Keresés

Részletes keresés

Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2014.08.05 0 0 61054

Ettől függetlenül  nem árt gondoskodni arról, hogy a hőszigetelés mögötti üregek és garázs között  légcsere ne történhessen, mert ahol levegő szivárog, ott a hő is szivárog (szóval legalább az illesztési vonalat leglettelném).

Szerencsére a meleg levegő felfelé törexik, ezért magától nem akar majd lefelé kibújni a réseken át, szóval mennyezet hőszigetelés esetén egy kis rés a meleg és a hideg levegő között nem olyan veszélyes, mint pl oldalfali hőszigetelésnél lenne.

Előzmény: Ali-bá (61052)
Törölt nick Creative Commons License 2014.08.05 0 0 61053

A garázsban sem szokott nagy hőingadozás lenni, plusz pár fok ... plusz 25 fok nagyjából.

 

A garázs plafonon kb. senkit nem érdekel, ha esetleg reped is néhol a festés...

- víz nem éri >> gondot nem okoz

- a látvány is (általában) érdektelen

Előzmény: Ali-bá (61052)
Ali-bá Creative Commons License 2014.08.05 0 0 61052

Köszönöm, hogy részletezted a lépéseket. Akkor nem kell a háló? Itt  olvastam, hogy az tartja össze a hablapokat, hogy el ne repedjenek, távolodjanak egymástól a hő ingadozás miatt. (Az előzőekben a pincében majdnem állandó a hőmérséklet télen nyáron, ott nem hálóztam.) Már megvettem az egész felületre az EPS lapokat, azt felrakom, hogy az egész plafon egy síkban legyen.

/Elnézést, ha túl sokat kérdezek, tudom kicsit aprólékos, túlbiztosító, néha aggályoskodó tipus vagyok, de eddigi életemben azt tapasztaltam, hogy kifizetődő valamire ketszer-háromszor anyi időt fordítani. Azzal meg el vagyok látva mióta nyugdíjas vagyok és a gyerekek elszálltak. :-) / 

Előzmény: Törölt nick (61038)
Bakter1234 Creative Commons License 2014.08.05 0 0 61051

Köszönöm mindenkinek a hozzászólását.

 

(Elolvasva cikket elbizonytalanodtam, hogy kell-e nekem a díszkő burkolat)

szigma1 Creative Commons License 2014.08.04 0 0 61050

Ha még nincs meg az anyag keress rá a delap-ra.

Ez egy dísztéglához / kőhöz hasonló pár mm-es műgyanta lap, súlya minimális a kőhöz képest.

 

Előzmény: Bakter1234 (61039)
Törölt nick Creative Commons License 2014.08.04 0 0 61049

http://www.austrotherm.hu/upload/austrotimes/austrotimes_2007_tel.pdf

Az Elválik, hogy leválik-e című cikk a 6. oldalon.

 

-----------

 

A feltételek nagyjából... részletek a cikkben.

- dupla hálózás, dübel fejek a két háló KÖZÖTT

- flex ragasztó, telibe, üreg mentesre kenve (a falra és a díszburkolatra is)

- széles fuga, páraáteresztő fuga anyaggal

Előzmény: Bakter1234 (61039)
Törölt nick Creative Commons License 2014.08.04 0 0 61048

60882  hozzászólás ...

Előzmény: vén betyár (61044)
topikolos Creative Commons License 2014.08.04 0 0 61047

Szigetelés eltávolítása...hátha valakit érdekel valamikor...

 

A hálózást/glettelést sikerült lehúzni egyben, viszonylag könnyedén. Ez nem tudom, azt jelenti-e, hogy rosszul csináltam.

 

A habvágó ötlet nem jött be, mint írtam, a purhabon megakadt a huzal, azt valamiért nem sikerült átvágni (vagy némi ragasztó került oda).

Rókafark fűrésszel a oldalról estem neki, előbb az első rétegnek, az könnyen ment, csak a pur habot kellett átvágni. A fűrész éle 50cm-es, kb. 45 cm-t tudom bevágni, majd keresztbe is bevágom, így egyben egész nagy darabokat le lehet szedni.

A fém beütőszegeket simán ki lehet húzni, csak hozzá kell férni, ehhez én szétvágtam flexxel a műanyag részt.

A ragasztótapasszal felrakott alsó réteget is viszonylag könnyen le lehet nyiszálni a ragasztóról, vezetőnek használva azok sima részét. Több helyen valószínűleg nem ért a falhoz a ragasztó...

 

Majd lenyesem a leszedett eps oldalait, úgy gondolom, a 12 cm-ből meg tudok menteni 10-et, igaz, kisebb táblákban.

 

Ali-bá Creative Commons License 2014.08.04 0 0 61046

Köszönöm válaszod, jó, hogy írtad, akkor előírás szerint hígítom a mélyalapozót továbbra is, és csak egyszer fogom lekenni a betont! (Most szárad, 6 órát ajánlott hozzá a leírás.)

 

Gondolkodom rajta, hogy a felragasztott 5 cm-es EPS lapokra estleg ragasszak-e újabb réteget kötésben?!

Előzmény: Mekk Elek ezermester (61045)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2014.08.04 0 0 61045

Nem igazán látom értelmét/hasznát annak hogy az üreget kitömöd hab törmelékkel.

Ha a hőszigetelés vastagságát csak egy picivel is megnöveld, sokkal többet ér. Szerintem egy átlagos eps törmelék réteg legalább ötször rosszabb hőszigetelő egy ugyanakkora tömörnél, tehát 10 centi törmelék helyett többet ér plusz 2 centi tömör, egybefüggő hőszigetelő réteg.

 

"Ha nem keverem, hanem töményen használom, akkor erősebb lesz?"

 

A mélyalapozó úgy működik, hogy beszivárog a felszíni rétegekbe, majd ott megszilárdulva extra (tudtommal többnyire műgyanta) kötőanyagként működik. Ha nem higítod, akkor talán annyira sűrű marad, hogy nem tud elég mélyen beszivárogni.

A mélyalapozó kötőanyag és nem tartóanyag, ezért csak annyira szabad mélyalapozni, hogy az ne fedje el a betont, tehát a majdani ragasztás lehetőleg a betonhoz történjen és ne az alapozó által alkotott összefüggő "lakkréteghez". Ha nem higítod, akkor talán nem "mélységi beeresztést" csinálsz, hanem inkább felületet lakkozol.

Előzmény: Ali-bá (61042)
vén betyár Creative Commons License 2014.08.04 0 0 61044

Valószínű úgy alakul leendő házam szigetelése, hogy az alapfal XPS burkolása vastagabb lesz, mint a falaké. Erre van-e valamilyen bevett gyakorlat, hogyan lehet rá vízorrot készíttetni, simán hajtanak oda egy lemezt?

Ugyanide szeretnék ( például a vízorr alá) betenni egy világító ledsort, mert itt vezet a bejárati járda. Ilyet csinált-e már valaki? Ha mégsem lesz vizorr, mert sikerül síkba hozni, ide feltehető-e díszléc, hogy az alá tegyem a ledsort?

Ali-bá Creative Commons License 2014.08.04 0 0 61043

A külső fal belső oldalán mindenképpen megcsinálom a /? cm-es/ gallért. Kérdésem az, hogy a garázs házhoz csatlakozó oldalán is meg csináljam-e?

Előzmény: Törölt nick (61034)
Ali-bá Creative Commons License 2014.08.04 0 0 61042

Hogy pótoljam a még meg nem adott adatokat: az üregmélység 10 cm és az egész felület 18 m2. Pillanatnyilag azt látom legegyszerűbbnek, hogy felragasztok egy lapsort, középen erősítő csíkkal, aztán az üreget megtömöm apró /3-5 cm-es/ hulladék EPS darabokkal és utána ragasztom a következő sort. Az utolsó lapoknál valószínű úgy kell majd eljárjak, ahogy vundergraf ajánlotta.

 

Vettem mélyalapozót. Az van ráirva, hogy 1:1 arányban vízzel keverni. Ha nem keverem, hanem töményen használom, akkor erősebb lesz? Elég egyszer lekenni, vagy kétszer kenjem? 

Előzmény: Mekk Elek ezermester (61040)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2014.08.04 0 0 61041

A hőszigetelés hivatalos terhelhetősége állítólag 70 kg/m2.

De ugyanilyen fontos még a burkolás jó páraáteresztő képessége is, amiről be kéne szerezni az adatokat.

Előzmény: Bakter1234 (61039)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2014.08.04 0 0 61040

"nagyjából kitöltöd habdarabokkal a bordaközöket (PUR habbal ragasztva a betonhoz és egymáshoz is néhol)"

 

Szerintem az az üregmélység (amit még mindig nem tudunk ugye) legalább 15 centi, de lehet akár jóval több is, tehát (alapterülettől függően, mert még azt sem tudjuk ugye) az így kitöltendő üreg-mennyiség akár köbméteres nagyságrend is lehet, aminek ilyen kitöltése 1:mennyezeten, 2:purhabbal 3:darabkákból szerintem gyakorlatilag kivitelezhetetlen (nem csak a jelentős mennyiségű munkaóra miatt, de még az anyagköltség is jelentős).

Előzmény: Törölt nick (61038)
Bakter1234 Creative Commons License 2014.08.04 0 0 61039

Sziasztok!

 

Érdeklődnék , hogy fel lehet ragasztani a dübelezett , hálózott hungarocellre kb. 1 cm vastag dísztégla követ?

Nem csak díszítésre gondoltam, hanem a teljes felületet ezzel borítanám be.

Attól félek, hogy ez már olyan súly, hogy letépheti a falról a hungarocellt.

 

(Egy ismerősömnél olyan alaktalan kő-lapokkal teljesen be van borítva a ház, és még (eddig) nem szakadt le sehol semmi.)

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2014.08.04 0 0 61038

Úgy ugye, hogy előbb lehálózom, lesímítom az EPS egész felületét

Minek..?! nem kell túl bonyolítani!

 

és utána pluszban ráragasztani ahol a bordák futnak.

- nagyjából kitöltöd habdarabokkal a bordaközöket (PUR habbal ragasztva a betonhoz és egymáshoz is néhol)

- a kitöltés alját a bordákkal síkba vágod/csiszolod (vagy eleve így rakod fel ~0,0 ... -1,0 cm pontossággal)

- felragasztod a 10 cm-es réteget is a bordákhoz és a kitöltő hab darabokhoz ragasztva (PUR habbal)

- az ~1 mm-nél nagyobb réseket PUR habbal kifújod

- síkba csiszolod

- diszperziós festékkel fehérre  fested ...

 

Kész :-)

 

----------

 

A PUR habbal felragasztáshoz kell pár alátámasztó rúd (néger) is.

 

- TYTAN STYRO-753 PUR hab csík a habtáblára kifúj

- addig pihentet/vár amíg a éppen bőrösödni kezd

- ekkor óvatosan a helyére-méretre rakod a táblát

  túlnyomni és visszahúzni a habtáblát nem jó ötlet, akkor >> új PUR hab csík kell rá

- a négerrel alátámasztod leesés ellen

- 2-3 óra múlva a néger elvehető...

Előzmény: Ali-bá (61036)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2014.08.04 0 0 61037

"Szélszívás nem lesz, mert ez egy garázs"

 

Ebben az esetben valószínűleg elég lenne, ha csak a betonhoz ragasztasz (a középső csíkot talán el is lehet hagyni), sőt, ha a látszó alját nem hálózod, csak pl légmentesre legletteled az illesztési vonalakat (és esetleg lefested az egészet), mert akkor még kisebb súllyal kell számolni (és ha leszakad, akkor is kisebb kárt okoz, mert hálózva az egész szakad, így meg csak egy kis darab ;)

Persze ekkor még lelkiismeretesebben le kell pucolni + mélyalapozni a betont ragasztás előtt.

 

"csak fölé került egy 'melegház',"

 

Azt ugye sejted már, hogy kb ötvenszer egyszerűbb lett volna a dolgod, ha a garázs girbegurba plafonja helyett inkább a melegház padlójára tettél volna egy hőszigetelő réteget? És úgy talán még a melegház fűtése is sokkal olcsóbb lenne ;)

Persze a hőszigetelés olcsóbb úgy sem lett volna, mert melegház aljára én csak vízálló (zárt cellás) habot tennék, az xps meg eléggé drága anyag...

Előzmény: Ali-bá (61033)
Ali-bá Creative Commons License 2014.08.03 0 0 61036

Írod a bordákra a 10 cm-es grafitos habot. Úgy ugye, hogy előbb lehálózom, lesímítom az EPS egész felületét és utána pluszban ráragasztani ahol a bordák futnak.

Előzmény: Törölt nick (61034)
Ali-bá Creative Commons License 2014.08.03 0 0 61035

Igazad van, lassan derül. Azért nem írtam sok mindent még, mert mindig csak egy-egy problémát szeretnék megoldani.

Köszönöm a rajzot, a belső gallér rendben, azt megcsinálom. 20-30 cm elég, vagy legyen 50?

A külső fallal nagy gond van, mert az kijjebb áll és terméskő fal.

 

     Itt a kép elején látszik a kritikus rész. A fekete kőfal fölött látszik a szendvicspanel oldalú 'meleg ház', ennek a padlóját szigetelem alulról.

 

 

Előzmény: Törölt nick (61034)
Törölt nick Creative Commons License 2014.08.03 0 0 61034

Azért jó, hogy idővel kiderül miről is van pontosan szó :-(

 

Ez esetben (vízszintesek az üregek) nem kell túl sokat foglalkozni az üreggel, nagyjából legyen kitöltve osztjóvanaz...

A bordákra meg 10 cm grafitos hab.

 

A plafon-fal sarokba körbe se árt egy habgallér... mint a pince esetén.

 

 

 

 

Kívül van hőszigetelés a falon/lábazaton? ... mi zárja a hőhídat?

Előzmény: Ali-bá (61033)
Ali-bá Creative Commons License 2014.08.03 0 0 61033

Szélszívás nem lesz, mert ez egy garázs, amit rakodónak, bicikli tárolónak használunk, csak fölé került egy 'melegház', amibe télen is nagy meleget szeretnék tartani, ezért szigetelem  a plafonját. Csak még ilyet nem csináltam, ezért örülök minden jó tanácsnak, segítésnek a tapasztaltabbaktól. /Én régóta kertészkedek, a gyümölcsfákban vagyok otthon. Sok kezdőnek segítettem már./

Előzmény: Mekk Elek ezermester (61032)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2014.08.03 0 0 61032

A beton profil U alakjából gondoltam, hogy ez valami öntartó/áthidaló szerkezet lehet.

Ha szélvédett helyen van, akkor kevésbé kell aggódni a szélszívás miatt (dübelezés elmaradása) habár semmire sincs garancia :)

Előzmény: Ali-bá (61031)
Ali-bá Creative Commons License 2014.08.03 0 0 61031

Bocs, hogy nem írtam, ez egy vízszinte plafon és alulról felfele ragaszok és fordított széles U betű alakú a betontálca aminek a széle 4-5 cm. Az üreg közepére ragasztás jó ötlet, úgy fogom csinálni!! Kézi drótkefével kezdtem, de áttérek a drótkorongra.

Előzmény: Mekk Elek ezermester (61029)
Ali-bá Creative Commons License 2014.08.03 0 0 61030

Megnyugtató amiket írsz. Az üreget úgy gondoltam, hogy hulladék hungarocell törmelékkel (csomagoló anyag) töltöm ki.

 

Milyen fajta mélyalapozót ajánlsz?

Előzmény: Törölt nick (61028)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2014.08.03 0 0 61029

Nem írtad, hogy ez függőleges vagy vízszintes felület.

Nem írtad, hogy milyen mély az üreg.

 

Én nem bíznék sem a mindössze 10% körüli ragasztott felületben, sem a közel 50 centi széles ragasztatlan sávokban. Minél vékonyabb a hőszigetelő anyag (márpedig 5 centi egyenesen röhejes) annál valószínűbb, hogy az üreg közepe táján a szélszívás egyszer eltöri a táblát mit a ropit. Mert dübelezést sem tervezel középre ugye ;) meg sehová se?

Én a felület levegő/ragasztott arányán javítanék

úgy, hogy az üreg közepére is beragasztanék élével végig egy legalább 10 centi vastag eps csíkot úgy, hogy a széle egy síkban legyen a betonnal, így kapnék egy extra sávot, amihez szintén lehet ragasztani.

 

A ragasztandó beton felületeket meg nem drótkefével simogatnám, mert neked nem csak ritkítani/halványítani kell a meszelést, hanem annak utolsó atomját is el kell tüntetni, TÖKÉLETESEN. Csak ez után lehet némi reményed arra, hogy egy böcsületes(!!!) mélyalapozás után dübelezés nélkül sem fog leválni onnan az egész egy szép szeles napon.

Inkább fúrógépbe fogható jó minőségű nagyobbacska drótkoronggal (védőszemüveg kötelező! olcsó drótkoronghoz még elsősegély doboz is, plusz az orvos telefonszáma a gyorshívóba).

Előzmény: Ali-bá (61010)
Törölt nick Creative Commons License 2014.08.02 0 0 61028

- betont takarítsd le

- kend le mélylapozóval

- a habot ragaszthatod rá akár zsákossal akár PUR habbal

 

0,02 N/mm2 tapadással BIZTOSAN számolhatsz.

Az 2 N/cm2 >> ~0,2 kg/cm2 azaz egy 10x50 cm sávban >> ~100 kg

 

Ettől igazából csak több lesz...

 

-------

 

A beugrókba is ragassz nagyjából oda illő habdarabokat.

Figyelve rá, hogy tábla soronként elzárd a függőleges légáramlás lehetőségét!!! a darabok mellett.

Dagadós PUR hab csíkkal, célszerűen ....

Előzmény: Ali-bá (61027)
Ali-bá Creative Commons License 2014.08.02 0 0 61027

 Leginkább az érdekelne most, hogy a ragasztó mennyit bír a beton és EPS között.

Az egyik fajtánál 0,08 N/mm2 van írva, a másiknál 150 kPa. Melyiket vegyem? Mert ugye a lapot csak a hosszanti széleinél tartja 4-5 cm ragacs.   (Előbb írtam, hogy mire ragasztanám.)

Előzmény: Törölt nick (61025)
pajaci Creative Commons License 2014.08.02 0 0 61026

Ezzel még én is tisztában vagyok, de volt egy ilyen gondolat az egerekkel kapcsolatban:

 

"Azért ragasztanék rá hálót és kenném le mindenütt, hogy ne férjenek hozzá,"

 

Előzmény: Törölt nick (61025)
Törölt nick Creative Commons License 2014.08.02 0 0 61025

Asszem, max 70 kg/m2 terhelést enged  az előírás  a hálózásra.

 

A háló azért kel mert az fogja meg a habtáblák hőmozgását!

Tudod: télen össze akar menni, nyáron meg dagadni akar a hab...

A háló nélkül a merev bevonat elrepedezne a táblák éleinél.

 

Előzmény: pajaci (61024)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!