Ha elfér akkor lehet a 10 mm széles is. A forgattyúsház elszineződése a rossz légszűrő miatt beszívott portól részben és az esetleges túlmelehedés miatti olajráégés. A beszívott hajtóműolaj csak tisztította volna.
Szimering kérdésem lenne TS 150 (1973-s). A főtengely szimeringet 47x22x7-nek adják meg az üzletek, illetve a neten is. De amit kiszedtem fémházas szimering az 10 mm széles, nem 7 mm, szóval akkor melyiket?
A kép a szétszedett blokkról készült, a forgattyúsház elszíneződése, szennyeződése "természetes", vagy a befolyt váltóolaj eredménye? Az utóbbira tippelnék:-)
Illetve az újra összerakás során a blokkfelek közé kell-e valamilyen tömítőanyag, vagy mehet így össze? Szép, sérülésmentes a felület.
Görbe a főtengely vége vagy meg van ütve és a generátor kúpja nem fekszik fel tökéletesen.
Vedd le a forgórészt és nézd meg a főtengely kúpját. Forgasd meg a berúgókarral és ha látni, hogy üt akkor ott a hiba. Ha szép körkörösen fut akkor nézd meg a kúp végét nincs-e rajta ütésnyom vagy benyomódás.
Ha van rajta akkor reszeld le.
A kúprésznek szép egyenletesnek kell lennie és nem üthet a vége. Ellenkező esetben a generátor szénkeféi is ugrálni fognak és a megszakítóbütyök sem tud rendesen kiemelni.
Segítséget kérnék ETZ 150 megszakitó beállitasaban, valamit nem jól vagy valami nem passzol nálam.
Jelenség úgy néz ki hogy amikor felső holtponton van a dugattyú akkor kellene ugye a 0,4mm megszakitó hézag, na ott nekem szinte éppen van valami hézag de messze nem 0.4, az előgyujtás, fh előtt 2,5-3 mm el, azzal nincs is gond, viszont ha alsó holtpontra kerül a dugó akkor viszont van rendes megszakitó hézag is. A motor amúgy megy teszi a dolgát de szerintem ez így nem jól van. Kérem valaki írja már le hogy próbáljam beallitani vagy esetleg nincs valaki itt a fórumon aki Debrecen vagy környékén lakik és segitene összehozni a gyújtást.
Egyenlőre gyűjtöm az infókat hozzá, mert cserés a lánchajtása. Egyébként szét kell húznom a blokkot a szimeringezés miatt. Most majd az következik, csak ahogy elnéztem, kell hozzá csinálnom egy célszerszámot. Szóval bújom a netet az hasznos információk ügyében:-)
Egy technikai kérdésem lenne. MZ TS 150-s blokkon a kis lánckerék 16 fogú. Ennek a helyére fel lehet rakni az EZT 125 vagy 150-s kis lánckerekét? Tehát a kihajtó tengely profilja megegyezik? (Ránézésre igen)
A blokk nem motorkerékpáron van, hanem egy régi tip. magyar kapálógépen ( Kertitox 101, 1974-s évjárat) így csupán az érdekelne, hogy technikailag működik-e a dolog. Nyilván a lánc is cserélve lenne, meg a meghajtott lánckerék is, erre a fajta fogprofilra.
A rízsrakétás motorosok is MZ-ken nőttek fel. Én pl úgy kerültem a fórumba, hogy volt pár kosárnyi MZ alkatrészem amit ingyen küldtem szanaszét az országban annak akinek szüksége volt rá.
Vagyunk itt néhányan veteránok akik szedtünk már szét jópár NDK-s motort, és néha tudunk segíteni.
Ennyi...valamikor pörgött ez a fórum is. De már egyre kevesebb az MZ, és ha valaki ilyet vesz azok közül jónéhányan tanácstalanok és ide fordulnak segítségért.
Ha tudunk segítünk...néha távolról is meg lehet szerelni az MZ-t.
Helló! Vezetékeket átnéztem de nem láttam kidörzsölést vagy valamilyen testellést, akkor lehet fesszab zárlat esetén mire gondoljak? Köszönöm a tanácsokat.
Üdv mindenkinek! Haverom vett egy mz ts 125 ami tízen őt évet állt, karburátor pucolás és tank tisztítás után negyedik rúgásra el is indult de 500m után kicsapkodja a bal oldali biztosítékot valamikor már alapjáraton is, mi lehet a probléma?
Van itt valakinek eladó nagy trophy váza, olyan amiben ép a szám, és van élő tulaja aki ad adás-vételit mellé? a forgalmi-rendszám már csak hab volna a tortán. cserébe esetleg bármi egyéb MZ alkatrész....