Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Krammer András Creative Commons License 2013.02.01 0 0 63936

Nem veszem cikizésnek, nem vagyok autószerelő, ezért nem tudom az elnevezéseket.

Helyesen gyújtás modul: http://opelalkatreszek.cegvalaszto.hu/alkatreszek/alkatresz/gyujtasizzitas/kategoria/gyujtas-modulkapcsolo/marka/corsa+b/tipus/1840/

Ez amit rotornak hívok, mert így lehet kapni: http://www.fekmester.hu/gyujtas_alkatreszek/rotor/opel/corsa/

 

Na szóval, ha kicsavarom a gyújtáselosztót tartó villa csavarját, és kihúzom az egészet a helyéről, akkor a kihúzott tengely végén valóban nem bordás tengely van, hanem Kerb fogazat talán?

Na ezt hogyan kell visszadugni, vagy tévedek, és nem tudom másként visszadugni?

Gépész vagyok, csak nem autós irányvonalon, az autóm meg 20-on éves, tavaly volt gondom vele, elvittem autószerelőhöz, nem tudta megcsinálni, és nem is nagyon erölködnek rajta, valószínű jövőre bontó, addig kell kihúznom.

Fórumok alapján kiméregettem, hogy hol nincs probléma, és megtaláltam a hibát, igaz jó pár napom ráment, mire megtaláltam az elrepedt ac gumicsövet, ami terhelés nélkül teljesen éppnek látszott, és csak amikor mevettem, és meghajtogattam, akkor jött elő a repedés.

Ezért kell nekem javítanom, mert már nem éri meg se nekem, se a szerelőnek.

Ha tudom, mit kell keresni, mit kell mérni rajta, mindent meg tudok csinálni, amit otthoni szerszámokkal, és műszerrel lehet, elég jól felfegyverkeztem, csak a speciális szerszámokkal nem vagyok ellátva.

Előzmény: 409 (63934)
409 Creative Commons License 2013.02.01 0 0 63935

Ha folyamatos a hiba, az jót biztosan nem tesz a motornak, mielőbb ki kellene deríteni az okát. Hogy konkrétan milyen jelenséget okoz, azt meg innen én nem látom.

Előzmény: adri09 (63932)
409 Creative Commons License 2013.02.01 0 0 63934

Az a gyújtás erősítő/végfok, nem vezérel semmit, és nincs az elosztóhoz kötve sem.

Sehol nem mondtam olyat, hogy húzzál le kábelt a ledes ellenőrzéshez!

 

"A gyújtásalaplapot hogyan tudom kicserélni?"

 

 Megint ott vagyunk, hogy nem tudom mit nevezel így, ahogy a "gyújtásrotor"-t sem.

Bordástengely sehol sincs az elosztóban.

 

Attól tartok a szaktudásod kevés lesz ehhez, bármennyire is az a hit járja ebben az országban, hogy autót javítani mindenki tud. Az lesz a vége, hogy drága lesz a javítás, ha a mostani próbálkozásod a spórolás jegyében zajlik. Ha hobbi, akkor az más, hiszen a pénz ilyenkor nem számít. :-)

És mielőtt sértődés lenne, ez nem cikizés, én sem tudok pl. hidat tervezni.

Előzmény: Krammer András (63931)
Krammer András Creative Commons License 2013.02.01 0 0 63933

A gyújásrotor egy bordás tengelyen van, ha jól tudom, ezt hogyan kell jó pozícióba visszarakni, szétszerelés után?

Előzmény: 409 (63929)
adri09 Creative Commons License 2013.02.01 0 0 63932

Szia, akkor ilyenkor mi a teendő?

 

szervízbe kell mennem?

 

járhatok így vele?

 

kösz

Előzmény: 409 (63930)
Krammer András Creative Commons License 2013.01.31 0 0 63931

A gyújtásvezérlő egy elektronika, nem biztos, hogy így hívják, a gyújtótrafó alá van szerelve, és egy kábellel van a gyújtáselosztóra rakva, ezt a kábelt mondtad, hogy húzzam le a ledes vizsgálathoz.

A gyújtásalaplapot hogyan tudom kicserélni?

Ki kell szednem az egész gyújtáselosztót?

Nem csináltam még, és nem tudom, mi a helyes menete!?

Előzmény: 409 (63929)
409 Creative Commons License 2013.01.31 0 0 63930

"P0303= 3. henger felismert gyújtáskimaradás"

 

NEM!!!! Ez égéskimaradás, ami nagyon nem ugyanaz!! Bármennyire is gyújtáskimaradásnak fordították valamikor a "hozzáértő" fordítók. :-//

Az égéskimaradásnak egyik oka lehet a gyújtáskimaradás, de van több lehetőség is.

Előzmény: adri09 (63928)
409 Creative Commons License 2013.01.31 0 0 63929

"Nem ad szikrát, és szerintem az ac sem kap áramot.2

 

A kettő összefügg. Ha nincs gyújtás primerjel, akkor az AC sem megy. Valószínűleg az elosztóban lévő jeladó a hibás. Ellenőrizhető egy leddel, a középső és a barna kábel közé kötve polaritáshelyesen. Villognia kell indítózáskor. Mi az a gyújtásvezérlő?

Előzmény: Krammer András (63926)
adri09 Creative Commons License 2013.01.31 0 0 63928

Sziasztok,


kiolvastam itthon a hibakódot: 10 3 10 3 azaz 0303

P0303= 3. henger felismert gyújtáskimaradás


elsőként ma kicseréltem a gyertyákat , de sajnos még mindig világít a lámpa.


Mi lehet a gond, mit lehet tenni?


G Astra  1,6V  Z16XE  Delphi gyújtórendszer.


 :R  

 

 

Köszönöm: adri09

robi09 Creative Commons License 2013.01.31 0 0 63927

Hello.
EGR vakoló lemez műszaki rajzot tud valaki nekem adni???

Krammer András Creative Commons License 2013.01.31 0 0 63926

Sziasztok!

Egyszer csak megállt a a corsám motorja.
Nem ad szikrát, és szerintem az ac sem kap áramot.
Kompjuter nem villoog ki hibát, csak a 12-t, cseréltem is benne másikra, nem segített, biztosítékok jók.
Az érdekes az, hogy amikor  a gyújtást ráadom, akkor egyet szikrázik, és az ac is kap egy pillanatra áramot, de az indítózáskor már nem!
Gyújtásvezérlőm is van, azt átrakva sem változik.
Mi lehet ez, relé?
Mit nézzek meg?
Gondoltam a gyújtás alaplapra, ac relére, gyújtótrafora, de valamitől egyszerre nem jók!?
Pára lecsapódás esetleg, de hol nézzem meg?

A corsa C12NZ.

ZsoZol B. Good Creative Commons License 2013.01.31 0 0 63925

Ó, akkor megnyugodtam :)

Nem fogok nekiállni sem kilépőfénynek, sem kilincsfénynek.

 

Ha lett volna ilyen gyárilag, akkor már keresném is, de így nem fogom.

Maradok az Opel által alkalmazott megoldásoknál.(a műszerfal led fény nem számít annak, de az normál esetben fel sem tűnik.)

 

 

Két dolgot szeretnék még megcsinálni.

 

Az egyik a slusszkulcs keresőfényének ledessé alakítása.
Korábban OmegaTD nevű fórumtárs írta, hogy lehetséges, de azt nem írta, hogy hogyan.

Esetleg ha ezzel kapcsolatban van valami tapasztalatod, vagy bárkinek, akkor azt megköszönném, ha megosztanád.

 

A másik dolog az első fényszórók állítható magasságúvá alakítása.

Állítókapcsolóm van, csatlakozóm is, állítómotorom is, meg fényszórót is tudnék szerezni, de a bekötésről fogalmam sincs.
Azt tudom, hogy valameddig eleve be van kábelezve ez a részleg, de azt nem, hogy meddig.

 

Ezek után jön a távirányítású központi zár és riasztó, megvan a komplett szett, de ez már autóvillamossági ismerős munkája lesz.

 

Előzmény: bocinyuszi (63923)
Viktorboy Creative Commons License 2013.01.31 0 0 63924

Sziasztok!

 

Egy B corsa 1.0 12v 97-es évjáratról lenne szó. Gyárilag nem szervókormányos. Megoldható az utólagos beépíése? Nem tudom helyes-e az infó hogy ez elektromos szervós?

 

Üdv Viktor

bocinyuszi Creative Commons License 2013.01.29 0 0 63923

ugye nekem most B vecim van, ezen pedig létezett ilyen kilépőfényes kárpit. Komplett cseréltem mind a 4et.

Anno az f astránál az ajtók aljára ragasztottam kb 25cm-es 2mm vastag fehér szilikonos led csíikot. Ez teljesen vízhatlan. Ott annyival "bonyolítottam" meg, hogy mindig csak az világított amelyik ajtó nyitva volt.

Aztán kerültek a külső kilincsbe, a kilincs alá kék ledek (kék volt a kocsi is), amik a távos nyitást követően 10mp-ig világítottak. Mutatós volt. :)

...de nem folytatom....:D

majd ha ezek is elkészültek a tiéden...:D :D :D

Előzmény: ZsoZol B. Good (63921)
opel mágus Creative Commons License 2013.01.29 0 0 63922

Szia!Segitek és roppant tömören:hengerfej -le,és sikbamarás,uj termosztát gyertya+ kábelek,pillangószelepházat csili-vili-re takaritani és az alapjárati léptető motort megjáratni esetleg csere!!!!!!!!!!!!!!!és csodás lesz a csoda.Üdv

 

Előzmény: pimi82 (63910)
ZsoZol B. Good Creative Commons License 2013.01.28 0 0 63921

Köszönöm az elismerő szavakat! :)

 

Nem a nyitva maradás miatt tartok a fix pozitív száltól.

Csak láttam, hogy hajlandó összeugrani a belseje ( bár ezt most igyekeztem kiküszöbölni ), és akkor lecsukva is világít folyamatosan.

Távábbá a rézlapok hajtogatása közben párszor előfordult, hogy 2-3 felnyitás után egyszercsak égve maradt.

 

Elvileg ez nem fordulhat elő, gyakorlatilag valamiért mégis nyugtalanít.

 

 

Furcsállottam, hogy simán felnyitható volt és eléggé könnyen le is csukódott.

Szétszedéskor megláttam, hogy a fedél két belső sarkánál a 'zsanéroknál' két rugó van, amik kicsúsztak a helyükről. Valószínűleg régóta így lehettek, mert már a szivacson is nyomot hagytak.
Visszatettem őket az eredeti helyükre, továbbá biztos ami biztos alapon rögzítettem is őket.

Így a fedlap kicsi emelés után felcsapódik, majd egy enyhe lemozdítás után visszacsukódik.

 

Annyit okoskodtam még, hogy az izzók mögötti sárga műanyagot leburkoltam alufóliával, amolyan foncsor gyanánt. Csodát nem tettem vele, de egy picit talán határozottabb fényt ad.

 

 

Emlékeztem a kilépőfényre és nagynehezen el is hessegettem a gondolatát a fejemből.
Erre most előhozakodsz megint vele... úgyhogy légyszíves pukkadj meg :P
Már meg is néztem, hogy a B Vectrákban hogy volt megoldva.

 

Egyenlőre nem látom át.
Egész kárpitot cseréltél? Mert gondolom az teljesen más alakú.
Vagy netán meg lehet oldani a 'zseb' rész cseréjével?

 

Már attól tartok, hogy ajtónyitásra lemerül az akksi, annyi mindent kötök már oda :D

Előzmény: bocinyuszi (63918)
ZsoZol B. Good Creative Commons License 2013.01.28 0 0 63920

Jaaaa, így már minden világos.
Én azt hittem, hogy az általam mutatott kapcsolósor univerzális, vagyis felszerelhető utólagosan bármely Opel kormányra. Ezért nem is értettem a felfogatását.


Nos, akkor a dolog tárgytalanná vált, bármennyire is fáj érte a szívem.
Nem fogok a rádió miatt kormányt cserélni....egyenlőre.... :)

Előzmény: Nick_X14XE (63917)
ZsoZol B. Good Creative Commons License 2013.01.28 0 0 63919

Halovány fogalmam sincs.
De ha volt gyárilag bc-s Calibra, akkor bizonyára megvan rá a mód.

 

Talán Nick_X14XE meg is tudja pontosan mondani.

 

Látom nem csak én okosítom folyton a kocsit :)

Előzmény: x25xe (63916)
bocinyuszi Creative Commons License 2013.01.28 0 0 63918

na na....nem ám rámfogni mindent! :D

Amúgy meg fain lett! Ügyes vagy! :)

nekem is állandó táp van neki, soha nem maradt még úgy, mert ha a napellenző le is marad hajtva...vagy mi :D    az ugye megszokott, de ha felnyitod a tükör fedelét, az már úgy eléggé "belóg".........meg valahogy az olyan automatikus hogy felnyitod, pattanást nyomkodsz, sminkelsz borotválkozol, és lecsukod.... :D

 

jah, ha jól emlékszem, említetettem a kilépőfényes ajtókárpitot is :D :D

Előzmény: ZsoZol B. Good (63911)
Nick_X14XE Creative Commons License 2013.01.28 0 0 63917

A váltógomb kivételével gyárinak néz ki. :)

 

Igen komplett multi-kormány volt, plug-engedélyezés-and-play.

Előzmény: ZsoZol B. Good (63915)
x25xe Creative Commons License 2013.01.28 0 0 63916

Arról véletlenül nem tudsz valamit hogy hogyan lehet calibrába bekötni a GSI astrából származó- bc kapcsolós bajuszkapcsolót?? :)

 

Előzmény: ZsoZol B. Good (63915)
ZsoZol B. Good Creative Commons License 2013.01.28 0 0 63915

B Vectrában ez gyári megoldás volt, igaz?

 

 

Kormányt is cseréltél a Corsához?

Mert akkor nem kellett külön kábelekkel, meg felfogatásokkal szórakoznod, igaz? 

Előzmény: Nick_X14XE (63906)
ZsoZol B. Good Creative Commons License 2013.01.28 0 0 63914

Ezt meg csak úgy, téli hangulatfotó gyanánt :)

 

ZsoZol B. Good Creative Commons License 2013.01.28 0 0 63913

F Astrához két fajta szerelési könyvet adtak ki. Az elsőt még az 'elején', majd egyet nemsokkal a 'facelift' után.
Nekem az újabb példány van meg, azt írja, hogy 1996-os kiadás:

 

 

 

Ezekkel a motorokkal foglalkozik:

 

 

Szerintem keress rá G Astra szerelési könyvre, abban már tutira foglalkoznak az általad keresett motorral, mert abban jóval elterjedtebb volt.

Előzmény: pimi82 (63910)
bgly Creative Commons License 2013.01.28 0 0 63912

Itt kershetsz:

 

www.marotikonyvker.hu

 

 

Etzold: Opel Astra, Így Csináld!

Előzmény: pimi82 (63910)
ZsoZol B. Good Creative Commons License 2013.01.28 0 0 63911

Az alábbi írásomért bocinyuszi vonható felelősségre :D

Miután megemlítette a Vectra féle napellenzőket, azóta nem tudtam nyugodni :)

Beújítottam ezt a két példányt. Kicsit lerúgottnak tűnnek, de gondoltam lepucolom, kis kábelezés, felpattintom és kész.
Nem hittem volna, hogy ez egy egész napomat igénybe fogja venni :P

 

 

 

Kipucoltam őket, de sajnos a próbán elhasaltak. Egyszerűen nem működtek. Az egyik (mint utólag kiderült) kábelszakadásos volt, a másiknak pedig össze volt esve a belseje.

 

Csak picit kellett szétszednem...

 

 

Új kábelek, forrasztások és a belső réz lemezeket is újra kellett hajtanom.
Mindegy, legalább egy kicsit masszívabb lett, mint volt.

 

A végeredmény viszont olyan, mint amilyenre vágytam.
Megint egy picit okosabb az Astra :)

 

 

Pedig egyszer azt hittem, hogy bukóra van ítélve a project: Más alakúak és más méretűek ezek a napellenzők, mint a gyáriak. Szerencsére kis okoskodással ezen is lehetett segíteni :)

 

Fix pozitívot kapott, így bármikor világít, de erősen gondolkodom egy gyújtásfüggő pozitív szálon.

pimi82 Creative Commons License 2013.01.28 0 0 63910

Szép jó napot kívánok!

Segitségeteket szeretném kérni olyan szerelési könyvet keresek amiben benne van opel astra F 1,6 16v ecotech motor 97.ÉVJÁRAT. Tesom vet egyet és elég sok baj van vele kéne bele gyertya fogy a víz néha 3 hengerezik úgy hogy jó lenne egy szerelési utmutató

SEHOL SEM TALÁLOK olvasgatam vissza felé a forumot de nem találtam!

/A régi opelom is c16nz motorut is magunk csináltuk de ez mássab./

 Segítségetek előre is köszönöm!

 

dolul Creative Commons License 2013.01.27 0 0 63909

Köszönöm az infót.

Üdv:dolul

 

Előzmény: mantec (63908)
mantec Creative Commons License 2013.01.27 0 0 63908

T dolul!

Opel Astra H 1.7 CDTI (2008)
Motor: Z17DTJ
Feltöltési mennyiség: 5 liter
Csereperiódus: 30 ekm / 1 év
Aktuális olajkövetelmény: GM Dexos 2

GM Dexos 2-t teljesítő motorolajok.

És még:
eni i-Sint MS 5W-30,
Castrol Magnatec C3 5W-40,
Eurol Fluence DXS 5W-30.

A kenőolajgyártók szerint teljesítik a követelményt, de liszensz nincs:
Castrol Edge Fst 5W-40,
Valvoline SynPower MST 5W-30,
Addinol Premium 0530 C3-DX 5W-30,
Divinol Syntholight HC-FE 5W-30.

Előzmény: dolul (63907)
dolul Creative Commons License 2013.01.27 0 0 63907

Tisztelt Fórumtársak,a napokban vettem egy opel astra H 1.7-es diesel autót (2008),és szeretnék motorolajat cserélni,milyen olajat javasoltok(Tapasztalatok alapján). A Dexos 2-esról sok jót nem hallottam esetleg más olajat tudtok-e?

előre is köszönöm

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!