Az Ön által felkeresett topic fegyverek, ill. annak látszó eszközök
forgalmazásával kapcsolatos adatokat is tartalmazhat.
Felhívjuk figyelmét, hogy csak akkor lépjen be, ha Ön fegyverek forgalmazásával
vagy felhasználásával hivatásszerűen foglalkozik, és a honlap látogatása nem
eredményezi valamely Önre vonatkozó jogszabály vagy egyéb szabályozás
rendelkezéseinek megsértését.
Az Port.hu Kft. a fórum számára kizárólag tárhelyet szolgáltat, a honlapon
megjelenő információk vonatkozásában szerkesztői felelősséget nem vállal.
Amennyiben megítélése szerint a honlapon jogellenes tartalom jelenik meg, úgy
azt kérjük, jelezze az Port.hu Kft. mint tárhelyszolgáltató felé.
Egyszer volt, hol nem volt, bevonult a pilisszentkereszti rakétaosztályhoz egy ifjonc katona, aki bevonulása előtt mozdonyvezető volt. A képességei alapján a parancsnokunk hamarosan osztályírnokot csinált belőle, ennél fogva már komoly helyet foglalt el az alakulatnál. Aztán egyszer csak hozott egy A/2 méretű fényképet, amin ez a mozdony van, és a vezetőállás ablakán a mi katonánk könyököl ki. Kirakta a képet a falra, de csak addig volt ott, amíg a parancsnokunknak fel nem tűnt, mert azonnal elkobozta, és kirakatta a klubban az emlékfalra. A kép 1985-ben még ott volt, akkor jöttem el az osztálytól.
A felsorolt települések közül Rosice-ről van 60cm-es műholdkép a terraserveren. De én akárhogy nézem nem látok a környékén Mezőfalvához hasonló területet. Megnéznéd te is? Szeretnék egy Vegát "közelről" látni.
Mi volt a FAZA (remélem jól emlékszem a rövidítésre).
Nálunk ezen a FAZA rendszeren jöttek valamiféle repülési (felderítés?) adatok Boldogról 400 MHz-es sávon. Nem ugyanazon, amin a reléállomások dolgoztak.
Többre nem emlékszem, csak arra, hogy a HÁP-on volt egy elég magas Yagi antennarendszere (azt hiszem 4x15 elemes, vagy hasonló).
A '70-es években Mátyásföldön amikor nagyobb közúti katonai mozgás volt, az egész közvilágítást lekapcsolták.
Ebből aztán mindenki tudta, hogy menetoszlop fog közlekedni. :-)
Meg a "Fényképezni tilos" táblák!
Nagy ötlet volt! Senki, soha az életben nem akart fényképezni, de ha egy ilyen táblát meglátott, rögtön kíváncsi lett, hogy mi az amit tilos fényképezni.
Nézd meg az indikátor fotóját! A karcok az indikátor teljes szélességében tartanak. Az végig világított, de csak nagyon halványan. A számok kissé intenzívebben világítottak. Bár nem látszik, de az indikátor cső előtt három vékony plexi volt, amire a rasztert és a számokat karcolták. Mindhármat külön lehetett megvilágítani.
Arra már nem emlékszem, hogy a megvilágítás erősségét lehetett-e állítani.
Nem elméleti, hanem gyakorlati lehetőség volt az az öt. A K9 kabint úgy csinálták meg, hogy öt tűzcsatorna vezetésére van lehetőség. A mienk is olyan volt. Gatcsinában volt egy tanárom (harcászatot tanított) aki az iskola előtt egy ötcsatornás Vega parancsnoka volt. Nem volt hajlandó elárulni, hogy hol. Viszont nagy koponya volt. Ő magyarázott el olyan dolgokat, hogy hogyan megy az ötcsatornás osztálycsoport. Annak idején szerzett egy Magyarország térképet, és odabökött valahová a Kisalföldre, meg valahová Bács - Kiskun déli részére, hogy ő ezekre a helyekre tenne komplexumot. Aztán azt is mondta, hogy bár pontosan nem tudja, de véleménye szerint ide fogjuk telepíteni. És a Mezőföldre mutatott.
A kitérítés mértékétől függő megvilágítás itt is megvolt, de csak egyszínű volt. Az indikátorkép viszont kissé "sűrűbb" volt, mert az állócélok jobban látszottak, mint a Nyevánál. A Nyevának egyébként sokkal üzembiztosabb SZDC-je volt, mint a Volhovnak. A Nyeva SZDC-jét kifejezetten abba a berendezésbe tervezték, és már eleve úgy készült. A késleltetés - kivonás is egyszerűbben volt megoldva, mert nem bonyolult elektroncsöves késleltető áramköröket használtak, ott a késleltetés egy érdekes formájú vastömb volt. Ott a késleltetés mértékét csak reszelővel lehetett állítani. A Volhov SZDC-vel meg folyton vacakolni kellett. Nagyon nem is szerettem.
Ebből volt későbbi kiadás is. Abban például részletesen le volt írva, hogy egy rakéta osztály szállításához hány darab KS, hány darab RS és egyéb kocsi kellett. Egyetlen egyszer kerültem ahhoz közel, hogy ilyen szállítást kellett volna rendelni, de szerencsére a vasutas sokkal tapasztaltabb volt, és kívülről fújta a szükséges szállító teret.
Hát azért az előfordult, hogy ha nem vagyunk észnél, akkor a vasútállomáson leszállított őreimet a mozdonyvezető otthagyja a pusztaszabolcsi vasútállomáson, Előzetes nélkül úgy elindult, hogy csak na. Füttyentett egyet, de akkor már mozgott is a szerelvény. Olyan is előfordult, hogy Börgönd és Nyírtelek között majdnem 10 napig utaztam, mert nem volt sürgős. Aztán 1984-ben meg december második felében, egy csütörtöki este indultunk, még gondoltam is, hogy na minden igaz, akkor megúszom a karácsonyi szolgálatot. Nem odahúztak szombat hajnalra? Kénytelen voltam kedd délelőttig ott szobrozni, mert akik a technikát átadták, azokat csak keddre tudtuk odaszervezni. Lehet, hogy nem volt szándékos kitolás, de én akkor annak éreztem. Azóta persze... Időnként egy egy régi helyszínen olyan jókat tudok nosztalgiázni. Én például még mentem keresztül a Dunaföldvári hídon vonattal. Pontosabban én gyalog mentem, de még így is gyorsabb voltam, mint a vonat. Állítólag max 5 km/h volt engedélyezve. Azóta már az odavezető pályát is felszedték.
Mindazonáltal három olyan vasutas va, aki valaha a kezem alatt szolgált, mindhárom mozdonyvezető. Egy Székesfehérvár, kettő Bu8dapest - Keleti. A V43 1059 nem tudom, mond-e Neked valami, de amikor az egyik mozdonyvezzetőnk hozta a mozdonyról a képet, a parancsnokunk azonnal lenyúlta és kirakta a dicsőségfalra.