, az autót a földön, féktárcsáira támaszkodva hagyva...) azon kívül, hogy új kerekekkel látták el az autómat, éjszakára műhelyükbe is bevihettem, mert járóképessé tették, ideiglenes kerekeket elkészítve hozzá, amíg a megrendelt felnik és gumik megérkeztek.
OFF Van konkrét példám, hogy barátom ellopott biciklijét meglátta, kihívta a rendőrséget (közben körbevette a rokonság), a rendőrök pedig 3 azaz három!!! óráig nem jöttek ki. Ezekután többre becsülte a testi épségét, így maradt a bicikli ellopva. Nem volt olcsó jószág, hozzáteszem. Azóta nincs biciklije, nem akar.
Tudod, mi a gaz? Hogy ha par nap mulva megtalalot a vakeran/aproneten/hasznaltauton, akkor a sundorseg szarna ra, es meg te lennel ragalmazo, mert nem tudod bizonyitani, hogy a tied volt. marad a gravir, uv jeloles, stb.
A tárcsán nem látszik, hogy sérült volna, abban bízom, hogy kibírja/ta, meg a többi alkatrész is, de viszem majd futómű ellenőrzésre is miután járóképes lesz :(
Attol fugg. A fektarcsat nyilvan nem arra talaltak ki, hogy azon tamaszkodjon az auto. Aztan ugye aladobdakvalami szar felnit. Ki tudja, alulmit roggyantottak meg (kipufogo, stb.). Adott esetben serulhetett az alvazvedelem is.
Vazeg. es vittek ala valami kuka felnit. mondjuk azon lehet akar ujjlenyomat is, de nyilvan a sunok tesznek ra magasrol. Gyorsan fel kell rakni a teli garniturat (meg venni egy kerekort, bar ha lemezfelnin van...)
Nem volt kerékőr... Ha lett volna vszínű nem szedik le, főleg ezek, mert ezek elég kóklerek voltak... Földre tették le az elejét, a féktárcsákon nyugszik az autó...
Előre is köszönöm a megoldást (mai keréklopás), már csak attól félek, hogy elég szarul néz ki így az autó, nehogy éjszaka valaki felnyomja és elkezdje kirámolni pl. az üléseket stb.
Régebben én is írtam ide jó párszor, még akkor beszéltük is a kerékőrt... :(
Csak nem fog hozzányúlni senki éjszaka, bár nem sokat fogok aludni az biztos..
Magyarok mindenhol vannak a világban. Hogy csodálkozott volna az ipse, ha kap egy iszonyatos sallert riport közben :) Amúgy jó volt a váltás kerékmelegítő-csöcs viszonylatban.
Köszönöm a választ valami ilyet sejtettem eltérésben, de sajna úgy néz ki más lehetőség híján fel kel rakatnom, majd kiderül mennyire néz ki hülyén az a fél coll.
Bocs, hogy ide, de az E34emről megmaradt téli garnitúra felnijeit csak pakolgatom már egy ideje, útban vannak, vigye már el valaki. Kupakok és gumik nélkül. Méret: 7J×15", ET20. E34 (és E32) gyári alufelnije volt, az elsők kicsit nagyobb lyukkal vannak mint a hátsók (képen látszik). BMW cikkszámuk: elsők: 1 179 761 hátsók: 1 129 030 Nem ütnek, nem ráznak, görgőzést nem kérnek. Kicsit koszosak mert pár hétig kinn álltak az eresz alatt hely hiányában. 10ezer az ára.
Sziasztok, adott egy boxer 16os kerék, gyárilag 215/75 R16C gumival, van új a hankook 235/65 R16-os gumim, felrakhatom e vagy túl keskeny a felni. A 235-ös 17milivel alacsonyabb, az még nem lenne gond, de bután nézne e ki a keskeny felni miatt. A súly index kb azonos sajnos mert az autó jelentős túlsúllyal mozog álltalában.
205/55/16 -os méretben, V sebesség indexben keresnék nyári gumikat. Több garnitúra elégedett conti premium contact 2- zés után, láttam néhány gumitesztet, ahol a Michelin Primacy HP jobban teljesített nála.
Sokat megyek pályán, így nagyon fontos a kényelem és a zajszint, amiben az általam nagyon jónak ítélt Conti alul maradt. Melyiket javasolnátok?
Conti Premium Contact 2 vs Michelin Primacy HP közül?
Michelinnel három korábbi rossz tapasztalatom is van:( Nem ez a típus, de csikorgott, nem tapadt rendesen.
A szerelőpaszta megkönnyíti a szerelést. Előfordulhat, hogy a gumi inkább felrobban, de nem megy át a felni biztonsági peremén, tehát ennek mellőzése butaság.
De, lehet szerelni gép nélkül is 2 db csavarhúval. Csak NAGYON sokáig tart.
Felkeresel műhelyemben és megmutatom. Klikk a nevemre, ott találsz mindent. Pár műhelyben már fogadást nyertem, hogy egyedül felszerelem 20 colos gumit, pedig a fönök szólt a melósainak, hogy veszíteni fognak.
Mi számit peres guminak? Ahol nehezen megy a szerelés, ott minden. Ahol könnyen, ott semmi nem az.
Ha 10 évig verseny gumit szerelsz, a defektmentes gumi már pihenésnek számít.
A kérdezett segédeszkös hasznos dolog pl. a Te esetedben is könnyebb vele a munka.
2, szar a gep (kb 25 eves. Volt szerencsem Beissbarth M50-hez tegnap es azzal picit mas)
3, uj gumit en is fel tudom huzni nelkule. 20 eves 195/50 R15.tel mar ketten szenvedtunk. (azaz en raalltam es ugy rament gond nelkul - ilyen cuccal egyedul megoldhato). [a 20 eves gumi meg teljesen jo arra, hogy szlalomon 2-3 ora alatt elfogyasszuk]
röviden: nem tudok szerelni, kemeny a gumi es szar a gep :-P
(de a gumis elkerne 35-50-t a 4 gumi szerelesert ami aztan 2-3 ora elfogy)
Aki ért hozzá, szakembertől tanulta a szakmát annak nincs ilyenre szüksége ezért kevés helyen látsz ilyet. Ahol a "peres" vagy defektmentes gumit 2 ember "szereli" fel a felnire, oda kell egy ilyen.
A Pirelli P7-et nyugodtan el lehet felejteni, akkor már csakis P7 Cinturato, ami pl. ADAC 2010 tesztgyőztes, megelőzve az összes csúcs-sportgumit 225/45 17-ben.
Közép- és felsőkategóriás autókra szánt komfortos gumi. Semmiképp nem sportgumi. Használok ilyet az egyik autón és kiegyensúlyozott, jó kis gumi, de közel nincs olyan tapadás mint egy Bridgestone Potenza vagy Pirelli PZero esetén, viszont 20000km után még alig látszik kopás. És 225/45 R17-ben már nem gyártják, kifutott idén. Ha sportos Pirellit akarsz akkor a PZero családból nézegess gumikat.
szia nekem PIRELLI P ZERO rosso-m volt, meg voltam elégedve vele, most a P7-en gondolkozom (egyenlőre véleményeket várok róla..) Bridgestone RE050-ben nem gondolkoztál..?
Sziasztok! Egy garnitúra új nyárigumi vásárlása előtt állok! Méret: 225/45R17 terhelhetőség sebességindex 91 W től tehát szerintem lehet még 94 vagy Y. Primacy 225/45 R17 91W volt eddig, de a kátyú kinyírta ezért ha lehet XL erősített kivitelek érdekelnek. Az általam kiválasztott típusok sorrendben: Michlen Pilot Sport 3 94W XL Dunlop SP SPORTMAXX TT 225/45R17 94Y erősített Ki mit tud az említett gumikról, mik a tapasztalatok (kopás, tapadás, nedves száraz jellemzők, stb)? Melyiket ajánlanátok? És nem utolsó sorban hol és mennyiért tudom megvásárolni a legolcsóbban? Képben volt még: PIRELLI P ZERO PIRELLI P7 CINTURATO
185/55R15 Continental PremiumContact komplett gyári acélfenivelvadonat új eladó. C Corsa gyári kereke. Akinek ez van a csomiban, annak ajándékáron lehet párja!
vehetsz gyari felnit, gyari meretu gumival, abbol gondod nem lesz (hacsak nem volt torve az auto).
vagy veszel ra mast, es bevallalod a kockazatat.
Hasonlo az eset ahhoz, hogy veszel egy villanytuzhelyet a gaz helyett, aztan kiderul, hogy nem birja a halozat. Vagy atalakitasz (halozat) vagy peched van, es lesz egy viragtartod. Visszaviheted persze, csak nem koteles visszavenni toled a kereskedo, meg bontatlanul sem.
Az autó típusához megfelelőt kell venni, ha mégse jó, akkor hidd el, visszavennéd... :)
Nem haverhoz viszi, hanem rendes gumishoz.
De ha egy picit nagyobb logikával bír akár aki veszi, akár szereli a gumit, akkor először csak úgy felpróbálja a felnit és megpörgeti a kocsit. Akkor még szerelve sincs és máris kiderül, hogy jó e az autóra. Az ET, stb... azt meg tudni. Na? :D
...én szerelés elött felpróbálom üresen a felnit, ha bizonytalan bármiben is a kérdés... De leginkább olyat rendelek, ami az adott tipusra való...ha hozott felni, nem az én felelősségem ...
Ember megrendeli innen-onnan,úgy,hogy beirja az autótipust is a rendelésbe. Vannak olyan webáruházak,ahol nem szerelnek. Ezek után,senki nem várja el,hogy ne ott szereltesse,ahol akarja. Felnit szerintem gumival kell feltenni az autóra,nem üresen. Ezek után,ha mégis rossz az adott felni,evidens hogy kicserélik. Hiszen nem a autós rontott,hanem a kereskedő.
Megveszi a felnit. Elviszi haverhoz, aki ocsón szerel. Felszerelik a gumi, aztán az autóra rakásnál kiderül, hogy nem jó a felni az Ő autójára. Vissza ahol vette, ott pedig nem cserélik ki, mert a felni már használt, szerelték.
Ezt teljes joggal, és sem veszem vissza az ilyet!
Tehát esetleg lehet venni 8 felnit, mire 4 lesz az autón.
Ezért tanácsos ott venni, ahol felszerelik az autóra.
Elgondolkodtató :) Gumikból nekem Dunlop Sport01-et ajánlottak, 205/55 r16 méretben, peremvédőset. Haveromnak ugyanolyan Sport Astrája van, mint nekem, csak nem 1.6, hanem 2.0, neki már nem az első garnitúra ebből a fajta gumiból, és nagyon dicséri. Ilyenre is tudsz ajánlatot mondani?
Köszi, akkor valószínűleg Dezent F lesz, bár még picit rágódom rajta. Ha az automax lehúzós, akkor milyen gumis céget tudsz/tudtok ajánlani, ahol nem szaladt el velük a ló árak tekintetében, valamint a munkájukat is lelkiismeretesen végzik?
A "szalaggal kettesével csomagolva" nagyon gáz? Mert kaptam már pár gumit így futárszolgálat hozta, és szerencsére eddig nem volt gondom a felrakatásnál sem, lehet hogy csak szerencsém volt?
Ez így igaz, méretfüggő. De tudok gumist, aki hozzánk hordta át a 17570r13 vs 5,5x13 astra felnit, mert sehogy sem sikerül nekit.Pedig rutinból pont 2mp alatt feltehető, de persze erre vagy rá akar jönni valaki, vagy átviszi a konkurenciához és fizet érte. Ők az utóbbit választották.
De sikerült már belefutnom olyan defekttűrőbe, amit a csehek küldtek és szalaggal volt kettesével "csomagolva" 225.40r18 és ezt 9es felnire kellett volna feltenni.... Kihívás, de az ilyet meghagyom azoknak, akik szeretnek küzdeni.:)))
Hali!MAM 7 Nuvo front polírozott felnit keresek 7x16"-os méretben,4x100-as osztókörrel,ET szám 35-42-ig jó.Aki tud ilyet firkáljon már egy e-mailt a blueleader2@gmail.com címre vagy egy smst a 06202088260-as számra!Thx!
Igen, bocsánat, a google tárolt változatban dobta ki a találatot, és azt hittem a legfrissebbeket látom, holott már jóval ezelőtti volt a bejegyzés. Még egy olyan kérdést hagy tegyek fel nektek, hogy az Alessio F1-ről mit tudtok? Alessioról sok rosszat olvastam (puha felnik a sz*r magyar utakra), de olyat is többen mondtak, hogy a prestige széria már sokkal jobb, mint az azt megelőzőek. Elvileg az F1 ebbe a prestige line-ba tartozik. Most akcióban 15 ezer az automax-nél. A Dezent jelentős minőségbeli ugrás ezekhez képest?
egyelore a padlasra kerul. Egyesevel az oldalara fektetve elvan egy ideig?
Nem jártam a ti padlásotokon, de a miénken speciel nyáron simán felmegy 50 fok fölé a hőmérséklet, és tartósan úgy is marad. Ez valószínűleg nem tesz jót a guminak. Ha van pincétek, inkább ott keresnék helyet a guminak, a föld alatt temperáltabb a hőmérséklet (egész évben 10 és 25 fok között marad), ami sokkal ideálisabb.
Megneztem, 4mm-es a futofeluletem. Szezon vegere marad szerintem max 3mm belole. De lehet, hogy tobb lesz a km., es akkor kevesebb.
Annyira nem irnak rola rosszat egy tesztben sem,
ugyhogy ezen az aron es friss DOT szammal bejelentenem igenyem 4 darabra. Szerelest nem kerek, egyelore a padlasra kerul. Egyesevel az oldalara fektetve elvan egy ideig?
Engem érdekelnének a felnik (V dark is, F is). Opel Astra G alá, 7x16-osban (ET38), 4x100-as osztókörrel. Milyen árakat tudsz erre mondani? Újak a felnik? Helyileg hol lehetne őket átvenni?
Sajnos akinek ilyen peres gumija van az viselje a következményeit, ez a balkán, de azért van ennél rosszabb úthálózatú ország is az vigasztaljon minket.
Nekem 5 év alatt összesen 4 gumim(az egyik a vadiúj tűszúrásos oldalsérült) ment tönkre a jó utak miatt, és még csak nem is hatalmas kráterbe kellett belemenni ehhez elég volt neki 30-50-es tempó meg egy nem túl nagy gödör és gumi kuka, pedig gyári szerelés 255/35R20 nem gondoltak a németek ilyen állapotokra ami nálunk van. Egészen sok jó út van, az utóbbi években sokat felújítottak, de még így is van bőven kátyú ami kivégzi a peres gumikat.
Az egyetlen igazi megoldás erre a jó ballonos gumi, de az meg ronda, meg gyári helyett nem veszek jóval kisebbet amivel instabilabb az autó.
A defekttűrő az bírja de az meg kényelmetlen, mindenesetre a michelin ps2 különösen gyenge és vékony oldalfallal rendelkezik.
Nem is értem hogy az amiknál hogy tudnak 22-es meg 23-as kerekekkel járni szemályautókkal és 26-30-assal a suv-okkal. Itthon nem sokáig mennének ilyen méretekkel.
Kb a felén lemezfelnit látok télen-nyáron :( Bár akinek meg lemez van rajta, az nem költ új felnire, így az még valószínűleg az eredeti, tehát tényleg nincs gond belőle.
195/55 R16 gumira kérnék árakat, Michelin Energy ill. Pirelli P6 Cinturatora H-s sebesség indexel. Felnikupakot hol tudok venni valami univerzálisat, Toyota gyári alufelni-hez kéne, márkaszervízben a gyári 3800+ÁFA/db, ezt sokallom
Michelin Energy Saver sem peremvédős ebben a méretben. Ezt ha minden igaz azért csinálják, hogy csökkentsék az abroncs súlyát részben ezzel is segítve a kisebb gördülési ellenállást, alacsonyabb CO2 kibocsátást, jobb fogyasztást. Pirelli Cinturato vagy Michelin Energy gumiknál ez lényeges szempont. /45-ös profillal viszont már peremvédős a Cinturato P7.
Beléptek a saját adatbázisukba és onnan diktálták az adatokat a kérdésemre. De lehet már ők sem az eredeti adatokkal dolgoznak, nem tudom. Szerencsére kicsi az esély hogy ilyen problémába ütközzenek a gumisok, mert az a kevés 155 tulaj nagy valószínűséggel szerelmes az autójába így nem hinném, hogy lemezfelnivel csúfítanák imádott autójukat :)
ne haritsuk. de ahogy lentebb is le volt irva, amire gyarilag ekkorat raknak, ott az oldalfal is kelloen magas.
nekem a 155/70R13 helyett van fenn 185/55R14. van, aki ehelyett is 16-os felnit rak ala. na, az meg is erdemli, ha szarramegy a felni vagy a gumi. nem pestre valo.
csak azt akartam mondani, hogy ne hárítsuk már át a károsultra az adónkból nem normálisan karbantartott utak rossz állapota miatt keletkezett károkat. mert enyi erővel mondhatnánk, hogy vess magadra mert nem tankal közlekedsz.
NE keverjük a szezont a fazonnal. A gyárilag 18as felnire van egy teljesen vállalható oldalfalmagasságú gumi. Pl a BMW esetében 275/40, azaz 4,3 inches oldalfalmagassággal (11 cm)
Ez megyegyezik az eléggé standardnak számító 205/55 R16os méret oldalfalmagasságával. Ha erre az autóra teszel 18as felnit, már el is buktál 25%ot az oldalfalból, ami meglehetősen sok, a 19est már inkább nem is mondom. Ez a baj, nem az hogy gyárilag feltesznek esetleg ekkora felniket.
semmi cinikusság nincs benne. tényszerű közlés, setöbb. a csávónak ilyen autója van, tizennyolcas kerékkel. sok minden nem indokolja a méretet, már műszakilag, viszont neki tetszik. mondjuk ennek a tetszésnek az az ára, hogy ráz mint a kurvaélet és sérülékeny.
Aztán azokból áll az autópark túlnyomó része mi? :)
Nem azt mondtam hogy nincs olyan, hanem hogy igen kevés oylan autó van (ami meg gyárilag ilyen, azon nem annyira alacsony azért az oldalfalmagasság sem általában, az szokott a baj lenni mikor 16os helyére megy fel a 18 aztán mutatóba van valami kis gumi is rajta).
BKV busz járjon rajta, ez a lényeg. Akkor a fővároshoz tartozik a káreset. Ha nem ilyen az út, akkor a helyi önkormi, ami úgy kezdi, hogy 50-50% kármegosztás, mert ha nem jártál volna arra...szánalmas, de ez van.. Szal főváros a lényeg!
Hát eddig semmi baja nem volt, csak abban a kanyarban sikerült többször :(( De hát 175/80R14-es gumikkal nem kéne járnom, mert BP.-i vok. Bár ez tipikus hozzá állás. Könnyebb kirakni egy 30-as vagy "rossz út" jelző táblát, mint normális utakat építeni, nem pedig javítani!
A féltett, óvót 18" kerekeim közül az egyiket (jobb hátsó) már 4.-ik alkalommal sikerült megütni úgy, hogy észre sem vettem. Peremvédős gumi van rajta, de azon semmi nyom, valszeg amikor a villamos sineken fordulok (Éles sarok Bp.) ott sikerül leütni, a nem kicsit kiálló sineken és a rendkívül szar minőségű aszfalton:( Van vkinek tapasztalata arról,hogy ezzel kaőpcsolatban lehet-e érvényesíteni bármilyen kárigényt? Thx!
nekem is megvan a magam véleménye a "nekemcsakperemvédősgumikell" szindrómáról
Éspedig?
A szindróma rajtam is elhatalmasodott, amikor most télen megjött a Snowcontrol gumim a Seatra (185/60R15), és nem volt rajta peremvédő, hát rosszul esett...
Én ezzel tisztában vagyok, és nekem is megvan a magam véleménye a "nekemcsakperemvédősgumikell" szindrómáról. Mindössze Stewie-nek akartm jelezni, hogy ebben a szegmensben nem minden gumi peremvédős, a közhiedelemmel ellentétben.
A jobb hátsó kerék elengedi a nyomást.Kb 30 km 160 feletti autópályázás -természetesen csak Németországban próbáltam :) - után kiírja a nyomásérzékelő a hibát, 2.8-ról 1,6-ig esik a nyomás (defekttűrő abroncsok).
Már 2 hónapja nyárigumikkal járok, de nem vettem észre, mert városban és 160 alatt sem veszít a nyomásból.
Mi lehet szerintetek az oka?
Fémszelepes, mert egybe van építve az érzékelővel (Lexus).
Gondolom van ott valami tömítés a szelepnél, az lehet beteg?
"a vezetéstechnikai tanpályákon az első rántópados kisérletre az autósok 90 százaléka"
Én 1x se pördültem meg a Dunlop SP01 gumik annyira szarul tapadtak, hogy a vizes emelkedős tesztpályán ha leléptem a fékről már elkapart (automata volt a Yaris)
:)))) 3-4 évente cserélek autot, na. idén augusztusban aktuális megint, a Vectra OPC helyett lesz Insignia (az nem OPC, csak "sima" Sport, mert az opc tul volt a kereten.
a rántopaddal az a baj, hogy nem életszerű. az életben ekkorát csak akkor csuszol, ha seggbelök a villamos, és az ut is jeges. De jo buli:)
A tököli pálya, de főleg a tétényi, az sokkal életszerűbb. A tököli még olcsobb is. A tétényi az nem olcso, de ott azok okítanak, akik azokat okítják, akik utána a kommandósokat okítják...
Na ott mindenki átértékeli a vezetési tudását, mert ég és föld hozzájuk képest.
A drágaságrol meg annyit, hogy mennyi is egy casco önrész?
Én minden uj autommal elmegyek valamely pályára, hogy lássam, mit tudunk ketten.
Valami nem teljesen letaposott gumi után érdeklődnék 215/75 - 15 méretben - elsősorban off road-ra. Nem baj ha zajos - aszfalton elhanyagolható távolságot mennék vele!
Én elsőre nem dobtam el,mert nem rántott akkorát,de utána három alkalommal gyakorlatilag bécsi keringő.Gw-3asokat használok egy alsó-közepes autón esp nélkül.Sajnos ezeknek az autóknak nagyon könnyű a segge,hihetetlen gyorsan megérkezik a baj.Mondom,én gyakorlatilag tehetetlenül csúsztam meg 3x,utána ráéreztem,de ezt gyakorolni kellene szerintem,viszont a tréning meg eszeveszett drága.
Pirellinél nem tartják nyilván a peremvédőt. Amelyik gumi méret szerintük igényli, azt "peremvédővel" gyártják, de ennek semmi jelzése, nyilvántartása nincs.
Ha egy méretről tudni akarod meg kell nézned a gumit.
Általában a P ZERO-k (nem rosso) "peremvédős" kivitelben készülnek.
Gyakran a másod, harmad márkák készítenek mindent peremvédővel, súgalva hogy ezzel az ő gumijuk jobb.
Pl. Falken: szinte minden méret (/55, /50 >) peremvédős
talán ír valaki személyes tapasztalatról a felsorolt gumik közül!
Engem az átlag júzerek tapasztalatai tökéletesen hidegen hagynak.
Mivel az átlag júzer igen ritkán vesz új gumit, mondjuk 4-5 évente, és akkor egy már kopott, fáradt gumi után tesz fel vadonatújat, az embereknek nincs reális összehasonlítási alapjuk.
Nincs is igazán kultúrája a "gumitesztelésnek," nincsenek referenciák, azaz olyan gumik, amiket mindenki ismerni és ahhoz tudna viszonyítani (ugyanolyan autón), és az sem világos számukra, mire kellene figyelni egy teszten, és mi alapján lehet mondjuk a vizes tulajdonságokról valamennyire objektívan nyilatkozni.
A másik probléma, hogy a gumik közötti különbség éles helyzetekben derül ki. Ha felrakja valaki az 1.4-es Astrára a gumit, majd az autó az egész életét az otthon-óvoda-munkahely útvonalon tölti, az hiába áradozik egy gumiról, nem lesz mérvadó. (De ha egyszer kerülne éles helyzetbe, ahol mondjuk erősen fékezni és manőverezni kell egyszerre, azt meg vezetéstechnikailag nem tudná megoldani -- a vezetéstechnikai tanpályákon az első rántópados kisérletre az autósok 90 százaléka
eldobja az autót, még a legnagyobb arcú streetracerek is.)
A harmadik probléma pszichológiai: mivel nincs összehasonlítási alap, nincsen tesztelési kultúra, az emerek hajlamosak végletekben fogalmazni. Ha egy gumi nem csinál semmi rosszat, az önigazolási kényszer miatt máris az adott gumit látják a gumiipar történetében a legfényesebb csillagnak. Ha viszont egyszer is valami kellemetlen élmény éri őket -- esetleg éppen az autó műszaki állapota, vagy a saját vezetéstechhnikai hiányosságaik miatt -- hajlamosak átesni a ló tulsó oldalára, és ok nélkül, általánosságban fikázni.
A júzer vélemények sajnos nem túl érdekesek. A Népítélet-ben is 46 ezer értékelés után gyakorlatilag az összes tömegmárka ugyanott tart: 4 csillagnál. (www.nepitelet.hu). Ettől még biztosan van közöttük értékes írás (például amiket én írtam, hehe), de a júzer-teszt kocepciójának nem mutatja meg a használhatóságát.
A Pirelli ára szerintem nagyon meggyőző: 17990 ft/db.
Fogsz rá kapni érezhetően jobb ajánlatot is a topikból...
Mivel a mellékelt képen látható aláhúzott mondatra nem tudtak magyarázatot adni,
mely egyértelműen azt jelenti, hogy a megadott ET-nél lénygesen kissebb kéne, remélem több hiba nincs azokban a katalógusokban, melyekből mi dolgozunk.
Talán ez is az oka, hogy pl. az én idei katalógusom alufelnit már nem ajánl ehhez a (155) típushoz.
Köszönöm a válaszodat! A Pirelliről csak jókat olvastam. A Misi vizes úton nem a legjobb. talán ír valaki személyes tapasztalatról a felsorolt gumik közül! A Pirelli ára szerintem nagyon meggyőző: 17990 ft/db.
Két erős játékos van, a Pirelli és a Misi. A Misi többet megy el, érezhetően (decikkel) csökkenti a fogyasztást, de vizes úton nem az igazi, és tipikusan drágább is.
Ebben a méretben az összes márkás gumi peremvédős.
A sebességindexnek egy Megane kombi esetében nincs különösebb jelentősége. Nyári gumi ebben a méretben nincs T alatt, ami 190 km/h-t jelent, de inkább eleve H-tól indulnak a gumik (210 km/h).
Véleményeket szeretnék kérni nyári gumi cseréhez! Renault Megane ll Grand Tour, 205/55 r 16. 60-40 %-ban használjuk város ill. országúton. Amiket eddíg nézegettem a következők:
Goodyear Efficientgrip Hankook K 105 Michelin Energie Saver Pirelli Cinturato P7
Az autón alufelni van. Ezért a peremvédős gumi ajánlott? A minél nagyobb sebesség indexel mi az előny?
Volt alkalmam kicsit utánakérdezni a kérdéses felninek, meg kicsit érdekelt is :) A Fiatnál azt mondták, hogy a 155-ös Alfák gyengébb motoros verziói kezdetben 14-es felniken gurultak ki a gyárból, a gyári érték 6x14 ET49.5 volt a Fiat adatai szerint és innen jött a 6x15 ET49.5, nem a 145-ös Alfa felnijét örökölte meg, de tény, hogy a 145-ösre is ugyanaz megy. 6x14-es lemezt ma már nem gyártanak hozzá. Ennyit sikerült megtudni.
A cseheknél is van képviseletük, dobj nekik egy emailt, benne a paraméterekkel esetleg fotóval, szerintem nem horror a dolog, egy árat kérsz és döntesz.
Ronal CR s.r.o Jungmannova 1117 CZ-50601 Jicin
Tel. +420 493 587 111 all@ronal.cz www.ronal.cz Ronal CR s.r.o U Panasonicu 282 - Stare Civice CZ-53000 Pardubice
Keresek alufelnihez, 52 mm-es lukba "univerzális" felnikupakot. (Mellékes, de Ronal R8 felnihez kell.) Valami bepattintós műanyag kéne, aminek sima a felülete, és lehet rá matricát tenni, vagy ami eleve Ford logós. Esetleg van valaki, aki műhelyrajz alapján tudna gyártani?
Akkor csak az az eset áll fenn, hogy egy össznépi megállapodás értelmében úgy döntöttek, hogy nem gyártanak tovább külön lemezfelnit 155-höz hanem jó lesz rá a másik Alfáé is. Mert ha ma új lemezfelnit szeretnél 155-höz akkor mindenki ezt fogja adni, sztem még a márkaszervíz is.
egy ilyen ma is csodaszép. Ez volt A warbi. A csoda három henger, ami a menetszelet kapta, aztán mire a ventillátorhoz ért a blokk után, az már probálkozhatott hűteni...
Nekem mindegy, hogy már 20 éve is ez a cég gyártotta a felnit az autógyárnak vagy sem. Amit én tudok, hogy van egy AR által kiadott doksim és abban viszont nem ez a méret szerepel. Ha gondolod elküldöm e-mailban az egész PDF-et. És mit ad isten a gyári felnimbe beütve szintén a doksiban szereplő ET van. :P
Az A022 valóban jobbos-balos volt, de szerintem ott a hátsó gumi mintában nem tért el, csak a méretben. A Pirelli gyárt ma ilyesmit utcára néhány nagy teljesítményű autóhoz Pirelli PZero Corsa Asimmetrico néven, az is jobbos-balos, vagy ha még jobbat akarsz akkor kombinálod, hogy előre PZero Corsa Direzionalét raksz és csak hátra az Asimmetrico-t, az első kerekek általában úgyis más méretűek.
Milyen utángyártó cégek? :) Az európai autók 80%-ára az Alcar és a Kronprinz gyártja a "gyári" lemezfelnit. Olyan nincs, hogy Alfa lemezfelni, egy autógyártó nem foglalkozik ezzel. Nem katalógus hibáról van szó. Német vagy holland katalógusban ugyanígy ezt a felnit kínálják Alfa 155-höz és minden lemezfelni-gyártó. Ha ez nem egyezik mondjuk azzal amit 93-ban szereltek a gyárban ehhez az autóhoz akkor ez vmi össznépi megegyezés lehet mert kivétel nélkül mindenki ezt gyártja hozzá ma.
A Yokohama gyártott gumit (talán A022H1) Honda NSX-hez úgy, hogy külön volt jobb első, bal első, jobb hátsó, bal hátsó gumi. Mindegyik más, nem felcserélhető.
Talán még 90-es években volt Ferrari és McLaren is hasonló rendszerekkel.
Így van, de ennél azért lustább vagyok, hogy litániát írjak...:)
Amúgy mintha a Trabant mérnökei is összedolgoztak volna a Pneumant gyár mérnökeivel.Akkoriban még dübörgött a keletnémet autógyártás és a Trabant nem jelöltette a számára készült abroncsokat, hanem nemes egyszerüséggel KIZÁRÓLAGOSAN a trabira terveztettek egy akkoriban igen korszerű mintázattal bíró speciális diagonál abroncsot. 5,20-13 A profizmus abban az apró, ám nem elhanyagolható részletben tetőzött, amit a mai napig sok komoly autógyár sem teljesít alapból! Fémszelepház!!!
A német TÜV előírása szerint-régi adat, (talán a 80as évek lehetett) mégsem tartják be- minden 200 km/h feletti sebességre képes jármű fémszeleppel szerelendő. Ezt annó a TÜV hazai központjában belénkverték. Ehhez képest manapság hány autó jön ki fémszeleppel... A régi időkben a bajorok komolyabb autói szinte csak alufelnivel jöttek ki és azokban fémszelepház volt!
Ha nem haragszol helyesbítem a számaidat, mert nagyon egységes lettél :)
ALCAR hiba mert szerinte a 146?/147 megegyezik a 155-el. A 147 valóban 49,5-el van, de ez nem a 155 (és a 146) mérete, hanem talán a 156-é.
Valójában ha már valamihez illeszteni akarjuk a 155-öt akkor az a 145/146 testvérpár, amelyek ugyanazzal a futóművel jöttek ki mint a 155. De ezek méretét pontosan nem tudom, így nem kell tutira venni.
A te oldalad megnéztem, és arra mondtam, hogy rossz. És miért rossz? Mert te fejből nem ismerheted mindennek a méretét ezért valahonnan vetted. Valószínűleg nem fogod minden autónál beszerezni a gyári szerelési utasítást hanem egy nagyker kínálatát veszed alapul. Jelen esetben ez az általad adott második link. Na erre a forrásra mondtam, hogy dobd el az Alfa 155 esetében mert hazudik. Attól hogy szerintük ez a jó az adott autóra, attól még a gyár ettől eltérőt állít, és én a gyárnak hiszek nem az utángyártó cégnek.
Ne haragudj, de ezt nem adod be nekem :) Abban igazad van elnéztem, hogy a lemezfelni 6x15-ös, de így még rosszabb a helyzet. A 6,5x15 alufelni ET-je 37. A 6x14-esé pedig 31,5. És amit én az ET-ről tudok annak alapján így a 6x15 felninek is 31,5mm ET vel kellene rendelkeznie ahhoz képest a 49,5 meg még jobban eltér.
A táblázatodban 6,5x15 méret szerepel, valószínűleg a gyári 6,5x15 alufelni ET-je 37. A 6x15 gyári Alfa 155 lemezfelni ET-je viszont tényleg 49,5, nem hibás a forrás.
Ha nem foglakozunk az ET értékkel, a gumiabroncs külső szélét hátul 4 személy esetén már szétvághatja a sárvédő széle. Ez a kevésbé baj. Elől kanyarban - terheléskor - lehet nagyobb baj a külső íven lévő gumival. Ha azt kanyarban vágja szét a sárvédő az komolyabb baj. Az is lehetséges, hogy ilyen esetben a doblemezhez hozzáér a gumi a kerék elfordított helyzetében, amitől az túlmelegszik. Ennek elég erős hangja lesz tehát észrevehető, mielőtt a melegedéstől szétdurran a gumi.
Amit ígértem méretek, a gyári szerelési kézikönyvből. A futómű ugyanaz.
Látható hogy a legkisebb 577,6 mm a legnagyobb 595,5 Ami 3.1 % eltérés. Ez már kívül van a "bűvös" határon, és ahogy korábban láttuk vannak ennél extrémebb eltérések is más autóknál.
Jobban tetszik a TT felni, de arra meg nem rakhatok fel 185-ös gumit. Amúgy az autó legtöbbet városban megy, ott meg nem ettől függ a fogyasztás, szóval ez nem is szempont.
A helyzetet bonyolítja, hogy a "gyári" 7x17 ET38 felni cikkszáma 8L0 601 025 AC, tehát eredetileg nem is A2-es, hanem A3-as felni volt, csak gyárilag rárakták az A2-re is. A beszámolók szerint ez belül már nagyon necces, inkább kifelé kellene hozni.
Nekem a felsorolásból az jön le, hogy belül elfér bármi a gólyalábnál, kívül viszont kritikus a helyzet a sárvédőnél. Ezért nyomták befelé a felnit a szélesség növelésekor , hogy a külső fele kb mindig azonos helyen legyen. Ezek alapján nem lesz jó, mert a 7x17-hez hasonlít a TT felni legjobban (kb azonos a szélessége, külső átmérője), de annál ugye 7 mm-el kintebb lesz.
Ha már szóba került a gyári felni ET-je, szeretnék én is kérdezni valamit. Előtte azonban ideírnám, hogy az autóm (Audi A2) gyárilag milyen felni-gumi kombinációval jött ki:
- 5x15 ET28 : 155/65R15 (téli)
- 5,5x15 ET34 : 165/65R15 vagy 175/60R15
- 6x15 ET37: 175/60R15
- 6x16 ET35 : 185/50R16
- 7x17 ET38 : 205/40R17
Elég nagy a szórás, 10mm, ráadásul a legszélesebb felni+gumi ET-je a legnagyobb.
Szóval van az Audi TT Mk1-nek gyári 7x16 felnije, ami ET31. Használhatom ezt az autómon 205/45R16-os gumival?
Ha látod, hogy csavarokat még nem húztad meg és már nem fordul el a kerék....
Ha elfordul, akkor jöhet a többi. A korábbi pár hozzászólást olvasd el, miután ellenőrizted a két féle felni ET értéket, ami bele lesz ütve a felni közepébe vagy szélébe. Ha ezek azonosak (lehetséges: Opel 43 vagy 49, Clio 36 vagy 43 ) akkor 4db központosítű gyűrűre lesz szükség. Ha Opel 49, Renault 36 akkor felpróbálni sem érdemes, nem jó.
és még pár használatban lévő jelölés érdekességképp: C1 Viper, K1 Ferrari, MO1 AMG Mercik, RO1 Quattro Audik, B Bentley, AMS Aston Martin, VO Volkswagen
Clio-mra vennék alufelnit,amit már kinéztem DiabloCorsa-nál...........gumival stb......
No,a kérdés a következő.
Gyári renault acélfelnimet,gumival egy ismerősöm megvenné Corsa C tipusú verdára....(ez az összeg jól jönne az új garnitúrába)...........csak kérdés,hogy az osztókörön kívül mire figyeljünk?
Ha 4*100-as akkor felmehet rá mindenképp??? A gumimérete megfelelő.......
Raadasul a 165-os gumi 4.5" ET45 a 185-os meg 5" ET45 felnin volt az Ignis eseteben. (az uj swiftnel ha jol remlik 5" a 14"-os felni es 5.5" a 15"-os). Az ET 45-45
Arról nem is beszélve, hogy a gyártó (Alfa Romeo) kérheti nyugodtan a gumigyártót, hogy a felsorolt méretek mindegyikének - amiket gyárilag szerelnek - azonos legyen a külső átmérője felszerelés után.
Azt ugye senki nem gondolja, hogy minden gyártó pl 205/45R16-os gumija pontosan 205 mm széles és ötszázkilencvenakárhány milliméter az átmérője.
Ok, ez rendben van ezért írtam a felnit is. A felni mérete szélessége - és ET száma is változik. Értelemszerűen ahogy a szélesség változik a gyári felniken úgy változik vele az ET is hogy jó közelítéssel ugyanoda essen a terhelés hatásvonala. De ezt a példát csak azért hoztam, mert ehhez van olyan gyári linkem ahol a látható, hogy minden más alkatrész azonos. Régebben voltak itt olyan kerékméretek ugyanazon autókhoz hogy ihaj. Nem 9 mm eltéréssel. És azok is gyárilag jöttek ki. Tinódi is írta a suzukit, és ő ugyan nem linkelt alkatrész-adatbázist, de elhiszem neki hogy ugyanaz a futómű van mindegyik alatt.
Bocs 0,5-1,5 mm eltérés lesz a kormánygördülési sugárban 9 mm kerékÁTMÉRŐ változása esetén, hiszen tengelycsonk az eltérés felével kerül közelebb vagy távolabb a talajjal értintkező ponttól.
A gumi méretének változása nem jelenti egyértelműen azt, hogy a felni ET értékének is változnia kell hiszen a gumiabroncs magassága általában csekély mértékben változik. Az ábra megtekintésből látható, hogy a kormánygördülési sugár változásához jelentős gumiabroncs magassági méretváltozás szükséges
A leírt gumik mérete: 590, 586, 595, 589,6 mm.
Mennyi a különség a 2 szélső érték között: 9 mm. Ez kevesebb mint 2%.
Mivel a gólyaláb és kerék közép vonala között a dőlésszög eltérés 10-18% a 9 mm eltérés kb. 0,5-105 mm kormánygördülésisugár változást okoz. Azonos ET-s felni esetén egy azonos autón a gumiabroncsok méretének változása esetén.
Tehát a gumiméret NEM keverednő össze a felni ET értékével.
az utángyártott felnik sok autóra jók,de nem azonosak a gyár által megálmodott ideális értékekkel.
Kivéve, ha mégis :-)
A népszerű típusokhoz létezik tökéletesen passzoló alufelni, amely mind ET-számra, mind központosító furat átmérőre megegyezik a gyárival. Egy Golf IV-hez (ami egyben A3, Octavia I, Leon I, Toledo2, Ibiza4) viszonylag egyszerű ilyen felnit találni. Kia Piacantóhoz nehéz :-)
Minden nálunk alufelnit vásárló Vevőnek elmondjuk, leírjuk, hogy a vásárolt vagy rendelt alufelni ET értéke menniyre tér el a gyári értéktől. A gyárak által alkalmazott kormánygördülési sugát 2-3 mm. Azért azt tanácsolom mindenkinek az eredetitől valő ET eltérés ne legyen több 4 mm-nél. Ez sem fix, ajánlott részemről.
Nekem van lehetőségem mástól levetett (ezért olcsó) EREDETI GYÁRI Honda felnit tenni a Civic 1,8 VTi-re.
Az igény és gyártás a Vevők szerint sok féle, de ahogy olvasható a leírásban és itt is(?), ha a lyukkőr jó, sok autóra ajánlja a gyártó.
A nálam kapható márkáknál gyakori, hogy méretük azonos az ajánlott autó gyári méreteivel, ezért pl. Citroen, Renault, Ford és sok VW, Skoda modelhez nem kell központosító gyűrű sem.
Tudom és nem baj, vannak más oldalon lényegesen olcsóbb alufelnik is.
Akkor javaslom megnézésre az Alfa 155 2.0 TS 1992 autót amely rendelhető volt: R14, R15, R16 felnikkel és a hozzájuk tartozó 205/45R16, 205/50R15, 195/55R15, és 195/60R14 gumikkal. Konkrétan a legkisebb és a legnagyobb méret között jóval több mint 3% az eltérés.
Az autókról konkrétan TUDJUK, hogy azonos a futóművek minden egyéb darabja, és ez a gyári alkatrész-adatbázisban is ellenőrizhető: EPER
És ha nem lennék lusta akkor visszakereshetném az itt időnként felbukkanó -valószínűleg para-jelenségeket amikor igen eltérő méretű kerekekre kérdeztek rá, hogy melyik méretet is szeretné a delikvens, mert több is való az autójára.
Diablo szerintem nem arra gondolt hogy minősében, hanem hogy méretben nem tér el a gyáritól
Hogy Diablo milyen felnire, sörre, p.nára gondolt, azt nyilván csak ő tudja:)
viszont nem azt írta hogy gyári méretű, hanem hogy gyári.
Ezért van GYÁRI alufelni az autómon,
Ha én lecserélem a felnimet az akármilyen automrol (mert mondjuk veszek téli szettet, vagy volt rajta acél, és alufelnit akarok,), néhogymá csak a gyári márkaszervizben vehetem, ha jo minőségűt látok, akár még Diablonál is, hiszen ő sem csak gyári Opel, VW, Ford felniket árul, hanem mindenféle mást!!, tehát saját szövege szerint is szart árul, mit fel nem tenne az autójára?
Ezt én nem tudom máshogyan értelmezni, de amit írsz, azzal nagyrészt egyet tudok érteni. Amiben eltér a véleményünk az az, hogy szerintem nincs ekkora jelentősége a dolognak. Egyrészt az extrém esetektől eltekintve nem igazán mérhető az "alattomosság", másrészt számtalan olyan banális paraméter befolyásolja az autó viselkedését, aminek a hétköznapi életben senki sem tulajdonít különösebb jelentőséget.
Mert te úgy értetted azt a kijelentést, hogy van egy felni, és köré alakítják a futóművet. Holott az eredeti értelme az volt, hogy a gyár megtervezett és legyártott valamit, amiben van rengeteg alkatrész, többek között felni is (Diablo szerintem nem arra gondolt hogy minősében, hanem hogy méretben nem tér el a gyáritól), és az egy kerek egész, attól eltérni pl egy felniváltással nem lehetséges úgy hogy más paraméterek ne változzanak. Hogy aztán jól, rosszul, hogyan, azt meg a legtöbb ember aki cseréli a felnit, nyomokban sem tudja megmondani. MErt az ok hogy mondjuk rátesz nagyobb felnit, széles gumit, tapadmintállat, de hogy ez amúgy a futómű többi részének mennire tesz oszat, hogy mennyivel lesz alattomosabb az autó határhelyzetben, hát olyan sok mindent nem tudunk.
Úgy látom alapvető szövegértelmezési problémákkal állok szemben. Ezt még megmagyarázom, aztán részemről vége. A gombhoz a kabátot hasonlat azt jelenti, hogy ha valóban a felnihez méreteznék a futóművet, akkor fognának egy párezer forint értékű felnit és hozzá terveznék a többszázezer forint értékű futóművet. A nagyságrendekkel olcsóbb, sokkal könnyebben, és gyorsabban tervezhető, kidobható, cserélhető alkatrészhez méreteznének, egy drágább, bonyolultabb, szériában beépített alkatrészt. Mintha megvennél egy gombot a boltban, aztán elmennél a szabóhoz, hogy készítsen hozzá neked egy kabátot. Különösebb tervezési tapasztalat nélkül is belátható, hogy ez nem így megy. De ha szerinted igen, akkor felesleges tovább ragoznunk a témát, és fárasztani egymást. Meg egyébként is felesleges.
Olcsójános effektus? Szerintem kevered a hozzászólásokat. Én baromságnak tartom azt a kijelentést, hogy a gyári felnihez méretezik a futóművet, de te mint guru, ezt biztos sokkal jobban tudod, elvégre miért ne tervezhetnék gombhoz a kabátot. A kioktatásról szóló mondat pedig csontig benyal valakinek olyan stílusban, ahogy utoljára második általánosban szokás hőzöngeni (pl. az én bátyám, meg tudja verni a te bátyádat). Végül is nekem egyre megy, hogy ti itt milyen istent tiszteltek, csak megjegyeztem.
Azt hallottam, hogy RFT gumit ha már egyszer levették egy felniről utána már nem lehet visszatenni, mert olyan mértékben sérül a gumi oldalfala a szereléskor. Ez igaz?
Van egy videó is, ami mintha ezt támasztaná alá, de nyelvi nehézségek miatt ezt nem tudom.
Urak, egy kérdés: hány gumit+felnit lehet tárolni fektetve egymáson? 4-4 db 15ös és 16os kerék, a 16os alufelnin, a 15ös lemezfelnin. hirtelen nagyon kevés lett a hely a garázsban, egymásra raktam őket, nem gond?
Eladó 175/65R14 használt téli gumik, 6 mm profilmélységgel, 2003-as Renault Megane-ra való acélfelnire szerelten, 2 db Kléber, 2 db Goodyear, + hólánc garnitúra. Az ár megbeszélés tárgya. Tel.: 30 / 255 16 77.
Akkor a probléma tőlem kőbunkó módban, hiszen ez talán nem volt egyértelmű:
Van egy márkás, gyors autó 2 jó és 2 cserére váró Michelin gumival.
Ebből talán nem csak számomra egyértelmű, hogy abból a márkából veszek hozzá 2 új gumit.
E helyett: Mivel ismerősnél van más márka olcsón, megerősítést várok a fórum olvasóitól, hogy igazolják, jól teszem vegyek olcsóbb gumit.
Egyrészt bosszantott a határozatlanság. A tanács kérés olyan támában, amit tanítanak az autós iskolákban, nem csak nekem 40 éve.
Másrészt az indok: tudok venni jó áron
Tudam ma már semmit nem számít a közlekedés biztonsága, utasaim és más közlekedők védelme, az első: Nekem legyen olcsó!
Ezt az elvet nem fogom elfogadni, soha. Ezért van GYÁRI alufelni az autómon, 4 egyforma gumi stb..stb.
A 2(3) márka árában 1000-1500 ft lehet a különbség guminként. Sőt, könnyen lehet hogy a Michelint az az ismerős is megveheti a Goodyerral azonos árban, csak 2 telefonálás kell hozzá.
Valamit érzett a kérdező hiszen: Nagy gáz ha más márkájú gumik vannak a két tengelyen?
Nyugi, Diablo tipikusan kőbunkóval nyomja :-) Viszont ő tényleg ért a gumikhoz, ezért mi elnézzük neki. (Más kérdés, hogy a vevői elfogadják-e így.)
A helyi gumis a goodyear csoport gumijait erőlteti, gondolom azokkal van leszerződve.
Látatlanban azt mondanám, hogy valamelyik márkafüggetlen nagykerrel van leszerződve, mert ma Magyarországon az a tipikus. A GY csoportot max hobbiból vagy szimpátiából nyomja.
Én meg szeretem a helyi vállalkozásokat támogatni, mert felfogtam hogy nekem is jó az, ha a környezetemben jobban megy mindenkinek.
Megemelem a kalapom. (Magam is hasonlóképp gondolkozom.)
Ha jól tudom nicknéven nem illik gúnyolódni. 400 új gumit is meg tudnék venni ha kell, csak egyszerűen úgy neveltek hogy sajnálok kidobni még használható dolgokat, és a maradékot is meg szoktam enni. A helyi gumis a goodyear csoport gumijait erőlteti, gondolom azokkal van leszerződve. Én meg szeretem a helyi vállalkozásokat támogatni, mert felfogtam hogy nekem is jó az, ha a környezetemben jobban megy mindenkinek. Azért köszönöm a válasz szakmai részét.
Üdv, még egy kérdés. Szóval az autómon 225/45r17 pilot sport2 gumik vannak, elöl 5mm hátul 2mm futófelülettel. A hátsókat igencsak cserélni kéne, de az elsőket nem szeretném. ps2-es gumikat nemigen vennék rá lévén kifutó mintázat jövöre nem biztos hogy kapok még. Mindenképpen michelin ps3-at vegyek rá 2db-ot, vagy jó más is? Nagy gáz ha más márkájú gumik vannak a két tengelyen? Dunlop sportmax tt, vagy goodyear assymetrichez tudnák jó áron jutni.
Lancia Phedra-ra (Fiat Ulysse2, Peugeot 807, Citroen nemtudommi) keresek 17, vagy 18-as felnit. Nem nagyon találok rávalót, mivel 27-es a gyári ET-je. Gyáriban csak 15,16-os volt.
Nincs esetleg valami tippje valakinek, hogy hol tudnék ilyet venni?
Eddigi legjobb ötletem Alfa GT gyári felni (ET35) nyomtávszélesítővel.
Michelin Saver-t raktam fel es mondhatom,hogy nagyon jo gumi.Jobb az autom uttartasa,stabilabb es halkabb.Elotte Good year exlence volt.Pirelli cinturatot akartam de jobb dontes volt a Michelin.
Tudom mire gondolt, nem kekeckedésből, csak úgy igaziból kérdezem. Sokan esőmintás gumit keresnek.... Ilyenkor feldobom az első gumit ami a kezembe akad és rákérdezek:Ilyen "eső" mintásra gondolt a kedves vevő??? :)
Nem vészes a difi. 185/55R15 volt a gyári mérete, de nagy ET-s felnivel. Nem a gumi 1 cm-es növekedése a terhelő tényező, hanem az ET szám csökkenése, ami a nagyobb nyomtávnövekedést eredményezi. De ez sem olyan mértékű, hogy nagyon aggódnod kellene. Ha a szigorú német TÜV elfogadja, akkor szerintem nincs miért aggódni. a futómű nem 100.000km-t fog bírni, hanem mondjuk "csak" 80.000-at. Valamit valamiért! A szépségért meg kell szenvedni...:)) Futóműállítás ildomos az új kerékszettel!
Köszönöm a választ!!!akkor így kalkulálok! Még nincs meg a felni,csak akkor veszem meg ha találok megfelelő gumit hozzá. Vagy kompletten veszek..........gumi+felni!
Először nézd meg az alufelni szélességét vagy ha most fogsz venni akkor max. 6" széleset vegyél ha 175-öst akarsz felrakni. TÜV engedélyekben 185/55R15, 195/50R15 és 195/45R15 méretek szerepelnek. Valószínűleg 175/60 R15-tel sem lenne gond, de talán még jobb a 175/55 R15. Ebben a méretben most Pirelli Cinturato P6 14900/db lenne.
Elvileg jó (1,37% az eltérés átmérőben, és a gumisok általában 2 vagy 2,5%-ban szabják meg az eltérés határát), de mondom, várd meg, még egy szakmabeli is nyilatkozik a témában.
Írd be a gugliba, hogy "váltóméret számoló", és temérdek találatod ad, ott egyszerűen meg lehet nézni. Csak vigyázni kell, mert nem biztos, hogy létezik minden méret, amit kiszámolsz.
Találtam viszont 175/60/15-ös gumit is................az is jó lenne??? Pont azt szeretném elkerülni,hogy többet ne egyen és ne lomhuljon le.............
Azt hiszem, 175-ös szélességben már nagyon ritka, drága, nehezen pótolható a 15" gumi, gyakorlatilag nem alternatíva.
185/55R15 vagy 195/50R15 lehet jó. Előbbi egy picivel kevésbé fogja vissza a kocsit, és közelebb van a gyári átmérőhöz, utóbbi viszont gyakoribb, valamivel olcsóbb, jobban hozzáférhető méret.
De én nem vagyok gumis, majd a profik kijavítanak, ha tévedtem valamiben. :-)
Náluk pont nem vagyok bejáratos, de több cégnél működik a mi rendszerünk. Ők rendelkeznek azzal az infóval, amit akár a saját webshopjuknak, akár a szerződött partnereknek ki tudnak adni, és gyakorlatilag online tudnak készletet foglalni.
Üzletpolitika a legtöbb "nagy" cégnél szerintem inkább a ne lássa a szerv, mekkora forgalmat is bonyolíthatunk, mekkora raktárkészletünk van történet lehet. Nem kell messze menni, az egyik legdinamikusabban másokat tönkretevő cég, igen az újpesti... Náluk sincs online rendelési lehetőség, pedig aki már látta azt a hangárt, tudja mekkora készlettel dolgoznak.Igaz, nem saját készlet, de náluk van. ...és az ilyen érdekes cégeknél 2 évente cégnévváltás, esetleg telephely is cserélődik papíron...
Csatlakozom a fejlesztő kollégák álláspontjához. Arra nincs mentség, hogy egy cég nem tud valós készlet adatokat kiadni. Ez üzletpolitikai kérdés, nem technikai.
" tehát sztem egyetlen megoldás, hogy mégsem annyira könnyen vagy nem olcsón kivitelezhető ez ebben a szakmában."
Erre nincs elfogadható indok. A szoftvereknek tök mindegy, hogy fluxuskondenzátor, ellenállás, winchester vagy sajt van a polcon. Esetleg gumiabroncs, felni. Akár nagyságrenddel nagyobb vagy kisebb darabszámban. Szándék kérdése.
Ez igaz, de ez mégsem teljes megoldás talányra :) mert azok a nagykerek sem igyekeznek ilyen lehetőséget nyújtani akiknek nincs kisker felületük és nincs szervízhálózatuk. Van olyan cég ami évi 3-4 millió darabot ad el csak viszonteladóknak és nekik sem fér bele ilyen szolgáltatás, tehát sztem egyetlen megoldás, hogy mégsem annyira könnyen vagy nem olcsón kivitelezhető ez ebben a szakmában.
Azért egyvalami eleddig elkerülte szinte mindenki figyelmét. Akkor most fényt gyújtok! :)
A hazai nagykerek 90%-a kiskerként is üzemel, mert rájöttek erre a nem kis hasznot hozó üzletág pozitiv hozamának derűs örömére. És a viszonteladók máris nemcsak hogy le vannak "ejtve", de még el is vannak tiporva. Pl: nagyker ár és a nagyker hálózatában üzemeltetett webshop ára között 300-, azaz 300 ft különbség volt.A gumi listaára 25,000-ft körül volt, a webshop ár alig 10,000-ft utcára.A nagykernek belefér a költségvetésébe egy komolyabb reklám, mig a kiskerek ezt nem tehetik meg.
Ebből adódik a válasz: A nagyker nagyobb üzletet lát abban, ha saját hatáskörben, minimális, szinte nulla haszonnal- a nagykeres árhoz képest- saját szervízhálózatában adja el a gumit, amin ugye szerelés és egyéb költségek már náluk fizetődnek, semmint hogy az adott terméket, ami esetleg más nagykernél nincs is, lássa a kisker és "elhappolja" a bizniszt.
Mert ugye azzal tisztában van mindenki, hogy a legtöbb hazai nagyker is rá van kényszeritve ezekre a lépésekre, hiszen olyan költségekkel dolgoznak, amit manapság egyre nehezebb kitermelni az internetes / és vagy szürke kereskedelem miatt. Lásd az itteni árakat, melyek sokszor lényegesebb olcsóbb végfelhasználói árat tudtok adni, mint amennyiért mi ezt a nagykerből megkapnánk.
Igen,ezek a finnek ilyenek......Tampereben is.... ŐK például már régen fizetnek mobilon keresztül,nálunk meg mekkora csoda volt a parkolás fizetése mobilról......
Értelek, de nem hiszem, hogy a gumis szakmában annyival hülyébb mindenki. Ha ez olyan egyszerű lenne a gumiknál akkor nem értem miért nem csinálják ezt.
1) Az árverseny -- ha nem párosul minőségversennyel -- nem tesz jót a piacoknak. A raktárkészlet real-time menedzselése olyan költségekkel járna, amit a mai árrések mellett nem engedhet meg magának sem nagyker, sem kisker.
2) Egy mai kisvállalkozás sem lehet sikeres, ha minden területet egyetlen ember akar felügyelni. A kereskedelem egy dolog, az IT egy másik, a kommunikáció egy harmadik. A válságkommunikáció meg egy negyedik. Lenne.
hát ja, a forumtag kolléga nem hinném, hogy itt növelte - hosszutávon - a kuncsaftjai számát, akkor sem, ha némely ugyfele sem nyert volna diplomát az illemtanversenyen.
Egy Pirelli gumit is nagyon sok helyről be lehet szerezni, mindenki árul Pirelli gumit nagyker szinten is.
Gyakorlatilag azt kéne megoldani, hogy van 10 féle beszerzési hely, ebből mondjuk van 2-3 külföldi is és mindegyik nagyker raktárkészletével összeköttetést kellene teremteni. Ha pl. egy gumiból mind a 10 helyen van, a szoftvernek fel kéne ismerni a különböző raktárkészletekben a teljesen azonos gumikat és ár alapján összehasonlítani és ki kellene választani a legolcsóbb nagykert ahol legalább egy garnitúra van az adott gumiból és annak az árát megjeleníteni árréssel együtt. Kinti nagykereknél láttam, hogy vonalkódot ragasztanak a gumikra amivel tökéletesen beazonosíthatóak és nincs keveredés a jelölésekkel, de itthon nem láttam ilyet, nem tudom, hogy az adatbázisukba felviszik-e a gumikat vonalkód szerint.
"Pásztóy ELVTÁRSNAk megint sikerült jó sok embert átb.....nia." "Nincs ilyen méretben akciós de vehetek nem akcióst az VAN. ANYÁD" "Hát menjen az ilyen a ......ba."
de ehhez ember kell. normális webshophoz nem kell ember. tehát olcsobb. telefonfelvevő ember se kell, annak a fizetését se kell fizetni, csak egy normális weboldal, a mögötte lévő tranzakciokezelő szoftverrel.
semmi baj a kis bolttal, ahol kinyalják a seggem, kitalálják mi kell nekem, és mindent tudnak, és drágák. Semmi gond a webshoppal, ahol veszem ami van, és embert se látok.
Hát, volt azért már olyan hogy még a számtech nagykerben is befoglaltam, odamentem, aztán a polcon mégsem volt meg. Mondjuk okoztam is vele egy fé órás ajtócsapkodást :)
eginkább arról van szó hogy nincsenek rászorítva a nagykerek. A számtech termékek piacán kevés a kizárólagos diszribútor, ha ASUS terméket akarsz, rengeteg helyről beszerezheted. Ha Pirelit, akkor valószínűleg a végén nem sok választási lehetőséged marad.
Én az épitőiparban vásárolok sokat de a kiárúsitásoknál ,nagy akcióknál szinte mindenhol csak személyesen adnak felvilágositást telefonon sem ,mert nincs értelme .Odatelefonálok :van x db következő pillanatban bemennek és megveszik.Miért tennék el nekem pénz nélkül-amikor valaki ott van a pénzzel.Azért adják olcsón,hogy gyorsan elfogyjon.Jelen esetben munkaszüneti napon majdnem hozzájutott a felnikhez olcsón előreutalás és mindenféle banki művelet nélkül--de nem sikerült.Sajna ilyenek lettünk munkaszüneti napokon akarjuk tudni a leltárkészleteket,úgy hogy nincs ott senki.
pontosan de nem értem, hogy ha ezt egy másik iparágban meg lehet csinálni, akkor a gumikkal miért nem. a programnak tökmindegy, hogy memoriak, diszkek avagy gumik, felnik vannak a bitek mögött.
"Mint az első rendelésnél kiderült, az akciós készletet nem tüntették fel a partnerek számára publikált oldalon. Még az árak sem stimmeltek az akciós árakkal. "
Pontosan ezt próbáltam írni korábban. HA kapsz olyan hozzáférést, amin keresztül rögzíthető automatikusan a megrendelés a nagyker oldalára és HA ez az oldal amúgy valóban pontos adatokat tartalmaz, akkor maga a kódolási része tesztelve, kötve fűzve se több pár napos munkánál (ha valami meglévő rendszerbe kell beletúrni, akkor se sokkal több). A problémát az okozza, hogy ha az eredeti adattartalom is fals, akkor a kód is hülyeséget fog csinálni. Ettől még természetesen szívesen állok rendelkezésedre, ha fejlesztetni szeretnél, ha mást nem felmérjük hogy mik a lehetőségek. De amíg adattartalmi problémák vannak a nagykereknél, addig valószínűeg értelmetlen.
Persze. De hogy ez a rendszer jól működjön, az nem az informatikuson múlik, hanem hogy a nagyker ad-e hozzáférést (interface-t, API-t, ahogy tetszik), vagy sem. Akkor lesz megbízható a te (vagyis a kereskedő) oldala, ha ez a hozzáférés a nagykerhez heti 7 nap, napi 24 órában stabilan működik... (És persze a nagyker perce pontosan update-eli az adatbázisát....)
Általában működik. Most nem működött. Ezt, ha van ilyen kultúráltan tudomásul veszik. Ami elfogyott és nincs többet arra nincs megoldás. Ezt meg lehet érteni. Most nem ez történt.
"Mint az első rendelésnél kiderült, az akciós készletet nem tüntették fel a partnerek számára publikált oldalon. Még az árak sem stimmeltek az akciós árakkal."
Szerintem pont erre utalt Hooshee, hogy az ilyesmik miatt nem lehet a gyakorlatban megoldani. Ha ezt el lehetne intézni (a partnerek láthassák az adatbázist, befoglalhassanak rajta stb.) akkor kvázi ujjgyakorlat lenne az egész... És, ahogy ismerem Hooshee-t, meg is csinálná, pikk-pakk. De ott van a nagy DE :-o
Engem is érdekelne a megoldás. (pl. php cURL) Telefoszámom látható, ha nevemre kattintasz.
A "tárgyalt" esetben arra a működő "szokásra" gondoltam, hogy az akciót hirdető cég a készletét látom, látni fogom. Mint az első rendelésnél kiderült, az akciós készletet nem tüntették fel a partnerek számára publikált oldalon. Még az árak sem stimmeltek az akciós árakkal.
ezek a tények és mindenki eldönti kitől milyen formában rendel. Mivel az úrtol nem kaptam megoldást hova írjam le véleményemet? Nem tartom magamban mert abból már elegem van. Tudom bántja az önérzetedet mert Te is gumis vagy talán okulni kellene az esetből nem pedig védeni a másikat. Illetve védheted de ha téged kereslek majd a vásárlási szándékommal akkor majd te legyél korrektebb és akkor legközelebb is téged kereslek. Sajnos a gumi nem olyan mint egy kg kenyér nem sűrűn kell, pont ezért lenne fontos az ügyfelek kiszolgálása. És igen van hogy ráfizetsz de ettől még mindig Te vagy a szolgáűltató és Énn meg az aki igénybe veszi.
Majd Te jobban csinálod és akkor töled vásárolnak nálad szereltetnek.
A magatartás azokkal szemben is inkorrekt akik hasonló módon akarnak pénzhez jutni, és hasonló modon értékesítenek. És ugye van aki szombaton is dolgozik. Hiszen azt is eladták a munkaszüneti napokon amit én rendeltem, tehát van aki dolgozik szombaton is.
Igen nekem tanulság.
A segítségről meg annyit sajnos probáltam már itt de sokra nem jutottam. Talán legközelebb.
Tényleg teljesen felesleges, valószínűleg nem ebből a bizniszből gazdagodott volna meg Diablo mester, esetleg páran jól jártak az olcsó felnivel, a háborgó úriember erről lemaradt, így is fel lehet fogni a dolgot.
1. Van olyan, hogy valaki hibázik. Nem kell rögtön átbaszásról beszélni. 2. Változatlanul nem értem, mi olyan nagy gond, hogy itt kell alpári módon személyeskedni miatta. Gyakorlatilag egy fillér kár sem ért, az idődet sem vesztegették (legfeljebb 10 percre, amíg megrendelted a cuccot). 3. Ez a feljelentgetősdi nagy divat lett. Számomra ez rém gusztustalan. Szerintem ez egyébként nem áll meg a fogyasztóvédelemnél.
Szerintem az a fajta ember vagy, aki direkt keresi, mikor és mibe köthet bele, ebben leli örömét.
Erősen átment személyeskedésbe a hsz. Ez nem jó. Ettől nem lesz felnid és segíteni sem fog senki.
Talán ha úgy kérdeznéd, hogy keresem ezt és ezt a tipusú felnit, erre az autóra, lehet már rég kaptál volna akár egy kedvezőbb ajánlatot is, mint amit "elbuktál".
Mindenesetre kár nem ért, tehát ily mértékű felháborodásod alaptalan. Ha előre el kellett volna utalnod, vagy foglalóztad volna és azt kellene várnod, még meg is érteném a hőbörgésed....de így nem...
Készlet ereje, szünnapok,telefon. Sok befolyásoló tényező....
Most reggel jött időpontra egy autó 2 gumicsere(használt, ügyfél hozta) az egyik gumi küzülük csavaros, defekt javítás. Javítást megkezdtem, míg szárad szétszedtem az autót. Tenném fel a másik hozott gumit, az viszont kuka, mivel oldalsérült. Persze hogy odacsapták járdához és kuka a gumi.
Ez nem az én hibám, dolgoztam az autóval, mégsem kiabálhatom le a haját, pedig az ügyfél hibájából dolgoztam total feleslegesen. Tudom, miért nem néztem át jobban a gumit... 1,mert ezt akkor sem láttam volna meg 2,mert az ügyfél szerint a gumi jó volt. Visszaszerel minden.
Kollégákat körbehívtam, egyiknél gép szerint volt 2 db használt. Átbeszéltük holnapra az autót. Én el gumikért, kiderült nincs meg a gumi. Most ott is kezdtem volna el kiabálni?? Pedig engem kár ért, nem úgy mint téged.
Csak az nem tud hibázni, aki nem csinál semmit....
Hát mondom nem vagyok informatikus, de én nem láttam még ilyen szoftvert gumis cégnél/nagykernél tőlünk fejlettebb országokban sem, ha ez nagyon egyszerű és olcsó akkor mi lehet az oka ennek?
15 col 8990-től! 16 col 11990,-től 17 col 11990,-től
18 col 14990,-től 19 col 22990,-től 20 col 39990,-től
Rendelhetők itt : http://www.pasztoy.hu/nyarigumi/akcios-alufelni-c-553.html
A készlet mértékéig. Készlet látható itt: http://www.pasztoy.hu/nyarigumi/specials.php?page=6
Ez az email SZOMBATON érkezett. Szombaton ami munkaszüneti nap. Ugye? A készletet a mellékelt linken ellenőriztem ami mutatott 4-4 db ot a keresett felniből.
MEGRENDELTEM. ÖRÜLTEM és azt mondtam magamban IGEN ez egy rendes cég.
Nem telefonáltam mert minek. Sehol egy utalás hogy a MEGRENDELÉSE ami egy bizonyos jogviszony, és az értesítés között eltelt időszakban előfordulhat az hogy amire nekem érvényes megrendelésem van azt közben eladja valaki valakinek aki speciel nem Én vagyok. Ez a felháborító. Aztán lehetne ezt még rágni mélyebbre ásni hogy akkor én nem rendeltem meg máshol ahol egyébként megtehettem volna de most már ott sem tudom és ez kár vagy nem kár? Nekem az elv és a probléma megoldása az ami TELJES MÉRTÉKBEN elfogadhatatlan. Nem akciósan bárhol tudok venni. Az nem a probléma megoldása.
Ennyi. Ezek után ne panaszkodjon senki hogy nincs ügyfél. Az ügyfelet ki kell szolgálni és az nem csak arról szól hogy fizet és viszi. Ha ez a stratégia akkor remélem hamar elfelejtődik az a név hogy PÁ....i. Kft.
Félévente állunk neki egy ilyen frissítésnek és próbálunk minél pontosabb munkát végezni, hibák persze lehetnek. Kb. 30000 termékről van szó. Vannak olyan nagykerek ahol tényleg fent felejtenek régi típusokat, viszont van akinek egészen pontos listája van, ilyenkor azt kell alapul venni, ill. a gyártók listáit. Baromi nagy meló, de évente 2x neki kell állni. A dolgot kicsit nehezíti, hogy vannak olyan gumik amiknek a gyártását kihelyezik mondjuk a Távol-Keletre és hivatalosan nem forgalmazzák már a gumit itthon, de mondjuk egy szemfüles holland nagyker hoz belőle és az az NCT5 ami már nem szerepel a Goodyear kínálatában mégis beszerezhető és a vevő akinek csak 1db kell örül neki.
Ja, szerintem is igaza van, de a stilus nem OK. (Ezt persze jó párszor a másik félre is el lehetett mondani.)
a lényeg, ami tény ( a röhögés léte, nem léte, nem tudjuk)
a hirdetés, a weboldal nem korrekt. rendes elektronikus rendelési felulet, rendes készletnyilvántartás nincs helyettesitő termékre javaslatot kapott elégedetlen lett egy vásárló elveszett
Ne haragudj de ez nem frankó igy ebben a formában..
Azt irja a készlet erejéig amit a lófasz felületén nyomon tudok követni. Ha ott van db szám akkor az készlet és rendelhető. erről szól a fáma ez volt a hirdetésben direck marketinges módszerrel elküldve az email címemre. Ha nincs készlet fel sem ajánlja hogy rendeljek. Ja hogy a NAGYSÁGOS úr szombaton nem dolgozik akkor hogy telefonáljak és erősíttessem meg a rendelést? Akkor mi a francnak a webes oldal ha amugy is telefonálnom kell.
Ez baromság.
Egyszerűen nem látok a pipától és erősen gondolkodom a feljelentésen. Legalább a fogyasztóvédelemhez.
Na már majdnem megírtam hogy nem kell bemutatni hogy ennek hogy kéne működnie, aztán láttam az utolsó mondatot :)
Persze, nem gond, a gond ott kezdődik, amikor a nagyker aszondja hogy ő márpedig nem enged be téged az adatbázisába (meg amikor a nagyker adatbázisa nem a valós helyzetet tükrözi). Sajnos nem egy ilyenbe futottunk már bele :(
számtech iparban rutin, hogy odamész a kisker weboldalára, ő össze van kötve a nagykerrel, ár, készlet minden, de egy microsite-on meg a gyártó lapja jön be, ahol látod a specifikaciot. Egynek tűnik a dolog, de legalább 3 cég adatbázisát látod egy képernyőn.
akár 10 nagyker, és 30 gyártó, és működik. Elég rég....
Mi az hogy telefonon érdeklődni? Felveszi a telefont, és megnézi a raktárban, van-e? Mert ha a saját PCjén nézi meg, akkor ahhoz az adatbázishoz kintről is hozzá kéne férni.
Amennyiben nincs szerelés, csak kereskedelem, akkor egy ilyen kiskerhez NULLA alkalmazott kell. Jön a rendelés a weben, megy tovább a nagykerhez. Fizetés bankkártyával. Pénz bejött, megy automatikusan a megrendelés a DHL/TNT/GPL akármihez, hogy innen-oda-ezt-ekkor.
IT iparban ez biza műxik.
Hooshee, összefusizunk egy ilyet két sör között? :)