Nálunk a 2015-ös Lancerre 2.7 a gyári előírás. 2.5-et még kibír pampogás nélkül, de egy pár fokos lehülés esetén már bejelez a nyomásérzékelő. Évekig tartott megszokni a nagyobb számokat. :)
Egyébként a gumikat gyárilag 2.5-re méretezik, a teherbírás érték akkor érvényes.
Legutóbb 0 fok körül 2.6-ra fújtuk a kerekeket. Még nem jelezget.
Hát vagy akkor állítod át amikor jól mutat vagy manuális beállítással. Úgy láttam a menüjében ezt is külön engedélyezni kell. A kézikönyvben minden le van írva. Az enyém épp jól mutatta az időt amikor átállítottam de szerintem a japók órát is tudnak olyant csinálni amit elég évente egyszer állítani hiszen kvarcóra nagyhatalom is :)
(micsoda menő dolog volt a 7 dallamos ébresztős még 25-30 éve)
Ha nincs kézikönyved csinálok képet az aktuális oldalról.
Köszi mindenkinek a válaszokat a rádió óra ügyében!
Viszont, hogyha a CT-t offra állítom, akkor hogyan tudom az aktuális időt beállítani?
Egyébként a Radio FM95 mutatja sz.rul az időt, másik rádiónál rendben van. De ha az egyik sz.r zenét játszik, átkapcsolom, utána sz.r lesz az idő. Visszakapcs, összeszedi magát, majd újra átkapcs, megin rossz az idő. :) Jó játék. :D
Ma én is kellemeset csalódtam (már megint). Kár volt parázni a helyzetjelzők miatt, 2x 5perc volt a csáposon, amúgy a parkolóban földön üldögélve lett volna 7 perc :) Mindig elfelejtem, mennyire logikus nép a japán. :) Az meg hogy az olajszűrő is ott van a teknő mellett függőlegesen, tök könnyen hozzáférhető helyen, csak hab a tortán :) Sógor H astráján közel 1 óra volt levenni, mert rásült és nem lehetett semmivel hozzáférni, lekellett bontani a fél mindenséget a szívóoldalon.
Lefotóztam mit sikerült bűvölni. :) Vagyis csak részben, mert alvázvédőztem. Ez egy EVO X motorvédő, az enyém meg Sportback ahogy látszik képen is, de felment és mindent takar, csak egy kis műa. volt a tűzfal alatt, amit le kellett vennem. Úgy tűnik, a sportback-é rövidebb/2db-ból áll, de oda-vissza kompatibil, bontóban egy 10-es. Van rajta külön kivehető ablak az olajcseréhez is. Azon gondolkodtam, hova tűnnek ezek a kocsiainkról? Az enyémen még minden gyári, 2db hátsó szilent kivételével, szóval nem látom okát, miért kellett levenni. full rozsda volt a bölcső..
De de,deeee ! JÓÓÓÓÓ ! Nekem minden nagyon szép minden nagyon jó, mindennel meg vagyok elégedve !
- miután kikapcsoltam a CT -t a rádiómon :) Agymosás akkor történt mikor megvettem az első japánomat úgy 20 éve. Azóta nem is emléxik a munkafelvevő a szervizben hogy hány cukorral iszom a kávét :)
Hogy nektek semmi se jó... :D Annak azért örülök, hogy valaki olvas a sorok közt :) Én nem merek nyíltan politizálni, mert az itt vérre megy. Úgyhogy most is csak helyeslően bólogatni merek a reakcióra :) AMúgymeg: legalább tudod, pontosan mikor mosták át az agyad :P Az is valami :)
Nah én pont a centírozás/gumizás miatt tartom külön felniken a gumikat. Amikor szenzonja van, 2 hét, mire ráér valami gumis, mert mindenki akkor viszi, legalábbis a közelemben, a 3. 13. 15.ker.-ben és akkor is sanszos, hogy a munkaidő közepén van időpont. Vagy felrakatod előtte jóval, ami télinél nem túl szerencsés, ha 16 fokban használod még X ezer km-t v. 1-2 hónapot télen meg mégegyet tavasszal, amilyen kiszámíthatatlan ez mostanság.
Próbálok előre gondolkodni: januárban v. febr.-ban viszem centíroztatni a nyári kerekeket, mert akkor már csak a f..át pörgeti minden gumis és örül a munkának, mint a kubaiak Miaminál. :) A télit meg tavasszal-nyár elején. Leszedés után szépen letisztítom a felniket, kipiszkálom a kavicsokat ha van és úgy rakom el.
A hajtás miatt meg boldog-boldogtalant befognak gumizni. Jártam úgy egy igen nagy, éjje-nappali gumis cégnél (nem csinálok negatív reklámot (se)), hogy a belülre való sújokat rakták kívűlre és vica-verza. Visszamentem 1 óra múlva, hogy szarabb, mint volt, amikor kiderült a turpisság, nemgyőzték egymást mocskolni. Más helyen lemezfelnire való sújt akartak rábarmolni a szinte karcmentes alufelnimre, még jó, hogy megláttam. Válasz: sorry, csak ilyenünk van épp, de pár nap múlva lesz ragasztható is ebben a sújban. Akkor meg miért nem mondja ezt eleve, hogy most nem tudja megcsinálni, majd x nap múlva. Nah mind1, apró személyes szösszenetek, bp-i gumisokról főleg úgy, hogy 2-4000Ft / kerék áron dolgoznak átmérőtől függően. Jah ezt 8-al szorozzuk be évente. Inkább szenzonon túl centíroztatok, akkor egy kerékkel is elszöszölnek 5 percet, nem 10-et a 4-el :)
Az van amit írtam korábban. A kézikönyv a 10-27 oldalon ír róla. Ha CT On ra van állítva akkor az adótól vesz óra jelet, ezért is kergülhet be az óra. Ha CT Off ra van állítva akkor nem frissíti az órát az adók órajele.
Na ez nálam is elő fordult. Pl Horvátországban. Szerintem a rádió az adóról veszi az óra jelet (mint pl a telefon a hálózatról) és ha más zónába esik az adó akkor átállítja magát, mert meg is szokott gyógyulni magától. - De lehet tévedek.
Nekem 2014-es van és van most egy nagy gondom. A rádión az idő elállítódik. Néha jól mutatja, majd ismét nem. Az utóbbi kb egy hétben kezdődött. Mit lehet ezzel tenni?
Nekem is szimpatikus az otthoni munka, de a mostani hidegben már nem annyira. Másrészt sajnos nincs otthon centírozó gépem és a mai hazai útviszonyok mellett szerintem érdemes felrakás előtt a centírozást megejteni.
De persze itt is igaz, hogy mindenki csinálja azt, ami szerinte helyes!
Ez nem öregedés/lustulás kérdése, nyugi :) Ennyiért meg ilyen gyorsan, logikus döntés cseréltetni. Van, hogy tényleg nem éri meg az otthoni szöszmötölés.
Viszont: a legtöbb gumis nem ismeri a rézpasztát és a nyomaték fogalmát. Volt, hogy úgy rakta fel a gumis pesten a gyái alufelnit a gyári forgókúpos krómcsavarokkal, hogy aztán a 130Kg-os sógorom ugrált a kulcsra húzott 1m-es vascsövön, ami meghajlott, amikor megindult végre az anya. Határeset lehetett, hogy nem tört el semmi. Sokat járok az M3-ason. Nah ha ott kapok egy defektet, egy szép hideg téli estén, mondjuk a semmi közepén, Debrecen-Nyíregyháza között valahol a szántóföldön, nah akkor van a szívás és nem 4x 850Ft az autómentő. Benzinkút se segít, mert nem tartanak méteres vassöveket, én sem hordok magammal, gondolom Te sem.
Nagyon sokat szívtam pesten gumisokkal, igaz, én ha egyszer csalódom, oda többet nem megyek vissza, így lehet, épp rossz napja volt valamelyiknek, de ez már nem derül ki :) Szóval mindig kell figyelni :)
Másrészt nem értem a népeket, 500Ft-ért (azaz ötszáz(!)) vettem 3 éve egy 30g-os rézpasztát, hőálló, direkt kerekekhez, a normális gumisok is ezt veszik az eladó szerint. Most 3 autónk van, mindnek lekenegettem vékonyan a tárcsákat, dobokat, raktam egy pöttynit minden tőcsavarra, de tényleg csak egy tűhegynit és még mindig megvan több mint a fél doboz rézpaszta. A korábban kezelt autóinkon krokodillal alig 20p a 4 kerékcsere, tovább tart elővenni meg elrakni a kerekeket, mint maga a csere. Nincs szívás, nincs rozsda a felni alatt, meglazítás után kézzel lejön az összes csavar, felnik nem rohadnak rá a kerékagyra, stb. Akkor miért nem látni sehol? Egy igazi gumisnak, aki nem 3 kocsin cserél kereket évente, nem igaz, hogy nem rentábilis beruházás...
Az enyém is bi-xenon, skandináv kiadás, nincs nappali menetfény, non-stop világít minden, mert ott ez előírás aktív gyújtás esetére. Egyedül ha helyzetjelzőre kapcsolok, akkor tudom "leoltani" a xenonokat, de akkor semmi sem világít elől. A két kis sárga oldalsó ami nem világít soha, motortér felől naon reménytelennek tűnik... Mindegy, köszi a tippeket, ez a dobbetét-bontásos technika már szerepelt máshol, csak korábbi évjáratnál, de ezek szerit itt is jó a technika. Ezek a lancerek 2008-2017-ig gyártódtak, úgyhogy egykutya.
Hétfőn megyek szereldmagad-ba, felpattintjuk a csáposra és majd referálok, alulról hogy férhető hozzá :)
Nagy szívás, az első kerékdobok belső műanyag burkolatát kell leszedni (patentok, csvarok fogják) és úgy lehet hozzáférni.
A jobb elsőt ki lehet cserélni a motortér felől is, kiegyenlítőt + ablakmosó tartályt a rögzítésük oldása után el kell paterolni az útból. A balt szinte kizárt, ott nagyon kellene bontani.
Hát az ilyesmi nem szokott erre a márkára jellemző lenni és úgy "felizgattál" hogy ki is mentem a garázsba megnézni. "Kicsit" fiatalabb az enyém de lehet a lámpatest ettől még ugyanaz. Egyszerű mint a faék az izzó csere. Sima bajonettzárral megy be a lámpatestbe a foglalat és mégy csak nem is balos. kb 60 fok fordítás után már ki is vehető a lámatestből a kb 8 centi hosszú (hogy meg is lehessen fogni) gumigyűrűsen tömített foglalat és elég hosszú rajta a drót hogy kényelmesen izzót cserélj. Visszatenni is gyerekjáték.