Sziasztok
Eladtam a lemezelt üres vázamat. Ma viszik el.
A Camponás börzére egy piros Citroen Jumpyval megyek, de valszeg ott lesz a szürke kacsa is.
Tomcsy
A kormányművet nem nagyon lehet rosszul összerakni annyira egyszerű.
Elöször berakod a nyomtávrudat teljesen széttekerve, úgy hogy éppen elkapja a menetet, közben kézzel úgy fordítod a kerekeket, hogy a két oldalon pontosan egyformán tartsanak szét. Ha egyforma akkor berakod a kormánymű nyeles fogaskereket úgy, hogy a kormány pontosan középállásban legyen. Ezután elkezded összetekerni középen a nyomtávrúdcsavart. A két kerék összetartása folyamatosan csökken. Úgy kell beállítani, hogy minimális összetartás legyen. Én nem méricskélek, hanem próbaúton ellenörzöm, hogy jó-e az összetartás. Ha túl kevés akkor a gép kacsázik a sebességgel egyre jobban. Ha túl nagy akkor radíroznak a gumik. Ha jó az összetartás akkor elengedett kormánnyal is szépen tartja az irányt a gép. Persze ehhez a hátsó kerék jó beállítása is kell. Ha kész a beállítás akkor a nyomtávrúdon a kontraanyát meg kell húzni.
A keféket a Népszinház utcai elején (a Blahánál) szénkefe szaküzletben lehet kapni. Vigyél mintát!
Az új keféket mindig be kell csiszolni mert különben szikrázik és tönkre megy a kefe. Ha be van csiszolva akkor a kommutátort benzines ronggyal alaposan meg kell pucolni a kommutátorszeletek közül is ki kell poszkálni a koszt. Ha a kommutátor ívesre van kopva, akkor fel kell szabályoztatni. Ez fontos, mert a jó töltés és a biztos indítás is ezen múlik.
Ez a kapcsolási rajz érdekes, mert van rajta töltésmérő amit nem szereltek gyárilag. Valaki házilag rajzolta valszeg azért, mert a gyári kapcs rajz nem eléggé egyértelmű.
Az irányváltó D'-es pontja össze van-e kötve a fesz.szabályzó D+ ponjával is különben nem lenne töltésszabályozás.
A szaggatott vonal azt jelzi szerintem, hogyha nincs töltésmérő műszer akkor azt a két pontot össze kell kötni, ha viszont van töltésmérő akkor nem, mert különben a töltésmérő hamis értéket (vagy 0-t) fog mutatni.
A dinastarteren S1-el és S2-vel nem azok a kicsi hernyócsavaros csatik vannak jelölve amik valóban csak a megszakító kondi és elmenő vezeték összekötésére szolgálnak, hanem az indító vezetékek rendes anyacsavaros bekötési pontjait jelzik. Igaz, hogy a jelzés nem túl egyértelmű helyre van odaütve.
A rajzod széle hiányzik ezért nem látszik a régler(fesszab.) szabályzó pont(M) és a dinastarter gerjesztő tekercsének (M) pontjait összekötő vezeték. A rajzon úgy látszik mintha ez az indexlámpára volna rákötve. Nehogy összekösd az indexszel!:-) A két M pontot egy szál vezetékkel kösd össze és semmi mással.
Az M vezetéken kerül gerjesztés a dinamóra azaz szabályozza, hogy töltse-e az akkumulátort vagy nem.
Nyugodtan írjál vagy hívj fel ha valami nem világos a bekötéseknél, mert a dinastarter meg a feszszabályzó is egy pillanat alatt szénné éghet, ha rossz a bekötés.