Én csak abból indulok ki , hogy stabilan nyomás alatt tartva a napkoliban sincs nagy esély a megforrásra ( síkkollektor esetében ) , akkor mitől degradálódna ? Természetesen jól méretezett rendszer esetében ! Nálam 6nm van a 300 literes tárolóra . A 95 °C-os hőmérsékletet még nem észleltem , hogy lett volna , mert a vezérlés ilyen vízhőmérséklet elérése esetében letiltja nálam a napkoliból a keringtetést . Valamint éjszakai visszahűtést is képes véghezvinni ha kell , olyankor 75°C-ig lehűti a vizet . :-)
Hmm, én is úgy gondoltam volna, hogy főleg egy alacsony hőmérsékletű felületfűtéses rendszerben (max 35 fok előremenő), elég sokat elketyeg a fagyálló folyadék. A gépkocsikban inkább a folyamatos nagy hőmérséklet miatt degradálódhat pár évente, de talán ilyen alacsony hőmérsékletű alkalmazásoknál egy évtizedet csak lehet várni a cseréjével kis szerencsével nem?
Átlag családi házban jogos, hogy a puffer nem nagy és talán egy több napos üzemszünetben a kültéri elfagyásgátlást rábízni bátor..
Ám ez az elhibázott rendszer 2x135kW volt, 1 köbméteres pufferrel. Ott azért feltételezhető, hogy lesz elég hő pár napig a kültéri rész elfagyásának meggátlására, ha a folymatos kültéri keringetés garantált. De még ezt a relatív olcsó megoldást (bár akksipakk cserés 10 évente?) is kilopták volna belőle.
Mitől romlik meg a fagyálló ? Nálam 19 éve van ugyan az a fagyálló a napkolirendszeremben és még mindig használható kémiai ellenőrzés szerint . Amennyiben nem forr meg , akkor mi okozza a degradálódását ?
Puffer, de mekkora? A 99,9 százaléknak nincs 100 liternél nagyobb puffere.
Az elmúlt 20 évet országosan nézve igen, én sem tervezném a sajátomat többre. Akár járó motorral, 12 /230as átalakítóval meg tudnám most is táplálni 2,5 kwal.
Azért ha úgy van egy akksipakk meg SPS belőve a keringetésre és elég nagy a puffer, akkor akár több napig is tud így szünetmentesről menni a keringetés. Szóval ha garantálható, mondjuk 3 napig a keringetés, akkor az tök okés sima vízzel is. 3 nap azért, mert ünnepeknél lhet addig nem lesz aki visszakapcsolja, ha valami elmey a gépben az áramszünet miatt stb. Legrosszabb esetre készülve.
Főleg ha az egész rendszert felfagyállózzák, mert meleg vizet is csinál, és 3 évente cserélni kell. Mert megromlik. 4 lakásos házra 1,2 milka volt a fagyálló. Kollégám csinálta a gépészetet, ezt kérte a kivitelező/ tervező. Hurrá. 4 lakó meg összedobja 3 évente.. Biztos.
Sajnos, igazad van, sokan mindenen spórolnak. De a vevőket sem kell félteni ám.
Ez persze egy probléma lehet, ugyanakkor ha olyan magasságig visszaáramlás van az ejtőben az nagyon nagy bukó, akkor már rég a WC kagylóból jön vissza dzsuva és már mindegy.
Valami ilyesmi bekötéssel nem hiszem, hogy alpból gond kéne legyen:
Ámde megfontolandó, hogy ha befér a födémáttörésbe, akkor bekerülhetne simán egy őjabb akár sima 110-es cső csak a szellőzés kivezetésnek, nem hiszem, hogy sokban drágítaná a helyzetet.
Gondolom persze, hogy nem azonnal van fagy el, van több száz liter víz akár a kültéri részekben egy nagyobb rendszernél persze. Csak mi van ha éppen nem ment a gép és csak a minimális fagyásmentesítő állapotot tartotta fent, mondjuk volt 10 fokos a víz a kültéri körben és akkor áll le a rendszer egy fél napra. Az lehet bukó simán.
*Ja és persze nem volt vészleeresztő fagyszelep meg hasonló sem...
Azért ilyet nem illik felteszem :D Csak azért mert a beruházó az utolsó garast is meg akarta spórolni és így lett kiadva a tervezőnek is a koncepció felteszem minden szemetet nem kell elfogadni és aláírni.
Ma voltam hőszipkás továbbképzésen, a legújabbak igen okosan megoldják: 1. lépés, keringető szivattyú. 2. lépés, elektromos fűtőpatron. 3. lépés, elindítja a kompresszort.
Csak legyen áram. De az elmúlt 20 évben 1 olyan nagy áramszünet volt Pest megyében, ahol napokig nem volt áram.
Sokat nem jelen, hogy gépész tervezte. Simán láttam már szépen aláírt kiviteli tervet monoblokkos hőszivattyú megoldásról, ami sima vízzel feltöltött primerkörös és semmi szünetmentes nincs a rendszerben :D
A kevéssé jót a jótól sajnos nem a kamarai tagság választja el.
Érdekes persze, talán szokatlan. Ugyanakkor itt csatornagázokról nem nagyon van szó. Az alsó szintnek van egy külön átemelő aknája ahova minden szennyvíz csorog, ami kiszellőztetett a légtér felé.
Van pótlevegő beeresztés tervezve motoros zsaluval, hogy ne legyen kavar a légtechnikával. Az alsó, pince-szinten nem lesz központi szellőztető, túl nagy szívás lenne, így csak a nedves helyiségekbe kerülne venti.
És kifújásnak meg a tető fölé szellőztetett szennyvíz stangot használnánk... szóval a kivezetés ilyen alternatív módon menne. Csak maguk az elszívó ventik nem olcsók azért. Olyanból volna netán bevált, ár-értékben ajánlott verzió?
a legolcsóbb, ha vagy a tartályból közvetlenül, vagy a tartály alatti csőbe berakott Y.elág-ból felálló csőbe kötöd az elszívót. a drága gyári megoldások is ugyanezek.
áram csak bőven a tartály felső síkja fölött legyen!
a recirkuláló rendszer azért lehet jó, mert az nem kavar be a teljes ház légtechnikájába, és sok helyen utólag esélytelen a házból kifújó kiépítés.
ha a geberit elő van készítve, akkor csak (leginkább folyamatosan emelkedő) 50-es csővel összekötöd a tartályt az elszívóval.
Fürdőbe ha a helyiségben van WC is egész hasznos lehet a WC csésze szagelszívás nemde?
A gondom az azzal, hogy a levegőt recirkuláló meogldásokban nem nagyon hiszek, aktívszén patront cserélgetni bennük úgysem fog senki...
Van a normál fali ventikbe beköthető 50-es kivezetésű WC öblítő csőből szívó megoldás is.
Pl: Valsir Ariapur 80, dupla elszívós megoldása.
Csak ez drága meglehetősen.
Létezik olyan megoldás, amivel egy jóféle Geberit, 50-es csonkkal külső elszívásra felkészített WC tartály megoldás egy jóáras külső elszívással házasítható?
Nincs tapasztalatom az entalpiás hőcserélővel, de azt tudom, hogy a hagyományos hőcserélővel kiszárad a ház.
Szabályzás: youtube-on látom, hogy arduinóval gyerekjáték pár dolláros RC szervókat vezérelni, 100% -osan záródó szelepekre meg szvsz nincs szükség, valami tengely körül elforduló lemez, vagy RP nyomtatott alkalmatosság is jó lehet.