Keresés

Részletes keresés

emgergo Creative Commons License 2011.12.11 0 0 34582

Mondhatni, az a rész sötétben jobb, mint világosban.

Előzmény: emgergo (34581)
emgergo Creative Commons License 2011.12.11 0 0 34581

"Kesztölc után erősen elkezdett sötétedni, így kiléptem még jobban"

 

Semmit nem vesztettél, ha még mindig azon a satnya, borzalmasan szemetes erdőn kellett átmenni...


A Remete-szurdok utáni emelkedő meg öthalálfejes kategóriájú :D

Előzmény: Törölt nick (34580)
Törölt nick Creative Commons License 2011.12.11 0 0 34580

És amivel megideologizáltam a kispistázást:

a jelenlegi (retro) kéktúrás füzetemben még az aszfalton megy be a kék Kesztölcre...

Nagyot nem "kispistázhattam" mert így is 39.7 km jött ki a végére...

Törölt nick Creative Commons License 2011.12.11 0 0 34579

OKT Hűvösvölgy-Dorog

 

Kéktúrán eddig ez volt a leghosszabb táv amit mentem, névleg 40.3 km.

Reggel 7 körül ismét ott álltam a hűvösvölgyi P+R parkolóban a kisvasútnál, ez amúgy remek kiindulópont az itt kezdődő túrákhoz.Még szinte sötét volt, így gondolkoztam hogy mit is kéne csinálni...Piliscsabáig biztosan, Dorogig talán, de ott már jó eséllyel sötét lesz megint mire beérek.Na mindegy, fejlámpát hoztam.

Kisvasút állomáson pecsételtem majd elindultam, Remete-szurdokig ugye lényegében városi szakasz ez, de itt is jót nézelődtem az ébredező kertvárosban.A szurdok nagyon szép volt most is, és jól is lehetett haladni ezen a szép ösvényen, lélekben pedig készültem a végén kezdődő erős emelkedőre.Nem tudtam eléggé felkészülni, ez a kaptató igen nagyon meredek fel a Remete-hegy oldalában!Szerencsére nem túl hosszú...

kilátás a Remete-hegyről az ébredező fővárosra

 

Zsíroshegyi Muflon Itatóig szép erdei utakon megyünk keresztül ezután, szinte szintben, jól járható (átlagsebesség javító) ez a szakasz.

A túra legszebb része következett: a Nagy-Szénás és környéke, a maga látnivalóival és kilátásával.Ahol a kéktúra erősen emelkedni kezd fel a hegyre ott van egy emlékfal az egykori Nagy-Szénási Szabó Imre turistaház emlékére amelyet a 20-as években építettek lelkes természetjárók és ha jól emlékszem 1979-ben romboltak le. (nem túl lelkes segédmunkások)  Rockenbauerék még egyben látták pár héttel a rombolás előtt.Mindig eszembe jut ilyen helyeken hogy egy meglévő infrastruktúrát miért is hagynak veszendőbe menni? Egykoron volt a Turistaházakat Kezelő Állami Vállalat, ez egy jó dolog volt, ha nem is ilyenformán de valahogyan nem lenne rossz a még meglévő turistaházakat karban tartani, kezelni.Bár már nem sok maradt, a környéken volt a Zsíroshegyi th, a Kevély-nyeregben a Stromfeld Aurél, Csúcs-hegynél a Csúcs-hegyi, meg ez.Egy sincs meg.

teljes volt a körpanoráma a Nagy-Szénás tetejéről, látszott szépen a Pilis, a Kevélyek, sőt a Gete is kikandikált a ködből...

 

Piliscsabáig szép völgyben enyhén ereszkedő úton vezet a kék, jól lehet haladni, ezt tettem én is, úgy voltam vele ha egyig odaérek a vasúthoz akkor tovább megyek, ezzel szemben már fél egy körül ott voltam így aztán döntöttem:hajrá Dorogig!

Rövidke ebéd után vágtam neki a túra második részének.(DM-es iso-ital, ez nagyon jó amúgy, meg egy csomag francia drazsé meg két csomag ropi meg egy fél uncsi...nem is volt ez olyan rövidke?) :-)

A Piliscsév felé vezető mélyúton kissé szürreális élményben volt részem: egy 70-es évekbeli mentőautó jött szembe velem, egy fehér UAZ, félre is álltam miatta és mikor elhaladt mellettem megcsodáltam, lefotóztam.Visszafelé jövet meg is állt a srác aki vezette hogy miért fotózom...mondtam neki hogy semmi gond,csak tetszik a vas.Megnyugodott...:-)

a fehér UAZ és az általam használt horhost kikerülő út végén a régi kék jel

 

Piliscsév szép kis falu, sok szlovák felirattal az utcákon.A falu végén következő horhosban viszont ezúttal nehéz volt a haladás, sok volt a pocsolya, a víz így kimásztam a szélére a szántó mellett vezető földútra.Ez ugyanabba az irányba vezet viszont nagyságrendekkel jobban járható és kb két kilométer után visszavezet a kék túra útvonalára.Sőt! A két út találkozásánál még az általam használt kerülő úton felfedeztem egy nagyon régi kék jelet is, így erős a gyanúm hogy valamikor ezen ment a kék, nem pedig a horhosban.

Klastrompuszta romjainál megpihentem kicsit és számolgattam...nemsokára sötétedik menni kell nagyon.És döntöttem:bár én b.xogattam Güsziológus barátomat ezzel ezúttal én kispistáztam egyet:az aszfalton mentem be Kesztölcre, nem pedig a Kétágú hegyen keresztül,de megint mellém állt a sors:

A jelenleg használt kéktúrás füzetem szerint ez a kéktúra útja! Vagyis ez volt 30 éve...és lám még kék jeleket is találtam Kesztölc pincesorán a régebbi villanyoszlopokra festve! Bingó! :-)

Emellett megjegyzem hogy minimum ugyanannyi látnivaló van ezen az úton is kezdve a pincesorral meg egy bányász emlékművel (felújított kisvasúti csille) bár a kilátás sokkal szebb a hegyről az tény.

Kesztölc után erősen elkezdett sötétedni, így kiléptem még jobban, be is értem Dorogra úgy hogy ezúttal sem vettem elő a fejlámpám, bár az igazsághoz tartozik hogy Dorog fényei is sokat segítettek már a végén.Pecsételtem a vasúton majd az érkező vonattal visszacsihuhuztam Pestre a kocsimhoz.

a klastrompusztai romok és a Kesztölc felé vezető aszfalt

kék jel Kesztölcön, a kéktúra ma már máshol megy, fent a hegyen, de úgy látszik pár évtizede még itt jött. Másik képen a bányászemlékmű.

 

 

Güsziológus Creative Commons License 2011.12.11 0 0 34577

Az akkori idő 6:00 - 13:45 volt.

 

Ez majdnem 8 óra, de semmiképp nem 7.

 

Aszfalton és nem 4-es tempóban megyek :-)

Lefelé se, kivéve, ha nagyon meredek.

 

Az útvonalat elég jól ismerem, és ha az a fontos, hogy haza kell érni, vagy a sör közeleg, akkor bizony nem a térdfájás van a középpontban.

 

Mostanában valami nincs rendben, de ez nem jelenti azt, hogy csalok.

Az rosszul esett, hogy azt feltételezted, letudtam a Jósvafő - Derenk szakaszt.

 

A 2 kilométer többlet csak azt jelenti, hogy annak ellenére, hogy bélyegeztem Szögligeten, és elmentem a kereszteződésig, visszamentem, hogy a ponttól indulhassak.

Ez nem kötelező, hisz ha Jósvafő felől megyek majd, akkor ezt a távot még egyszer meg fogom tenni.

 

De Derenket nem akartam kihagyni, és az időbe is belefért.

Arról nem beszélve, hogy nem azért túrázok, hogy kipipáljam a távolságot.

 

Részemről nincs harag, de a bácsizást nem szeretem:-)

Előzmény: Törölt nick (34572)
Güsziológus Creative Commons License 2011.12.11 0 0 34576

Nagyon köszi, sokat tanulok.

Előzmény: HEV (34574)
Güsziológus Creative Commons License 2011.12.11 0 0 34575

Kikerestem a hivatkozott hsz-t.

 

OKT

Tés - Fehérvárcsorgó

 

Nagyon szép napot fogtam ki, és a teljesítőképességem is a maximumon volt.

Egyik kedvencem a fennsík, különösen ha fúj a szél és szemből süt a Nap.

Mindez összejött tegnap.

 

Nagy megkönnyebbülés volt a Bakonykúti - Fehérvárcsurgó szakasz.

Felújították a jelzéseket, sűrítették, és az útvonal is járható.

Most érdemes menni.

Sajnos, a Vontató-hegy felé az erdőt eltűntették, hatalmas üresség tátong, a hegy irányába.

Még jó, hogy nincs már tarvágás:-)

 

Pecsét a zacskóban a helyén, a sör finom, a vendéglátás a régi.

Elég sokat kellett menni a buszig, de elértem.

 

Indulás

10:45

Érkezés

17:00

 

 

Már az első mondatban jeleztem, hogy a maximumon voltam.

Előtte pár napig nem volt komoly túrám, és a terepviszonyok is ideálisak voltak.

Jó idő volt, és jó tempóban mentem.

 

Az idő, ha jól számolom 6:15, a táv 27,8 km.

 

4,4 kilométer / óra.

Azért ez nem 6!

 

A busz 10:24-kor érkezett, lehet, hogy picit hamarabb indultam.

A megállótól mentem a kutatóházig, és igyekeztem.

Lehetett tehát 10:35 is.

 

Az is lehet, hogy kicsivel 17:00 után érkeztem.

 

 

Ha az idő 6,5 óra, akkor a teljesítmény már "csak" 4,2 km/óra.

 

Nem tudhatod, de 2005-ben az év teljesítménytúrázója voltam (ezüst fokozat).

Szintidőn belül megcsináltam a Corvin 80-at (kétszer is), és az Eötvös 50-et.

Decemberben a Vulkántúrát is.

 

Ez nem dicsekvés, de tudok menni.

Aznap minden összejött.

 

Van ilyen is.

 

Ha a gyulladás kimegy a térdemből, elmehetünk egy teljesítménytúrára:-)

Előzmény: Törölt nick (34572)
HEV Creative Commons License 2011.12.11 0 0 34574

A turistautak.hu útvonal tervező rendszerében meglévő, berajzolt útvonalakon történik a tervezés.

Azt meg lehet adni, hogy milyen jelzésen tervezzen. A tervezésnél az egy adott sajátosság, hogy mindig útszakasz határtól/ig tervez vagy úgy is mondhatnám, hogy egy adott kereszteződéstól egy másik kereszteződésig.

Minden utvonal darabnak van egy adott hosszusága, ha ugy jelölöd ki, hogy a kért pontok utszakasz végpontokkal azonosak legyenek akkor kapsz viszonylag pontos adatot.  Ha egy adott helynél nincs szakaszhatár akkor annak a pontos adatát nem tudod megmérni, és jelen esetben erről van szó.

A Domoszlói-kaputól kijelölve csak a Vadászkunyhó romig tudsz mérni, mindkettő szakaszhatáron vagy a közelében van.

A Cserepes tető mellett elmegy az út , de ott nincs olyan szakaszhatár amit figyelembe tudna venni a rendszer hanem tovább mér a szakasz végéig jelen esetben a kunyhóig.

Ezeket az útvonalakat természetesen el lehet vágni és amennyiben ez indokolt akkor el is vágjuk bárhol egy egy érdekesebb helyen pld. ezt mindjárt elvágom és frissülés után tudsz tervezni a Cserepes-tetőig is.

 

 

 

 

Előzmény: Güsziológus (34571)
Törölt nick Creative Commons License 2011.12.11 0 0 34573

Végül is még annyi hogy ez is csak azért jutott eszembe mert tegnap toltam rendesen Hűvösvölgytől Dorogig és akárhogyan igyekeztem is összességében csak 4.1 km/h-s átlag jött össze kb másfél órás pihivel, tisztán mentem 5 egész valahányas átlagot.És közben agyaltam is -főleg Piliscsaba előtt a Kőris völgyben- hogy hogy a fenébe is van ez?

De hangsúlyozom hogy tényleg kedvelem Güszi bácsit és tisztelem is amit csinál le a kalappal! Bár nekem lenne 65 évesen még erőm meg kedvem ugyanezt tenni!

Törölt nick Creative Commons License 2011.12.11 0 0 34572

Kérlek szépen nem szeretnék rugózni a témán de ha kérdezed: 34009-es hsz Tés-Fehérvárcsurgó valami 30 kili, mindez alig több mint 6 óra alatt,és ebből felet pihent Kisgyónban meg gondolom volt még bélyegzés is meg ilyenek. Ez nettó 5 óra menetidő.  (Vagy a 7 óra körüli Bódvaszilas-Felsővadász túra ami még ez után volt, de mondom annyira nem fontos,nem akarnám bántani semmiképpen,csak fura hogy én 36 évesen nem tudok ilyet produkálni, sőt más sem nagyon)

Tudom hogy idős és tisztelem is a korát viszont pont ezért nem hihetők számomra ezek a menetteljesítmények.De lehet hogy csak kekec vagyok.(nem lehet,biztos):-)

Viszont ez esetben szerintem ez minimum érdekes.

 

Előzmény: Törölt nick (34567)
Güsziológus Creative Commons License 2011.12.11 0 0 34571

HEV!

 

Nézegettem a mátrai hiányzó szakaszt (Kékestető - Domoszlói kapu).

 

Nem tudom, mennyire ismered, de a Cserepes-tető előtt, a nyeregben van egy rom, egykor vadászkunyhó volt.

Van is ilyen pont a tuhu-n.

 

A problémám az, hogy ha a "Vadászkunyhó-rom" és a "Domoszlói kapu" közötti szakaszt kérem, akkor ugyanazt az eredményt kapom, mint amikor a "Cserepes-tető" - "Domoszlói kapu" közötti szakaszt kérem.

 

Mindkét esetben 1 916 méter.

 

Hármashatár és Domoszlói kapu között van 3 132 méter.

A romig 1 212 méter a távolság Hármashatártól.

Nincs különösebb jelentősége, de furcsa.

Güsziológus Creative Commons License 2011.12.11 0 0 34570

OKT

Pilisszentlászló - Visegrád

 

Most már biztos, hogy az utolsó pecsét nem "Visegrád komp" lesz.

Pár hete még úgy terveztem, hogy ma lesz az utolsó túra, de nem jött össze:-(

 

Kezdetben szép, napos idő volt, később befelhősödött, de nem esett.

Nem tapasztaltam semmi különlegest, pecsét rendben Pap-réten, az egykor nehezen járható oldalazó ösvény tökéletes.

A rét után el van kerítve az ösvény.

Legutóbb 2009-ben jártam arra, akkor mintha nem lett volna.

 

Jól járható a gerinc, a kilátás nem volt zavartalan, de ha létezik kedvenc, akkor a MOLI pihenő az.

 

Nem maradtam sokáig, mert hűvös volt, na és úgy tervezem, hogy a Nagy-Villám étteremben kajálok.

Össze is jött, a pecsét kiváló, a gulyásleves nem annyira.

 

Kicsit aggódtam a lejtő miatt, de nem volt probléma.

 

A komp az orrom előtt indult, maradt a busz.

Péntek lévén, jó sokan voltak.

 

Ez is megvan.

 

OKT forever!

Güsziológus Creative Commons License 2011.12.11 0 0 34569

Kösz, ez jólesett.

 

Amúgy 65 éves elmúltam.

Ez nem érdem, ez állapot.

 

Síkvidéken mentem anno hatos átlagot, felfelé a négynek is örülök.

 

Ha valakit érdekel.

Előkelően aritmia, magyarul ritmuszavar.

Ez van.

Krónikus betegségnek számít, de megpróbálok nem ezzel foglalkozni.

Vannak jobb napok, vannak rosszabbak.

 

Pont azért figyelem a teljesítményem a lehető legnagyobb pontossággal, hogy figylejem a hektikusságot.

Nagy melegben katasztrófális, front esetén gyenge. Legutóbb nagyon elfáradtam, nem tudom az okát.

 

Lehet, hogy rossz megadott távolság, lehet, hogy valamelyik feljegyzésem pontatlan, de mostanában a 4-es átlag általában összejön.

Hatos biztos, hogy nem.

 

Mióta a tuhu itinere alapján figyelem a teljesítényt, nem tapasztalok lényeges eltérést.

Előzmény: Törölt nick (34567)
Güsziológus Creative Commons License 2011.12.11 0 0 34568

Remélem, hogy csak félreértem, amit írtál.

 

Természetesen elmegyek Jósvafőre, és onnan Derenkre, hogy teljesítsem a hiányzó szakaszt.

Derenktől pedig vissza Szögligetre, mert másképp nem tudok hazajönni.

 

Soha nem tennék olyat, amit írtál!

 

Nem tudom, melyik beszámolóra gondolsz.

Biztos, hogy nem tudok 6 km/óra sebességgel menni.

 

Ha megtisztelsz azzal, hogy hivatkozol a hozzászólásra, akkor megírom, hol lehet a félreértés.

Előzmény: Törölt nick (34563)
Zolcsi67 Creative Commons License 2011.12.11 0 0 34566

OFF

 

És a zokogást a negyedik alkalommal is tapasztalhattuk, idén pünkösdkor...

 

ON

Előzmény: Törölt nick (34565)
Törölt nick Creative Commons License 2011.12.10 0 0 34565

Még mindig :OFF

Nem voltam ott sajnos...viszont volt ismerősöm aki igen...azt mondta hogy ugyan a videón nem látszik de akik ott voltak székely emberek a háttérben , -nem a videón-,  azokat rendesen rázta a zokogás...64 év után MAGYAR mozdony magyar vonat gördült be hozzájuk a Székelyföldre...Annyi szenvedéssel teli év után...

ON

Előzmény: Törölt nick (34564)
Törölt nick Creative Commons License 2011.12.10 0 0 34564

Off:

Csütörtökön láttam a Szőnyi úti vasúti átjáróban egy NOHAB-ot...fenséges!

Erről jutott eszembe a Székely Gyors amely 64 év után először vonult fel Gyimesbükkre az ezeréves határra...

 

Törölt nick Creative Commons License 2011.12.10 0 0 34563

"Megtakaríthattam volna 2 kilométert, de úgy döntöttem, irány Derenk."

Persze hogy irány Derenk...Mivel ott van a bélyegző...és így a Jósvafő-Derenk rész is meg van...papíron.

A többi csak szép szöveg.

 

Ne haragudj hogy ezt mondom, de pár hónapja figyelgetem a hsz-eid és számolgatok, osztok-szorzok.Sok, nagyon sok a logikai bukfenc a beszámolóidban.Néhol azt mondod hogy pár száz méter kitérő is számít az egészségi állapotod miatt aztán meg "lenyomsz" 6 óra alatt egy bakonyi 30-ast abból is egy óra elmegy pihire erre-arra...magyarul 6km/h átlag a tiszta menetidő!! Hihetetlen! Ez nekem ma sem ment pedig próbáltam!Hűvösvölgy-Dorog 40 kili alig 10 óra volt pedig nyomtam rendesen. Ez 4.1km/h-ra jött ki ma nekem.40 km-en!!

6km/h kéktúrán szerintem senkinek nem megy ,esetleg egy-két profi teljesítménytúrázónak,de ez csak egy gondolat.Mindenki azt mond amit akar.

 

 

Előzmény: Güsziológus (34553)
Güsziológus Creative Commons License 2011.12.08 0 0 34561

Bocs.

Azt hiszem, leesett a tantusz.

Van egy nagy kunkor, és van egy rövidítés.

A nagy kunkoron van az ominózus K+ jelzés.

 

A képen jól látszik, de elkerülte figyelmemet.

A K+ a nagy kunkoron megy, de a jelölt rövidítés miatt a kereszteződés előtti szakasz jelzetlen.

Mindössze 25 méter, nem nagy ügy, de bosszant.

 

Remélem, hamarosan folytathatom, és akkor még egyszer megnézem.

 

Előzmény: HEV (34558)
Güsziológus Creative Commons License 2011.12.08 0 0 34560

Bocs, de nem jött össze.

Előzmény: Güsziológus (34559)
Güsziológus Creative Commons License 2011.12.08 0 0 34559

A nyíl alatt van egy K+ jelzés.

Ez okozza a problémát.

 

Nagyon nehezen tudok szerkeszteni, talán emiatt nehezen érthető.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: Güsziológus (34557)
HEV Creative Commons License 2011.12.08 0 0 34558

A térképen (turistautak.hu) ez a K és K+ kereszteződés igy néz ki megfelelő irányba állítva.

Nem értem, hogy mi a gondod vele.

 

Előzmény: Güsziológus (34557)
Güsziológus Creative Commons License 2011.12.08 0 0 34557

Köszi, már meg is javult.

 

Még egy problémám adódott a terepen.

 

Ez a kereszteződés kissé zavaró volt, megnéztem mindent, de a kép bal felső részén a K+ értelmezhetetlen.

Érkezünk "alulról" a rossz aszfalton.

A jobbos "kunkort" követően beérünk a kereszteződésbe.

Jobbról érkezik a K-, és balra indul Derenk felé.

A K+ "felfelé" megy tovább a határig.

 

A képen ez jobbra van.

 

A kakukktojás tehát a bal felső sarokban a K+ jel.

Előzmény: HEV (34556)
HEV Creative Commons License 2011.12.08 0 0 34556

Valóban!

Köszönjük a jelzést, pontosan egy 63 m-es szakaszon a turistautak.hu-ról a K+ jelzés hiányzott.

Pótoltam, ha frissül a térkép ez is meggyógyul.

 

Előzmény: Güsziológus (34553)
Güsziológus Creative Commons License 2011.12.08 0 0 34553

OKT

[Szögliget] - Derenk - Bódvaszilas

 

Sajnos, ezt a szakaszt (Jósvafő - Bódvaszilas) is "felezni" kellett, felvállalva ezzel kétszer 5 kilométer többletet.

 

3 óra 45 perckor volt az ébresztő.

A vonat 5:00-kor indult, Füzesabonyban átszállás, Miskolcig személyvonat.

A tiszta menetidő közel 3 óra volt.

 

A hajnali utazás következményeként elértem a 8:20-as buszt, mely Szögligetre is "bemegy".

 

Kissé gyűrötten, de 9:50-kor megkezdődött a túra.

 

A sofőr a kis boltnál tett le (helyi utasok is kihasználták az alkalmat).

Gyors "tankolás", majd a szemközti kocsmában kávé, és bélyegzés.

 

Megtakaríthattam volna 2 kilométert, de úgy döntöttem, irány Derenk.

A rossz aszfaltúton jó tempóban haladtam, a Szalamandra-házig.

Itt "felmértem" a terepet.

 

Én a K+ jelzésű úton mentem, mely folytatódik, legalábbis a tábla szerint.

A tuhu ennek ellenére azt jelzi, hogy 63 méter "szünet" van.

Hogy miért?

 

Becsatlakozik a P-, és egy darabig a rossz aszfaltúton együtt van a K+ és a P-.

254 méter után a P- balra el, irány Szelcepuszta.

 

Indul a Prom jelzés, én ezt követtem a vastag avarszőnyegen felfelé.

Minden OK, mikor a jel jobbra el, akkor a K+ jelzésű úton folytattam.

 

A kereszteződésnél balra a kéken, még 1 003 méter és már Derenken is voltam.

Írtam már, hogy nálam ez a TOP.

Ide csak gyalog lehet menni, és a környék egyedülálló.

Volt időm, körbejártam a "települést" és készült néhány kép is.

 

11:30-kor indultam, most már "élesben".

 

Sütött a Nap, szél nem volt, a talaj enyhén fagyott, vékony zúzmara a füvön, csodás panoráma.

 

Jelzés OK, táblából van jó sok.

Szépen nőnek a fák, bár vannak még nehezen járható szakaszok.

A forrásig lefelé, majd indul az emelkedő.

Elmarad a vár, mely a forrásnál már igen magasan van.

Mikor a Krom jelnél voltam, szinte karnyújtásnyira volt, jól látszottak a falak.

 

A Bába-völgy bükkfái már kopaszok, az út emelkedik, becsatlakozik a P-, majd "távozik".

 

Végre töbrök, és füves út, eljutottam a HÁZ-ig, időben.

Ez is a kedvencek között van, bár az ereszkedést kihagytam volna.

Töbörből-töbörbe, meredeken lefelé, sok-sok szikla, moha, majd a völgy, melyet elzártak.

A sáros záró gáton átmentem az új útra, az is ragadt rendesen.

Végül a P- jelű agyagos úton értem el a patakot, az eredeti kékkel nem tudom mi lesz, aki Bódvaszilas felől megy, annak kell kicsit kapaszkodnia, hogy a kerítés végénél feljusson az új gátra.

Jelzést nem láttam.

 

Időben érkeztem, kiballagtam az állomásra, dátumos bélyegző is akadt, na és idő is maradt a sör elfogyasztására.

15:30-kor jött a vonat.

 

Megcsodáltam a hidat, az alatta sötéten örvénylő folyóval, Ziliznél.

Ez volt az első túrám egyik nagy élménye.

Akkor Aggtelek - Bódvaszilas volt a penzum, a fiam vitt kocsival, 10:00-kor indultam és 17:00 után érkeztem.

Rég volt:-)

 

Gond nélkül értem haza, a megtett út 11,6 kilométer + Derenkig mintegy 5 kilométer.

A lefelé 500 méter volt a sok.

 

Sajnos, a mai napot ki kellett hagynom, de talán lesz még esőmentes nap az év végéig.

 

 
efemm Creative Commons License 2011.12.08 0 0 34552

Elképzelhető, mivel a fotó 2003. szeptember elején készült. Én is Füzér felől jöttem fel, a Zemplén 700-as csúcsai mozgalmat összekötve az OKT teljesítéssel, és tényleg nagyszerű kilátás nyílt fentről, lehetett még fokozni a a füzéri panoráma élményét.

Előzmény: Güsziológus (34551)
Güsziológus Creative Commons License 2011.12.08 0 0 34551

Kösz.

Lehet, hogy a felcseperedő fák takarni fogják a kilátást!?

 

Kilátót a Kakas-bércre!

Előzmény: efemm (34548)
Güsziológus Creative Commons License 2011.12.08 0 0 34550

Nagyon jók a képek.

 

"Jó lenne visszamenni oda télen és egy pár havas képet is készíteni! Akkor felcaplatnék a Kakas-bércre is."

 

Nagyon messze van Füzér, de ki tudja!

Oda-vissza 500 kilométer felett van, na és túrázni is illik, ha már oda mész.

 

Nem pontosak az emlékeim, de mintha a bércre lefelé mentünk volna.

Mármint a nyeregből.

 

És amikor elértük a végét, a kóddal, na és felmásztunk egy sziklára, akkor tárult elénk a völgy látványa, a várral.

Felejthetetlen.

 

Lehet, hogy készült kép, de a mobil nem annyira érzékeny, hogy ekkora távolságot befogjon.

 

Ha a reményeim szerinti sok-sok olvasó között van komoly készülékkel rendelkező túratárs, és ha arra jár, és ha eszébe jut...

 

Sajnos, most van időm emlékezni, terveim szerint ma Jósvafőn kéne lennem, de tegnap este úgy döntöttem, hogy az egészségem fontosabb.

Túra helyett írok beszámolót:-)

Előzmény: hörpölin (34546)
Güsziológus Creative Commons License 2011.12.08 0 0 34549

Lassan csak összeáll a kép.

Mostanában nem tervezek túrát arrafelé.

 

Talán nem volt felesleges, hogy szóvá tettem, a lényeg az, hogy van út, sőt kettő is van:-)

Előzmény: olahtamas (34547)
efemm Creative Commons License 2011.12.08 0 0 34548

Nem közelítettem rá a várra, de onnan készült.

Előzmény: Güsziológus (34544)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!