Keresés

Részletes keresés

cssz74 Creative Commons License 2008.10.03 0 0 13745
Igen, akkor egy kicsit méregethetnél fogyasztást, és megnézhetnéd azt is mikor dolgozik egy katalizátor, ennyire hozzá nem értő embert még nem láttam!
Előzmény: g86 (13705)
Mwin Creative Commons License 2008.10.03 0 0 13744
egyenletes haladás 5. fokozatban = alacsony fogyasztás

Honda Civic, jeee
Előzmény: Törölt nick (13713)
ghosty9 Creative Commons License 2008.10.03 0 0 13743
De most télleg, ez a híd nem a puszta közepén van? Mert hogy a belvárosi hidakat minek díszkiválgítani, az még oké, de...
Előzmény: felucca (13741)
alibi-man Creative Commons License 2008.10.03 0 0 13742
Van itt egy szomszéd mérnök, Rkeresztúrról jár Szfehérvárra, a Philips gyárba (asszem), kocsival, mindennap. Azé az se piskóta.
Előzmény: Törölt nick (13735)
felucca Creative Commons License 2008.10.03 0 0 13741
Nem ezen, hanem az ilyenek összességén. Miért van az, hogy mindenki eszement, akinek mások a szempontjai, mint neked?
Előzmény: Törölt nick (13736)
Törölt nick Creative Commons License 2008.10.03 0 0 13740

(plusz autópályamatrica ugye...)

 

azé feltételezem nem erre az 5km-re veszed meg az éves matricát, hanem járod az országot, és azért kell...

Előzmény: RCTiv (13737)
Törölt nick Creative Commons License 2008.10.03 0 0 13739

Nem, a levegősök 60%-ot mondtak legutóbb.:)

 

hát ez már akkora fasság, hogy ezt a levegősökből sem nézem ki... :-)

Előzmény: felucca (13734)
Törölt nick Creative Commons License 2008.10.03 0 0 13738

ne felejtsd el, hogy az időpontokat is kell rögzíteni!

 

ez nyilvánvaló...

de a videofeldolgozó rencer ezt automatikusan megteszi... mi itt a problemma?

Előzmény: Törölt nick (13733)
RCTiv Creative Commons License 2008.10.03 0 0 13737
ez teljes mértékben áll, azóta én sem voltam érden, persze ha be meri vállalni a 0-ás "bármikorlehetdugó" szakaszát. Amúgy lemértem nem igazán gyorsabb nekem (battára) az M7-ről ha az M7-M0-M6 vonalat követem mint a másik M7- (Tárnok)-7-6 útvonal, viszont ehhez a lakóövezeten nem 30-al gurulgat keresztül az ember.... szóval egyiknél a lakóövezet (plusz autópályamatrica ugye...) , másiknál a 0-ás kiszámíthatatlansága, de még mindig jobb mindkettő, mint lejönni érdnél az M7-ről, és keresztülvergődni a városon...
Előzmény: Törölt nick (13732)
Törölt nick Creative Commons License 2008.10.03 0 0 13736

valamelyik eszemen nyervákolt, hogy fényszennyezés, meg globális felmelegedés, de szerintem nem EZEN fog múlni...

 

(és a villanyszámlán sem itt kell spórolni...)

Törölt nick Creative Commons License 2008.10.03 0 0 13735
azért ezt nem igazán mondanám én így...
Alibi kollegával értek egyet: mobilitás
napi 200 km?? ha akarod csináld, ha nem akkor ne csináld... De ez utóbbinak az lehet a hátránya, hogy sok munkahely betöltése nem szakmabeli emberrel történik és ezért nagy kupleráj is generálódhat, de ez egy másik topik...
Előzmény: mzdude (13716)
felucca Creative Commons License 2008.10.03 0 0 13734
Nem, a levegősök 60%-ot mondtak legutóbb.:)
Előzmény: Törölt nick (13731)
Törölt nick Creative Commons License 2008.10.03 0 0 13733
ne felejtsd el, hogy az időpontokat is kell rögzíteni!
Előzmény: Törölt nick (13704)
Törölt nick Creative Commons License 2008.10.03 0 0 13732

azon elmélkedtem, hogy elvileg az új M6 érdi szakasz az érd parkvároson átmenő forgalmat is jelentősen csökkentheti, mivel az M7-érdparkv.-6/7-nek már egész jó alternatívát nyújt az M7-M0-M6-érditető útvonal...

Törölt nick Creative Commons License 2008.10.03 0 0 13731

jó frissek a számaid...

 

gondolom ez a 2% az M0K átadása utáni érték, mert előtte még 4% volt, igaz ezt a levegősök mondták... :-)

 

tehát ez a 2% (20.e) menne a hiányzó északi és nyugati szeltorra...

ez biza már ap-t érdemel... :-))

Előzmény: felucca (13730)
felucca Creative Commons License 2008.10.03 0 0 13730
Konkrét számadatok alapján mondom. A budapesti összforgalomban a tranzit aránya 2%.

Ha tehát a pacsirtamezőben, vagy a rakparton dugó van, az nem azért van mert rengetegen indultak el Visegrádról a Balatonra. Hanem azért, mert a Flórián térről már miért is nem kocsival menne a Halász utcába, hiszen az a menő.
Előzmény: cssz74 (13696)
Törölt nick Creative Commons License 2008.10.03 0 0 13729

Ez nem szolgáltatás, hanem adottság.

 

pontosabban: a földrajzi elhelyezkedés az adottság, amiből megfelelő szolgáltatással (utak, és logisztikai központok) lehet hasznot kihozni...

Előzmény: ratt_724 (13725)
Törölt nick Creative Commons License 2008.10.03 0 0 13728

afrancba, lebuktam...

jó beismerem: a csepel szigeten lakok, és jól jönne jobrabalra 2 ap. dunahíd... :-))

Előzmény: ratt_724 (13726)
Törölt nick Creative Commons License 2008.10.03 0 0 13727

a horvátok fel akarják fejleszteni plocsét, ahhoz kell az M6.

 

(nekem csak az a problémám, hogy miért mi vesszük fel rá a drága hitelt, miért nem a zúnió adja rá a pézt?  ha olyan fontos ez a korridor...

hameg nem, akkor miről beszélünk?)

Előzmény: ratt_724 (13725)
ratt_724 Creative Commons License 2008.10.03 0 0 13726
Amennyit reklámozod kezdem elhinni, hogy te tényleg nem jársz rosszul vele ;-)

Előzmény: Törölt nick (13724)
ratt_724 Creative Commons License 2008.10.03 0 0 13725
"Gondolj arra, hogy évente kb. 50.000 német jön csak Hévizre mondjuk Passautól. ( Több millió német turista van évente Magyarországon ) Ma Graz, Mariboron át Hévizig ill. a Balatonig lehet autópályán menni . És ha hosszabb is - mint a 84-es - ezt választják."
Saját tapasztalat alapján egyáltalán nem... Autóval az A9-es autópálya időben hosszabb, mint Bécs felé a sok alagút miatt. + ott van a két fizetős alagút autónak 12,5 EUR pluszban egyszeri áthaladás esetén. Ezért a Balatonhoz továbbra is a 84-es utat használják, de azért a 10 évvel ezelőtti csúcsforgalom már a múlté.
Emlékszem akkor még Sárváron messze nem volt elkerülő út és a Rálóczi úti lámpától a döggyárig álltak a német autók. :-)

"Az M6-os igazi értelme nem csupán Pécs megközelítése, hanem a Dalmáciai tranzit út. Ezért fontos építeni, csak a többiek ( bosnyákok, horvátok ) vannak nagy lemaradásban. De - mondjuk Dubrovnik vagy a plocei tengeri kikötő- 200 km-rel közelebb kerül."

Én ezt a tranzitutat eléggé lobbiszagúnak érzem, ezt akarják valakik nagyon előtérbe tolni. Ezer fontosabb dolog is van sokkal, mint az M6-os.
Ha a mai valós észak-déli kákelet-európai tranzitot akarod megoldani, akkor egyértelműen a Szilézia-Koper vonalon kell gondolkodni. Rövidebb is jóval, mint a bosznián át vezető és gyakorlatilag a cseh-lengyel határszakasz és a magyar rész kivételével végig gyorsforgalmi úton lehet már haladni.
Így M6-ossal jól elbasztuk: Pécsnek nagy kerülő, tranzit meg a többi ország miatt egy darabig úgysem lesz komoly mennyiség errefelé (komoly= M1-M5, M4 vagy megközelítőleg M86 szintű)

A nagy kérdés mindig az ki szerzi meg a tranzit forgalmat . Mondjuk a Balkánról. A szerbek, a magyarok ? Vagy az Ukrajna felől jövő forgalmat , a szlovákok, lengyelek, magyarok? Itt is verseny van, ki ad jobb szolgáltatást, jobb pályát és minél hamarabb.

Ez nem szolgáltatás, hanem adottság.
Kérdezd meg a csornaiakat: Hogy lehettetek ilyen ügyesek, hogy megszereztétek a tranzit forgalmat? Szerinted mit válaszolnak?
A tranzit nem verseny: amerre olcsóbb, arra mennek (nem a rövidség számít ld: 86-os út vs A2) Vagy gyorsan átmennek az országon pályán és kevésbé zavaró, vagy anyáznak a lakók arra, repednek a falak, etc. Az osszik csinálták a Gobox-szal jól. :-)
Előzmény: brenn (13718)
Törölt nick Creative Commons License 2008.10.03 0 0 13724

a hiteltörlesztés nem feltétlenül értelmetlem.

értelmetlen attól lesz, ha a felvett hitelt értelmetlen dolgokra költjük.

mint pl az M6...

 

ha pl. az M100ra költenénk, mindjárt nem lenne haszontalan... :-)))

 

Előzmény: Rooger Preed (13723)
Rooger Preed Creative Commons License 2008.10.03 0 0 13723
Szerintem az ilyen többleteknek örülni kell és nem elherdálni az év végén. Persze, sok mindenre lehetne költeni, de szerintem fontosabb, hogy minél hamarabb olyan szintre jussunk, hogy az államadósság ne nőjjön, hanem csökkenjen.
Jelenleg az adófizetők pénzéből durván 1100 milliárd megy ez az állami hitelek finanszírozására, ezt a tételt kéne minél drasztikusabban csökkenteni és értelmesebb dolgokra költeni.
Előzmény: alibi-man (13679)
Törölt nick Creative Commons License 2008.10.03 0 0 13722

A nagy kérdés mindig az ki szerzi meg a tranzit forgalmat .

 

énmeg aszittem attól szabadulni kell, mert az olyan nagyon rossz dolog, legalábbis a ződek ezt monták...

Előzmény: brenn (13718)
Törölt nick Creative Commons License 2008.10.03 0 0 13721

Az M4 alternatívája :  M5 2 x 3 sávosítása Újhartyán és M0 között...

 

ez a nemakarás meg a nyögés esete...

 

ha nem vennéd észre az M5 még egyáltalán nem telített az említett szakaszon, így aki nem jön át a 405-ön a 4esről, az nem ezért nem jön...

márpedig sokan nemjönnek, mert 22e monornál a forgalom...

 

(mellesleg: mire mész azzal, ha 20kmt pályát megspórolsz üllő-albirsa között)

 

ezezl az erővel az M6 bevezetőre is felesleges volt elbaszni 50mrd-ot, 1xűbb lett volna az M6ot az M7be kötni tárnoknál...

Előzmény: brenn (13719)
kese123 Creative Commons License 2008.10.02 0 0 13720
"Az M6-os igazi értelme nem csupán Pécs megközelítése, hanem a Dalmáciai tranzit út. Ezért fontos építeni, csak a többiek ( bosnyákok, horvátok ) vannak nagy lemaradásban. De - mondjuk Dubrovnik vagy a plocei tengeri kikötő- 200 km-rel közelebb kerül."

Egyetértünk, az ap fejlesztés nagyban megdobhat egy-egy területet, pl. a Mercedes kecskeméti beruházása után nagyon elszántan kell vaknak lenni ahhoz, hogy az ilyesmi ne szúrjon szemet. Ami az M6 vonalán a horvát/bosnyák "nagy lemaradást" illeti, azért ebben disztingválnék. A szlavóniai szakasz szinte kész Eszék és a Bosnyák határ között, és mire mi a horvát határra érünk az M6-tal, addigra a horvátok is kényelmesen ott lehetnek. Kérdéses még a Száva-híd, és onnan a becsatlakozás a bosnyák főútra (mert a pálya itt még valóban késni fog, ugyanakkor a bosnyák utak minősége/kapacitása most is megfelel a várható forgalomnak), de azt azért vegyük észre, hogy a bosnyákok is rendesen csipkedik magukat a kérdéses ap-fejlesztés ügyben, ha egyelőre főleg csak Szarajevó kantonban is.
Előzmény: brenn (13718)
brenn Creative Commons License 2008.10.02 0 0 13719

Az M4 alternatívája :

 

M5 2 x 3 sávosítása Újhartyán és M0 között,  majd Újhartyántól a meglévő - majdnem minden települést elkerülő út -  2 x 2 sávos fejlesztése autóúttá. Ez a tranzit forgalmat teljesen elvinné.  Mellette szól még hogy nincs a kisajátítási bonyodalom. Törökszentmiklósnál az út egy bihari és egy békési ágra  bomlana szét, majd megy tovább a forgalom függvényében a határig.

 

Ez az alternatíva gyorsan megoldható. Tudható ma, hogy a várható nyomvonalak mentén a földek értéke csillagászati. A föld tulajdonosának az az érdeke ,hogy kisajátítsák. A települések lobbyja az M4-ért sok esetben a helyi nomenklatúra - ki már régen  megvette a nyomvonalban a földjét -  egyéni érdeke.

 

Az M4-est önálló új nyomvonalon bevezetni az M0-ig pazarlásnak tűnik. Azt gondolom ma a 4-es út csak azért ilyen zsúfolt, mert nem kell rá matrica.

Előzmény: cssz74 (13698)
brenn Creative Commons License 2008.10.02 0 0 13718

Gondolj arra, hogy évente kb. 50.000 német jön csak Hévizre mondjuk Passautól. ( Több millió német turista van évente  Magyarországon ) Ma Graz, Mariboron át Hévizig ill. a Balatonig lehet autópályán menni . És ha hosszabb is - mint a 84-es - ezt választják.

 

A nagy kérdés mindig az ki szerzi meg a tranzit forgalmat . Mondjuk  a Balkánról. A szerbek, a magyarok ? Vagy az Ukrajna felől jövő forgalmat , a szlovákok, lengyelek, magyarok? Itt is verseny van, ki ad jobb szolgáltatást, jobb pályát és minél hamarabb.  A szlovének  ebben nyertesek lettek, hiszen az olasz tranzitút egyértelműen náluk fog menni.  Azt gondolom Magyarország is a nyertesek között van.  

 

Sajnos az autópálya  egy menekülési útvonal is, hiszen menekül a tőke az olcsóbb munkaerőhöz, az ember a munka után, ahelyett, hogy helyben termelne, dolgozna.

A problémákat  az autópályák is  tolják odébb.

 

Előnyeik is nyilvánvalóak. De  érdemes lenne az árnyoldalakat is megbeszélni, mint a helyi közösségek, gazdasági egységek felbomlása, a  kiszolgáltatottság és a szorongás növekedése.  Ma hol elérési idők és módok határozzák meg a települések fejlődését bizony vesztes az a térség ahova autópálya nem megy. Ezért politikai kérdés is ez.

 

Az M6-os igazi értelme nem csupán Pécs megközelítése, hanem a  Dalmáciai tranzit út. Ezért fontos építeni, csak a többiek ( bosnyákok, horvátok ) vannak nagy lemaradásban. De - mondjuk Dubrovnik vagy a plocei tengeri kikötő-  200 km-rel közelebb kerül.

 

 

Előzmény: ratt_724 (13693)
alibi-man Creative Commons License 2008.10.02 0 0 13717
1et értek. Ez Európában nem szokás. De kisebb távolságokra, 30 - 50 km ez igaz.
Vegast meg szándékosan kerültem.

Amúgy a jó útnak igen erős társadalmi, és családi életre gyakorolt hatása van.

Modell 1. Mindennap bumlizás a dugóban, folyamatos stressz, idegeskedés, káromkodás, aztán hazérünk, még morogva, szencségelve. Vagy beérünk a munkahelyünkre, elkésve, idegesen. Mindenki hülye, béna körülöttünk. Úgy általában mindenkit utálunk.

Modell 2. Szépen nyugodtan autózunk 30 km-t, nincs dugó, csak rádió hallgatás, naponta legalább egy órát megtakarítunk az utazásból, többet lehetünk a családdal, vagy a hobbinkkal. Akár az életünket is meghosszabíthatja.
Előzmény: mzdude (13716)
mzdude Creative Commons License 2008.10.02 0 0 13716
Hm. Vegas, ha nem tévedek, a szerencsejátékokra vonatkozó törvényeknek köszönhetően jött létre. Mellesleg Nevada állam adóparadicsomnak számít az USA-n belül. Kicsit más történet.

Napi 200 kilométer leautózása pedig ne legyen már életmódbeli modell. Az ugyanis nem jó dolog, hiába gondolja azt bárki is.
Előzmény: alibi-man (13715)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!