Nem írtad, hogy ez függőleges vagy vízszintes felület.
Nem írtad, hogy milyen mély az üreg.
Én nem bíznék sem a mindössze 10% körüli ragasztott felületben, sem a közel 50 centi széles ragasztatlan sávokban. Minél vékonyabb a hőszigetelő anyag (márpedig 5 centi egyenesen röhejes) annál valószínűbb, hogy az üreg közepe táján a szélszívás egyszer eltöri a táblát mit a ropit. Mert dübelezést sem tervezel középre ugye ;) meg sehová se?
Én a felület levegő/ragasztott arányán javítanék
úgy, hogy az üreg közepére is beragasztanék élével végig egy legalább 10 centi vastag eps csíkot úgy, hogy a széle egy síkban legyen a betonnal, így kapnék egy extra sávot, amihez szintén lehet ragasztani.
A ragasztandó beton felületeket meg nem drótkefével simogatnám, mert neked nem csak ritkítani/halványítani kell a meszelést, hanem annak utolsó atomját is el kell tüntetni, TÖKÉLETESEN. Csak ez után lehet némi reményed arra, hogy egy böcsületes(!!!) mélyalapozás után dübelezés nélkül sem fog leválni onnan az egész egy szép szeles napon.
Inkább fúrógépbe fogható jó minőségű nagyobbacska drótkoronggal (védőszemüveg kötelező! olcsó drótkoronghoz még elsősegély doboz is, plusz az orvos telefonszáma a gyorshívóba).
Leginkább az érdekelne most, hogy a ragasztó mennyit bír a beton és EPS között.
Az egyik fajtánál 0,08 N/mm2 van írva, a másiknál 150 kPa. Melyiket vegyem? Mert ugye a lapot csak a hosszanti széleinél tartja 4-5 cm ragacs. (Előbb írtam, hogy mire ragasztanám.)
Majd neopánick megmondja. Az a lényeg, hogy nem a háló fogja megakadályozni az egér bejutását, ha be akar menni bemegy, ha nem akkor meg nem. Macskád van?
Azért ragasztanék rá hálót és kenném le mindenütt, hogy ne férjenek hozzá, ahogy a házak falát is szokták. (A kőzetgyapotot hogyan ragasztanám fel a plafonra?)
Régebben már kaptam itt tanácsot purhabos megoldásra, most a következő a kérdésem .
Betonra szeretnék felragasztani 5 cm-es (esetleg 10 cm-es) nikecell hőszigetelőt. A gond az, hogy ezek olyan széles fordított U alakú 50 cm széles betontálcák és így csak kb. 4-5 cm-en érinkeznének. Ráadásul valamikor lemeszelték. Ezt gondolom célszerű drótkefével ledörzsölni.
Elegendő-e ez a kis felület, ha bőven bekenem olyan zsákos ragaccsal, megtartja-e a szigetelő lemezt? Szeretném behálózni is és lekenni, hogy az egerek ne tudjanak bele költözni.
Az első lépés sajnos nem jött össze, így bukom a többit is. A drótot ugyan a glettelés mögé tudtam tenni, meg is indult a vágás, de a purhab ragasztáson nem vágja át magát, megakad, el is szakadt. Viszont megindítva gyakorlatilag hiba nélkül le lehet húzni, mint egy bőrt, csak a széleken kell megvágni.
Viszont a következő két réteget így már nem tudom leszedni. Most a fűrészelésen gondolkodom, csak kellene valami hosszú és merev fűrészlap.
az izmosabb (10 amper és felette) aksi töltők is alkalmasak habvágásra - persze azok 15-17 volttal dolgoznak, ezért vékonyabb drót kell hozzájuk (mondjuk egy szál acél egy drótkötélből).
Tehát akinek van egy jóerős aksi töltője, az ne szaladjon számítógép tápegységért,
csak a hőmérséklet-kísérletek során a vékonyabb dróttól menjen a vastagabb felé, nehogy egyből tönkremenjen az aksitöltője (mert a védő biztosíték helyén már régóta egy hatos csavar van ugye ;)
Neked a 12 voltos kimenet maximális áram-értéke a fontos: szerintem a jó gyors (=forró) vágáshoz 60 centi hosszon legalább 12-15 ampert nem árt, ha tud a tápegység (szerencsével 10A is elég lehet).
Tehát valami ilyesmit keress a tábláján: "+12V 12A"
Ezen a képen látható tápegységről pl egyszerre két habvágót is lehetne üzemeltetni :)
"sima drottal be sem indult a tap (akar kapott meg melle terhelesnek egy izzot, akar nem) - Conrados 5,65 Ω/m drotbol ugy -a kenyelmes dolgozas vegett- kb. 75 centis szallal meg beindult a tap, gyonyoruen muzsikalt,"
Érdekelne a tápegységed pontos típusa, mert ezek egyáltalán nem normál/tipikus működési jellemzők.
Én a vágót direkte a legolcsóbb Codegen táppal csináltam, mert direkte az volt a cél, hogy bárki által a sarki bótból óccsón beszerezhető dolgokból álljon össze.
Használhattam volna a gépeimből kikapott profi Enermax vagy Chieftec tápot is, de éppen az volt a cél hogy időben derüljön ki, ha ha gagyi tápok valami miatt nem bírják a gyűrődést, ezért választottam a lgolcsóbb Codegen tápegységet (ez volt a leg-gagyibb, amit akkor be tudtam szerezni).
Nem tudom, hogy 75 centi 5,65 Ω/m-es Conrad ellenálláshuzal hány ohmos lehet mondjuk kétszáz fokon, de abban biztos vagyok, hogy 12 volt fűtés akkor már nagyon kevés neki. Ezért csodálkozom, hogy neked rendesen fel tudott forrósodni. Arra kell, gondolnom, hogy neked olyan számítógép tápegységed van, amelynek 12 voltos kimenetén bizonyos csillagállás esetén akár 50 volt is kijöhet, ami habvágáshoz kitűnő, de számítógépbe nem merném beszerelni ;)
(vagy a Conrad-os ellenálláshuzal valójában NTC ötvözet, de ez nagyon nem valószínű)