Felix karikatúrájával kívánok minden fórumírónak és -olvasónak boldog, szép élményekben és látnivalókban, kilométerekben és legyűrt szintekben gazdag, eltévedésekben és bosszúságokban viszont szegény új évet!
Mivel az AK Gemencnél is tekereg, csak kicsit OFF:
az előbb sikerült a második felét elcsípni a Vad Magyarországnak, pár hónapja olvastam róla a Mancs-ban egy kissé lehúzó kritikát, ehhez képest szerintem tök jó film!
Mivel itt van egy-két természetszerető :-) biztatok mindenkit hogy állítsa be a felvevőkéjét vagy kelljen fel újév szent napján 10-kor és nézze meg az M1-en
Egy közlemény a turistautak.hu általános fórumról a rendszergazdától, ha igaz akkor ez egy miskolci IP-cím.
Kizártam egy IP címet, miután az elmúlt három nap alatt egymillió háromszázezer csempét töltött le az új raszteres térképből MOBAC/1.9.3-al. A térkép csak 16-os zoomszintig készül el automatikusan, ő viszont 17-es és 18-as zoomszinteket is kért tömegesen, ezeket a szerver röptében készítette el neki. A nagy tömegű lekérés nagy terhelést okozott.
Kérem, hogy jelentkezzen nálam e-mailben, ha folytatni szeretné a letöltést. Valószínűleg találunk megoldást arra, hogy ő se maradjon térkép nélkül és a szerver se üljön le teljesen.
arrafelé legalább 2,5 éve gázos az útvonal, tényleg nem lehetett volna ezt egy kicsit gyorsabban megoldani?
A jelen erőforrásokkal nem, és ettől a választól én sem vagyok boldog. Nincs aki a ttt fórumait csak az észrevételek miatt olvasgassa. Mondom a jelenleg leggyorsabb elintézési módot: info@termeszetbarat.hu -ra email, (ha kell, esetleg másolatba nekem is), a negatív példákból okulva fotókkal (lásd "okoskodás"...).
A konkrét esetről: ha Hev nem küldi át nekem levélben a tuhu-s bemérést, akkor nem is tudunk a dologról (mostanában már a tuhu-ra se jut időm, sajnos). Az átküldés dátumakor egyébként már fel is volt festve a terelés, amiről az illetékes szervezet semmilyen értesítést nem küldött magától az MTSz-nek. Mikor Pestről ment ki a levél, akkor küldtek egy rossz térképet, ami helyett inkább hadidoki pontos felmérését tettem fel a honlapra.
Ezen túl a honlapjukon találtam egy fotógalériát képekkel a terelés felfestéséről, innen loptam két fotót és megírtam egy cikket mellé. Ez felkerült a honlapra most (igaz ez rám várt 3 hetet, a december elég sűrű lett). A jelek szerint lövés nincs arról, hogy egy ilyen "bonyolult" dolgot hogyan kéne normálisan kommunikálni, vagy hogy ebben a mostaniban is mit lehetett volna sokkal jobban csinálni. (Azt csak halkan említem, hogy aki festett, azzal dicsekedett, mennyire hamar elkészült a terelés...)
Az útvonal most eltérő volt a korábban megszokottaktól és nem Mátrakeresztesről mentem fel, hanem Mátraverebélytől jártam meg oda-vissza az utat. Több szempontból (financiális, környezeti...) is a vonatos megközelítés volt most megcélozva. Így négy órám volt a durván a 16 km-re és 800 m szintre, ami bőven elég volt.
Nosztalgiáztam is kicsit, mert errefelé eddig kétszer jártam (1993 és 1997). Azt tudtam, hogy az állomásépület már nincs meg és emlékeztem a Kő-erdő-tető oldalában anno a nagy tarvagásra is. Így ez a két dolog már nem lepett meg. Persze a tarvágásból már a tizen év alatt nőtt egy kis újulat. A térképen jelzett padok már sehol sincsenek meg, egyedül a Katalinakna feletti összekötő földútnál alakítottak ki egy újabbat. A jelek jól követhetők voltak, néha kellett csak elgondolkodnom, de nem volt vészes.
Meglepődtem a Csalános csúcsának oldalában lévő emlékművön. Nagyon szépen van kialakítva.
Nagyon jó iramban, durván másfél óra alatt fent voltam a tisztáson és jöhetett az igazi hegymászás.
Olyan hatszáz méter körül lehetett a felhőhatár.
Megemlékeztem Ivánról, aztán - látva, hogy milyen sok időm van - nyugodtan leereszkedtem a Zagyva-völgyébe. Útközben két túratárssal is találkoztam. A nyomokat nézva egyikük a piroson, másikuk Katalinakna felől jött felfelé. Leérve maradt fél órám a vonatig, amit a meleg önkormányzati épületben vészeltem át.
Ez nagyon szép, és köszönöm a túratársak nevében is, de a ttt fórum szerint arrafelé legalább 2,5 éve gázos az útvonal, tényleg nem lehetett volna ezt egy kicsit gyorsabban megoldani?
Ha pozitívan nézem, akkor viszont azt kell mondjam, az AK vonalvezetésének egyik legnagyobb problémáját sikerült ezzel megoldani.
Más:
Visztula, Te kaptál jelvényt/kitűzőt az OKKt 6. (Fejér megyei) szakaszáért?
Az a baj, december első hete kivételével még túrázni sem tudtam menni. Először egy kiadós influenza-szerűség boldogított, majd amikor kilábalni kezdtem belőle, elkaptam a hároméves keresztlányomtól a bárányhimlőt, amit így harminckét évesen egy cseppet sem éreztem viccesnek :) Mindegy, írtam az MKTSZ-nek árulják már el, hol lehet OKKT igazolófüzethez hozzájutni, de még semmi válasz, talán majd az ünnepek után.
Remélem kellemesen teltek a karácsonyi ünnepek, és nagyon boldog, hasznos és szép túrákkal teli új évet kívánok minden túratársamnak, akivel már volt szerencsém túrázni, és akivel majd még valamikor fogok:-))( Ehhez kívánok hosszú életet egészségben!)
A karácsony előtti időszak a kereskedelemben nem volt éppen fórumozgatásra alkalmat adó, de majd a január annál inkább...
A kivágat csak a színes turistajelzésekkel lett "feljavítva", az ep-k a térképállományhoz kerültek hozzáadásra, így természetesen a program tervez is köztük, amíg nem képként viszed tovább.
Én is ajánlom jzp2107 linkjét. Ezzel megoldódna a kezdő-végpont kiválasztása problémád is, a Mapsource-ban ilyen szempontból nem kötött a rendszer, ráadásul hosszabb szakaszoknál sokkal egyszerűbben kezelhető ez a program.
Esetleg a "rajzolást" is ki lehet váltani azzal, hogy Mapsource-ban feliratozod a térképrészletet a kívánt pontokkal (ez nagyon egyszerűen megoldható), kivágod és képként viszed tovább. Hátránya, hogy nem lesz aktív, viszont pillanatok alatt megvan.
Karácsonyi meglepetésként kaptam egy új gépet, és a fiam átmásolta a régi gépről az adatokat.
Még barátkozni kell az új környezettel, kicsit más az EXCEL, na és jóval gyorsabb a gép.
Van viszont szép nagy képernyő, és hagyományos klaviatúra.
Jöhet a tél!
Lehet, hogy nem ugyanarról beszélünk, de az én gépemen a tervezés (az itiner összeállítása) nagyon gyors, a gondot a kezdő és a végpont jelenti.
Az általad is látható szakasz esetében ez viszonylag egyszerű volt, de ha nem variáltam, akkor egy résztávként adta a kivastagított szakaszt (4 190 m).
A probléma az, hogy nálam az optimális táv a 2 kilométer, sík terepen a 3.
Azzal "szaroztam", hogy hol találok olyan pontot, melyet megadva kapok "szűkebb" résztávokat.
Jelen esetben az autóbuszmegálló volt a megoldás.
A problémák másik "vetülete" ennél a szakasznál fordítva jelentkezik, az erdei szakasz ui. már-már túl részletes.
A cikk-cakk 2-300 méteres szakaszokat jelent, minden fordulónál van adat, pedig a teljes résztáv 1 539 m.
Más szakaszoknál fordítva van, Kőszeg és Tömörd között 5 kilométeres szakasz van "bontás nélkül".
A fenti probléma csak az egyik.
A másik a résztávok adatainak (hossz, szint fel, szint le) "kiszedése".
Próbáltam másolni, de nem sikerült, jobb megoldást nem tudok, begépeltem:-(
Ez sziszifuszi munka.
A harmadik "elem" a rajzolás.
Nem leányálom, de van gyakorlatom, a "nagy" gépen, a régebbi EXCEL hatékonyabb, bár azzal is van macera.
Olyan megoldáson filózok, hogy egy ábrára "felrakom" a pontokat és ha azokat aktívvá lehet tenni, akkor abban az esetben ha az egérrel ráállok, akkor kapok egy objektumot.
Ide másolom egy részletét annak, amit kaptam:
Ha ez a részlet kellően nagy lenne (legalább A5-ös méret), akkor "fel lehetne rakni" a minimum 3 pontot:
A vasúti kereszteződést
Amikor elérjük az országutat
Az autóbuszmegállót
A képzeletbeli objektumban lennének az adatok:
Hány méter teszünk meg a "pontig"
Mennyi van még hátra
Egyéb (pl. képek, akár videók is)
Speciális szakaszoknál (pl. Balatonhenye - Nagyvázsony) a műemlékeknél ismertető, képek, esetleg videók, stb.
Ha mindez megvan, akkor lehet részletes technikai leírásról beszélni.
Végső soron ez van az atlaszban is, csak külön van a térkép, és külön a szöveg.
Az útvonalról sajnos nincs információ (hossz, emelkedők, lejtők, járhatóság, út minősége utram bocsá évszak függvényében, stb.)
Remélem sikerült röviden összefoglalni, mi is az "elvárás".
ne aggódj, a mapsource nem modern, már van utódja basecamp néven :-)
egyébként amit én mondok semmin nem változtatna, csak nem a webes izén terveztetnéd az útvonalat hanem a saját gépeden futó alkalmazáson amin nem csak az utak, jelzések látszanak hanem a pontok is (ABC, kocsma, telefonfülke, OKT pecsét, buiszmegálló stb)
mert a leírásod alapján ez a Bögöt - Cséyneújmajor szakasz órákig készülhetett (vagy nem?) telepített mapsource-szal meg sztem negyed óra
szóval én csak azt a rengeteg felesleges időt sajnálom