Prágában is bevan füvezve a villamospálya köze, szerintem Pestre meg arra a pár városra is ahol van villamosunk, asszem talán Debrecen meg Szeged, de lehet téves, ebben nem vagyok képbe, a betont felszedhetnék és befüvezni. És csak sírnak, hogy büdösek a városaink. Parkosítani kéne meg ahol lehet füvet, fát ültetni.
Az a baj, hogy ez sajna ilyen tekintetben is idióta ország, nem értem 10 éve miért nem lehet 5 villanyoszlopot arébb rakni és 30m sövényt, 5 fát kivágni(imádom a növényeket, ezt mindjárt kifejtem) hogy pl. a Könyves Kálmán Körutat a Buda felé tartó részen, a Lurdy előtt kiszélesíteni, hogy ne szűküljön le 2 sávra 30-50m-es hosszon, mert van egy fordulósáv a Ferencvárosi PU-ra. Fizikailag egyszerű lenne, mert a járda és az út közt van egy kis zöld sáv!!!
A zöld mániánra:
Írtam 2 éve a Dem(bin)szky-nek, hogy miért nem próbál budapest kicsit szépülni:
1: az osztottpályás utaknál mint pl.: a Kerepesi belső része, az aszfalt elválasztót feltöretni, és fákat vagy bokrokat, vagy bármi zöldet tenni a helyére, szép, köti a CO2-t, stb.
2: sok helyen, már Prágában is kisérleteznek, hogy vilamos vágányokat befüvesítik, rendkívül szép, milyen jól mutatna(körút,2-es vonala, bár mindenhol, ahol kocsik nem használják...)bár ez itt kicsit OFF, ezért bocsánat.
Szerintetek legalább valami csicskától is jött válasz?
Szerintem jó ideiglenes megoldás, míg az átkötés elkészül! Olvashatnák, akik dolga.
Az USA-ban több helyen van kint tábla, hogy a reggeli és délutáni csúcsban a leállósáv használható forgalom számára korlátozott sebességgel. Tán úgy van írva:
"Ok to drive on shoulder bitween 7-11, 15-18"...
Ezt meg kéne tenni, egy hétvégén meg lehetne csíkozni a zárót, és húzni kintre mégegyett...tetszik az 5let.
hmmm... lehet, hogy ez is segítene az M0D->M5D torlódáson???
végülis ehhez csak a felfestést kellene módosítani, 5kmen ki lehet bírni leállósáv nélkül... (a németeknél még sok pálya volt 10-15 éve anélkül, bár mostmár igyekeznek exeket feltuningolni...)
Szerintem az M0K átadással egy időben a két M0 közötti M5-ön a leállósáv helyett ideiglenesen (5 évre) 3. sávot kellett volna kialakítani, így a két M0 forgalma "külön" vezetne.
Hát ennek nulla realitása van, mivel ha le nem bombázák, akkor 100 évig az az új vasúti hídszerkezet a helyén van. Na meg közúti hídon vasúti pálya átvezetése a legdrágább megoldás hosszú távon meg főleg (drágább karbantartás). Az, hogy ideiglenesen a HÉV-en mentek az esztergomi vonatok nem azt jelenti, hogy az utasok is arra akarnak menni nulla metró kapcsolattal. De amúgy is, Aquincumi híd a 20 éves tervekben sem reális a megépítése.
Úgy emlékszem, hogy változtattak a terveken, meggyőzték az EU-t, hogy pálya legyen a határig. Legalábbis az M43 eredményhírdetése környékén már ezt mondogatták.
Végülis nem hülyeség, mert ha megszűnik a magyar-román határ, akkor egy elég intenzív forgalom alakulhat ki Arad és Szeged között.
ja, különösen, hogy nem mind megy a pályára, egy fiftyfifty esetén meg 4e lenne a páylán, arra felesleges a 2x2...
majdha a pálya eléri a 10-12e-t akkor jöhet a másik fele...
(totál el vannak amúgy varázsolva a zemberek. kilóg a seggünk a gatyából, de nekünk mindenhova 2x2 kell. hát a nagy lófaxt. azt osszuk be ami van, úgy, hogy minél több helyre jusson...
Igen, látom. Mint írtam én a hídon 2x vagy max. 3x mentem át életemben, kettőre emléxem konkrétan. Idén 1x mentem, valóban nem láttam. Most néztem a gúglin, és lehet a kisági híd rémlett...
Egy valamit nem értek, az M43at Makótól a határig miért 2x1 sávon építik? Ott jön fel a sok román, bolgár meg török kamion.....aztán meg sír mindenki szája hogy már megint 1 buzi kamion és megelőzni nem tudom, mert szemből meg jönnek.......
Az a helyzet, hohy nem járok sokszor arra, ez tény. Az elmúlt 6-8 éveben talán kétszer, de anno úgy emléxem (68éve) volt egy ugyanolyan híd délre az autóstól, amit idén februárban, amikor arra jártam már nem láttam, és pár éve halottam a médiában, hogy megszüntették a vasúti összeköttetést, mert nincs már rá szükség, de hangsúlyozom így emléxem, de erőteljesen, hogy külön volt a vasuti híd, ami tök egyforma volt a közutival.
Nem lakom itt, de ezt hagyjuk. A körforgó körül oly sok mindent nem kell eldózerolni, mellette üres telek, piac, és két sarki ház van, amelyek időtlen idők óta eladók. A 6-oson észak felől jövő, és átkelő személyautók átmennek a "városon", de ez egyrészt elenyésző a hídra menő forgalom volumenéhez képest, másrészt egyre inkább ők is kerülnek, a "városi" utak állapota miatt. (saját -keserű -tapasztalat, eddig 40k javítási számla). A központban lévő lámpánál a legnagyobb csúcsban sem kell 3percnél többet várni a híd felé. Ellenkező irányban annyit sem.
Mint említettem, ismerem a hidat. A vasúti forgalom a jelenlegi hídon, a híd tengelyétől délre fektetett sínpáron folyt a híd felújításáig. A felújításkor a vasúti síneket elbontották, és jelenleg mindkét sáv közúti. NEM volt külön vasúti híd Földváron, sőt, semerre sem a Dunán Budapest alatt a magyar szakaszon.