Az Ön által felkeresett topic fegyverek, ill. annak látszó eszközök
forgalmazásával kapcsolatos adatokat is tartalmazhat.
Felhívjuk figyelmét, hogy csak akkor lépjen be, ha Ön fegyverek forgalmazásával
vagy felhasználásával hivatásszerűen foglalkozik, és a honlap látogatása nem
eredményezi valamely Önre vonatkozó jogszabály vagy egyéb szabályozás
rendelkezéseinek megsértését.
Az Port.hu Kft. a fórum számára kizárólag tárhelyet szolgáltat, a honlapon
megjelenő információk vonatkozásában szerkesztői felelősséget nem vállal.
Amennyiben megítélése szerint a honlapon jogellenes tartalom jelenik meg, úgy
azt kérjük, jelezze az Port.hu Kft. mint tárhelyszolgáltató felé.
Ha valami funkcionális rész megroppant, az már elég volt arra, hogy a rakéta ne érje el a célját.
A rakéta oldalirányú mozgására a "normálgyorsulás" volt jellemző. Ez a mozgás vektor mindig pont merőleges a rakéta mozgására jellemző vektorra. ( A Pitot-cső oldalán lévő kis furatok éppen a normálgyorsulás mérésére szolgáltak.) És ha az a normálgyorsulás meghaladott egy bizonyos mértéket, akkor már meg is volt a baj.
Ezek szerint a parancskidolgozó nagyobb kanyarra utasította a rakétát, mint amire képes volt?
Egyáltalán milyen gyakran kapott utasításokat a rakéta?
A kettétörést ne úgy értsd, hogy eltört, mint egy bot. Ha valami funkcionális rész megroppant, az már elég volt arra, hogy a rakéta ne érje el a célját.
A rakéta oldalirányú mozgására a "normálgyorsulás" volt jellemző. Ez a mozgás vektor mindig pont merőleges a rakéta mozgására jellemző vektorra. ( A Pitot-cső oldalán lévő kis furatok éppen a normálgyorsulás mérésére szolgáltak. Ha valamikor közel kerülsz egy rakétához, akkor megkeresheted azokat a lukakat.) És ha az a normálgyorsulás meghaladott egy bizonyos mértéket, akkor már meg is volt a baj. Én végül is egyetlen egy esetet nem láttam, mert mire odakerülhettem volna, ez a probléma már nem létezett. Ám rendszertechnikából tanították, és az a tanár az egyik legszavahihetőbb volt a pályafutásom alatt.
A korábbi darabokkal előfordult, hogy egy - egy hirtelen manővernél kettétörtek. Ezt csak úgy tudták megakadályozni, hogy megerősítették a kasznit. No persze ne vastagabb anyagra gondolj, hanem érdekesen elhelyezett merevítésekre, és máris meg volt oldva a dolgok nagyja.
Nézted már a www.ddr-luftwaffe.de-t,elég részletes,repülőalakulatok,lv.rak csapatok,rádiótechnikai csapatok,települési helyekkel,térképpel,leírásokkal...úgy látszik,van ahol így is lehet,titkolódzás nélkül..:))
Én nagyon sok indokot hallottam arra, hogy miért is szüntették meg a Vegát. Volt itt szó anyagiakról, mert éppen esedékes lett volna az első középjavítás és az első modernizáció, amire le kellett volna szerelni és visszavinni a gyárba. Ám annak idején nagyjaink csak erősen foghíjas szállítótérrel vették meg a komplexumot, ráadásul Mezőfalván jó alaposan be is építették, tehát elég nehéz lett volnna kibányászni a helyéről. Ráadásul akkor már abbann az időszakban voltunk, hogy szinte semmire - erre sem - volt pénz. Így a Vega a 10. éves évfordulóját még megérte, de a tizenegyediket már nem. Azt is mondták, hogy az amerikainak nem tetszett, mert az intenzíven zavaró célokat is le tudta lőni. Ez csak részben lehet igaz, mert a németeknél a komplexumokat az egyesüléskor nem szedték szét azonnal, később is csak hadászati tartalékba kerültek. (akár a MIG-29-esek) Azóta persze nem tudom, mi lehet velük. Magyaráztak itt még különféle környezetvédelmi indokokat, de ez ugyanúgy nem igaz, mint a Zengő ügye. Szerintem az elsődleges ok a csóróság volt, na meg aztán a Vega sorsa híven visszatükrözi az egész hadsereg sorsát, vagyis megy minden az ebek harmincadjára.
"És mi ezt leszereltük."
Képzeld el, hogy én is sajnálom, bár igazán nem szerettem. Nem szakmai okai voltak az antipátiámnak, egyszerűen érzelmiek. Alapító tagja voltam az alakulatnak, ilyenformán valamennnyire csak hozzám tartozik.
Mindenkit kénytelen vagyok kiábrándítani, mert azért a helyzet nem volt ilyen szép. A Vega zónája távoli határa 255 km. Ez majdnem minden irányban kilógott az országból, csak éppen Záhony felé nem. Bécset még valóban eltakarja, aztán ki is fújt. Javaslom, hogy nézd meg alaposan az SZ-200 CD-t, mert azon viszonylag pontos az ábrázolás. Méretben is.
Pedig arról van szó. A korábbi darabokkal előfordult, hogy egy - egy hirtelen manővernél kettétörtek. Ezt csak úgy tudták megakadályozni, hogy megerősítették a kasznit. No persze ne vastagabb anyagra gondolj, hanem érdekesen elhelyezett merevítésekre, és máris meg volt oldva a dolgok nagyja.
A Dvina rakétákról nincs pontos információm, de a 20DSZU-ról a 5JA23-ra az áttérés mindenhol megtörtént, ha ne is egyszerre, hát a lehetőségek függvényében. Vagyis elkezdték a váltást, aztán amikor készen lett, akkor örültek.
Véleményem szerint a Dvina rakétákkal is hasonló lehetett a helyzet, vagyis csinálták, ahogy lehetett, és alegységek közötti megkülönböztetés nem volt.
VM említi, hogy a volhovra átfegyverzéskor a 11. dandár a V-755 (20ДСУ) rakétát kapta.
Utánna a dunántúli osztályok megkapták a V-759 (5Я23) -ot is.
Kérdés:
Amikor a Dvina volt akkor mely osztályok használták a V-750V majd V-750VU rakétát, és mik lettek átfegyverezve a V-750V -ről V-750VM re majd átalakítva V-750VMU -ra?
Sajnos a Belkához csak akkor volt szerencsém, amikor 1984-ben először lőni kellett rá. Akkor meg 25 kilométernél nem jött közelebb. Máshogy nem volt vele kapcsolatom, nem is láttam.
Ezt láttam én is. Ha alaposan elkezdenék kutatni, talán még találnék olyan képet, amin ez a "repülő" és többek között én szerepelek. A háttérben a lőtér 2. számú tiszti szállója van.
Gondolom ebből a készletből vitték ki a lőtérre is az ellőni valókat...
Nem. A lőtérre mindig azokat vitték ki, amelyikek már hosszú ideje "ügyeletes rakéták" voltak. A hajtóanyagtartály akármilyen jó minőségű anyag is volt, egy idő után az "O" csak tönkretette. Ezeket minden évben összeszedték, és vitték ki vonaton a lőtérre. Az osztály rakétáját természetesen pótolták. Aztán meg a SZU-ból vettek újakat.