Keresés

Részletes keresés

Jesper Olsen Creative Commons License 2011.12.31 0 0 34792

 

Felix karikatúrájával kívánok minden fórumírónak és -olvasónak boldog, szép élményekben és látnivalókban, kilométerekben és legyűrt szintekben gazdag, eltévedésekben és bosszúságokban viszont szegény új évet!

 

jzp2107 Creative Commons License 2011.12.30 0 0 34791

Mivel az AK Gemencnél is tekereg, csak kicsit OFF:

az előbb sikerült a második felét elcsípni a Vad Magyarországnak, pár hónapja olvastam róla a Mancs-ban egy kissé lehúzó kritikát, ehhez képest szerintem tök jó film!

Mivel itt van egy-két természetszerető :-) biztatok mindenkit hogy állítsa be a felvevőkéjét vagy kelljen fel újév szent napján 10-kor és nézze meg az M1-en

Güsziológus Creative Commons License 2011.12.30 0 0 34789

"Egy, csak egy legény van talpon a vidéken,
Meddig a szem ellát puszta földön, égen;"

 

:-)

Előzmény: Törölt nick (34787)
HEV Creative Commons License 2011.12.29 0 0 34784

Egy közlemény a turistautak.hu általános fórumról a rendszergazdától,  ha igaz akkor ez egy miskolci IP-cím.

 

Kizártam egy IP címet, miután az elmúlt három nap alatt egymillió háromszázezer csempét töltött le az új raszteres térképből MOBAC/1.9.3-al. A térkép csak 16-os zoomszintig készül el automatikusan, ő viszont 17-es és 18-as zoomszinteket is kért tömegesen, ezeket a szerver röptében készítette el neki. A nagy tömegű lekérés nagy terhelést okozott.

Name: 94-21-138-142.pool.digikabel.hu
Address: 94.21.138.142

Kérem, hogy jelentkezzen nálam e-mailben, ha folytatni szeretné a letöltést. Valószínűleg találunk megoldást arra, hogy ő se maradjon térkép nélkül és a szerver se üljön le teljesen.

 

 

kvte Creative Commons License 2011.12.29 0 0 34783

arrafelé legalább 2,5 éve gázos az útvonal, tényleg nem lehetett volna ezt egy kicsit gyorsabban megoldani? 

 

A jelen erőforrásokkal nem, és ettől a választól én sem vagyok boldog. Nincs aki a ttt fórumait csak az észrevételek miatt olvasgassa. Mondom a jelenleg leggyorsabb elintézési módot: info@termeszetbarat.hu -ra email, (ha kell, esetleg másolatba nekem is), a negatív példákból okulva fotókkal (lásd "okoskodás"...)

 

A konkrét esetről: ha Hev nem küldi át nekem levélben a tuhu-s bemérést, akkor nem is tudunk a dologról (mostanában már a tuhu-ra se jut időm, sajnos). Az átküldés dátumakor egyébként már fel is volt festve a terelés, amiről az illetékes szervezet semmilyen értesítést nem küldött magától az MTSz-nek. Mikor Pestről ment ki a levél, akkor küldtek egy rossz térképet, ami helyett inkább hadidoki pontos felmérését tettem fel a honlapra. 

 

Ezen túl a honlapjukon találtam egy fotógalériát képekkel a terelés felfestéséről, innen loptam két fotót és megírtam egy cikket mellé. Ez felkerült a honlapra most (igaz ez rám várt 3 hetet, a december elég sűrű lett). A jelek szerint lövés nincs arról, hogy egy ilyen "bonyolult" dolgot hogyan kéne normálisan kommunikálni, vagy hogy ebben a mostaniban is mit lehetett volna sokkal jobban csinálni. (Azt csak halkan említem, hogy aki festett, azzal dicsekedett, mennyire hamar elkészült a terelés...)

Előzmény: nagypapi (34780)
Güsziológus Creative Commons License 2011.12.29 0 0 34782

Izgalmas a virtuális túrázás is:-)

 

Egy probléma megoldva.

 

 

A tuhu nagyon hasznos, de néha igen hosszú a résztáv.

Hidegkúti eh. és Káld között pl. 4.946 m.

 

Ez a szakasz se homogén, de nem kritizálom a honlapot, mert nagyon hasznos.

 

A megoldás:

Avasi öreg tölgy

 

 

Ez egy pont a tuhu-n, és ha eddig kérem az útvonal tervezését, akkor "megbonthatom" a távot.

 

Nem tudtam amúgy, hogy neve is van a fának, mindenesetre szép "darab".

Az atlasz is említi, láttam párszor:-)

Múzsla Creative Commons License 2011.12.29 0 0 34781

Sziasztok!

 

Múlt héten megcsináltam a szokásos "Fel az Ágasvárra!" túrámat.

Az előzményekről itt lehet olvasni.

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=113491320&t=9012640

 

Az útvonal most eltérő volt a korábban megszokottaktól és nem Mátrakeresztesről mentem fel, hanem Mátraverebélytől jártam meg oda-vissza az utat. Több szempontból (financiális, környezeti...) is a vonatos megközelítés volt most megcélozva. Így négy órám volt a durván a 16 km-re és 800 m szintre, ami bőven elég volt.

 

Nosztalgiáztam is kicsit, mert errefelé eddig kétszer jártam (1993 és 1997). Azt tudtam, hogy az állomásépület már nincs meg és emlékeztem a Kő-erdő-tető oldalában anno a nagy tarvagásra is. Így ez a két dolog már nem lepett meg. Persze a tarvágásból már a tizen év alatt nőtt egy kis újulat. A térképen jelzett padok már sehol sincsenek meg, egyedül a Katalinakna feletti összekötő földútnál alakítottak ki egy újabbat. A jelek jól követhetők voltak, néha kellett csak elgondolkodnom, de nem volt vészes.

 

Meglepődtem a Csalános csúcsának oldalában lévő emlékművön. Nagyon szépen van kialakítva.

 

 

Nagyon jó iramban, durván másfél óra alatt fent voltam a tisztáson és jöhetett az igazi hegymászás.

 

 

Olyan hatszáz méter körül lehetett a felhőhatár.

 

 

Megemlékeztem Ivánról, aztán - látva, hogy milyen sok időm van - nyugodtan leereszkedtem a Zagyva-völgyébe. Útközben két túratárssal is találkoztam. A nyomokat nézva egyikük a piroson, másikuk Katalinakna felől jött felfelé. Leérve maradt fél órám a vonatig, amit a meleg önkormányzati épületben vészeltem át.

 

Kegyelmekben Gazdag Új Évet Kívánok Mindenkinek!

nagypapi Creative Commons License 2011.12.28 0 0 34780

Ez nagyon szép, és köszönöm a túratársak nevében is, de a ttt fórum szerint arrafelé legalább 2,5 éve gázos az útvonal, tényleg nem lehetett volna ezt egy kicsit gyorsabban megoldani? 

Ha pozitívan nézem, akkor viszont azt kell mondjam, az AK vonalvezetésének egyik legnagyobb problémáját sikerült ezzel megoldani.

 

Más:

Visztula, Te kaptál jelvényt/kitűzőt az OKKt 6. (Fejér megyei) szakaszáért?

Előzmény: kvte (34778)
kvte Creative Commons License 2011.12.28 0 0 34778

Változás az Alföldi Kéktúra útvonalán Bács-Kiskunban

Bekerített terület miatt kellett elterelni a jelzést a Petróczi-iskola és az 53-as út között

 

http://termeszetbarat.hu/cikk/valtozas_az_alfoldi_kektura_utvonalan_bacs-kiskunban

annyi baj legyen Creative Commons License 2011.12.28 0 0 34777

Az a baj, december első hete kivételével még túrázni sem tudtam menni.
Először egy kiadós influenza-szerűség boldogított, majd amikor kilábalni kezdtem belőle, elkaptam a hároméves keresztlányomtól a bárányhimlőt, amit így harminckét évesen egy cseppet sem éreztem viccesnek :)
Mindegy, írtam az MKTSZ-nek árulják már el, hol lehet OKKT igazolófüzethez hozzájutni, de még semmi válasz, talán majd az ünnepek után.

Előzmény: Törölt nick (34775)
HEV Creative Commons License 2011.12.28 0 0 34774

Az azonosításban és a felkeresésben ez sokat segíthet, pontos koordináták is vannak a képek mellett.

 

http://muemlekem.hu/kereszt

Előzmény: Belsun (34770)
Güsziológus Creative Commons License 2011.12.28 0 0 34773

OKT

Ölbő-Alsószeleste vá. - Sárvár vá. (1)

 

2011. december 27.

 

Ölbő-Alsószeleste vá. - Bögöt

 

Ez a szakasz kétszer is változott az elmúlt 10 évben, a mostani állapotot az alábbi térképrészlet szemlélteti:

 

 

A nyilak jelzik a "hiányosságokat".

 

A TUHU csak annyit segít, hogy a 88-as országútig 4.810 m.

Az első nyíl azt jelzi, hogy oda kéne egy pont.

Ölbő-Alsószeleste becsatlakozás lehetne a neve.

 

Ha jól gondolom, akkor ilyen pont beszúrható.

 

A másik pont neve lehetne:

Forduló a 86-os útnál.

 

Innen az út kavicsos, sóderes, ezt sem ártana jelezni.

 

Próbáltam "belőni" a távolságot.

 

Vasútállomás:                           9:35

Első "nem létező" pont:              9:55

Második "nem létező" pont:      10:15

Amikor elértem az országutat:  10:30 (eddig 4.810 méter)

 

Problémamentes a következő szakasz is, 226 méter országút, majd 1.228 méter a jobbról becsatlakozó jelzett útig, innen 1.558 méter.

Ez a "szakasz" nincs megbontva (a valóságban kavicsos és aszfalt).

A végén van jó 100 méter aszfalt, de ez már nem fontos.

Ami a lényeg, 7.822 méter a jelenlegi távolság.

 

Ez a résztáv, ellentétben a 10 évvel ezelőtti "vasúti sínek mellett és országút" "választékkal" szemben érdekesebb, kicsit hosszabb, de mégis erdő.

A jelzésekkel nincs probléma, volt egy olyan érzésem, hogy a HVTE "követte el" a felfestést.

Nagyon profi.

 

Nem volt más cél, mint ellenőrizni a TUHU általi adatokat.

 

Bögöt 11:05.

 

Friss kiflit és kakaót "pót-reggeliztem".

 

Készítettem egy képet a kereszteződében, ezt látja, aki megérkezik lehetne a címe.

Szemben az autóbusz forduló, mögötte a bolt, ahol a pecsét van.

 

Áll még a fehér ház, melyben 10 éve volt a bolt, nem tudom, az öregekkel mi van.

 

Hát, ennyit az első résztávról.

 

11:15-kor folytattam.

Güsziológus Creative Commons License 2011.12.28 0 0 34772

Nagyon tetszenek a fotók.

Gratulálok!

Előzmény: sincsavar 1.1 (34769)
Güsziológus Creative Commons License 2011.12.28 0 0 34771

A lábad sem volt Veled?:-)

 

Nekem tegnap összejött arrafelé egy szép túra.

Napsütés, lenge szellő, kellemes "meleg".

Olvasgattam Karácsony másnapján az urológusok előrejelzését, és úgy döntöttem, egy próbát megér.

Csodálatos időt fogtam ki.

 

Elindultam tehát az úton, felavattam az új füzetet.

 

Ölbő-Alsószeleste vá. - Sárvár vá.

 

A tuhu szerint a távolság 19.887 méter.

 

Röstellem, de a nagyon jól előkészített szakaszt 4,4 óra (4 óra 24 perc) alatt tettem meg.

Volt pihenő is:-)

 

9:35-kor indultam (a vonat 9:32-kor érkezett) a vonatjegyet 13:58-kor vásároltam, Sárváron.

Percre pontos a LOG, azokon a pontokon néztem meg az órát, melyeket fontosnak tartottam.

 

Kétszer bélyegeztem, és kétszer vásároltam is.

Bögötön a kitérő (pecsételés, vásárlás és kaja) 10 perc volt.

 

Akkor voltam Csényeújmajor bélyegzőhelyen, amikor indult a busz (12:39).

Aki úgy gondolja, hogy én azzal mentem, az téved.

 

Akinek van kedve, számolgathat.

Nem azért jegyeztem fel az időt, hogy kérkedjek.

Ha elkészül a beszámoló, abból kiderül minden.

Előzmény: Törölt nick (34766)
Belsun Creative Commons License 2011.12.28 0 0 34770

Sziasztok!

 

Elindult a Keresztek a Börzsönyben gyalogos túramozgalmunk!

 

http://users.atw.hu/borzsonybaratai/kab.html

 

 

Jó túrázást minden résztvevőnek!

sincsavar 1.1 Creative Commons License 2011.12.27 0 0 34769

Országos Kéktúra

Piliscsaba- Dorog

2011. december 18.

fotóalbum

 

Egyúttal mindenkinek minden jót kívánok az év végére, lehet, hogy csak jövőre lesz alkalmam hosszabban a fórumra nézni.

annyi baj legyen Creative Commons License 2011.12.27 0 0 34768

Én puhány vagyok, 10 fok alatt nem ülök fel a bringára :)

Előzmény: Törölt nick (34766)
K. Kata Creative Commons License 2011.12.27 0 0 34767

Remélem kellemesen teltek a karácsonyi ünnepek, és nagyon boldog, hasznos és szép túrákkal teli új évet kívánok minden túratársamnak, akivel már volt szerencsém túrázni, és akivel majd még valamikor fogok:-))( Ehhez kívánok hosszú életet egészségben!)

A karácsony előtti időszak a kereskedelemben nem volt éppen fórumozgatásra alkalmat adó, de majd a január annál inkább...

asciimo Creative Commons License 2011.12.27 0 0 34765

Larzen családapa lett, es futogat meg, de tudtommal nem jar tturakra inkabb terepfutasokra.

Előzmény: Güsziológus (34702)
olahtamas Creative Commons License 2011.12.24 0 0 34762

Akkor egy új túramozgalmat tudsz alapítani:

Magyar kerépkárosok a Zetor nyomában!

 

És ha már benéztem ide, akkor mindenkinek meghitt békés ünnepeket, és mozgalmakban gazdag új évet kívánok minden kedves topictársnak!

 

Előzmény: Törölt nick (34757)
annyi baj legyen Creative Commons License 2011.12.24 0 0 34761

Ez igaz, de Güszinek szerintem nem feltétlen nyomtatásra kell

Előzmény: efemm (34759)
looksharp Creative Commons License 2011.12.24 0 0 34760

Kedves Túratársak!

Nagyon békés, boldog, szeretetteljes Karácsonyt kívánok mindenkinek!

 

efemm Creative Commons License 2011.12.24 0 0 34759

Azok nyomtatáshoz túl picik és a jelzések szöveges felirata is az angol kezdőbetűknek megfelelő.

Előzmény: annyi baj legyen (34756)
annyi baj legyen Creative Commons License 2011.12.24 0 0 34758

Dehogy ért véget, inkább lassan kezdődik újra :)

Előzmény: Törölt nick (34757)
annyi baj legyen Creative Commons License 2011.12.24 0 0 34756

Sőt, openmaps térképpel még a turistajelzésekkel sem kell feljavítani, hiszen van olyan kimenet, ami tartalmazza a szimbólumot

Előzmény: padler (34754)
nagypapi Creative Commons License 2011.12.24 0 0 34755

Minden kedves Topiktársnak békés, boldog karácsonyt kívánok!

padler Creative Commons License 2011.12.23 0 0 34754

Itt egy példa is, hogy kb. milyen eredményt lehet elérni minimális munkával:

http://cuha.teljesitmenytura.com/Cuha_terkep_2011.pdf

A kivágat csak a színes turistajelzésekkel lett "feljavítva", az ep-k a térképállományhoz kerültek hozzáadásra, így természetesen a program tervez is köztük, amíg nem képként viszed tovább.

Előzmény: padler (34753)
padler Creative Commons License 2011.12.23 0 0 34753

Én is ajánlom jzp2107 linkjét. Ezzel megoldódna a kezdő-végpont kiválasztása problémád is, a Mapsource-ban ilyen szempontból nem kötött a rendszer, ráadásul hosszabb szakaszoknál sokkal egyszerűbben kezelhető ez a program.

Esetleg a "rajzolást" is ki lehet váltani azzal, hogy Mapsource-ban feliratozod a térképrészletet a kívánt pontokkal (ez nagyon egyszerűen megoldható), kivágod és képként viszed tovább. Hátránya, hogy nem lesz aktív, viszont pillanatok alatt megvan.

Előzmény: Güsziológus (34752)
Güsziológus Creative Commons License 2011.12.23 0 0 34752

Na, gép előtt vagyok újra.

Karácsonyi meglepetésként kaptam egy új gépet, és a fiam átmásolta a régi gépről az adatokat.

Még barátkozni kell az új környezettel, kicsit más az EXCEL, na és jóval gyorsabb a gép.

 

Van viszont szép nagy képernyő, és hagyományos klaviatúra.

Jöhet a tél!

 

Lehet, hogy nem ugyanarról beszélünk, de az én gépemen a tervezés (az itiner összeállítása) nagyon gyors, a gondot a kezdő és a végpont jelenti.

 

Az általad is látható szakasz esetében ez viszonylag egyszerű volt, de ha nem variáltam, akkor egy résztávként adta a kivastagított szakaszt (4 190 m).

A probléma az, hogy nálam az optimális táv a 2 kilométer, sík terepen a 3.

Azzal "szaroztam", hogy hol találok olyan pontot, melyet megadva kapok "szűkebb" résztávokat.

Jelen esetben az autóbuszmegálló volt a megoldás.

 

A problémák másik "vetülete" ennél a szakasznál fordítva jelentkezik, az erdei szakasz ui. már-már túl részletes.

A cikk-cakk 2-300 méteres szakaszokat jelent, minden fordulónál van adat, pedig a teljes résztáv 1 539 m.

 

Más szakaszoknál fordítva van, Kőszeg és Tömörd között 5 kilométeres szakasz van "bontás nélkül".

 

A fenti probléma csak az egyik.

 

A másik a résztávok adatainak (hossz, szint fel, szint le) "kiszedése".

Próbáltam másolni, de nem sikerült, jobb megoldást nem tudok, begépeltem:-(

 

Ez sziszifuszi munka.

 

A harmadik "elem" a rajzolás.

Nem leányálom, de van gyakorlatom, a "nagy" gépen, a régebbi EXCEL hatékonyabb, bár azzal is van macera.

 

Olyan megoldáson filózok, hogy egy ábrára "felrakom" a pontokat és ha azokat aktívvá lehet tenni, akkor abban az esetben ha az egérrel ráállok, akkor kapok egy objektumot.

 

Ide másolom egy részletét annak, amit kaptam:

 

 

Ha ez a részlet kellően nagy lenne (legalább A5-ös méret), akkor "fel lehetne rakni" a minimum 3 pontot:

 

A vasúti kereszteződést

Amikor elérjük az országutat

Az autóbuszmegállót

 

A képzeletbeli objektumban lennének az adatok:

Hány méter teszünk meg a "pontig"

Mennyi van még hátra

Egyéb (pl. képek, akár videók is)

 

Speciális szakaszoknál (pl. Balatonhenye - Nagyvázsony) a műemlékeknél ismertető, képek, esetleg videók, stb.

 

Ha mindez megvan, akkor lehet részletes technikai leírásról beszélni.

 

Végső soron ez van az atlaszban is, csak külön van a térkép, és külön a szöveg.

Az útvonalról sajnos nincs információ (hossz, emelkedők, lejtők, járhatóság, út minősége utram bocsá évszak függvényében, stb.)

 

Remélem sikerült röviden összefoglalni, mi is az "elvárás".

 

 

Előzmény: jzp2107 (34751)
jzp2107 Creative Commons License 2011.12.23 0 0 34751

ne aggódj, a mapsource nem modern, már van utódja basecamp néven :-)

 

egyébként amit én mondok semmin nem változtatna, csak nem a webes izén terveztetnéd az útvonalat hanem a saját gépeden futó alkalmazáson amin nem csak az utak, jelzések látszanak hanem a pontok is (ABC, kocsma, telefonfülke, OKT pecsét, buiszmegálló stb)

 

mert a leírásod alapján ez a Bögöt - Cséyneújmajor szakasz órákig készülhetett (vagy nem?) telepített mapsource-szal meg sztem negyed óra

szóval én csak azt a rengeteg felesleges időt sajnálom

Előzmény: Güsziológus (34748)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!