"Teljesen lezárták az M0-ás autópálya egyik oldalát hétfő reggel egy baleset miatt, amelyben összeütközött egy személyautó és egy kamion a 32-es kilométerkőnél, Gyál közelében."
Mára ennyit az M0K-ról. Bár délutánra talán járható lesz (ha addig nem történik újabb baleset).
ezen a szakaszon eléggé el van bénázva a KKkrt: először (a Lenkei János utcánál) jobbról megszűnik egy sáv (hogy helyt adjon egy rövid balra kanyarodónak), de párszáz méterrel később ismét megszületik az átmenetileg megszűnő jobb szélső sáv, hogy a kereszteződés után ismét megszűnjön.
Nem csak a dugószimulátor, de az Élet is azt mutatja, hogy nagy forgalomnál a sávmegszűnés dugót okoz és ezáltal csökkenti az út kapacitását. A lámpás kereszteződés átbocsátó kapacitása növekszik, ha egyszerre több párhuzamos sávban kapnak zöldet az autósok, de a kereszteződést megelőző sávmegszűnés miatt a dugó a Lenkeitől visszafelé (kelet felé) van.
pl. a Könyves Kálmán Körutat a Buda felé tartó részen, a Lurdy előtt kiszélesíteni, hogy ne szűküljön le 2 sávra 30-50m-es hosszon, mert van egy fordulósáv a Ferencvárosi PU-ra.
a lágymányosi csak 2x2, tehát mindenképp szűkíteni kell...
(perszeha leaszfaltoznák a villanyospálya HELYÉT... akkor más lenne a szityu... :-))
És a "mi vagyunk a legbüdösebbek, a legkoszosabbak, a legbunkóbbak európában stb..." mentalitást mikorra nőjük ki? Mert ez is egyfajta baromság.
Egyébként a villanyossinek parkosításával alapvetően nem értek egyet. Persze szép a zöld, meg minden, de akármilyen balesetnél - ami után természetesen jön a torlódás is - lehet, hogy ez az egyetlen hely, ahol a mentő "viszonylag gyorsan" megközelítheti a sérülteket, szal ha már egyetlen életet ezzel megmentenek, akkor megérte a beton. Persze nálam sem a Hungária sinje az etalon, de a Nagykörútba már nem nagyon lehet sztem esztétikailag belekötni.
egyrészt ez így van, másrészt pedig tőlünk nyugatabbra tényleg komolyan veszik a takarítást, közterület fenntartást. Nem csak szürkeegyenruhások véletlenszerűen böntetéskiosztó szervezete, hanem a közt takarító, a parkokból és padokról a hajléktalanokat elüldöző, a városi közterületeket élhető és (ki)használhatóvá tévő és ezt biztosító intézmény.
ennyire egyszerű. (odaát - Demszkygrádban persze máshogy értelmezik a dolgokat)
Amúgy 1 valamit nem igazán értek. Elég sokfelé megfordultam már, Varsótól egészen le Milánó, Barcelona, Amszterdam, Monacoig, de 1 várost se érteztem olyan bűzősnek mint itthon a nagyobb városokat. Mondjuk Varsó az talán kivétel, az se vmi tiszta, de pl németbe is mikor pihenőidőbe akárhányszor csavarogtunk nem volt olyan érzésem mintha 1 pöcegödörben lennék se azt hogy megfullok az autók okádta füsttől. Látszik, nyugaton nem aszfaltozzák le a maradék erdőt meg parkot is mint nálunk.
a nif-nek vagy 10 nappal később sikerült is feltenni képeket az M0-átadásról, mondjuk közleményt nem láttam, de képeket legalább most igen. de nem is akármilyeneket, jó szórakozást mind a 120 db feltöltött képhez, szinte mindegyik a maga nemében egyedülálló.
http://www.nif.hu/multimedia/gallery/144
a fotós szakmai hozzáértésével inkább nem foglalkoznék, dehogy sikerült feltölteni 120 db képet úgy, hogy egy darab aszfaltcsík nem látszik a képeken, ez azé hát... legalább a hidegtálakat lefotózták volna, akkor tudnám, hogy asz falt.
Prágában is bevan füvezve a villamospálya köze, szerintem Pestre meg arra a pár városra is ahol van villamosunk, asszem talán Debrecen meg Szeged, de lehet téves, ebben nem vagyok képbe, a betont felszedhetnék és befüvezni. És csak sírnak, hogy büdösek a városaink. Parkosítani kéne meg ahol lehet füvet, fát ültetni.
Az a baj, hogy ez sajna ilyen tekintetben is idióta ország, nem értem 10 éve miért nem lehet 5 villanyoszlopot arébb rakni és 30m sövényt, 5 fát kivágni(imádom a növényeket, ezt mindjárt kifejtem) hogy pl. a Könyves Kálmán Körutat a Buda felé tartó részen, a Lurdy előtt kiszélesíteni, hogy ne szűküljön le 2 sávra 30-50m-es hosszon, mert van egy fordulósáv a Ferencvárosi PU-ra. Fizikailag egyszerű lenne, mert a járda és az út közt van egy kis zöld sáv!!!
A zöld mániánra:
Írtam 2 éve a Dem(bin)szky-nek, hogy miért nem próbál budapest kicsit szépülni:
1: az osztottpályás utaknál mint pl.: a Kerepesi belső része, az aszfalt elválasztót feltöretni, és fákat vagy bokrokat, vagy bármi zöldet tenni a helyére, szép, köti a CO2-t, stb.
2: sok helyen, már Prágában is kisérleteznek, hogy vilamos vágányokat befüvesítik, rendkívül szép, milyen jól mutatna(körút,2-es vonala, bár mindenhol, ahol kocsik nem használják...)bár ez itt kicsit OFF, ezért bocsánat.
Szerintetek legalább valami csicskától is jött válasz?
Szerintem jó ideiglenes megoldás, míg az átkötés elkészül! Olvashatnák, akik dolga.
Az USA-ban több helyen van kint tábla, hogy a reggeli és délutáni csúcsban a leállósáv használható forgalom számára korlátozott sebességgel. Tán úgy van írva:
"Ok to drive on shoulder bitween 7-11, 15-18"...
Ezt meg kéne tenni, egy hétvégén meg lehetne csíkozni a zárót, és húzni kintre mégegyett...tetszik az 5let.
hmmm... lehet, hogy ez is segítene az M0D->M5D torlódáson???
végülis ehhez csak a felfestést kellene módosítani, 5kmen ki lehet bírni leállósáv nélkül... (a németeknél még sok pálya volt 10-15 éve anélkül, bár mostmár igyekeznek exeket feltuningolni...)
Szerintem az M0K átadással egy időben a két M0 közötti M5-ön a leállósáv helyett ideiglenesen (5 évre) 3. sávot kellett volna kialakítani, így a két M0 forgalma "külön" vezetne.
Hát ennek nulla realitása van, mivel ha le nem bombázák, akkor 100 évig az az új vasúti hídszerkezet a helyén van. Na meg közúti hídon vasúti pálya átvezetése a legdrágább megoldás hosszú távon meg főleg (drágább karbantartás). Az, hogy ideiglenesen a HÉV-en mentek az esztergomi vonatok nem azt jelenti, hogy az utasok is arra akarnak menni nulla metró kapcsolattal. De amúgy is, Aquincumi híd a 20 éves tervekben sem reális a megépítése.