Tegnapi 974.... Elvileg a 974/971 Szergejes vonatpár lenne, de tegnap annak is örültek az utasok, ha volt rá valami mozdony ami elhúzta. Megállt a vonat és várt a gépre amit az fth-ból laza +15-el szedtek elő, így géphiány miatt +20... Szegény vezér úr ideges volt egy kicsit. :S
azt hiszem erre tippeltem volna én is. az 1978 a 2143-assal miért késett ennyit? gondolom a Bz-t rendesen indították Szfvárról, és az 1978 itt érte utol.
Mindek menne ezzel a vonattal akárki is? A Balaton-parton csak Kenese-Üdülőtelepen, Káptalanban, Csopakon és Arácson nem áll meg a Fehérvárról előtte 20 perccel korábban induló mindőségi gyors :-) Tele lehetett reptéri, polgárdi, fülei, főkajár felsői utasokkal, csodálkozom, hogy voltak egyáltalán rajta 11-en! :-) Aki teheti, elmegy az utolsó értelmes állomásig, így pl. Bp-ről Csopakra utazók Alsóörsön várják be a Bz-t. Megjegyzem, vasárnap este nem sokan utaznak ebbe az irányba, a fordítottja jellemző.
Amúgy a Csopakon nyaralókat (is) jól megszivatták a napi egy közvetlen vonattal a Déliből...
nem, ami szombathelyről jön reggel az északi partra az is megy este vissza...:)
az átlósók a következőt járják: 1. kanizsáról este fel személyként délibe 2. déliből le személyként a 29esen, majd délután el záhonyig 3. záhonyból keszthelyre, s vissza miskolcra 4. miskolcról keszthelyre,s vissza záhonyba, 5. záhonyból tapolcára, s vissza gyorsként délibe 6.(=1.) déliből hajnalban le személyként kanizsára, hol tisztít, s este áll be az 1. pont szerintibe egyből...(tehát csak 5 szerelvény kell hozzá)
Elég izgalmas ez a nyári szezon a 29-esen. A fotósoknak ez egy paradicsom. :-)
Azért azt nem értem, hogy Szombathelyről miért nem halbikat küldenek. A másik meg szintén fursa dolog, hogy a 9712. viszont M41 2143+halbivezérlő+5 halbi volt, pedig ez egy "mezei" személy.
Tudtommal a 974/971 és a 19607/19606 Szergejes. A többi gondolom azért ment Szergejjel mert nincs Csörgő. Desiró fordát meg 2-3 oldallal visszább írta M41 2305.
Forduló szerint Fehérvárról viszi vissza a 978-ast.
Sajnos más mozdony nem volt ami vihette volna a vonatot,emiatt meg kellett várni,amíg a segélygép (M62-314) visszatért a 9713-al miután Polgárdi-Ipartelep állomáson kisorozták vele a 2329-es csörgőt (?!). Ráadásul a 9728-as számú vonatra (dupla Desiro) a vezető jegyvizsgáló is ezzel a vonattal jön. Más vjv nem volt akit fel lehetett volna tenni rá.
Ezeket a vonatokat forda szerint is Szergej viszi vagy csak szerencséd volt?
Egyébként le tudnád írni, hogy forda szerint mely vonatokat viszi Szergej és melyek mennek Desiróval? Most akkor végül idén is csak MÁV-os Desirók fognak járni a vonalon vagy lesznek görögök is, ahogy szó volt róla korábban?
A 978-as számú gyorsvonat gépcserére várt volna Székesfehérváron, amikor a szerelvényt Tapolca felé továbbvinni készülő Csörgő kigyulladt. Tudósítónk beszámolója szerint az M41 2329 volt a károsodott mozdony.
A 2327-es Csörgő fekvemaradt, őt az M62 318-as segélyezte Balatonarácstól Balatonfüredig, onnan pedig a 163-as Szergej serénykedett.
A baj nem jár egyedül, a déli parti 30-as vonalon egy mentesítő gyors késett egy órát, géphiány miatt.
Polgárdi az ország első távkezelt állomása. Az más kérdés, hogy az akkori bürokrácia, vagy mi miatt sosem üzemelt ténylegesen. Most meg már úgy látszik nem kell...
Én nem értem, Polgárdi állomáson miért nem térközjelző van, minek ki/bejárati, amikor nincs kereszt, nincs állomás, nincs személyzet, és úgyis Csajággal kell e gyezkednie Ipartelepeknek.
Ma jön le Székesfehérvárra egyébként 5 egység. Kettőnek le kell mennie Tapolcáig ma, mert SZOMBATON reggel a 9729. már Desiro lesz. Vagy lemegy tehát üresben, vagy a ma esti 9728-as eleve már Dezső lesz.
Hát ez a vonal is megérte a 100 évét! :) (Gondolom a kedvenc cégünk üzletpolitikája szerint 5 éven belül bezárják....) Nah de boldog századikat sokak kedven vasútvonalának!!
Idén 100 éves az északi Balatoni vonal.Ennek tiszteletére 2009 0627-én nosztalgia vonat közlekedik! Részletek: http://www.mavnosztalgia.hu/hu/menu/8/esemeny/230
Valamikor '90 táján, amikor nosztalgiavonat közlekedett Balatonfüred és talán Zánka között, menetrend szerint. Sajnos az összes akkori fotóm rossz lett, lehet hogy az előhívás miatt, pedig pár érdekesség is lencsevégre került.
A helyszínt sajnos nem tudom beazonosítani, de a közeljövőben készülök a vonalra, majd figyelek.
Nekem a 974-re +4 volt Tapolcára, de ezen az 1 percen ne múljon :-)
Igen a 9723 elején voltam, utána a közepén, meg szaladgáltam is oda-vissza. Majd legközelebb pénteken megyek, bár még nem tudom, hogy ide-e, vagy a déli partra. Remélem ide, mert itt dízel van, alagút van, és rácsos híd, és a Balaton látványa a hegyek tövében kanyarogva gyönyörű!
975-re még kocsi? Én Révfülöpön szálltam fel rá és innentől már nem sokan voltak, +5-el érkezett Tapolcára. Egyébként nem jelentett gondot a késés, mivel nincs szoros átszállás, mint 9714-nél. :-S 9723-an pedig láttalak első kocsiban, én 9626-tal vártam. :-)
Hát 4-5 kocsi elég lett volna rá. Úgy mint a 9712-re is elég lett volna a 4. Viszont a 975-re kéne még a 8 szekér mellé vagy 2, már ha a Székesfehérváron és Gárdonyban is akarnak felszállni rá. De így is ki van centizve, azaz teltházas volt a 8 kocsi tegnap.
A késések egyik oka, hogy a remot szergej (318) a 9712-ről fordul a 975-re, és közben még tankol is Tapolcán, így indulóban +8, ami elverte így a 974-et. A 9723 +15 meg várta a késő celli 8801-est
Na ja, április vége - május elejétől már "éledezik" a part, több az utas is.
mcq olvtárs által emlegetett többlépcsős megoldás valóban kedvezőbb lenne, azt is megkockáztatom, hogy - maradva az északi partnál - a fürdős hamarabbi (értsd: májusi) indítása is vállalható lenne.
OFF
Hornyi, Zánkán töltötted a hétvégét? Szólj, ha legközelebb jössz, majd integetek Szemesről! :)))
ott a pont. Röhej, hogy januári hétfőn ugyanannyi vonat van, mint júniusi szombaton. Először tavaszi hétvégi vonatok, aztán május-június tájékán kirándulóvonatok a vakációra készülő diákoknak, és így tovább.
A nyári menetrendnek és az ezzel együtt járó plusz kapacításnak már június elejétől érvénybe kellene lennie. Nevetséges, hogy június 20-áig téli menetrend van a Balatonnál! Remélem jövőre előbb kezdik.
Nem is kicsit!Most mit mondjak erre?Előre meg lett mondva,hogy ez lesz.Nem vették figyelembe,csak most. Egyébként ma a 9723-as nem Szergej,hanem csörgő.Bocs.Úgy látszik ez volt. :)
hát, azt meg kell hagyni, a tartalékok átcsoportosítása igencsak össze-vissza módon sikerült...:))) De inkább a 30a-n menjen minden össze-vissza, ha emellett az egyvágányú részeken kvázi rendesen fog...
Így néz ki most: 1. 979/974/971/9738 2. 9739/970/9713/978 3. 9719/9712/975/9716
M62 mostanság pedig: Ma és tegnap az M62-316 volt a gépe: 9722/9723 (ex. 9704/9701)
A gépek nem forognak ki a 8807, 8806-os gyorsokra, mióta Szergej viszi, ezért van a tapolcai tolatós is nappal, Szergejjel. Régebben még ugye a 9716 után ment éjszaka fel Cellbe a Csörgő a tolatós élén, és másnap már a 8807-essel ment le Somogyba.
Classic Csörgő pedig még nem várható, mert az összes gépet a Celliek nyúzzák. Az megy a 29-en ami a fűtőházban van Fehérváron. Jelenleg: 2305, 2327, 2329, 2331
Én is tudom, hogy nincs utas télen. Nem véletlen, hogy itt senki sem akart vasutat építeni, mert ehhez sose volt elég népesség és gazdasági kereslet. Emiatt kellett a mávnak megépítenie a vonalat szinte az utolsók között, 1909-12-ben (asszem).
Már korábban is levezettem, hogy tökéletesen elég lenne a fehérvári átszállás közös peronról, azonnali indulással (vagyis nem 35 percessel). Én pl. vasárnap leszaladtam Akarattyára cseresznyét szedni. A 12.20-kor induló gyorssal mentem, de úgy, hogy az előtte induló Citadellával mentem Fehérvárig, mert így egyedül utaztam egy kényelmes, 6 üléses fülkében. Csak után szálltam át a gyorsra. Ami amúgy eléggé rendesen volt. Utastársaim láthatóan hasonló motiváció alapján utaztak.
Tehát egyetértek, hogy az alacsony utasszámú téli időszakban elegendő egy kisbefogadóképességű motorkocsi, ami Fehérvárról indul.
CSAK NE Bz LEGYEN!
Nem csak Desiro van a piacon, lehet kapni 4 tengelyes, két forgóvázas motorkocsikat.
Eccer itt volt a Regio Shuttle a Balaton környékén, nekem bejön.
A jelenlegi menetrendsz szerint (téli) melyek azok a vonatok, amiket csörgő visz (lehetőleg classic), vagy esetleg szergej? Aki tudja, annak válaszát megköszönném.
Ez olyan, mint a fenyvesi kisvasút. Ha nem a MÁV üzemeltetné, már rég leállt volna. De mivel a MÁV üzemelteti, ezért nem fejlődik.
Ez a Bz.
Nektek ÍGY igazatok van. De ha 20 évvel ezelőtt a G. Hunslet, meg Dunakeszi megépítette volna a prototípust és szép lassan vettek volna belőlük, akkor most nem lennének Bz-k, vagy sokkal kevesebb lenne.
És most annyi az eredmény, hogy már fővonalakon is Bz-k vannak, és az utasok csak fogynak, csak fogynak. Mert ugyanannyit kell fizetni és sokan megnézik, hogy ugyanannyi pénzért mit kapnak.
Vessétek össze: 1990-ben volt mobiltelefonotok? Számítógépetek? Digitális fényképezőgépetek? MP3 lejátszótok? Klímás autótok? Klímás, alacsonypadlós villamos és busz? etc? etc?
És mennyit fejlődött ez idő alatt az általunk oly annyira szeretett vasút? Főleg a mellékvonalakon? Nem érzitek az ellentmondást?
Az egyetlen eredmény, hogy nem állt le a közlekedés néhány olyan vonalon, ahol már számottevő forgalom már nincs. Teherforgalom egyáltalán, személy meg alig.
Nem szeretnék ebbe belebonyolódni, mert még takilacis vádak érnek, de ez így nagyon nem jó.
A magyar idegenforgalom zászlóshajója a Balaton. Északi partján olyan vonatok járnak, amelyek 80 éves konstrukciót képviselnek. Komfortjuk kritikán aluli, utastaszító (engem nagyon taszít, az biztos).
Ezt nem értem pontosan, de ha az az érv, hogy a Bz megbízhatóbb, akkor egyszerűbb lenne, ha Hentes beállna a Trabijával, az is elég megbízható. Főleg azért, mert ő RENDBEN TARTJA!
Ha a Dezsőket is RENDBEN TARTANÁK, nem lenne gond.
És ha a Bz-ket esetleg takarítanák, meg raknának beléjük Ikarus üléseket, meg összeragasztanának kettőt, meg mittudomén mit csinálnának velük, azok akkor is Bz-k maradnának (maradtak) és ugyanolyan undorral szállnának rájuk (vagy egyszerűen nem szállnának) az utasok.
Én meg folyton német közszolgálati műsorokat nézek, ahol sokszor foglalkoznak mellékvonalakkal. A keleti oldal ugyanolyan színvonalról indult, mint mi manapság. De ott a működő mellékvonalakon Talentek, Desirok, Regio Shuttle-k közlekednek. A Bz szerű izék már csak nosztalgia üzemben közlekednek.
Azt hiszem egy időben arról volt szó, hogy a Tapolcai tartalék fogja majd csinálni az Aszófői tehervonatot. De idén még nem láttam és nem is hallottam arról, hogy közlekedett volna...
Székesfehérvártól a 9722-vel jöttem,hát mit mondjak a Máv-Stop nagyon ért a heringjáratok létrehozásához:5 kocsis Bz-kígyó,rajta váltogatva vagy 10 diákcsoport.
Brávóó!
Még az volt a szerencse hogy Füred után már nem sokan maradtak fent a vonaton de ami előtte volt az egyszerűen kriminális.
Komolyan mondom már nagyon várom a nyarat,inkább mennék a Desirókkal mint ezekkel a heringhizlaló Bz-kkel.
(remélem hogy csatolva mennek).
Visszafelé Badacsonylábdihegytől a 9723-mal jöttem ami kb félórás késéssel jött a füredi gázolás miatt,a vezérünk olyan szépen jött hogy a félórából legalább 20 percet sikerült behozni,most döbbentem rá hogy mennyi tartalékideje van a vonatnak.
A 29-es vonal egész jó menetrendet kapott, nekem nagyon tetszik. A tavalyihoz képest kitűnő. Azt lehet tudni ,hogy a Desirokon kívül fog e kapni gépeket SV?
A MÁV Start oldalon már elérhető a nyári menetrend, most olvastam valahol. nekem most nem nyílik meg az oldal. Tegnap reggel én még nem láttam. Innen látta valaki?
"A Székesfehérvár- Tapolca vonalon késések várhatók
Balatonfüred- Alsóörs között baleset történt, emiatt a Székesfehérvár- Tapolca vonalon előreláthatólag 30-40 perces késések várhatók a személyszállító vonatok menetidejében. A késésekért utasaink szíves megértését kérjük, türelmüket köszönjük. MÁV-START Zrt. Kommunikációs Igazgatóság"
5. egység: karbantartásra vagy javításra leálló egység helyett fordulóba áll, illetve csoportos utazás, tömeges utasforgalom esetén szükség szerint fordulóba áll.
Szívesen elküldöm,de meg kellene kérdezni először "mcg"-t is,mert hátha neki még ennél is frissebb van,nehogy megint kapjak a fejemre,és ősrégi leleteket küldjek át! :)) /egyébként elküldtem/
Sziasztok, Ugyebár június 20-tól(asszem)kezdődik a nyári menetrend,és azt hallottam h Desirok lesznek majd a 29-es vonalon.A kérdésem,hogy CSAK az lesz,vagy marad még a nyári menetrendben Csörgő is?(vagy BZ,stb.):) Köszönöm
Múlt héten valamikor a 974/971 volt "szergejes" a 317-tel. Sztem sanszos az a vonatpár is majd. (Bár szergej v. remot csörgő húzza, úgy is késnek egy 10-est mostanában)
Mennyi esély van arra, hogy a 9724 ne Bz legyen szombaton? Lehet, hogy tényleg fel kéne hívni a fehérvári állomást, a nagyobb szerelvény miatt. (Változott a terv, a 9724-el megyünk)
A 978-as nem hiszem. 2327 megfeküdt, azért ment így. Aztán, hogy a 318 merre, mikor, miért, stb. azt nem tudom. Egyébként ma 2143 ment 9722/9723-al! 9712 mivel ment??
Az intézkedés megtörtént!Ha úgy látják a vjv-k,hogy nem elegendőek a kocsik amelyek a vonatba vannak sorozva,akkor kérhetnek,és kapnak is plusz kocsikat.Vagy!Ha a vonat Bz+2mellék,és a létszám indokolttá teszi,akkor akár új szerelvényt is ki lehet állítani.Mint például ma.A 9722 6Bhv+csörgő volt.
"16907sz.vonat 9 kocsi Sv.vjv.menig.beírása 1+2fő(férfi),Bakali-Dörgicse menesztéskor egy nő vjv-t látok a vonat mellett, utólag kiderüt,Füreden cseréltek(mksz miatt). Most akkor mi a teendő? 5 kocsi leakad?"
Szó sincs semmiféle kocsi levételről!Megváltoztak azóta a "körülmények".Szabályozva van hogy hol,mikor,mely napokon,és időben kell legalább a +1fő.
Azért a MÁV ZRt.-hez kell fordulni,mert az összes személykocsi(nem a Bz,és azok mellékeire gondolok)egytől egyig a MÁV ZRt. tulajdonában vannak,és a MÁV-START ZRt. csak bérli azokat.Ezenkívül a Desirok egy része(azt hiszem 13-ig)csak a Start-é,a többi szintén a MÁV ZRt.-é,és a Flörtök is,ésatöbbiésatöbbiésatöbbi.....
Ha már kapacítás és kocsiszám. A mai balatonfüredi testületi ülésen több képviselő is szóvá tette, hogy a MÁV igen kevés kocsival közlekedteti a vonatokat a 29-esen. Idézem: "amit a MÁV velünk és a várossal tesz az már megalázó."
Végül elfogadták, hogy a polgármester levélben fordul a MÁV vezetéséhez, a többletkapacítás ügyében.
Annyira azért nem ritkaság, egész ősszel Csajágon állt, tavasszal meg Füreden:-) Tegnap jött viszont egy régi Tvg, aminek szürke volt a teteje, na az ritkaság:)
"Megvan annak szabályai,hogy hol,mikor,miért,és mikor nem kell +1 fő a vjv mellé.Ettől függetlenül egyáltalán nem szerencsés,hogy 8-10-12 kocsis vonatokon egyedül vannak!5-6 kocsi után már járna a második ember,csak nincs annyi ember,ezért sokszor vannak egyedül."
16907sz.vonat 9 kocsi Sv.vjv.menig.beírása 1+2fő(férfi),Bakali-Dörgicse menesztéskor egy nő vjv-t látok a vonat mellett, utólag kiderüt,Füreden cseréltek(mksz miatt). Most akkor mi a teendő? 5 kocsi leakad?
Megvan annak szabályai,hogy hol,mikor,miért,és mikor nem kell +1 fő a vjv mellé.Ettől függetlenül egyáltalán nem szerencsés,hogy 8-10-12 kocsis vonatokon egyedül vannak!5-6 kocsi után már járna a második ember,csak nincs annyi ember,ezért sokszor vannak egyedül.
Találj embert vasárnap aki bejön,pláne a Déliben,ahol az utazók 80%-a vidéki.Meg lehetett volna oldani,ha bejött volna bárki.De nem volt ilyen.Így ez a megoldás maradt.
Es akkor az a megoldas, h leveszunk 4 kocsit, nem az, h gyorsan kersunk meg 1 kaller(?)t... Istenem, ha megerhetnem, h a MAV-ot beszantjak, helyet behintik soval...
Segítsetek! Szombaton Gyuláról Zánkafürdőre megyünk oszt.kir-ra, és hallom hogy a 9722 Bz és dugig szokott lenni. Hol lehetne szólni, hogy úgy készüljön a MÁV, hogy +30fő is kényelmesen elférjen? Ami a legfontosabb, hogy ingyen van-e? A válasz elégggé sürgős lenne! Köszönettel M41 2128
emlékeim szerint tavaly is meg tavalyelőtt is máj.31-jún.1. környékén találtam rá a véglegesre a neten. szóval szerintem egy jó hét, talán pünkösd előtt még kiderül.
július 6-tól leszek kíváncsi hogy forgatják be a 19607-19606 szerelvényét Zalaszentiván felé!? hazafelé még működhetne is (9511-9821 menetvonalán, utóbbit kicsit hozzáfinomítani) odafelé reggel a 9830 elején jöhetne, Zalaszentivántól Ukkig kellene új menetvonal.
Arra gondoltam, ami a mostani gárdonyi után júni elejétől augusztus végéig tartana... ...nyíltvonali átépítés Nyék-Gárdony között...egyvágányú közlekedéssel... ..na oda nem lehet bepakolni a nyári mennyiséget a délelőtti-délutáni csúcsok miatt...:(( ..az órás téli alapütem elmenne gond nélkül,de a nyári már kizárt... gondolj bele, a személyvonat kb. 9, a gyors meg kb. 7 perc alatt ér át, namost amelyik órában van 2-3 gyors, meg 1 személy, az már bonyolult lenne... ...s mivel még helytelenkedés is lesz épp az említett szakaszon...
"Bár a vágányzár ennek is betehet" Melyik vágányzárra gondoltál?Amelyik most lenne 16/17-re?Csak mert az elmarad. :)) Ami a Gárdonyban történik,az pedig jó előre kiadott fix vágányzári menetrend,amibe már könnyű a nyári plusz vonatokat rávezetni.
"Szerinted ez érdekli a KHEM-et....???" Jogos!Nem szokta érdekelni,ettől függetlenül a Start elvégzi a munkát,és elkészíti a fordulókat.Nem jellemző,hogy ami a tulajdonos megrendel,azt ne fogadná el. :) Ettől még minden megeshet!
"Valaki tud valamit milyen kocsikkal fogunk találkozni az idei nyári szezonban?" Semmi extra nem várható.Megtalálhatóak lesznek a lengyel "B"-s kocsik,fehérvári Bhv,Desiro,német "Halbis" kocsik,Bzmot,szóval minden ami itt a környéken csak felbukkanhat.
a gyorsvonatok menetrendje nyáron is tartható szerintem... 6-8 kocsival még a csörgő is átér az adott időn belül, ráadásul megmaradtak a hosszabb tartózkodások 1-1 állomáson- szerintem feleslegesen...
Megfekvésből legyen mondjuk 30. :D Annyi szerintem lesz.
Hiába most sokat köveznek a Szergejek nem kizárt 1 hét kő után egy remot 29-e kerül azt azt mondja, hogy halo... De Csörgőkkel nagyobb vonatot továbbítani nyáron hááááát...
Ez lesz. 1. Utasok örülnek majd, hogy idén milyen fasza menetrend van és talán kicsit többen vonattal utaznak.
2. START örül, hogy olcsón jött ki mert minek ide M62 birka utas a fantasztikus eu színvonalú menetrendre és vonatra meg jön ugye....
3. Akkor lesz nagy megdöbbenés mikor az utasok rájönnek 1 maximum 2 hét után, hogy van menetrend. Jó a menetrend. Csak nem bírjuk tartani. Elvégre valami itt +5-öt késik másiknak már az inkább +10 p... Ami szép lassan veri a vonalat.
Valaki postázna nekem egy mozd. fordulót ha tudna? :) Mert én találgatok, hogy: 9710-977-9722-16906-978-9721..... De ez úgysem fog bejönni, és jó lenne tudni hány gépet eszik meg a 29. :)
Most amik Sv-i Csörik: 2105 (B vizsga), 2140, 2143, 2149, 2327, 2328, 2329, 2331 (Sl-en)
Tehát van 6 db. csörink ami használható. 1-et elvisz a Bogárdi teher 3-at elvisz 29-es vonal a mostani menetrenddel. Marad 2 amiből jobb esetben 1 fth. másik meg a messzeségben Kaposvár fele van mondjuk. Azért akárhogy nézzük ide szerintem kell még gép, akár szergej. Hacsak Sm. nem dob meg 1-2 csörivel....
(Mondjuk ha a 2105 és a 2331 használható lenne más lenne a helyzet.)
Én nem tudok semmi fixet, de egy, nemrég látott emilben elvileg ebben egyeztek meg az illetékesek.... ...ha jól hallottam, akkor a TR akar M62.3-at,de azt a STR nem, mert drága...nagyon drága... ..bár a Nohab-nál nem drágább...:))
"Hát én mindíg 1 maximum 2 csörit látok fth-van ácsorogni azok majd mind dolgoznak nyáron akkor is kevés ha jól számolok azért kell a Szergej."
Ha elfogy az sv-i Csörgő, akkor majd kihelyeznek megint Ms-ről. :-D Jobban megéri a Start-nak, ha egy Szergej drága dolog. Szerintem.
"Ami tavaly volt ha jól emlékszem a 19607 Az volt M62+M41 az idén is M62 lesz Sm részéről nem?"
Rosszul emlékszel, (19605)-975-19606 volt M62+M41. Július elejétől vágányzár lesz Boba-Ukk között, azért ezt sem felejtsük el. Így sm-i gép elég körülményesen tud lejutni 29-re. :-S
hicky (1918) "Csak a május 4.-i verziót,mely a 2.sz. módosítás.Természetesen ha te is vagy annyira előzékeny,mint én,és megosztod velünk az ennél jóval frissebb anyagot természetesen szívesen vesszük! :)" Hááát... az első kikerült anyag elvileg még április végi, aztán bele-bele lettek dolgozva az észrevételek, a legutolsó generálás május 12-ei. Nem küldök, már csak 1-2 nap talán, s kikerülhet... Bár a vágányzár ennek is betehet...:(((
Hornyi88 (1920) "Végleges verziót mikor szándékoznak kiadni? :-S Én is elfogadnák egy példányt. Előre is köszönöm!" Amikor a Minisztérium jóváhagyta...hidd el, nem a MÁV és leányai a legtökölősebbek...:( Az anyag bement még ápr. végén, állítólag már eljutott minden bürökratán keresztül a miniszterhez is, aki viszont ma visszadobta a költségek elszámolását.. Állítólag majd megy egy levél START-on belülről igen magas rangon , abban megy az újabb nekifutás...:))) Ha ez megvan, mehet a cucc nyomdába, ami jó 2 hét, szóval ha a héten aláírja, akkor a honlapra akár fel is kerülhet már, de úgy 1 héttel a kezdet előtt tán már pénztárakban is lesz...
"M41 2305 (1921) "hicky legalább veszi a fáradtságot és megosztja azt, ami neki is megvan. De ahogy Ő is írta, szívesen vesszük Tőled a legfrissebb, "régóta" megváltozott, valódi, nagyon cool verziót! Biztos tök más, mint ez az őskövület..." Feleslegesen osztogatjátok...még nem fix... ...lehet, hogy a KHEM nem fogadja el... ..lehet a NIF vágányzárazik a 30a-n, s egyvágányúzás mellett azt a menetrendet, mit láttok nem lehet tartani... ..majd ha aláírta, lehet híresztelni, terjeszteni...
hicky (1922) "Nem nagyon sokáig húzhatják,és túl sokat nem is igen változtathatnak rajta,ugyanis elfogadásra kerültek a nyári személyzetfordulók,és szerelvényfordulók." És??? Szerinted ez érdekli a KHEM-et....??? lásd előző reakciómat M41 2305-nek...:(( A szerelvényfordulókra meg ne vegyél mérget, inkább emlékezz mit nyilatkoztak korábban hivatalosan, milyen járműveket akarnak nyáron a 30-asra... ..na azok még nincsenek benn a fordulókban, tuti...
vasutasfiú (1923) "És meglátásod szerint milyen lesz a szer. ford. ?" Bár nem nekem szólt, de az északi parton kb. a kétórás tapolcai fordulással számolhatsz, összeforgatva az átlóssal, ami 5 napos fordában lesz pl.... Elvileg megint halbidömping várható, talán 1-2 üdítő kivétellel...talán...
vasutasfiú (1933) "29-es vonal menetrendje megegyezik azzal ami nekem eddig volt. :)" Na akkor neked csak az 1ik volt meg... Vagy megvolt a tavaly augusztusban kiszerkesztett is...?!:) ábrában azt is láthattad esetleg...:) de ez a szerkezet bő 1 hónapja alakult ki kb....
HG.(1937) "Nekem - a télivel ellentétben - alapvetően tetszik a menetrend a 2 órás gyorsokkal." Ennek örüljünk?!:)
"A gépcsere ideje itt is röhej, de egye fene, nyári vonatszámnál kell a puffer (ami a télinél indokolatlan)" A gépcsere idejére Sv minimum 14 percet kér, ez valóban röhej... indok: a gépcsere+ fékpróba után lehet csak vágányutat beállítani, ami az előbbi 12 percéhez további 2-t igényel... De mindegy, ha pár percet húznának rajta, akkor is Ipartelepeken tudnának keresztezni,s a Déliből sem tud máskor kijönni, szóval mindegy...
"Mint ahogy a téliben, úgy a nyáriban is a fokozatosságot és a külön hétvégi vonatokat hiányolom, azaz hogy az utolsó "téli" hétvégéhez képest hirtelen sokszoros vonat lesz az első "nyári" hétköznap (is)" Ez valóban rossz, de amikor ezt eldöntötték az illetékesek, akkor nem nagyon foglalkoztatta őket... De ha minden jól megy, s nem üt be a krach, akkor jövőre talán itt is lesz újra fokozatosság...
"Magyarán, félek, hogy a nyár EGÉSZÉT tekintve alacsony lesz a kihasználtság, és a jövőben sokkal rosszabbat kapunk." Hát, szerintem a gyorsokon lesznek azért, mondjuk idén legalább nem kell 6-8 kocsinál többel szenvedni naponta, max. 1-2 vonatnál hétvégén... Úgy tudom nyáron lesz felülvizsgálat a helyi önkormányzatokkal...ott eldöntik, hogy bevált-e a kétórás gyorsvonati ütem... Mondjuk a két part 2008-as jegystatisztikáit elnézve a 29-esen arányaiban jobban megnő az utasszám a két nyári hónapban, mint a 30-ason...
vasutasfiu (1938) "Tavalyi menetrendhez képest sokkal jobb lesz szerintem, de egy Expressz elférne mondjuk reggel meg este." És mit nyersz vele? A csúcsidei vonatot kirakatba teszed, azt' kész...:((
"Ezt megoldhatnák mondjuk csak 5-6-7 napokon közlekedő vonatokkal." Külön ilyen járatra szerintem elsőként új időszegmensben lenne szükség, pl. késő este BP-ről/-re...
"Késések lesznek az tuti, lesz sok Szergejes vonat (remélem), és lesz olyan is hogy netán tán alig lesz mit vonatra adni." Én a 974-971-ről hallottam szergej ügyben, másról nem...drága dolog ám az a csörgőhöz képest...:( Bár nem értem, hogy kétórás ütem esetén hova szívódik fel Sv-n az a nyamvadt csörgő...:(
"Mindenesetre a mozdonyforduló már készül." Na, ők még el vannak maradva a sajt-hoz képest?!
vasutasfiu (1940) "Valaki tud valamit milyen kocsikkal fogunk találkozni az idei nyári szezonban? És kb. hány szergejes vonat lesz a tavalyi 2-höz képest?" Szerintem mint tavaly, kivéve a zöld-sárga halbikat...
V43 1190(1943) "Mcq: abból az újból én is kérnék! Hátha az jó... Biztos jó, bár az elején bejön vmi hibaüzenet, de utána megjeleníti... Nem küldök, mivel nem végleges, bocsi...
Most persze lehet szidni, hogy jaj, de szemét ez az mcg nick mögött írogató emberke, s bár tudom, pár éve még én is mindent látni akartam, de rájöttem, hogy nincs túl sok értelme... ...meg különben is, engem a 2010-es menetrend már jobban foglalkoztat, mint az idei nyári...:))) az idei már lényegében lejárt lemez tavaly augusztus óta, aki most akar vele veriálni, az elkésett, hacsak nincs rá sokmilió forintja...:)
Majd valamelyik nyáron ha nagy géphiány lesz a TR majd bérli a 10-est vagy 17-est, vagy akármelyik Nohabot a 29-re. :)))) Akkor szerintem lenn sátoroznál minden nap vonal mellett. :P
Mit nem adnék még egy olyan nyárért mint amit Tastam Go Nohab! c. filmjén láthattunk! M40, M41, M43, M61, M62... :)))
"Plusz tudnám értékelni, ha mondjuk a Győr-Sv-Siófok fürdős gépét beforgatnák 29-re. :)))) Jól látom hogy a 1987-ről nincs normális csatlakozés 29-re?"
Te igen,de mi-már nem annyira. Aztán rajtam és néhány korombelin kívül kit ültetnél fel a púposra? jó helyen lesz az az istállóban az esti vonatig. Bár annó szerettem ezeket a gépeket is,hogy miért?aki utazott rajtuk az tudja okát. Így kb 20-25 év múltán már a hátam közepére sem kívánom Füredig oda-vissza 8 kocsival és ez talán érthető is.
Tavalyi menetrendhez képest sokkal jobb lesz szerintem, de egy Expressz elférne mondjuk reggel meg este.
"Mint ahogy a téliben, úgy a nyáriban is a fokozatosságot és a külön hétvégi vonatokat hiányolom"
Azt én is.
Hiába van nyár egy hétköznapon vannak olyan vonatok amik egy kicsit kihasználatlanabbak és ezek hétvégén meg tömve vannak. Ezt megoldhatnák mondjuk csak 5-6-7 napokon közlekedő vonatokkal.
Eddig nekem ennyi. :)
Késések lesznek az tuti, lesz sok Szergejes vonat (remélem), és lesz olyan is hogy netán tán alig lesz mit vonatra adni. Mindenesetre a mozdonyforduló már készül. Én várom a nyarat. ;)
most hogy mindenkinek már megvan az összes béta, gamma, delta, stb verzió. :-), ki mit gondol róla?
Nekem - a télivel ellentétben - alapvetően tetszik a menetrend a 2 órás gyorsokkal. A gépcsere ideje itt is röhej, de egye fene, nyári vonatszámnál kell a puffer (ami a télinél indokolatlan)
Mint ahogy a téliben, úgy a nyáriban is a fokozatosságot és a külön hétvégi vonatokat hiányolom, azaz hogy az utolsó "téli" hétvégéhez képest hirtelen sokszoros vonat lesz az első "nyári" hétköznap (is)
Magyarán, félek, hogy a nyár EGÉSZÉT tekintve alacsony lesz a kihasználtság, és a jövőben sokkal rosszabbat kapunk.
A 10 napos,és a kihalt kort felidéző anyagot elküldtem részedre. :) Jelen pillanatban nem tudok válaszolni a kérdésedre,csak a laptop van nálam,és nem volt időm,hogy ide is felkerüljön az anyag. :(
Nem nagyon sokáig húzhatják,és túl sokat nem is igen változtathatnak rajta,ugyanis elfogadásra kerültek a nyári személyzetfordulók,és szerelvényfordulók.
hicky legalább veszi a fáradtságot és megosztja azt, ami neki is megvan. De ahogy Ő is írta, szívesen vesszük Tőled a legfrissebb, "régóta" megváltozott, valódi, nagyon cool verziót! Biztos tök más, mint ez az őskövület...
Csak a május 4.-i verziót,mely a 2.sz. módosítás.Természetesen ha te is vagy annyira előzékeny,mint én,és megosztod velünk az ennél jóval frissebb anyagot természetesen szívesen vesszük! :)
OFF Déli part tervezete nincs valakinek? félOFF egyébként lehet már tudni, mettől meddig lesz pontosan az Ukk-Boba közötti vágányzár? ON feltételezhetően 4 egység Desiro fog jönni nyárra egyik részről 9720-9715-9724-9711 lesz valószínű a másik körre viszont nincs ötletem. a 9729-9722-9723-9728 körhöz Tp-i kinnalvás szükséges 9710-9717-9714-9723 lenne jó, de a 9717 Bpestig menne elvileg.
Átszállásos vágányzár Polgárdi-Ipartelepek - Csajág között. A kiadott vágányzári rendeletben közölt és az alkalmazott szerélvény- és mozdonyfordulók köszönő viszonyban sem voltak egymással.
Nemcsak a nyomdafesték, de a jó illem sem sem engedi csillagok takarása nélküli vélemény nyílvánítást.
Én is szeretem a halbit szerintem kényelmesek és jóval kulturáltabbak mint a Bko, Bhv kocsikat
utazóközönség elsöprő része
Szeretek a többséghez tartozni.
Úgy fikázzátok a halbit, meg az ócska Bhv-ket, meg By-okat, mintha nem járnának a vonalon Bz-k, amik a magyar vasút legeslegmélyebb színvonalát képezik.
na tessék...:) van benne valami lényegi változás az "eredetihez" képest? engem igazából az érdekel, hogy szombathelyi merre közlekedik...? mert egyelőre úgy néz ki hogy a Bécs-B.füred-Szfvár és Balaton Ic vonatoknak lőttek a nyárra.
No jólvan. Akkor ezekszerint én az utazóközönség nem elsöprő részébe tartozom. Sebaj, én inkább utazom a Bko, By, Bhv...stb., mint azokkal a selejtezett sz.rokkal...
Lehet szidni a halbit (én is csak első osztályon bírom igazán), de az utazóközönség elsöprő része jobban értékeli, mint a 29-esen közlekedő kocsikat. No és csak és kizárólag ez számít, semmilyen más szempont nem lényeges.
Jó lenne az tényleg, mert jelenleg lényegében nincs vasúti közlekedés az északi parton. Minden utas ordít és szentségel, a helyi lakosok szintén őrjöngenek - közben meg a még közlekedő vonatokra sem lehet felférni (lásd pl. a mai 975-öst, amin már Révfülöptől nem volt szabad első osztályú hely - arra nem is merek gondolni, hogy a 971-esen éppen milyen jelenetek lehetnek). Azt meg senki ne mondja, hogy nincsen elég minőségi kocsi... csak meg kellene erőltetniük magukat egy kicsit. Vasárnap meg pláne lenne szabad kapacitás. Arról nem is beszélve, hogy a sz.r kocsikat (azt hiszem vitán felül áll, hogy jelenleg a MÁV legocsmányabb kocsijai közlekednek erre távolsági forgalom tekintetében) nem a 29-esen kell járatni, mert ott nem veszi be őket az utazóközönség finom gyomra...
Azt meg tudomásul kell venni, hogy az utas sehol nem hajlik igazán az átszállásra, de nálunk meg különösen nem, mert: - az állandó késések miatt retteg a csatlakozásmulasztástól¸; - sajnos az utasok többsége nem a vasúttal kel és fekszik, ezért eleve fél, hogy meg tudja-e oldani az átszállást¸; - véletlenül sem könnyítik meg azzal az ember dolgát, hogy a csatlakozó vonatok egymás melletti vágányokról induljanak (ami megint felesleges rohanást igényel, csomagokkal); - elege van abból, hogy (különösen balatoni vonat esetén) kétszer kell ölre mennie az ülőhelyekért.
"Jó lenne ha mondjuk idén az úgynevezett "egynapraleugrunkacsaláddalfürdeni" vonatok kapnának +2 kocsi erősítést az alap 10-12-őn felül. Ilyen lesz szerintem 1972 és páratlanban pedig az 1971."
Szerintem ha az idei nyári menetrendet elfogadják akkor nagyjából jók lesznek a dolgok. Bár valami Expressz félét tényleg berakhatnának reggelre meg estére.
Jó lenne ha mondjuk idén az úgynevezett "egynapraleugrunkacsaláddalfürdeni" vonatok kapnának +2 kocsi erősítést az alap 10-12-őn felül. Ilyen lesz szerintem 1972 és páratlanban pedig az 1971.
Van 3 gyorsvonat Pestrol, ami elott/utan NINCS szethordo/rahordo vonat. Ezert tök üresen is közlekedik.
Van egy kozvetlen szemely Pestrol -- amit utolag tettek be -- ami ODAfele este 7 utan er le - sokaknak keso. VISSZAfele valami hajnali 4 valamikor indul. Oszt jonapot.
Ergo NINCS olyan vonat Pestrol/Pestre, amivel normalis modon el lehet jutni a Balatonra, mondjuk barmelyik Fured utani allomasra (mielott belekotsz: Revfulop, Badacsony es Badacsonytomaj kivetelevel). Az atszallas Fehervaron 30 perc, es ez a SZEMELYVONATOKhoz van.
Egész pontosan egyetlen egy vonat van, azt is a közfelháborodás miatt, utólag tették be a menetrendbe. Ez ráadásul személyvonat, csak másodosztályú kocsikkal (úgy látszik arra is igen nehéz rájönniük, hogy talán a 29-esen a legkihasználtabbak az első osztályú kocsik a teljes magyar vonalhálózatot nézve is...). A három gyorsvonatot nem minősíteném kínálatnak, mivel a Balaton egyik jellegzetessége, hogy az ország más részeivel ellentétben nem a nagyobb települések, városok adják a vonatok utaslétszámának kiemelkedő hányadát. Akik pedig Füreden, Révfülöpön stb. szállnak fel a gyorsvonatokra, nos azoknak is csak egy részük indul az adott településről, mivel rengeteg utast a Start primitívsége miatt autóval fuvaroznak el a legközelebbi "gyorsvonat is megáll" állomásra/megállóhelyre. Csatlakozás természetesen egyik gyorsvonathoz sincs, se Bp, se Tapolva felé. Nem fogják fel, hogy az északi partra nem olyan utasok utaznak, akiknek bármi szar eladható, pláne első osztályú kocsi nélkül. Majd akkor mennek autóval, főleg azután, hogy eltörölték az InterCity-ket. Az érthető, hogy IC-t közlekedtetni röhej lenne az északi parton 50 km/h-s sebességgel, de talán újra járatni kellene a Tihany-Expresszt helyjeggyel vagy anélkül - a lényeg az, hogy IC-kocsikkal.
Az ütemes menetrend meg természetesen semmire nem jó, mert azt is nehéz lenne észrevenni, hogy a Balaton északi partján a helyi forgalom az utazások elhanyagolható részét jelenti, pláne ősztől tavaszig. Inkább csatlakozás lenne a gyorsvonatokhoz...
Pontosan erről van szó,a vonal kihasználtsága szélsőséges.Ezek szerint ezt nagyjaink is tudják.De megkérdezném akkor,hogy miért nem ez szerint cselekednek.Rendben van,hogy télen nincs annyi utas elég a Bz.Viszont észre kéne venni,hogy március végétől ez már korántsem elég,megindulnak az emberek napi gonddá válik,hogy kevés a hely a vonatokon.Miért kell megvárni a panasz ill. eseménykönyveket(lapokat)?Nem lehet előre gondolkodni,és nem ilyenkor vakarózni a szinkron Bz-kel,amik így is ideig óráig fognak működni.Nem volt még igazi meleg. Tudom,mindez a költséghatékonyságról,a statisztikai adatokról szól,meg arról minnél több megtakarítás szülessen. Érdekes módon ezeknél a kihasznált vonatoknál egyetlen utasszámlálót sem látni,hol vannak ilyenkor?Mert ilyenkor valahogy sehol sem találni őket.Tavaly nyáron is úgy működött,hogy megbíztak vele diákokat,megáll avonat kinéz az ipse az ablakon,sacc/kb beír valamit a lapjára...Mindegy nemérdemes tovább ragozni. Készítsünk egy filmet erről a vonalról is,olyat mint a kisszénási vonalról,hátha erről a vonalról is úgy nyilatkozna a vasút,hogy nem tervezi bezárni.Amit nagyon remélünk,mert nekünk fontos a munkánk...
Rengeteg olyan ismerosom a van, aki szinte mindig vonattal jott le a Balatonhoz.
Az iden nincs vonat Pestrol. De ha mar at kell szallni, ki fog fel orat varni Feherveron. Es ha mar fel orat kell varni, ki megy Pestrol odaig szemellyel, merthogy ahhoz van a feloras csatlakozas.
9722 még szebb volt. Fehérváron volt ordítás, miért ilyen sz.rral megy ez a vonat (Bz) utasok vitatkoztak mindenkivel akivel lehetett, hogy nem lehet leülni annyira tömve van a vonat. Egy kisebb kerékpáros csoport Fehérváron is maradt emiatt....
De csodák-csodájára elővették az utasok, hogy lehet ilyen menetrendet tervezni dolgot. Utasok 99%-a 902-vel érkezett tehát a vonat értelmetlenül vár 10:47-ig. Bejött a 902 addig senki nem volt rajta. 902 leszálltak onnan át mindenki a 7-re, fölszálltak és utána csak 1 ember jött a vonatra 47-ig.....
Bárhogy csavarjuk a témát, a tény az tény marad: a 29-esen drasztikusan lecsökkent a vasúton utazók száma. Hogy ebben mekkora szerepe van a menetrendnek meg úgy általában a vasúti szolgáltatás színvonalának, abba most nem mennék bele.
Igaz a 3 kocsi, de előtte volt 14.30-kor és 16.30-kor is közvetlen pesti "gyors", a mi elvitte az utazók nagyrészét. Most ezek nincsenek, így délután csak a 971-el lehet átszállás nélkül Pestre eljutni vonaton.
A vonaton az utasszámot Fehérvárra érve kell nézni, B.füred és Almádi szépen tölti fel.
De a gázolaj, PHD, bérek, stb. Tp-től ketyeg...
Ezért Sem értem miért megy téli időszakban MINDEN vonat végig.
Szerintem az a baj, hogy ezzel az ütemesnek csúfolt dologgal itt a 29-esen elrontották alaposan a vasúti közlekedést. Nincsenek a gyorsokra ráhordó járatok, a vonatok csatlakozásait tönkretették, a menetidő jelentősen nőt, Fehérváron mozdonycsere címszóval szinte városnézést (na jó, állomásnézést) lehet tartani.
Ezzel egyetértek.
Mivel a vonal a lehető legütemtelenebb forgalmú, ide nem való az ütemes. Csak a vasútnak, vasutasnak kényelmes.
A mozdonycsere időtartam meg tényleg egy röhej, nem igaz, hogy nem szakad le valakinek a pofája a 18 perceken.
A szombat esti gyorsról akartam írni, nem a vasárnapiról :-(
De az akkor is igaz, hogy a pénteki esti közvetlen pesti személy már Csopaknál üres volt, ott mentünk mellette hosszan autóval. Ez meglepett, hogy ezen sincs utas.
A menetrenddel nem vitatkozom, úgy szar, ahogy van, idén már olyan ismerőseim is rendszeresen autóval járnak, akik addig szinte mindig vonattal.
"Vasarnap este a Pesti gyors Révfülöpnél majdnem tök üres volt, felszálló is alig."
Lehet, hogy nem egy vonatot láttunk (vagy más szemüvegen át nézünk), de szerintem elég tisztességes felszálló utas volt Révfülöpön, kb 40-50 fő. A vonaton az utasszámot Fehérvárra érve kell nézni, B.füred és Almádi szépen tölti fel.
Szerintem az a baj, hogy ezzel az ütemesnek csúfolt dologgal itt a 29-esen elrontották alaposan a vasúti közlekedést. Nincsenek a gyorsokra ráhordó járatok, a vonatok csatlakozásait tönkretették, a menetidő jelentősen nőt, Fehérváron mozdonycsere címszóval szinte városnézést (na jó, állomásnézést) lehet tartani.
Azért egy turisztikailag kiemelt helyen mégsem mellékvonali vonatokkal kéne bohóckodni. Novembertől márciusig igen, itt a tavasz, hétvégén biztos sokan mennek le, tessék betenni a Csörgőket, rendes vonatokkal.
a 9715-9724 vonatpárra hétvégente tényleg tehetnének M41+2-3 Bhv-s szerelvényt. hétköznap elég a Bz. aztán májustól már lehet 9729-9722, 9723-9728-ra is hétvégén, a fenti kettő pedig akár már csütörtöki, pénteki napokon is.
Figyelem!!!Achtung,Achtung!!!Zsúfoltság várható a következő vonatoknál ma/holnap: 9712,9722,9724,9715!!!! Nem én vagyok az illetékese ennek a helyzet enyhítésére.
A MÁV feladta a balatoni vasúti közlekedést?
A balatoni vasúti helyzet volt az egyik központi téma a Balatoni Szövetség szerdai évadnyitó ülésén. A siófoki tanácskozáson elhangzott: mivel tavaly a tóparti önkormányzatok törekvése ellenére sem sikerült megállapodni a vasúttársasággal a balatoni állomásépületek és környékük rendben tartásáról, a szövetség újra megpróbál egyezségre jutni a MÁV-val.
Balázs Árpád, a szervezet elnöke arról számolt be, hogy a MÁV vezérigazgatójától írásos megkeresést kapott, hogy tárgyaljanak az állomások szolgáltatási színvonalának emeléséről.
A vonatközlekedés kapcsán Simon Károly, a szövetség tiszteletbeli elnöke főként az északi part tekintetében gyalázatos menetrendről beszélt, hiszen onnan nincs közvetlen járat a fővárosba, de a tó déli partjáról is gyakran csak átszállással lehet eljutni Budapestre. – A MÁV mintha feladta volna a balatoni vasútközlekedést – jegyezte meg az elnök, aki szerint az utasszámzuhanás elsősorban abból adódik, hogy egy négytagú társaság olcsóbban jut el a magyar tengerhez autóval, mint vasúton.
A MÁV a balatoni vonalakat érintő hírek miatt közleményt adott ki, melyben kifejtik, hogy 2009. február 22-től menetrendi módosítás következtében a Balaton északi és déli partjára is közlekednek közvetlen, átszállás nélküli vonatok Budapestről.
A február 22-től bekövetkezett menetrendi változásokról a MÁV-START Zrt. sajtóközleményt adott ki, illetve megjelentette a honlapján.
Ma kaptam a hírt,hogy legfelsőbb szinten nem bólintottak a technológiai változtatásra,így úgy néz ki,hogy 5-én mégsem lesz változás. :( A 9722-es sz. vonat biztosan ki lenne váltva.
Ígyvan, sikerült is elhelyezniük...a 9724-essel mentek. Elösször még motor + mellékkel akarták elküldeni (!) aztán valahogy kerítettek rá még egy melléket. Balatonalmádiban voltam mikor becsattogott a Bz....volt két biciklis akik a pakliba akarták felrakni a kerékpárt, de nem sikerült mivel még ott is álldogáltak. Füreden már valószínűleg fellszálni sem lehetett a vonatra. Sebaj, majd legközelebb hozzácsapunk még egy melléket és akkor majd éppenhogy elfér mindeki.