Az Ön által felkeresett topic fegyverek, ill. annak látszó eszközök
forgalmazásával kapcsolatos adatokat is tartalmazhat.
Felhívjuk figyelmét, hogy csak akkor lépjen be, ha Ön fegyverek forgalmazásával
vagy felhasználásával hivatásszerűen foglalkozik, és a honlap látogatása nem
eredményezi valamely Önre vonatkozó jogszabály vagy egyéb szabályozás
rendelkezéseinek megsértését.
Az Port.hu Kft. a fórum számára kizárólag tárhelyet szolgáltat, a honlapon
megjelenő információk vonatkozásában szerkesztői felelősséget nem vállal.
Amennyiben megítélése szerint a honlapon jogellenes tartalom jelenik meg, úgy
azt kérjük, jelezze az Port.hu Kft. mint tárhelyszolgáltató felé.
Az M-5 kivezető szakaszának a vége egy felüljáró, az már a Bólyai főiskola felett megy át. Mikor ott keresztül jöttél, a körutat megismered, onnan meg már csak jobbra kell fordulni. A két ágyút viszonylag hamar megtalálod.
P-15 (Dzsigit) kismagasságú felderítő lokátor. A két fektetett narancshéj a képek által ábrázolt helyzetben van alapon. Volt hozzá egy antenna magasító is, amikor a két antennát valami négy méterrel magasabbra lehetett telepíteni. Általában úgy használták, és semivel sem volt bonyolultabb telepíteni. Volt hozzá még egy AMU antenna is, az egy 20 méter magas árbócon forgott, de az csak egy narancshéj volt. Ja, és deciméteres hullámhosszon működött. Alapvetően azt szerette, ha viszonylag sík terepen egy kis huplira telepítették, de olyan sehol nem volt.
Mi vagyok én, hogy én döntsek. Én csak javasoltam. Bár a vasárnap jó, a Bólyai főiskola jó. HPASP tudja, Mérnök tudja, Mezenguz meg majd megtalálja. Meg lehet találni, mert van ott két kis ágyú, és az egészet eltakarja az Üllői-úti felüljáró.
Szerintem a `szokásos` helyen legyen, a Bólyai János Katonai Műszaki Főiskola előtt, az Üllői úton, (a Fradi pályával szemben) a bejáratnál. (a két ágyú között :)
Most úgy néz ki vasárnap lesz a dologból,tehát holnap,a találkozási pont Pest,gondolom délutánig egyeztetve lesz...az útvonal pedig szerintem a Volt Tüzér által javasolt lehetne..
A MIG-21 PF-en nem volt gepagyu, ezert hivtak a (vadaszgep eseten nem tul hizelgo) bekegalambnak.
Ha jol tudom, a vietnami haboruig eleg keveset csinaltak belole az oroszok, a gyakorlati tapasztalatok alapjan panikszeruen tovabbfejlesztettek, es rasoztak a PF-eket a VSZ legierokre.
a MiG-21PF-en volt két pilon, erre összesen 32 NIR került, beépített gépágyúja nem volt
Kissé meglep, amit írsz, meg voltam korábban győződve róla, hogy a MIG-21F-nem és PF-nek volt egy Nudelman-Richter gépágyúja 130 lószerrrel (NR-30). A PFS-re pedig a törzs alá fel lehetett szerelni, de nem a rakétafegyverzet terhére, egy GSch-23L, kétcsövű gépágyút. Tehét ezek a gépek harci helyzetben biztosan vittek volna gépágyút. A K-13 és R-13 találati valószínsége túl alacsony volt.
PU - K-3 közös ellenőrzése: Ez gyakorlatilag egy ellenőzés volt, ami ráádásul normaidős szakfeladat is volt. A teljes strart automatika ellenőrzéséről volt szó. Az ellenőrzést kettő fő hajtotta végre. Az egyik a K-3 PU pultjánál ült. A másik fő a PU ellenőrző egységénél volt. Ennél az ellenőrzésnél az starrt automatika teljes működését kellett vizsgálni. Az állványnál levő katona, a K-3 irányítása szerint, a működés közben felléphető hibákat vitte be a rendszerbe, amit aztán az ellenőrzést vezérlő értékelt.
Aztán volt egy másik müszeres, de azt teljesen elfelejtettem. Ez is egy PU-ba beépitett egység segítségével történt. Erről már csak annyi emlékem van, hogy 20-30 ellenörző lámpa volt ott meg műszerek. Biztos, hogy nem öthetes ellenőrzés volt.
Aztán volt az időparaméterek ellenőrzése. Itt pont fordítva történt minden. A PU iranyított, a K-3 végrehajtott. Felszereltünk a böszme nagy időmérő szerkezetet a PU-ra. Volt rajta megfelelő mennyiségű kapcsoló... A felkészítés és azok részfolyamatainak valamint a start parancsok végrehajtásának idejeit ellenőriztük.
Volt egyszer egy C-130 is ami lerepülte a legvedelmet. A TV-ben is benne volt. Az ami nem hitte el, benn volt a K-2-ben, hogy a VEGA megfogta zavaras kozben. Amikor megfogtak, felhivta az akarkijuket, hogy valoban ott van-e a cel. Ott volt. Kesobb azt is megsugtak neki, hogy az osztaly a celt agyaggalamb kategoriaba sorolta.
Az akkori dd.pk. viszont ki volt akadva, mert nem sikerult a VEGA-val elfogatnia a gepet amikor Godollonel foldkozeli magassagban repult. (Tehat a VEGA szar volt.) Az mas kerdes, hogy a tobbiek meg a zavaras miatt nem lattak, de az technikai parameter volt.....
Egy jó tűzrendszer esetén bármelyikkel a valaguk alá lehetett durrantani. A táblázatban említett típus nekünk nem volt. A komplexum sem. Ez a Gyeszna a Dvina és a Volhov M1 között lehetett. Sose láttam.
A Wild weasel (vad menyét) egy repülő kötelék volt, speciális feladattal létrehozva. Általában egy felderítőeszközökkel megrakott öregebb gép volt az egyik tag, ami szükség esetén képes volt magára vonni az ellenséges tevékenységet, a másik meg egy - két vadászbombázó volt, amik a felderítő gép generálta ellentevékenységet jutalmazták. 1990-ben Taszáron láttam egy ilyent, ami egy F-4F Phantom-2-ből és egy F-16-ból állt. Zajlott a légiparádé, és közben sunyi módon ezek is felszálltak. Akkor mindent meg lehetett nézni, de ez a két gép el volt dugva. Na felszálltak, és azt csak néhány nap múlva tudtam meg lokátoros barátaimtól, hogy ezek szépen tökéletesen végigrepülték a magyar határt és 200 kilométer mélységig nagyon pontos felderítési adatokat szereztek. Később azt is megtudtam, hogy ezt a felderítési információt az akkori magyar vezérkarnak is átadták miheztartás végett.