ez teljes mértékben áll, azóta én sem voltam érden, persze ha be meri vállalni a 0-ás "bármikorlehetdugó" szakaszát. Amúgy lemértem nem igazán gyorsabb nekem (battára) az M7-ről ha az M7-M0-M6 vonalat követem mint a másik M7- (Tárnok)-7-6 útvonal, viszont ehhez a lakóövezeten nem 30-al gurulgat keresztül az ember.... szóval egyiknél a lakóövezet (plusz autópályamatrica ugye...) , másiknál a 0-ás kiszámíthatatlansága, de még mindig jobb mindkettő, mint lejönni érdnél az M7-ről, és keresztülvergődni a városon...
azért ezt nem igazán mondanám én így... Alibi kollegával értek egyet: mobilitás napi 200 km?? ha akarod csináld, ha nem akkor ne csináld... De ez utóbbinak az lehet a hátránya, hogy sok munkahely betöltése nem szakmabeli emberrel történik és ezért nagy kupleráj is generálódhat, de ez egy másik topik...
azon elmélkedtem, hogy elvileg az új M6 érdi szakasz az érd parkvároson átmenő forgalmat is jelentősen csökkentheti, mivel az M7-érdparkv.-6/7-nek már egész jó alternatívát nyújt az M7-M0-M6-érditető útvonal...
Konkrét számadatok alapján mondom. A budapesti összforgalomban a tranzit aránya 2%.
Ha tehát a pacsirtamezőben, vagy a rakparton dugó van, az nem azért van mert rengetegen indultak el Visegrádról a Balatonra. Hanem azért, mert a Flórián térről már miért is nem kocsival menne a Halász utcába, hiszen az a menő.
"Gondolj arra, hogy évente kb. 50.000 német jön csak Hévizre mondjuk Passautól. ( Több millió német turista van évente Magyarországon ) Ma Graz, Mariboron át Hévizig ill. a Balatonig lehet autópályán menni . És ha hosszabb is - mint a 84-es - ezt választják." Saját tapasztalat alapján egyáltalán nem... Autóval az A9-es autópálya időben hosszabb, mint Bécs felé a sok alagút miatt. + ott van a két fizetős alagút autónak 12,5 EUR pluszban egyszeri áthaladás esetén. Ezért a Balatonhoz továbbra is a 84-es utat használják, de azért a 10 évvel ezelőtti csúcsforgalom már a múlté. Emlékszem akkor még Sárváron messze nem volt elkerülő út és a Rálóczi úti lámpától a döggyárig álltak a német autók. :-)
"Az M6-os igazi értelme nem csupán Pécs megközelítése, hanem a Dalmáciai tranzit út. Ezért fontos építeni, csak a többiek ( bosnyákok, horvátok ) vannak nagy lemaradásban. De - mondjuk Dubrovnik vagy a plocei tengeri kikötő- 200 km-rel közelebb kerül."
Én ezt a tranzitutat eléggé lobbiszagúnak érzem, ezt akarják valakik nagyon előtérbe tolni. Ezer fontosabb dolog is van sokkal, mint az M6-os. Ha a mai valós észak-déli kákelet-európai tranzitot akarod megoldani, akkor egyértelműen a Szilézia-Koper vonalon kell gondolkodni. Rövidebb is jóval, mint a bosznián át vezető és gyakorlatilag a cseh-lengyel határszakasz és a magyar rész kivételével végig gyorsforgalmi úton lehet már haladni. Így M6-ossal jól elbasztuk: Pécsnek nagy kerülő, tranzit meg a többi ország miatt egy darabig úgysem lesz komoly mennyiség errefelé (komoly= M1-M5, M4 vagy megközelítőleg M86 szintű)
A nagy kérdés mindig az ki szerzi meg a tranzit forgalmat . Mondjuk a Balkánról. A szerbek, a magyarok ? Vagy az Ukrajna felől jövő forgalmat , a szlovákok, lengyelek, magyarok? Itt is verseny van, ki ad jobb szolgáltatást, jobb pályát és minél hamarabb.
Ez nem szolgáltatás, hanem adottság. Kérdezd meg a csornaiakat: Hogy lehettetek ilyen ügyesek, hogy megszereztétek a tranzit forgalmat? Szerinted mit válaszolnak? A tranzit nem verseny: amerre olcsóbb, arra mennek (nem a rövidség számít ld: 86-os út vs A2) Vagy gyorsan átmennek az országon pályán és kevésbé zavaró, vagy anyáznak a lakók arra, repednek a falak, etc. Az osszik csinálták a Gobox-szal jól. :-)
Szerintem az ilyen többleteknek örülni kell és nem elherdálni az év végén. Persze, sok mindenre lehetne költeni, de szerintem fontosabb, hogy minél hamarabb olyan szintre jussunk, hogy az államadósság ne nőjjön, hanem csökkenjen. Jelenleg az adófizetők pénzéből durván 1100 milliárd megy ez az állami hitelek finanszírozására, ezt a tételt kéne minél drasztikusabban csökkenteni és értelmesebb dolgokra költeni.
"Az M6-os igazi értelme nem csupán Pécs megközelítése, hanem a Dalmáciai tranzit út. Ezért fontos építeni, csak a többiek ( bosnyákok, horvátok ) vannak nagy lemaradásban. De - mondjuk Dubrovnik vagy a plocei tengeri kikötő- 200 km-rel közelebb kerül."
Egyetértünk, az ap fejlesztés nagyban megdobhat egy-egy területet, pl. a Mercedes kecskeméti beruházása után nagyon elszántan kell vaknak lenni ahhoz, hogy az ilyesmi ne szúrjon szemet. Ami az M6 vonalán a horvát/bosnyák "nagy lemaradást" illeti, azért ebben disztingválnék. A szlavóniai szakasz szinte kész Eszék és a Bosnyák határ között, és mire mi a horvát határra érünk az M6-tal, addigra a horvátok is kényelmesen ott lehetnek. Kérdéses még a Száva-híd, és onnan a becsatlakozás a bosnyák főútra (mert a pálya itt még valóban késni fog, ugyanakkor a bosnyák utak minősége/kapacitása most is megfelel a várható forgalomnak), de azt azért vegyük észre, hogy a bosnyákok is rendesen csipkedik magukat a kérdéses ap-fejlesztés ügyben, ha egyelőre főleg csak Szarajevó kantonban is.
M5 2 x 3 sávosítása Újhartyán és M0 között, majd Újhartyántól a meglévő - majdnem minden települést elkerülő út - 2 x 2 sávos fejlesztése autóúttá. Ez a tranzit forgalmat teljesen elvinné. Mellette szól még hogy nincs a kisajátítási bonyodalom. Törökszentmiklósnál az út egy bihari és egy békési ágra bomlana szét, majd megy tovább a forgalom függvényében a határig.
Ez az alternatíva gyorsan megoldható. Tudható ma, hogy a várható nyomvonalak mentén a földek értéke csillagászati. A föld tulajdonosának az az érdeke ,hogy kisajátítsák. A települések lobbyja az M4-ért sok esetben a helyi nomenklatúra - ki már régen megvette a nyomvonalban a földjét - egyéni érdeke.
Az M4-est önálló új nyomvonalon bevezetni az M0-ig pazarlásnak tűnik. Azt gondolom ma a 4-es út csak azért ilyen zsúfolt, mert nem kell rá matrica.
Gondolj arra, hogy évente kb. 50.000 német jön csak Hévizre mondjuk Passautól. ( Több millió német turista van évente Magyarországon ) Ma Graz, Mariboron át Hévizig ill. a Balatonig lehet autópályán menni . És ha hosszabb is - mint a 84-es - ezt választják.
A nagy kérdés mindig az ki szerzi meg a tranzit forgalmat . Mondjuk a Balkánról. A szerbek, a magyarok ? Vagy az Ukrajna felől jövő forgalmat , a szlovákok, lengyelek, magyarok? Itt is verseny van, ki ad jobb szolgáltatást, jobb pályát és minél hamarabb. A szlovének ebben nyertesek lettek, hiszen az olasz tranzitút egyértelműen náluk fog menni. Azt gondolom Magyarország is a nyertesek között van.
Sajnos az autópálya egy menekülési útvonal is, hiszen menekül a tőke az olcsóbb munkaerőhöz, az ember a munka után, ahelyett, hogy helyben termelne, dolgozna.
A problémákat az autópályák is tolják odébb.
Előnyeik is nyilvánvalóak. De érdemes lenne az árnyoldalakat is megbeszélni, mint a helyi közösségek, gazdasági egységek felbomlása, a kiszolgáltatottság és a szorongás növekedése. Ma hol elérési idők és módok határozzák meg a települések fejlődését bizony vesztes az a térség ahova autópálya nem megy. Ezért politikai kérdés is ez.
Az M6-os igazi értelme nem csupán Pécs megközelítése, hanem a Dalmáciai tranzit út. Ezért fontos építeni, csak a többiek ( bosnyákok, horvátok ) vannak nagy lemaradásban. De - mondjuk Dubrovnik vagy a plocei tengeri kikötő- 200 km-rel közelebb kerül.
1et értek. Ez Európában nem szokás. De kisebb távolságokra, 30 - 50 km ez igaz. Vegast meg szándékosan kerültem.
Amúgy a jó útnak igen erős társadalmi, és családi életre gyakorolt hatása van.
Modell 1. Mindennap bumlizás a dugóban, folyamatos stressz, idegeskedés, káromkodás, aztán hazérünk, még morogva, szencségelve. Vagy beérünk a munkahelyünkre, elkésve, idegesen. Mindenki hülye, béna körülöttünk. Úgy általában mindenkit utálunk.
Modell 2. Szépen nyugodtan autózunk 30 km-t, nincs dugó, csak rádió hallgatás, naponta legalább egy órát megtakarítunk az utazásból, többet lehetünk a családdal, vagy a hobbinkkal. Akár az életünket is meghosszabíthatja.
Hm. Vegas, ha nem tévedek, a szerencsejátékokra vonatkozó törvényeknek köszönhetően jött létre. Mellesleg Nevada állam adóparadicsomnak számít az USA-n belül. Kicsit más történet.
Napi 200 kilométer leautózása pedig ne legyen már életmódbeli modell. Az ugyanis nem jó dolog, hiába gondolja azt bárki is.