Keresés

Részletes keresés

Zsivany3 Creative Commons License 2025.01.17 0 0 34485

Összefoglalva:

- sima oldalfalú, 2 zsanéros: győri kocsik.

- 5 bordás, 2 zsanéros: maribori.

- 6 bordás, 3 zsanéros: ???? Ez is dessaui lenne?

- sima oldalfalú, 3 zsanéros: dessaui

- 9 bordás, lengőajtós: dessaui

 

Sorozatszámokat is tudsz rendelni hozzájuk?

Előzmény: Szütyi (34476)
Zsivany3 Creative Commons License 2025.01.17 0 0 34484

Nem létezett.

Előzmény: clio 16v (34483)
clio 16v Creative Commons License 2025.01.17 0 0 34483

Sziasztok,

 

Egy kis segítséget kérnék, esetleg képeket...

Létezett valaha a MÁV-nál ilyen deszka borítású nyitott teherkocsi?

Lenne pár ilyenem és szeretném MÁV-osítani, de nem találok semmi infót róla.

Egyáltalán milyen megnevezésen futott, EAS?

A DB-nál EP. III korabeli OOr47 típusként létezett.

 

Köszönöm!

 

 

Szveta 80 Creative Commons License 2025.01.16 0 0 34482

Ha szépen kérem valaki beszurkodna ide egy-két képet a tisztán látásért,

a győri a Német, és a Jugoszláv kocsikról?

Köszönöm 

Szveta 80 Creative Commons License 2025.01.16 0 1 34481

350

Előzmény: Szütyi (34477)
Szveta 80 Creative Commons License 2025.01.16 0 0 34480

Érdekes, én úgytudtam az NDK-s hűtőkocsik Dessau-ban készültek.

 

Vagy itt is ott is?

 

Szütyi Creative Commons License 2025.01.15 0 0 34479

Még annyi kiegészítés, hogy a győri kocsikból végül a nyolcvanas évek második felétől sörszállító, majd szigetelt raktárkocsik lettek, sorozatjelük Ihs volt. A Hkks kocsiktól való megkülönböztetés végett a kocsik felső részén világoskék csík volt vörös helyett.

Előzmény: Zsivany3 (34361)
Szütyi Creative Commons License 2025.01.15 0 1 34478

Annyi biztos, hogy egy gothai 9 bordás kocsi volt eredetileg.

Előzmény: RhB (34362)
Szütyi Creative Commons License 2025.01.15 0 0 34477

350 vagy 550 a gyáriszám ezen a finomságon?

Előzmény: Szveta 80 (34370)
Szütyi Creative Commons License 2025.01.15 0 0 34476

Rosszul gondolod:-)

A maribori kocsik 5 bordás kivitelűek voltak, két zsanéros ajtókkal.

Ahogy te is írtad, a győri kocsik két zsanéros ajtajúak voltak és kerek jégbetöltő nyílással rendelkeztek, követve az UIC egységkocsi kivitelét( hasonlóan pl a DB hasonló korú kocsijaival, amik a minta kocsijai voltak a sorozatnak]

Az általad keresett kocsik azok az első gyártasú dessaui kocsik voltak, sima oldalfallal, 3 zsanéros ajtóval és szögletes jégbetöltő nyílással. Az első 50 db dessaui kocsi ilyen kivitelben érkezett.

Előzmény: Zsivany3 (34361)
Zsivany3 Creative Commons License 2025.01.13 -1 0 34475

A II. és III. egységeket viszont nem találom.

Előzmény: alkotasu (34463)
György barát Creative Commons License 2025.01.12 0 0 34474

Köszönöm szépen. 

 

Előzmény: rm40 (34472)
505519570004 Creative Commons License 2025.01.12 0 3 34473

ČSD kocsi Ferencvárosban 

rm40 Creative Commons License 2025.01.12 -1 0 34472

A 78, 82 és 35 pályaszámú fűtőkazánkocsikat a GySEV az ABbmot 3 psz. motorkocsi Dörnél történt tűzesete miatti kártalanításként (a motorkocsit selejtezni kellett, az esetet karbantartási hiányosságra vezették vissza és a GySEV járműveinek karbantartását ekkoriban a két társaság közötti szerződés értelmében a MÁV végezte), 1000 Ft/db-os eladási áron kapta meg a MÁV-tól 1973-ban (három kocsi tényleges összértéke kb. 2,5 millió Ft volt, ami nagyjából fedezte a kárt). Az átadás után a vevőnek a MÁV cégjelet törölni kellett a járművekről. 

Előzmény: György barát (34471)
György barát Creative Commons License 2025.01.12 0 0 34471

Szia! 

 

Két kérdésem van Balffürdő környékéről. 

A GySEV bérelte, kapta vagy megvette a 82 számú fűtőkazánkocsit? 

Mulyen vasúttársaság volt a jármű oldalára írva az esemény napján? 

 

Kösz: György 

 

Előzmény: rm40 (34409)
alkotasu Creative Commons License 2025.01.11 -1 1 34470

Köszönöm, érdekes leírás!

Ennek tükrében a korábbi megjegyzésemet visszavonom.

Előzmény: rm40 (34469)
rm40 Creative Commons License 2025.01.11 -1 2 34469

OFF

Valószínűleg az "összeállt" lesz a kulcs, azaz motor és generátor összeállításáról. A német aggregat szó is ebből eredhet (a németek a latin szavak "-um" végződéseit következetesen elhagyták.

Egyébként most így az Arcnanumon rákeresve pl. egy 1911-es Elektrotechnika újságban is többször használják imígyen, más szaknyelvi gyöngyszemek mellett:

"Könnyebb üzemviszonyok közt működő mótorok indítása úgy történik, hogy ellenállásokat iktatunk a főáramkörbe, melyek csökkentése által a mótor felveszi lassanként normális sebességét. Ily módon a mótor ugyan kevesebb áramot vesz fel, azonban, ha gyakran indítunk, az ellenállásokban számottevő energiamennyiség vész el, mely lényegesen rosszabbítja az egész berendezés hatásfokát. Mindezen körülmények indokolják úgynevezett indító vagy kiegyenlítő aggregátumok alkalmazását, melyek egyrészt jó hatásfokkal, üzembiztosan indítanak és reverzálnak, anélkül, hogy az üzemáramnak az indítást és reverzálást eszközlő készüléken keresztül kellene mennie, másrészt a fluktuáló terhelést kiegyenlítik, s végül a rendelkezésre álló váltakozóáramot egyenárammá alakítják át. Ezen aggregátumok mindenkor mótordynamók; a dynamó egyenárammal táplálja a felvonógépet vagy a hengerjáratot hajtó motort, s a szükséghez képest változó energiamennyiséget ad le; az aggregátum mótora a hálózatról tápláltatik és állandó áramot vesz fel. A kiegyenlítés vagy a dynamóhoz parallel kapcsolt akkumulátor battéria, vagy az aggregátum tengelyén levő lendítő tömeg által történik. Ez utóbbi elrendezés terjedt el legjobban, s feltalálója után Ilgner aggregátumnak neveztetik. A következőkben főleg ily Ilgner aggregátumot fogunk szem előtt tartani. Az aggregátum a munkagéppel a Ward-Leonard féle kapcsolás által van összekötve. Ezen kapcsolás lényege abban áll, hogy mindkét egyenáramú gép külön gerjesztő gépről kapja gerjesztő áramát. Ezen gerjesztő gép lehet az aggregátummal közös tengelyre szerelve, vagy pedig külön kis mótor által hajtva. A gerjesztő gépet egy automata tartja állandó feszültségen. A felvonó mótor gerjesztése egész működése alatt állandó. Az indítás és reverzálás a dynamó kapocsfeszültségének változtatásával történik azáltal, hogy gerjesztését növeljük vagy csökkentjük. Ily módon tehát az indító és reverzáló kontrollért nem kell az üzemáramra méretezni, hanem annak csak néhány százalékát kitevő gerjesztő áramra."

ON

 

Előzmény: alkotasu (34468)
alkotasu Creative Commons License 2025.01.10 -1 1 34468

Én így ismertem inkább:

 

aggregátum (főnév):

Tudományos: Egyesült egész; különböző részekből egyesült, összeállt egység.

Zsír hatására a szennyvízben lévő szennyező részecskékből aggregátum képződik. A tengeri élőlények aggregátuma egész szigeteket hoz létre.

 

Megjegyzem: itt is mindenki aggregátor kocsiként emlegette.

De meggyőzhető vagyok, ha szakmailag leírod, mitől aggregátum az az 1 kocsi.

Előzmény: braun (34465)
Bárdos Imre Creative Commons License 2025.01.10 0 0 34467

1992-93-ban álhattak ilyen lkocsik a Gyöngyösvisonta környéki külszini fejtésen, valahol a Nagyútról Visontai Kombinátra vezető vontatóvágány környékén? Akkoriban sokat autóztunk keresztül a bánya területen átvezető közúton és mindig láttam tán 2 ilyesmi szerkezetet, amiről csak azt láttam, hogy vasúti kocsira szerelt szerkezet. Látva a rajzot, most azt gondolom a bányüzemnek termelhettek áramot. 

Előzmény: braun (34462)
György barát Creative Commons License 2025.01.10 0 0 34466

És ma használják rosszul. 😃 (Legalábbis a linkelt reklámban.) 

[A világhálón létezik latin-magyar szótár.] 

 

A "feliratban" "feliratozás"-ról pedig nem nyitok vitát. 

 

Előzmény: braun (34465)
braun Creative Commons License 2025.01.10 0 0 34465

Biztos, hogy ez a szellemi színvonalat jelenti? Merthogy ezt a kifejezést ma is használják:

 

https://www.hegesztok-bolt.hu/45722-aggregatum-bamax-bx60g?srsltid=AfmBOoqWV79bSc7NqaieWpkf9q6euTq4CsK7Dxa4ezc2miRX3al6GGz3

 

Gyanítom, akkor sem ok nélkül írták így. 

Előzmény: alkotasu (34464)
alkotasu Creative Commons License 2025.01.10 -2 1 34464

Jól tükröződik Rákosiék proletárhatalmának szellemi színvonala a feliratban: "Aggregátor" helyett "Aggregátum" került feliratozásra.

Előzmény: gumidani (34447)
alkotasu Creative Commons License 2025.01.10 -1 2 34463

A főkeret más az MTVA-s képen és a gugli utcaképén, tehát nem gondolnám.

A halmajugrai nyitott kocsi lehet esetleg azonos a braun által betett rajzon szereplő egyikkel, ezeknek van halhas alakú főkeret merevítése.

 

Az I. SGTR megint valami más csodaszerkezet, annak a főkerete mintha valami favázas kocsiból készült volna - lásd feszítőmű!

Itt még jobban látszik a feszítőmű: https://www.google.hu/maps/@47.7724731,20.1515947,3a,15y,210.09h,89.31t/data=!3m8!1e1!3m6!1sNGnLCH5xYmgjFqqrCME0zw!2e0!5s20220601T000000!6shttps:%2F%2Fstreetviewpixels-pa.googleapis.com%2Fv1%2Fthumbnail%3Fcb_client%3Dmaps_sv.tactile%26w%3D900%26h%3D600%26pitch%3D0.6857075512297257%26panoid%3DNGnLCH5xYmgjFqqrCME0zw%26yaw%3D210.0912860640518!7i16384!8i8192?entry=ttu&g_ep=EgoyMDI1MDEwNy4wIKXMDSoASAFQAw%3D%3D

Kíváncsi vagyok, milyen forgóvázat tettek alá. Első blikkre valami hattyúnyakasnak látszik, de az én nyakamat azért nem tenném rá. :-)

Előzmény: Zsivany3 (34460)
braun Creative Commons License 2025.01.10 0 3 34462

György barát!

 

Nem ismertek a pályaszámok sajnos. 

A nálam levő jellegrajzon a teljes vonat szerepel (abból másoltam ki a két kocsit), de nincs több infó rajta a járművekről. 

Előzmény: György barát (34453)
Zsivany3 Creative Commons License 2025.01.10 -1 1 34461
Előzmény: Zsivany3 (34460)
Zsivany3 Creative Commons License 2025.01.10 -1 0 34460
Előzmény: Felek Ferenc (34459)
Felek Ferenc Creative Commons License 2025.01.09 -1 2 34459

Mozgó Erőmű 

 

1955-ben már akarták, csak hát a pénz...

1956-ban végre elkészült a Győri Wilhelm Pieck Vagon és Gépgyárban

1957.I.-ban állt üzembe

Kölcsönadták Tiszapalkonyára

Utána?

Előzmény: György barát (34453)
Felek Ferenc Creative Commons License 2025.01.09 -1 3 34458

   Átszámozás volt a háború után.

   MÁV 50 > MÁV 60 - S. 1976.

   MÁV 51 > MÁV 61 - S. 1976.

   MÁV 52 > MÁV 62 - S. 1976.

   MÁV 54 > MÁV 63 - S. 1967.

   MÁV 56 > MÁV 64 - S. 1970.

Előzmény: gumidani (34456)
György barát Creative Commons License 2025.01.09 0 0 34457

Uraim! 

 

Köszönöm szépen. 

 

gumidani Creative Commons License 2025.01.09 0 1 34456

50 – 55 fűtőkazánkocsi (4 tengelyes)     Sch – N 1925

56 – 59 fűtőkazánkocsi (4 tengelyes)     Sch – N 1926

 

61 – 64 fűtőkazánkocsi (4 tengelyes)     Sch – N 1925

Előzmény: gumidani (34454)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!