Hetek kérdése és megjelenik (végre) a 24x36 milliméteres szenzorral szerelt Pentax K-1 FF DSLR.
Idevárok mindenkit akit érdekel ez a technika, illetve van információja és ezt megszeretné másokkal beszélni.
Jó kérdés... nincs ugyan K5IIs-em, de van 5 jó fix lencsém, ami mind menne fullframe-n is; de ami hobbira költhető pénzem van, azt inkább eliszom elcsavargom, amíg mostani masinám kitart. Aztán, ha új gépet köll vennem, az talán K-3II lesz... :)
Cserélgettem már vasat, és üveget is. Jó sokat. A mostani eszemmel az üveget helyezem előtérbe, egy bevált objektívet nagyon sok vázért sem cserélnék el. A vasat, meg a programot lépten-nyomon fejlesztik, de az üveget azért egy kicsit babrásabb. Meghát ugye, a képet az objektív rajzolja, függetlenül attól, hogy mire, CCD-re, CMOS-ra, vagy ezüsthalogenidre, APS-C-re, vagy a fúlfrémre.
A bajom az, hogy valami számomra érthetetlen ok miatt, nem akar minden nő levetkőzni nekem ingyen, hogy fotózhassam őket :D Ez valahogy akadályozza a 'fotózd amit szeretnél' elképzelésem.
Lehet, hogy a K1 árát inkább modellekre kéne költenem? :D
Ha nekem lenne egy olyan vazam, amivel elegedett vagyok, plusz 12-tol 300 mm-ig megfelelo objektivjeim, nem vennek semmit, hanem fenykepeznek. Megvalositanam azokat a fotos elkepzelesimet, amikhez megvettem ezt a felszerelest.
En itt is tartok. Nem akarok venni semmit, semmi lenyegeset, mert mert mindenem megvan, ami a celjaimhoz kell. Ez a "minden" nagyon keves, es megfizetheto.
Nyugodtan lehetssz elfogult is, az nekem szimpatikus, ha az ember erzelmileg kotodik valamihez. Sot, a fotozasban fontosabbnak tartomaz erzelmi kotodest a gephez, mint a gep muszaki tartalmat.
Az elvakultsag mar mas kerdes, sajnos gyakori jelenseg a forumon.
Én egyértelműen FF-et. A magas iso miatt. Aztán ellennék a párezerforintos filmes optikákkal is kényelmesen. Pedig nekem a kép az első. Igaz ez nálam nem az optikák élességét, és felbontását jelenti.
Nekem egyik gép sem a szívem csücske. Nem csak a canon. Teljesen nyíltan állok minden márkához. A praktikusság érdekel.
Mivel tudom legolcsóbban, és legjobban megoldani azt amit csinálok.
Én egy vidéki paraszt fotós vagyok. Van némi gyakorlatom a fotózás terén. Pénzem egy száll sem, seggem kint van a gatyából, inkább szeretetből, mint pénzért csinálom az egészet.
A jelenlegi felszerelésem értéke jelenleg kb. 100e forint. A beszerzési értéke sem volt több optikástól mint 260e. Természetesen egy optikán kívül mindent használtan vettem. A vakum, a fotóstáskám, és pár merevlemezt a cég fizetett. Ezt nem számoltam bele.
Tapasztalatom c50d-vel,és c7d-vel van. Ezek voltak a gazdag rokonomnak amit elkértem másodgépnek, ha fontosabb munkám volt, vagy éppen elszállt az én gépem. Ezeket 10e expo körül adta el, amiből a felét én tettem bele.
Amikor a pentaxot dicsérem azt egyáltalán nem elfogultságból teszem, hanem mély meggyőződésből. Egy olcsó, de nagyon jól megtervezett, átgondolt, abszolút fotósbarát márka. A K50 a fényképezőgépek között a "faék". Egyszerű, olcsó, kicsit fapados, nem divatos, de amire tervezték arra tökéletesen megfelel.
Jogos amit írsz, első a kép, másodlagos a technika. Bár ebben vannak furcsaságok. Héten a fotóklubban járt nálunk Bakos Gábor, leginkább természetfotókat mutatott be. Maga elismerte a Nikon előnyét fényérték átfogásban a Canonnal szemben, Canont használ - akkor miért, amikor fontos számára a nagyobb fényérték átfogás? Sok kép, amit bemutatott HDR volt, amit általában 3 expóból rakott össze. Nem hiszem, hogy anyagi kérdés, hogy más gyártó cuccait használja, többször járt Japánban, meg hasonló "olcsó" helyeken.
Korábbi válaszodra reagálva, igen a Nikonosok mondták, hogy a profi kategóriájú gépeknél "megjavult"az AF. Csakhogy amikor nekem a K5-seim csapkodták a tükröt és a többszöri javítást már kissé untam, ehhez viszonyítva a D600 és D7100 volt a Nikon gépei között ami elfogadható váltás volt számomra. A D3/4/5 bizonyára nagyon jó gépek, de Szadeczky Béla fotóriporter mikor évekkel ezelőtt nálunk járt mondta, amikor a D700 kezébe került, többé nem nagyon akarta magával vinni a D3(4)-et,mivel az jóval nehezebb, az áráról nem is beszélve.
De valóban nagyon jó lenne, ha a technikán kívül a képekről több szó esne, hiszen ez a "végeredmény". Hogy születik, min esik át, mit akar közölni a nézővel stb.
Nekem a Canon nem a szivem csucske, nem szimpatikus, de azt hasznalom esszerusegi okbol. Kedvezo az ara, es jo a minosege.
A szenzoranak es az optikainak tetszik a kepe. A tobbi resze nem erdekel. Vannak draga objektivjei, es vannak kifejezetten olcsonak mondhato minosegi darabjai. Tehat csak ugy egyetlen kezlegyintessel nem inteznem el, annal inkabb sem, hogy olyan nagy a valasztek belole, hogy a konkret modellek megnevezese nelkul nem lehet minositeni a markat.
Ha riportszeru munkat kellene csinalnom, akkor az arra kitenyesztett modellekbol valogatnek: 7d2, 1DX2, 1DIV, vagy amit meg tudnek fizetni, illetve, ami rentabilis lenne.
Kösz a precíz fordítást! De honnan a francból tudott a csok-ról? /mélyen elgondolkodó, magam elé meredő, töprengő, rendkívüli értelmet sugárzó, de egy kicsit mégis értetlen, de emberileg végtelenül megkapó arckifejezés, halvány heuréka mosollyal a szám szegletén/
Arrol beszel milyen jol lehet vele verekedni. Rendezvenyeken boxerkent lehet vele apritani a nezoket, a prizmahaz csucskos kialakitasa kulonosen alkalmas arculcsapasra. Ha gyengebb vagy, felszerelheted az aljara az utesfokozo markolatot. Rossz fenyviszonyok, vagy gyenge memoria eseten az arcfelismero rendszer megjegyzi, es a tomegbol is kepes kivalasztani, aki beszol neked. Sztereo mikrofonon keresztul a ter minden iranyabol erzekeli, GPS segitsegevel meghatarozza az anyazo szemely poziciojat. A villam II. processzor azonnal osszekapcsolja az arcfelismerovel, gyakorlatilag nincs menekvesi lehetosege az ellenfelnek. Ha tul nagydarab az embered, erdemes a 70-200-as optikat felrakni, azzal sokkal nagyobbat lehet utni. Ez az optika rendelkezik vedomarkolattal, ami megakadalyozza, hogy megseruljon a kezed, elkerulheted a kezkozepcsont toreset, vagy repedeset.
A gep olyan jol szigetelt, hogy uszasoktatason viz alatt is keszitheto vele felvetel a pajkos kispajtasokrol. Az igen magas erzekenysegre futheto szenzor a sulibulik es klubdelutanok hangulatat jatszi konnyedseggel kepes rogziteni, eleg hozza nehany falravetulo kosza, szines led pislakolo fenye.
A szenzormozgatasos stabilizatora befagyasztja a borostyan megporzasan szorgoskodo hazimehek es zengolegyek mozgasat, vagy akar a honi legvedelem elfogo-vadaszbombazoit.
Minigarzonokban tartott szulinapokon parhuzamosan kepes rogziteni a tortamaszatolast ket memoriakartyara, egyet apunak, egyet anyunak. A 15-30-as optikaval nem marad le a nagymama a kepsarkarol, igy konnyebben ki lehet enekelni az osszkuporgatott nyugdijat a parna alol.
Zambo Krisztian koncerten, vagy neptanc bemutaton ezentul csak a canonos-nikonos apukak felmenoit emlegetik az elvakitott nezok, mert a Pentax kijelzoje nem zavarja oket tovabb. A flexibilis csapokon rogzitett mini teve felrefordithato.
Azt egyelore nem tudjak megerositeni Kelet-Azsiabol, hogy a vaz ara kijon 600000 forintbol, de negy gyerek vallalasa eseten a CSOK kiterjesztho lesz a Pentaxra is.