Keresés

Részletes keresés

''csiga Creative Commons License 2022.10.04 0 0 6647

Husqvarna 560 XP kínai hengerrel

 

 

 

 

 

 

 

Ismerősi körben senkinek nincs tapasztalata  560XP kínai henger-dugó pároshoz.

Nosza, próbáljuk ki.

 

 

Picit korábban már írtam  a kínai henger-dugó szett Alis elérhetőségéről, illetve lőttem róla képeket is.   http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=162536967&t=9231733

 

 

Az egyik 560XP-m szétszedtem,  - amin amúgy is csíkos henger volt DE! teljesen jól működött meteor dugóval-  és arra szereltem rá a kínai  henger szettet.

 

    

 

 

 

 

Nagyon minimálisan faragtam csak a hengerből. Lehelet vékony  max 1-2 tized milliméter vastagon  felület simítás, kiigazítás. Igazi faragás, tuning, mint a másik 560XP-n, nem történt a hengeren. Nem az volt a cél, hanem az, hogy kis simítgatással, törődéssel hogyan muzsikál  a kínai henger szett.

 

 

 

 

 

 

 

     

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   

 

 

 

 

 

A dugattyú tömegét mérlegen  összehasonlítottam egy évekkel ezelőtti kínai 560XP dugóval. A   89 gramm  helyett ez csak 79 gramm, ami azért jelentős, mert több, mint 10% különbség.

 

 

 

 

 

 

Sokat nem nyünyörögtem vele,  néhány perc alatt 1 grammot szedtem ki a dugó belsejéből csak azzal, hogy az öntés után maradt nyomokat leszedtem

 

 

 

 

 

 

 

A kipufugót nyitottabbá tettem,  a leömlőhöz közeli és a kipunyílás végén lévő 13 mm-es furatot kitágítottam. A dugóhoz közelebbi kb 20-22 mm, a távolabbi 16 mm.

 

 

 

 

 

 

 

A szikrafogó drótszövet már nem kerül vissza, a takaró lemezt két helyen megvágtam,  kihajtottam, a 13-as furatot 16 mm-re tágítottam, majd a lemezt visszahajtottam.  Próbáltam megpontozni hegesztéssel… azt még gyakorolni kell, tudom, nem szép, de  nagyon vékony az a lemez.

 

( Egy helyen, amikor fúróval tágítottam a kiput, sikerült a külső lemezt átszakítani, az a javítás látható)

 

 

 

 

 

 

 

 

A hengerfej résznél a szélén körbe szalagszerűen lévő rész picit egyenetlen ezért egy régi dugattyúra ragasztott 80-as csiszoló papírral kicsit csiszoltam. ( a csiszolópaíron látszik hol van benne alu.) Gyakorlatilag amikor bedugod a  gyertyanyíláson a puha óndrótot ennél a "szalag" résznél mérsz rést, itt kell vigyázni, hogy ne érjen össze a dugóval.  A nagyon minimum a 0,3mm, de inkább 0,35mm.

 

 

 

 

 

 

Összeszerelésnél a gyűrűhézagot ellenőriztem, ez is közel a szokásos kínai kb 0,3 mm, bár ez picit jobb, kb 0,25 lehet, mert a 0,3 mm-es hézagoló már nagyon feszes volt benne. A 0,2 mm-es meg laza volt….

 

 

 

 

 

A csapszeg a dugattyúba szinte „úszik”. Nem lötyög, de nem is szorul.  Jobban örülnék, ha pici szorulna. Zégergyűrűk nem a sajátokkerültek bele, Stihl van benne. ( 10 mm csapszeg)

A dugattyú a hengerben onnantól, hogy elzárja a kipu rést, már lassan megy, de nem olyan lassan mint pl egy Meteor, vagy Stihl szett. Nem rossz, de azért nem a csúcs.

 

Összeszerelés után ellenőriztem   – hibáztam, előbb kellett volna! -   a présrést óndróttal.

Bakker,   0,6-0,7 mm úgy, hogy eleve a gyári 0,5 mm-es talptömítés helyett 0,3 mm-est tettem. Legalább biztos, hogy nem ér bele a dugó hengerbe. :)  Ok, valamennyi ebből a csiszolásom, de ennyi azért nem.

 

 

 

Így sem lett rossz, nagyjából közel gyári,   11,5 bar érték lett a kompressziós végnyomás.

 

 

 

 

 

Van itthon 0,2 mm-es papírom is, abból vágtam új talptömítést, így némileg jobb, 12 bar lett a sűrítési csúcsnyomás. Igen, azért a + 0,5 barért "lehajoltam"...

 

 

 

 

 

 

 

 

Ha előbb ellenőrzöm,  ( hengerfaragás előtt simán a gyűrű nélküli dugóra  a hengert felteszem 2  db csavarral, és megmérem  a présrést, ) akkor tudtam volna korrigálni a kipufogó és átömlő réseken azt a 0,3 mm-t.  ( felfelé, mert annyit tolod le a hengert)  A gyári hengerek méretpontosabbak etéren.

 

No,   összeállt a gép, nem lett rossz, bár nincs olyan, mint a gyári henger pici  tuninggal, ( előző 560XP port  https://drive.google.com/drive/folders/11_TeHWJr6pax1CEkQb-zLRdJJ2-OnHYs ) de azért szégyenleni valónk sincs. Pár hete még  22.000 Ft-ért vettem, így azért  nem rossz! A következő kérdés a „meddig” lesz. Meglátjuk.

 

 

Pici videó : ( még 1 nap után is csak egyenlőre csak letölteni engedi, kb 40 Mb )

 

https://drive.google.com/file/d/1n1A8tx_QJB1tYEEEy2fVyICKqFmupqt4/view?usp=sharing

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

studiod1 Creative Commons License 2022.10.04 0 0 6646

Lehet mivel az enyém sajnos beázott és szétpattintottam és akkor cserélhető. Valóban eredetileg nem cserélhető, de az itt levőknek ez nem lehet gond.

Előzmény: ''csiga (6645)
''csiga Creative Commons License 2022.10.04 0 0 6645

Teljesen jó ez is, de ebbe nincs kialakítva az elemcsere lehetősége.

 

Szétszedve tán ebbe is lehet elemet cserélni.

Előzmény: studiod1 (6644)
studiod1 Creative Commons License 2022.10.04 0 0 6644
Előzmény: ''csiga (6643)
''csiga Creative Commons License 2022.10.03 0 0 6643
Előzmény: ponty25 (6641)
''csiga Creative Commons License 2022.10.03 0 0 6642

Összegben miben gondolkozol?

 

Csak egyszeri használatra, vagy van több géped ( kedved) állítanál másik gépet is?

 

Mindjárt dobok be linket neked.

Előzmény: ponty25 (6641)
ponty25 Creative Commons License 2022.10.03 0 0 6641

Köszönöm szèpen a segítséget. Esetleg tudnál ajánlani

Fordulatszám mèrőt  hogy azzal ellenőriznèm a

Karbon beállításokat?

Előzmény: ''csiga (6640)
''csiga Creative Commons License 2022.10.02 0 0 6640

Cseréld nyolcasra nyugodtan.

Előzmény: ponty25 (6639)
ponty25 Creative Commons License 2022.10.01 0 0 6639

Köszi.

 

Azt hiszem 7es a betèt gyűrű

Előzmény: ''csiga (6638)
''csiga Creative Commons License 2022.09.28 0 0 6638

 A betétgyűrűt tudod cserélni nagyobbra. Milyen van most rajta?

 

Egy picit talán  még az segít, ha szegényítesz a keveréken, általában túl dúsra vannak állítva.

 

 

Előzmény: ponty25 (6637)
ponty25 Creative Commons License 2022.09.26 0 0 6637

Sziasztok.

 

Van nekem egy Farmertec 395 fűrèszem. Hogyan tudnám felgyorsítani a lánc sebessègèt nekem lassúnak tűnik.

Ha lehet ilyet annak milyen hátrányai vannak? Ha esetleg lenne link az alkatrèszhez az is nagy segítség lenne.

 

Köszi a segítséget.

''csiga Creative Commons License 2022.09.22 0 0 6636

 

Husqvarna 560Xp módosítás,

avagy a henger  farigcsálása  és a közben vétett hibák, majd azok javítása

 

 

A marketplacen jött velem szembe 10.000 Ft-ért egy 560Xp henger. Mivel az új ára 85.000 Ft körül van, sok reményt nem fűztem hozzá, de igazából csak  „gyakorolni” kellett.

Van benne csík, még ha nem is végzetes, de azért akad.

 

 

Képekben:

 

    

 

 

 

 

Homokszórás után:

 

 

 

 

 

 

 

 

Honolás és lamellás csiszolás után némileg jobb lett:

 

 

 

 

 

 

A kétütemű motoroknál az egyik fő „fojtás” a szívótorok és a  átömlők szűk keresztmetszete, a másik a kipufogó.

A szívótorkon sokat nem lehet faragni, picit igazítottam, bár azon még lehetett volna:

 

 

 

 

 

 

 

Az átömlők faragásánál elsődleges cél az volt, hogy a lerakódott dszuvát eltávolítsam, és lehelet vékonyan tágítsam a járatokat. Munka közben a na még egy picit, na még egy picit hibájába esve sikerült átlukasztanom - többször is - a vékony alu falát.

 

 

Átömlők eredetileg:

 

 

     

 

 

forgácsolás után:

 

 

       

 

 

 

 

Projekt pihen, megoldás keresés indul….

 

 

 

 

Az első átlukasztásom  annál a résznél történt, ahol a hengert lefogató csavar helye van.

Ahhoz, hogy vékony alu lemezt szerezzek, meg kellett innom egy dobozos sört. Abból vágtam akkora darabot, hogy az jól illeszkedjen. ( a doboz oldala „ki rúgja magát”, ha nem is erősen, de a falnak feszül) Megcsiszoltam,  CX80-al beragasztottam.

 

 

 

 

         

 

 

 

A másik gond a kipufogót rögzítéséhez használt menetes furatnál volt. Úgy  gondolkodtam, hogy menetjavító perselyt tekerek a henger menetes furatába,  - amit beleragasztva CX-80 ragasztóval  -  teljesen zárttá teszi ismét a felömlőt, de hagy annyi helyet,  lehetőséget, hogy a kiput még fel tudjam rögzíteni.

 

Egyik opció: A ( zárt oldalfalú)  menetjavító külső menete 6*0,75mm, a belső normál M4.

(Eredetileg úgy van tervezve, hogy előfúrsz 5 mm-es fúróval, majd a menetjavítót kúppal előre irányba betekered, majd az vág magának menetet. A kisebb M6 külsőméret, a nagyobb M8)

 

 

 

 

 

Ehhez találtam 6.0,75 mm-es  menetes záródugót, amit (3-as) )inbusz kulccsal simán be lehet tekerni:

 

 

  

 

 

 

A hengeren lévő menetes furatot áttoltam 6*0,8 mm-es metszővel, majd a menetes záródugót a menet végéig tekertem, ahol CX80 ragasztóval rögzítettem, illetve még egyet betekertem ( ragasztva) , ami fedte az oldalfal átlukadást

 

 

  

 

 

 

Amennyiben „csak” menetjavítás lenne a cél és az M4-es csavart vékonynak találod, lehet M8-as külső menetűvel is próbálkozni, szerintem van annyi hely:

 

   

 

 

  

 

 

A hengeren az átömlőn csak a szélességén módosítottam, nagyon picit a hengerfej irányába ( vékonyabb,  0,3mm-es talptömítés miatt)  A javítási képeken minden látszik.

 

A kipufogó résméret is gyakorlatilag gyári maradt ( felfelé kb 0,2 mm) , csak a henger leömlő része lett kissé kúposra alakítva.

 

 

 

 

 

 

Túl jól sikerült, ugyanis a tömítést nem tudtam hozzá igazítani, így most csak  a hőterelő lemez van a kipu mögött. A hőterelő és kipu természetesen utánigazítva a leömlő réséhez.

 

 

 

 

A kipufogó módosításról:

 

A leömlőhöz közeli kb 13 mm-es furatot tágítottam ki 22+ mm-re

 

 

 

      

 

 

 

 

A kipufogó végfuratát 13 mm-ről 16mm-re bővítettem, a szikrafogót nem tettem vissza.

 

 

 

        

 

 

 

 

A kipufogó csavarok most M4 méretűek, ezért abból 12.9-es erősítettet vettem. Az M4  csavarfej  pici. Jobb ötletem nem volt, alátéteket hegesztettem alá. ( A jobb oldalin látszik milyen sorrendben van a 2 db alátét. 1 db M4-re, 1 db M5-re való)

 

 

 

 

 

 

A csavarokat méretre vágtam ( ugye záródugó van mögötte a menetben), a menet első 3 mm részét  nem bántottam, mögötte lévőt a satun óvatosan pici kalapáccsal  megütögettem ( megsértettem) a menetet.

Anyával kontrolláltam, hogy a csavaron akadjon, ne  csavarodjon rá könnyen. Összerakásnál a menetet Mester 1000 hőálló tömítővel raktam össze + rugós alátét. A gyári csavaron lévő csövet lehagytam.

 

1 tanknyi kalodázás után leszedtem a kiput. Az M4 csavarok nem lazultak meg,  végig nehezen tekeredtek ki. Az a kb 20-30 dkg teher még rezgés alatt sem okoz gondot az acélperselyben lévő M4 csavaroknak.  Működik.

 

 

Tovább bontva viszont nem jót fedeztem fel. A dugó hátsó része – ha nem is erősen- de belevert ( hozzáért)  a hengerfejhez  A dugó azon részét 80-as papírral megcsiszoltam, illetve egy kínai dugót feláldozva a henger fej részét megcsiszoltam. ( A dugóra pár pötty pillanatragasztó, majd fejjel lefelé a 80-as  csiszolópapírra nyomod. Kis súllyal terhelve , esetleg még melegítve is, pár percig hagyod kötni, majd tapétavágó késsel  levágod a felesleget. A hengerbe téve a hengerfejhez nyomva, közbe körbe forgatva a szélen lévő  alut csiszolja meg, ahol a dugóba beleér. )

 

 

 

    

 

 

 

 

A gyertyaképem ilyen lett, akkor még nagy melegek voltak, amikor vágtam vele. A kipumódosítás miatt – szerintem és a gyertya színe szerint- hűvösebben jár

 

 

 

 

     

 

 

 

 

A láncsebesség nem változott, plussz erőt talán a videó előtti összemérés mutatna ki. Ami viszont érezhető, és tényleg jó, hogy nyomatékosabb lett,  nem akar  olyan könnyen fulladni. Valószínűleg a többi gépemen is megejtem majd a módosítást.

 

 

A gép összeállt, azzal a csíkos hengerrel, és a használt meteor dugóval ilyen lett videó link:     https://drive.google.com/file/d/1Q5lNIkDulSqvxV_87dKpKxzG99yDe_m_/view?usp=sharing

 

 

 

 

Beszerzések:

 

 

 M6*0,75mm záródugó Aliról

https://www.aliexpress.com/item/1005002260556209.html?spm=a2g0o.order_list.0.0.669e1802MT9Qan

 

 

menetjavító Aliról

https://www.aliexpress.com/item/4000196989712.html?spm=a2g0o.order_list.0.0.669e1802MT9Qan

 

 

12.9-es csavarok:

https://www.aliexpress.com/item/1005001318789751.html?spm=a2g0o.order_list.0.0.3ad61802i0Nk0z

 

 

szakító szilárdság, jelölésük:

https://info.csavarlak.hu/csavar-szakitoszilardsag/

 

''csiga Creative Commons License 2022.09.22 0 0 6635

Esetleg érdeklehet valakit.

 

Az 560XP henger elég kelendő, de már vannak kínai hengerek is.

 

Nekem még alig 22 magyar királyi pénz felett érkezett az Alis, akciós 560xp henger-dugó.

 

https://www.aliexpress.com/item/1005002876891689.html?spm=a2g0o.order_list.0.0.669e1802MT9Qan

 

 

 

 Illyen csomag érkezik:

 

   

 

 

 

Amit küldtek gyertya az kínai, és persze nem bele való 10 mm-es menetátmérőjű.  Képen a saját NGK CMR6-ot tettem mellé

 

 

Ezt leszámítva nagyon korrekt. Deko szeleppel ( és helyettesítő csavarral), üza. szűrővel, dugó-gyűrűvel, csapszeggel, tűgörgővel semmi bajom. Sőt. Szerintem meglepően jónak tűnik.

 

 

 

 Dugattyú:

 

 

            

 

 

 

 

Henger:

 

      

 

 

 

 

Majdan valamikor, ha lesz időm, picit faragok belőle, de tényleg csak óvatosan, mert egy   - próba -   hengeren már csináltam,  könnyen át lehet lukasztani bizonyos helyeken. Arról is lesz képsorozat. :)

 

Felhasználás szempontjából a  hengertől nem félnék, a dugó is bizalom gerjesztő, de ezért óvatos vagyok egyenlőre vele, az 560-as azért pörög rendesen.

 

Ha valakinek van már tapasztalata ezzel a szettel, kínai dugóval, ne tartsa magában. :)

 

 

 

 

 

 

 

 

''csiga Creative Commons License 2022.08.27 0 0 6634

Dugót cseréltem csak a klón 660-ba, a gyári hengere lett piszkálva.

Előzmény: ''csiga (6633)
''csiga Creative Commons License 2022.08.27 0 0 6633

Szia!

 

Én összerakottan vettem MS660 klónt. Meglepően korrekt.

 

Cseréltem rajta henger-dugót, amit picit megpiszkáltam, kipu kicsi megnyitva.

 

Szemtelenül jól indul és jól megy. :) A 7-es csillagkereket 8-asra kellett cserélnem.

 

Ha magamnak raknék össze ilyen gépet, lehet csapágyat komolyabbat tennék bele, szimeringet később is egyszerűen lehet cserélni.

 

Előzmények:

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=162153014&t=9093927

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=160976994&t=9093927

 

Farmertec gép az a Holzforma is.

 

 

Előzmény: ponty25 (6632)
ponty25 Creative Commons License 2022.08.24 0 0 6632

Sziasztok. 

Ma rendeltem egy Farmertec-es 395-ös összerakok fűrèszt.

Mennyire èri meg szerintetek? Van valakinek tapasztalata?

Van itthon egy HQ 545 azt szeretném kiemelni. A napokban sikerült 

Szerezni akác tuskókat kb 30köb. Azt szeretném feldolgozni 

Lényeg a lényeg van valakinek tapasztalata a Farmertec-es géppel?

 

 

 

sujgojo Creative Commons License 2022.08.17 0 0 6631

szerintem is teljesen korrekt, hogy az agroo ezt leirja. csak nincs tapasztalatom az ilyen felujitasokban. lehet, hogy a gyari hengerrel is ugyanez a helyzet. vagy az annyira draga, hogy eleve nincs ertelme. csak az a bajom ezzel, hogy igy mar nem tunik olyan egyszerunek a felujitas. kell egy kis tapasztalat, vagyis nem biztos, hogy az elso jol sikerul

Előzmény: ötbites stihles ziles (6630)
ötbites stihles ziles Creative Commons License 2022.08.17 0 1 6630

És van a forditottja is-meghuzod,és ugy megfeszíti a csapágyat,hogy nagyon.. na akkor mit csinálsz..hézagolsz?Ezek a forgalmazók legalább oda merik irni,hogy lehet ilyen hiba.. is.

Amit leirnak,létező hiba-és nem csak fűrészeknél,nem csak a "szarkinai" szintjén.. csak valahogyan ezek az infók kimaradnak a sztárszerelők videóiból-náluk minden ilyen dolog elsőre tökéletesen passzol..

Saját magamnak raktam össze egy S-391 fűrészt "Titannikkel"hengerrel,már csak hogy milyen lesz-hát,ne tudd meg,mennyit kellett hézagolni,hogy egyáltalán elforduljon a főtengely...nem csiszolgatni,mert lóg-nem-pont forditva..

Előzmény: sujgojo (6629)
sujgojo Creative Commons License 2022.08.17 0 0 6629

koszi az infot!

az agrooroszinal latok egy ilyen megjegyzest:

ez nem tul biztato. vajon minden utangyartott henger ilyen pontatlan? lehet, jo lenne olyan keszletet venni, amiben a forgattyushaz also reszet is adjak, ugy talan nem lenne ilyen problema, mert en nem szivesen csiszolgatok egy hengert kezzel. de itthon nem latok ilyet

Előzmény: ''csiga (6628)
''csiga Creative Commons License 2022.08.17 0 0 6628

Teljesen jó a kertmotoros is, nem szabad árban elszállni, nem éri meg.

 

Előzmény: sujgojo (6627)
sujgojo Creative Commons License 2022.08.17 0 0 6627

en is pont ezt szerettem volna kerdezni. nagy a szoras

 

kertmotor:7

peter:15

aoroszi:10

vaszko:13

 

jo lenne tudni melyik milyen minoseg

Előzmény: ponty25 (6626)
ponty25 Creative Commons License 2022.08.15 0 0 6626

Sziasztok.

 

Abban kérném a segítségeteket hogy a 137es fureszemet szeretném felújítani. Milyen márkáju henger szettet érdemesrendelni hozzá. Esetleg kapható hozzá big bore típusú.

Meg honnan rendeljen. 

 

A vàlaszokat előre köszönöm.

 

Magyar kir.erdész Creative Commons License 2022.06.19 0 0 6625

Köszönöm az infót.

Előzmény: Jonseredfan (6624)
Jonseredfan Creative Commons License 2022.06.02 0 0 6624

ŐŐk a 2041-45-50 , 2051, - 54-55 széria van kb 20 db

Előzmény: Magyar kir.erdész (6613)
Jonseredfan Creative Commons License 2022.06.02 0 0 6623

Inkább valami öregebb Husqvarna - Stihl szerintem .

Előzmény: Tomeck07 (6619)
Uaz08 Creative Commons License 2022.05.14 0 1 6622

Szerintem ezek ilyenek,ha jó a kompót bele kell kapaszkodni,de lehet kezd halódni a gyújtásod,vagy elmozdult a lendkerék.Az enyémen új SEM gyújtás van,de fogni kell rendesen berántáskor.

Előzmény: myr1 (6620)
Uaz08 Creative Commons License 2022.05.14 0 0 6621

Inkább az 545, a 435 nem ilyen feladatra való,ilyen átmérőkbe csak kínlódna.

Előzmény: Tomeck07 (6619)
myr1 Creative Commons License 2022.05.13 0 0 6620

Sziasztok!

Próbálok életet lehelni egy Husqvarna 285 cd-s láncfűrészbe, amelyet apám 1983-ban vásárolt. A megrepedt üzemanyagvezetéket kicseréltem, a karburátort kitisztítottam és az indítószerkezetet is megjavítottam. De nem minden jó.

Indításkor néha borzasztóan visszarúg, ha elindul.  Ezt úgy írom le, mintha egy 4 ütemű motorból néha kimaradna egy henger menet közben, de lehet, hogy ez nem jó hasonlat. A visszarúgás nagyon erős, mivel a 2 ütemű, 85 köbcentis motor kompressziója rendben van. A képek tisztítás előtt készültek. Ez gyújtás időzítési problémára vezethető vissza? Gyújtáselektronika hiba? Bosch gyújtás van benne.

Tomeck07 Creative Commons License 2022.05.06 0 0 6619

Sziasztok!

 

Otthoni használatra, tűzifa felvágásra melyik láncfűrészt ajánlanátok? Évi 20-25 m3 keményfa, 25-35 cm átmérőjű lenne kuglizva.

 

Kiszemeltek:

Husqvarna 435 (nem lenne kevés?) 

Husqvarna 545 (ez már szerintem túlzás :))

sujgojo Creative Commons License 2022.04.19 0 0 6618

koszonom a megerositest! nem ertem miert nem irjak ezt le igy. vagy csak en nem talaltam meg

Előzmény: studiod1 (6617)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!