Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Énvagyok148V Creative Commons License 2021.12.29 0 0 122985

Nem egyértelmű. Mert pl. a műszer csont hideget mutat, ellentétben azzal az esettel mikor a MAP szenzor volt hibás. Na akkor tényleg nehezen indult. Sok indítózás után 800-as alapjáraton kezdett járni. Most ez nincs így. Második indítózásra meg már minden normális. Élő adat?! Értem én, de milyen kütyüvel tudom én azt megnézni? Valami Elm327-szerű egyszerű dologgal?

Előzmény: kacagógerle (122984)
kacagógerle Creative Commons License 2021.12.28 0 0 122984

A hűtőfolyadékhőmérséklet jeladó ment tönkre. Emiatt a motorvezérlő azt látja, hogy meleg a hűtőfolyadék, ezért nem dúsítja be a keveréket a hidegindítás során, és emiatt indul nehezen(csoda hogy beindul).

Én első körben megnézném élőadatban a vízhőfokot hidegen, utána kimérném a hőgombát multiméterrel.

Előzmény: Énvagyok148V (122983)
Énvagyok148V Creative Commons License 2021.12.28 0 0 122983

Nem tudom, hogy mi de valami kerülgeti az autót.. Reggel első indításnál hosszabban kell indítózni és közben kiírja a fed comp hogy túl meleg a hűtővíz, állítsam le a motort. Lehet ennek köze esetleg az akksihoz? Korábban nálam is megvolt a nagy hidegben nem indulás, de közben a vízhőfok mérő a pirosban volt, lámpa is égett és a ventilátor is elindult (-7 fok alatt). Akkor a MAP szenzor volt a bűnös (ez vajon hogy okoz ilyen tüneteket?), CE lámpa is kijött. Most semmi más nincs a szövegen kívül, az autó egyébként hibátlanul, stabilan megy. Azért kitakarítottam a MAP szenzort biztonságképpen.

Ma tettem be egy 15 mm2 keresztmetszetű testkábelt kiegészítőnek a blokk és az akksisaru közé, de a hideg miatt már nem volt kedvem méricskélni vele a töltést.

Előzmény: Varshi (122980)
grande645 Creative Commons License 2021.12.26 0 0 122982

gatula=gratula

Előzmény: grande645 (122981)
grande645 Creative Commons License 2021.12.26 0 0 122981

Szia!

Gatula a géphez,jó választás volt.

A motorszámot a nem túl jól sikerült fotón láthatod.(ott ahol a teleszkópos led fénye van)

Tehát a vezérlés felőli oldalon a motorblokk sík felületén.Általában rozsdás szokott lenni az a felület,nem éppen könnyű megtalálni,lámpa,esetleg kis tükör segíthet.

Most hogy tudod hol keresgéld szerintem megtalálod!

Előzmény: Tamaspunto (122979)
Varshi Creative Commons License 2021.12.26 0 0 122980

Ha rendes a töltés és az indítózás is, és az akksi sem zuhan be pár nap után a kis kapacitást sújtó önkisülés miatt vagy indítózás közben a terheléstől (ehhez nézni kell közben), akkor én nem vennék új akksit.

 

Gondolj bele, hányan járnak 50-75%-os akksival. (Hiszen 100% csak újkorában volt. :) És az emberek 99%-a nem foglalkozik a kérdéssel.

 

Amúgy az önindító is öregszik. Minden is. Együtt már okozhatnak meglepetést. De szerintem lépésenként haladj, egy problémát szüntess csak meg egyszerre.

 

Ja, én úgy vagyok vele, hogy ha csak tehetem, 2-4 hetente télen külső töltővel maxra tölteni, lassú töltéssel. Ez fokozottan igaz a városi rövid utakra, ahol nem is tud az autó visszatölteni annyit, mint amennyi az indítózáshoz el lett használva. Ráadásul a visszatöltés árama sem teljes, hiszen megy millió fogyasztó vele párhuzamosan. 

Előzmény: Énvagyok148V (122978)
Tamaspunto Creative Commons License 2021.12.26 0 0 122979

sziasztok, nemreg vettem egy grande puntot, 1.4 16v 95 lovas, 199a6000 allitolag a motorszam, de nem talalom sehol, meg tudnatok mondani, hogy hol keressem a motoron? melyik részén? koszonom ha vki valaszt ad a kerdesemre, udv

 

 

 

Énvagyok148V Creative Commons License 2021.12.26 0 0 122978

Na még egy kis utózönge.. :) Szóval mégsem teljesen múltidő a dolog. Most több időm volt méricskélni, így megállapítottam, hogy a motorblokk és az akksisaru között még elvész némi elektronmennyiség, pedig gyári konfigurációjú és tiszta ott minden. Ezek szerint a váltó tetejénél lévő kötés van alulméretezve vagy a kettős funkciójú csavar alatti olajpára zavar még be (azt a csavart egyébként nem tudtam volna könnyen kivenni, feszegetni meg nem akartam). Na mindegy, fogok még csinálni egy plusz testkábelt és felcsavarozom valahová a blokkra. Kábelem van itthon, de megfelelő sarukat még kéne vadászni hozzá.

Egyébként felmerül a kérdés, hogy vajon kell-e megint akksit cserélnem (tudom, meg lehet azt is mérni a megfelelő műszerrel) vagyis az igazi kérdés az, hogy csak tökéletes akksival működhet megfelelően az indítómotor? Akkor a többi autónál, hogy van az hogy még akkor sincs ez az anomália az indítással amikor már csak nyögni tud az önindító a kevés áram miatt? (mint ahogy írtam, az enyém többnyire teljesen normális vehemenciával forgat)

Előzmény: Énvagyok148V (122971)
Énvagyok148V Creative Commons License 2021.12.26 0 0 122977

Hadd ismételjem magamat! És ezzel lezártnak tekintem a témát. "Ez egy olyan téma amiről a végtelenségig el lehet vitatkozni, de az álláspontok szemernyit sem fognak közelebb kerülni egymáshoz."

Előzmény: Varshi (122974)
nemtomika Creative Commons License 2021.12.23 0 0 122976

Mivel nem kell utánatölteni a két olajcsere közt,így nincs mit megmérni sem. :-)

Előzmény: Énvagyok148V (122973)
Varshi Creative Commons License 2021.12.23 0 0 122975

> Nekem ebay-ról szivergyujtóba dugható fesz és hőmérős usb 14,2-t mutat évek óta. Normális műszerrel ellenőriztem valóban annyi.

 

Nekem az kevesebbet mutat, mint akksinál mérve (logikus). De tényleg az van, amit írtál, hogy meg kell mérni több helyen is. Ezek aránylag simán kimérhető és javítható problémák. Szerencsére. :)

Előzmény: gss (122970)
Varshi Creative Commons License 2021.12.23 0 0 122974

Jajj ne, ezt a vitát már annyiszor végigcsináltam. Mindig az volt, hogy valaki bizonygatta, szerinte miért normális. És a létező legrosszabb érv a kézikönyv erre.

 

Nem az, nem "normális". Ez már a "magas" olajfogyi. Kopott motor, magas futásteljesítmény, több oka is lehet.

 

21 év alatt 5 db Fiatom volt (4 db 0 km-től) - ez itt a fórumon mind visszaolvasható -, abból 2 db 1.4-es, az egyik Grande. Egyik se evett ennyit, de még a felét se.

Mondd inkább azt, hogy "nem éri meg" költeni rá. Azt elfogadom. És nem, nem írtam azt, hogy 0. De a "minimális" meg az általad írt "Szerintem normális a  4-5dl/2Ekm" között nagyon nagy a távolság!

 

Magyarországon átlagosan évi 12-14e km-t tesznek meg az emberek. A '4-5dl/2Ekm' =2-2,5/1e. A 2-2,5 deci átlag 2,25 + a 12e-14e átlaga 13e.

2,25 × 13 = 29,25 (dl), az meg nálam 3 liter. Hát így jött ki a 3 liter.

Ha 1 liter van a MIN és MAX között, az +2 liter betöltése, csak hogy MIN-nel érj oda olajcserére. Ez horror. Kérlek, ne mondd, hogy ez "normális"!

Előzmény: Énvagyok148V (122973)
Énvagyok148V Creative Commons License 2021.12.23 0 0 122973

A gyárilag megadott felső érték 0,4 kg(!)/ 1000 km, azzal a megjegyzéssel, hogy a használat módjától függően változhat. Tehát tömeg van megadva, nem térfogat egység. Térfogatra átszámolva az kb. 0,45l/1000 km. Ez éppen kétszerese annak amit sokan(!) megfigyeltek már az 1.4-es benzinmotoroknál. Ez egy olyan téma amiről a végtelenségig el lehet vitatkozni, de az álláspontok szemernyit sem fognak közelebb kerülni egymáshoz. Az biztos, hogy nincs olyan motor ami egyáltalán nem fogyaszt olajat, meg az is biztos, hogy az olaj párolog. Tehát a "nem mérhető", meg az "egy gramm olajat sem eszik" olajfogyási adatok merő hazugságok, illetve egy esetben nem, amikor a rövid utak és "kímélő" hajtásmód miatt az olaj feldúsul üzemanyaggal. Na akkor látszólag nincs olajfogyasztás, de valójában az olaj egyre kevesebb az olajteknőben, az üzemanyag ugyanakkor meg egyre több. Nem tudom, hogy hogyan számoltad a 3 liter utántöltést. Úgy hogy a csere idejére még a maxon van a szint, vagy a max és min közötti kb 1 litert is hozzáadtad, és milyen hosszú csereperiódussal számoltál?

Előzmény: Varshi (122968)
Énvagyok148V Creative Commons License 2021.12.23 0 0 122972

Köszi a választ! Nem volt akkora a baj. Eggyel lejjebb részleteztem. :)

Előzmény: Rigo35 (122969)
Énvagyok148V Creative Commons License 2021.12.23 0 0 122971

Közben megtisztogattam az összes kontaktot ami szóba jöhet a töltésnél, beleértve az akkusarukat is, és úgy néz ki, hogy sikerült elhárítani a bajt. 14.1V  most a töltőfesz, csak alapjáraton egyszerre felkapcsolt nagyfogyasztókkal esik le, de gázadásra szépen visszamegy. Azóta nem tapasztaltam indítómotor torpanást sem. A generátornál lévő kötést nem tudom most megtisztítani, de mikor az önindítót cseréltem, akkor meglazítottam az anyát és visszahúztam, tehát javulhatott ott is a kontakt akár. Majd legközelebb le is veszem a sarut és azt is felpucolom.

Előzmény: gss (122970)
gss Creative Commons License 2021.12.22 0 0 122970

Tényleg kevés az a fesz.

Közvetlenül a generátornál is meg kellene mérni.

Ha ott több, akkor tovább kell méregetni hol veszik el a maradék (pl testkábel,akkusaru)

Nekem ebay-ról szivergyujtóba dugható fesz és hőmérős usb 14,2-t mutat évek óta. Normális műszerrel ellenőriztem valóban annyi.

Előzmény: Énvagyok148V (122966)
Rigo35 Creative Commons License 2021.12.22 0 0 122969

Üdv.

Generátor fesszabályzó is lehet egy ok.Azt kellene megnézetned.

Vagy átmész az "Autóvillamossági eszmecserék "  topikba és ott keresd Csövi-t ! Ő ,vagy más segit a továbbiakban.Nekem is Ő csinált anno távgyógyítást sikeresen.

Előzmény: Énvagyok148V (122966)
Varshi Creative Commons License 2021.12.22 0 0 122968

Két olajcsere között 3 liter rátölteni normális? :)

Előzmény: Énvagyok148V (122967)
Énvagyok148V Creative Commons License 2021.12.22 0 0 122967

Szerintem normális a  4-5dl/2Ekm. Én is olyan kb 2dl/1Ekm értéket mértem, önámítás és kevés városi tityitötyizés nélkül.

Előzmény: laca1313 (122959)
Énvagyok148V Creative Commons License 2021.12.22 0 0 122966

Szia! Köszönöm, hogy reagáltál! Ami az akksit illeti, most 1 éves Varta, tehát minőségi és fiatal. 45 Ah-s a gyári 50 Ah helyett. Ez nem hiszem, hogy sokat oszt vagy szoroz ebben az esetben, ráadásul az indítóárama nagyobb is valamivel mint az eredeti volt. Az 7 évet ment, és nem azért cseréltem ki mert megdöglött, hanem kevésnek találtam a 12.1V-os feszültségét, és töltéssel sem lehetett tartósan efölé vinni. Ezután került bele egy "teszkós" 56 Ah-s akksi, ami a gari lejárta (akkor még 1 év) után egyszer úgy lemerült (nyitva maradt az ajtó, pedig elvileg lekapcsol mindent a computer egy idő után) hogy még a beltér világítás sem égett. Azt ugyan fel lehetett tölteni, de jobbnak láttam inkább "rendes" akksit venni. Így lett egy vadiúj Bosch 45Ah-s bele. Egy év után azt vettem észre mikor épp indultam el (index+lámpa fel+kormány elfordít), hogy letiltott a kormányszervó. Hoppá, mondom, ez meg mi?.. Izomból kormányoztam a célomig. Onna indulva aztán, mintha semmi nem lett volna, működött. De rövid időre rá, újra jött a tiltás.. Ejha.. Akkor elkezdtem nézelődni a neten, hogy mi lehet ez. Több helyen láttam, hogy kevés lehet az áram.. Töltést mértem, 13,8-9V körül volt. Hát ez mondom, nem acélos, de legalább van. Azóta sem mértem 14V feletti töltőfeszültséget. Na, lényeg, hogy megint új akksi jött.. és most is az van benne, az 1 éves Varta. Hát ha ez is gallyra ment ilyen rövid idő alatt, akkor a töltéssel lesz gond, szóval kezd a képbe úszni a generátor, mint gyanúsított. Vagy legalábbis a kábelezés is gyanús. Azt még tudni kell, hogy viszonylag sokat autózom, főleg munka miatt, tehát sokat is indítózom egy nap. (töltőre azért gyakran teszem) 

Szóval töltőfeszültség.. vajon a többi GP-nál is 14V alatt dolgozik a rendszer? Egy generátor mennyit megy el vajon? (Csapágyai nem zajosak) Meg nekem fura az egész. Ha nincs áram elég, akkor nyekeregnie vagy kattognia kéne, de nem, tök normálisan pörög, csak van ez a "kihagyás". A kormányszervo is normálisan működik, mint nagyfogyasztó. Ja, tegnap cseréltem ki egy bontott, de szemlátomást jobb állapotú Bosch önindítóra (made in Germany) az eredetit (Hitachi, made in china) és ugyanaz a helyzet. Most nekiálltam szétszedni és megtisztogatni az elektromos csatlakozásokat és a testkábel sarujait. Hát kíváncsi vagyok hogy lesz-e változás. Ha nem, akkor meg nem tudom merre induljak. Nyilván a generátor sem örök életű, de annak a cseréjével egyelőre csak barátkozom gondolatban, mert nem 2 Ft és cserélni is elég trükkösnek tűnik a helyszűke miatt.

 

Előzmény: laca1313 (122963)
Varshi Creative Commons License 2021.12.21 0 0 122965

> A 2e km/4-5 deci olajfogyás a Fiat benzineseknél normálisnak számít.

 

??? :o

 

Ez még egy 100e km feletti Opel vagy VW esetén is sok.

Előzmény: Kormi76 (122961)
nemtomika Creative Commons License 2021.12.21 0 0 122964

Szia!

Csak szeretném megvédeni a mundér becsületét,mielőtt temetnéd a puntót!

480 000 km. és nincs igazán mérhető olajfogyasztás,bár az enyém dízel.

 

Előzmény: laca1313 (122962)
laca1313 Creative Commons License 2021.12.21 0 0 122963

Szia!

Ha az említett autó Grande Punto, akkor szerintem nem biztos hogy van reléje az önindítónak. Onnan tudom, hogy nemrég szívattam magamat a fiam Puntojának önindítójával. Igaz ez kicsit fiatalabb (2009) de szerintem hasonló lesz a helyzet.

A leírtak alapján meg kellene próbálni másik aksival, mert lehet hogy csak azt tréfál meg. Én egyszer a Honda Jazz-el jártam úgy, hogy többnyire korrekten pörgette az önindítót, aztán néha meg csak nyekergett, vagy nem is fordította a motort. Az aksit töltöttem, mérve jónak tűnt. Kiszedtem az önindítót, természetesen semmi baja nem volt. Később kiderült, hogy az akkumulátor halt meg trükkösen, ugyanis kisebb áramfelvételnél problémamentesen működött, de ha nagyobb áramot kellett leadnia, akkor cellazárlatba ment.

De ha az aksival minden oké, akkor akár lehet a tiéden is az indító kapcsolóbetét beégése is. Pár kommenttel visszaolvasva képet is találsz róla hogy az enyém hogy nézett ki. De sajnos ott van még az önindító behúzótekercs záró érintkezője is, ami szintén hajlamos a kontakt hibára. De még az sem kizárt, hogy az önindító szétszedése, tisztességes kitakarítása és bezsírozása is segíthet, ugyanis már a miénkben is már csak beleszáradt koszos kenőanyag volt.

Hajrá!

Előzmény: Énvagyok148V (122960)
laca1313 Creative Commons License 2021.12.21 0 0 122962

Köszönöm, megnyugtattál. Azért zavart nagyon, mert nekem eddig japán autóm volt/van de se a Nissan Almera-ba, se most a Honda Jazz-ba, soha egy deci olajat sem kellett utántölteni, mindig elég volt az éves olajcsere. Illetve, volt egy 30 éves Opel corsám, ami 3-4000km után kért két deci olajat.

Előzmény: Kormi76 (122961)
Kormi76 Creative Commons License 2021.12.12 0 0 122961

Suzukiból ültem át Fiatba,nekem is megvolt ez az érzés de végül nem adtam el.

A 2e km/4-5 deci olajfogyás a Fiat benzineseknél normálisnak számít.

 

Előzmény: laca1313 (122959)
Énvagyok148V Creative Commons License 2021.12.12 0 0 122960

Üdv. Urak!

 

Segítsetek légyszi azzal, hogy melyik az önindító reléje. Ezt ugye nem köti az orrunkra gyártó... Egyesével kiszedegetni és próbálni nem akarom..

Érdekesen működik néha az önindító. Szóval van, hogy fordítom a kulcsot, akkor egy pillanatra elkapja a motort, de mintha egy újabb pillanatra megszakadna az áram és utána megint elkapná, de akkor már van hogy nem akad be az önindító fogaskereke a fogaskoszorúba és "darál" egyet. Az is különös, hogy utána megint próbálok indítani és simán megy minden. Nemrég cseréltem kuplungot, tehát a váltó le volt szedve, de többször csekkoltam is, hogy minden jól áll-e, meg van-e húzva. Nem közvetlenül a műtét után kezdte csinálni. Most 205000 km van az autóba, eredeti még az önindító is. Ja.. 2007-es 1.4 8V amiről szó van. Próbálok most mindent csekkolni.

Köszi!

laca1313 Creative Commons License 2021.12.11 0 0 122959

Sziasztok!

Már nem tudom le merjem-e írni babonából, de az utolsó ilyen nem indulás óta nem csinálta újból. (lekopogom :)) ) Azt gyanítom, hogy mivel a fiamé az autó, ő használja és nem egy idegbeteg padlógázas vezető, sőt, szerintem többnyire túl alacsony fordulaton járatja, és persze a zene az mindig szól mellette, hogy így nem elég a korrekt töltéshez a generátor árama. Persze nekem ez új, mert az eddigi autóinkkal ilyen gond nem volt, de valahol olvastam hogy a fiatoknál eléggé ki van centizve a töltés.

Még mindig úgy érzem hogy mellényúlás volt ez a kocsi. Most épp azon morfondírozok, hogy a kb. kétezer kilométeren elfogyasztott négy -öt deci olaj az normális vagy sem.

Előzmény: Kormi76 (122958)
Kormi76 Creative Commons License 2021.12.06 0 0 122958

A Fiat Ideám ugyanezt csinálta 2 évvel ezelőtt....egy év alatt megevett 3 akksit,menet közben szépen visszatöltött de 3 nap állás után már nem indult be.Tolásra azonnal beugrott.

Az elején túltárolt vagy cellazárlatos akksikra gondoltam de mivel az utolsót a szervíz előttem szerelte be a kocsiba és mérte be ezt elvetettem.

Első lépésként autóvillamosságisnál javaslok egy műszeres bevizsgálást,hátha elkapja,hogy mi meríti.Ennek eredményéről kinyomtatott grafikont is kapsz.

Második lépésként a testkábelek cseréje(tisztítás nem elég),illetve csatlakozópontok fémtisztára csiszolása.

Nálam végül az önindító volt a ludas,el volt öregedve túlzott áramfelvétellel dolgozott egy felújított darab beszerelése megoldott minden problémát.

A 14.4V-tal amúgy tökéletes a töltésed(fogyasztókat ráadva se mehet 14V alá)ez a része nagy valószínűséggel rendben van.

Előzmény: laca1313 (122955)
nemtomika Creative Commons License 2021.12.02 0 0 122957

Esetleg valami fogyasztó nem szívja az akkut álló helyzetben?

Riasztó,csomagtér világítás?

Valaki az antennaerősítőről írt ilyen problémát.

 

Előzmény: laca1313 (122955)
nemtomika Creative Commons License 2021.12.02 0 0 122956

Szia!

Ne kösd le az akkut,mert több kárt csinálsz!

A+ kábeleket is ellenőrizd végig!

(akku,generátor,önindító,saruk,laza csatlakozások?)

Előzmény: laca1313 (122955)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!