Most volt az M1 Hiradóban élőben, hogy a Megyeri híd totál be van dugulva Budáról Pestre, mi a fene van este közel 8-kor, hogy egy autóúti híd nem bírja átvinni a forgalmat, honnan van ebben az irányban ez a forgalom, és miért nem tud tovább haladni a pesti oldalon az M0K-n?
A "másik" hírportálon vagy egy hosszabb lélegzetvételű cikk a zúj hídról, benne az építők visszaemlékezéseivel. Ez tetszett:
"...Szentendrei-sziget pedig tipikusan olyan dzsungel volt, ahová emberi kéz még "nem tette be a lábát". Így úttörőnek érezhettük magunkat, amikor lábujjhegyen beosontunk a védett területre, később pedig minden beszállított anyagot grammonként minősítve tudtunk behordani, hogy - kis túlzással élve - a meztelen csigák bőrének pH-jára se legyen negatív hatással..."
Unokatesóm már kipróbálta a kerékpárutat a nyílt napon és azt mondta, hogy annyira hepe-hupás, hogy kényelmetlen végigmenni rajta. Látható, hogy kapkodva építették.
igen, a Lágymányosi híd 2x2 sávos, de a Lurdí ház előtt 4 sávosra bővül a Könyves, amelyből aztán úgyemlékszem 5 lesz. Ebből kettő elmegy a Praktiker előtt balra, a jobbszélső jobbra, és így marad két sáv a hídra. Ha azt a 100m-en tartó 2 sávos szűkítést megszüntetnék a Könyvesen, igen sokat javulhatna a Népliget környéki közlekedés! (korábban sem feltétlenül az M5-re kanyarodó forgalom dugította be a körúti forgalmat, hanem ez a sávmegszűnés. Ez nem változott M0K átadásával sem, most is szívás az arraközlekedés, pusztán 3-2 sáv miatt.
Ne felejtsd el, hogy Berlin szocialista országhoz tartozott. Augusztusba voltam énis arra és ugyanúgy nincs levágva a paraj meg kb ugyanaz mint Mo.. Épp ezért NY német meg K német között iszonyat nagy különbség van!! NY-on is vannak nyomorrészek meg amik piszkosak stb mint nálunk, csak jóval ritkább. 1x Ausztriába rakodtunk 1 vasútállomás mellett, hát benéztünk, de 1 cigicsikk se volt eldobva!!
Szerintem nemigen volt még olyan autópálya (de lehet nagyobb közút sem) amely egyből végleges forgalombahelyezést kapott volna.
Azt pl. konkrétan tudom, hogy az M5-ös Szeged-Röszke közötti szakaszának sincs végleges forgalombahelyezése a mai napig, pedig 2006 tavaszán átadták. De gyanítom ugyanígy van a Kiskunfélegyháza és Szeged közötti szakasz is.
Évente hosszabítgatják meg az ideiglenes forgalombahelyezést.
A közlekedési hatóság annak okát, hogy miért ideiglenes és nem végleges engedélyt adtak ki, nem közölte. Ezt firtató kérdésünkre azt a választ kaptuk, hogy a témáról a kiadott közleményen túl nem kívánnak nyilatkozni.
Akkor tégy egy látogatást Hamburgba. Brutális. Vagy Amszterdam, Central Station környéke. De a Dam tér melletti mellék utcák se piskóták néha. Szóval ezekben az országokban sem minden gömbölyü.
Mindettől függetlenül, van még mit fejlődnünk, szerintem is. A remény megvan rá, hiszen most is beszzélgetünk a témáról, és feltételezem, aki ebben a témában válaszolgat, nagyjából vigyáz a környezetére.
Holnap M0 Megyeri híd átadás. "Megkapta az ideiglenes forgalomba helyezési engedélyt a Megyeri híd - közölte a Nemzeti Közlekedési Hatóság az MTI-vel hétfőn késő délután."
"A hidat a két útszakasszal együtt kedden 10 órakor avatja fel Gyurcsány Ferenc miniszterelnök. A forgalom az avatási ünnepség után indulhat meg a hídon."
Nanana! Párizsban jártam, bár elég rég, és bizonyos városrészek elégé ocsmányak(északi PU környéke) voltak, durvábbak, mint a pesti belváros, de a nagyja valóban tiszta és szép. Prága külvárosa is itt ott elég gáz, ott 3 éve jártam. Németek, osztrákok tiszták!
Az a baj, hogy a híd tokkal-vonóval 54 milliárd Ft volt. Ha egy szerkszárdihoz hasonló hidat építesz, akkor kijöttél volna 15 milliárdból. Ehhez jött volna az M6-6 szakasz (spóroljunk, félpályán). Kijött volna az egész kb 20 milliárdból.
A maradék pénzből meg lehetett volna építeni félpályán a 71-Dunaújváros szakaszt és a hídon is jobb forgalmi adatok lennének.
>de a vidék viszont összehasonlíthatatlanul tisztább és rendezettebb
Ez általában igaz. De egyre több nálunk is az olyan falu, ami szintén rendezett. Észre kéne vennünk, hogy ha lassan is, de fejlődünk. Az, aki arra számít, hogy 20 év alatt behozunk 50 év (mentális) lemaradást, az nagyot téved.
Továbbra is aszondom, hogy érdemesebb eleve széles hídat építeni. SZVSZ egy 2x2 sávos híd sokkal-sokkal kevesebbe kerül, mint a 2 db. 2x1-es. Talán a 2/3-ába.
és ugyan miért?
anyagmennyiségben lineáris, legalábbis a felszerkezet mindenképp, talán a pillérek fajlagosan olcsóbbak a szélesebb hídnál...
Ez max. 8-10km-en meg lehetne csinálni, így legalább lenne egy rendes elkerülő út. Ez kb. hasonló lenne, mint a miskolci Bosch út (azzal is mennyit szenvednek), ha megépülne.
nem érted a lényeget:
itt nem az a fontos, hogy valami rendesen meg legyen csinálva, hanem, hogy minél több péz el legyen baszva, úgy, hogy lehetőleg minél kevesebb haszna legyen...
ez nagyjából igaz az összes elkerülős projektre, de közülük is a 100mrdos debrecen ELNEMkerülő viszi a pálmát...