Keresés

Részletes keresés

PJRT Creative Commons License 2015.02.28 0 0 796

Milyen más objektívet próbáltál? Nekem a Tamron 17-50mm f/2.8-cal valósággal kitárult a világ, nagyon tetszik a rajza! :) 

 

Anna

Előzmény: nobolond (795)
nobolond Creative Commons License 2015.02.28 0 0 795

Igen, erre "gondútam..."

 

 

A részletessége (élessége) és a megvilágítás az, ami számomra - úgy tűnik - egyelőre

elérhetetlen.... :(((

 

OFF (Ez már inkább a korcsmába való volna...)

 

Épp azon kesergek, hogy a D5100 mellé vettem "óccsóér" egy D60-at másodgépnek (minden eshetőségre készen, ha netán pár hétre szervízbe kéne vinni a D5100-at - nomeg tesztelni.)

Tudniillik a Nikkor 18-105-össel több mint két éve küzdök, és nem igazán hozza azt az "általános pozitív véleményt" - amit mindenütt olvasok róla. Alig van vele éles kép....

Mivel pedig korábban egy D50-em volt, és az a maga kis 6 MP-ével éles képeket csinált (mondjuk 28-105 Sigmával), arra gondoltam, hogy talán a 18-105-ös 16 MP-en mozdul csak be ennyire, így talán egy egyszerűbb gépen jobb lesz az élesség. Hát nem...

(Mellesleg : a 18-105 kétszer volt a Fóti úton fókuszkalibráláson és teszteken - szerintük a VR működik, de én nem nagyon veszem észre "áldásos hatását...")

Szumma szummárum, az obi a D60-on sem remekel... :((((

 

ON

Előzmény: seeman (792)
szappi.hu Creative Commons License 2015.02.28 0 0 794

Szerintem ezekről nem a zajmentesség, vagy az élesség hiányzik, hanem az igazán jó pillanat. Az első képen háttal van a központi szereplő, és a labda sincs a képen.

A másodikon szerintem a dobó arckifejezése lenne érdekes, de ebből a szögből nem látjuk. A harmadiknál is valahogy a srác feneke hangsúlyos a képen.

Azt persze elismerem, hogy rohadt nehéz lehet olyan pillanatot elkapni, ahol minden stimmel. De ha sikerül, nem a zajt fogja keresni rajta senki.

Előzmény: qrzor (781)
seeman Creative Commons License 2015.02.28 0 0 793

:D

Előzmény: qrzor (786)
seeman Creative Commons License 2015.02.28 0 0 792

Remeknek nem mondanám :) (elvágtam a fejét), de tényleg van... Az is 6400-as.

Előzmény: nobolond (787)
-Minarik- Creative Commons License 2015.02.28 0 0 791

A technikai adatokkal addig kell behatoan foglalkozni, amig negveszi az ember a gepet. Utana fotozni kell(ene). 

En mar 1600-2000 ISO-nal is meg vagyok nyugodva, ber mehetne meg felfele. 

Előzmény: Emdzsí (790)
Emdzsí Creative Commons License 2015.02.28 0 0 790

Hát akkor ha ennél érezhetően jobbat szeretnél akkor Canon 1Dx, és valami fényerős fix. A 750D picit jobb lesz, de csak picit. Amikor ilyesmit fotóztam haverok Canon 1DX-et béreltek és azzal valamivel jobb lett. Sportfotónál fel kell vállalni a kisebb életlenséget. Szerintem egy képbe belefér bizonyos szitukban ha nem teljesen éles, mint ahogy világhírű fotósok, világhírű képei között is vannak olyanok hogy egyes fotoértékelő fórumokon életelennek, egyes részeit beégettnek titulálnák.:) Szerintem a téma, és az akció a lényeg, pixel kukkolást a spejzban kell hagyni. Én a legjobb sportfotómat az erre teljesen alkalmatlan Pentax K10D-vel készítettem, manual fókusszal, korántsem volt éles, de a Pentax Photogallery beválogatta.

Előzmény: qrzor (780)
PJRT Creative Commons License 2015.02.28 0 0 789

A bal oldaliról több is... ;)

 

Anna

Előzmény: nobolond (787)
Emdzsí Creative Commons License 2015.02.28 0 0 788

Hm, nincs meg az éle egyiken se. 

Előzmény: qrzor (781)
nobolond Creative Commons License 2015.02.28 0 0 787

Ha emlékezetem nem csal a jobb oldali zenészről van egy remek portréd is, ugye ?

Előzmény: seeman (783)
qrzor Creative Commons License 2015.02.28 0 0 786

Áthallásban gyenge vagyok :-)

 

OFF

Sötétképzés: (úgy mesélték)

 

A Tungsramnál sok-sok éve volt egy srác, aki nem volt túl okos, ellenben mindenbe belekotnyeleskedett. Bement egyszer a fejlesztőlaborba és fogdosta a kütyüket. Egyszer csak ráüvöltötek, hogy AZT azonnal tegye le.

 

- Miért? kérdezte.

- Mert az a feketén világító lámpa. Ha bekapcsolod, az egész szobában sötét lesz!

 

A srác forgatta, forgatta, ingatta a fejét, majd megszólalt:

- Engen nem vágtok át! Azt még el tudom képzelni, hogy egy-két méteres sugárban sötét lesz, no de az egész laborban?

ON

Előzmény: seeman (785)
seeman Creative Commons License 2015.02.28 0 0 785

:)

Úgy látom hogy be akarsz lépni a sötétképezők táborába. :D

Én maradok a fényképezésnél.

Előzmény: qrzor (784)
qrzor Creative Commons License 2015.02.28 0 0 784

Na de hát ez tájkép! Nem mozog. Ide egy lyukkamera is elég. :-)

 

Előzmény: seeman (783)
seeman Creative Commons License 2015.02.28 0 0 783

Ha ennyire fontos neked a belső teres sportfotó, akkor lépned kellene.

Nálam az IS 6400 beállítás igen ritka eset.

 

Az alább linkelt kép egy esti, szabadtéri koncerten készült (6400). Itt is kb. az eredeti képfelület negyedrésze látható.

Egy 2232 X 1504 képpontos cropot méreteztem le a fórumon megjeleníthető méretre.

Előzmény: qrzor (780)
qrzor Creative Commons License 2015.02.28 0 0 782

Mivel minden file export manipulál és a fórummotor is, ezért ha valakit az előző képek NEF-je érdekel, akkor még 5 napig:

 

http://www.mammutmail.com/hu/mail/download/915823804020b6a2f99785d820ade23c

 

Zárszóval: a D700 / ISO 3200 még szépen használható, csak én lettem elkényeztetve a technika által.

 

qrzor Creative Commons License 2015.02.28 0 0 781

ISO 3200, 1/320 sec, f 3,2 , direkt nulla zajszűrés és nulla élesítés, 1280 pixel leméretezés exportnál, két kép nincs croppolva, EXIF-et a nevem kivételével benne hagytam.

Mindegyik képen megvan az élesség, mégsem vagyok velük elégedett.

 

 

 

 

 

qrzor Creative Commons License 2015.02.27 0 0 780

Na ennél szeretnék kicsit többet.

Előzmény: seeman (779)
seeman Creative Commons License 2015.02.27 0 0 779

Gyenge fények, ISO 3200, f2,8. Mindkét kép nagyjából az eredeti felvétel 1/4-ed része.

D700 + 180m f2,8 Nikkor,  f2,8.

 

seeman Creative Commons License 2015.02.27 0 0 778

:)

Már megint egy húron pendülünk.

Előzmény: szappi.hu (777)
szappi.hu Creative Commons License 2015.02.27 0 0 777

Hát igen, ahányan vagyunk annyiféleképp fotózunk. És ez így jó :)

Előzmény: seeman (776)
seeman Creative Commons License 2015.02.27 0 0 776

A jelenség kulcsa: kerülni kell az alexpót! Anélkül valóban használható a 6400 is.

Engem azért nem izgat ez a probléma, mert 1000 felvételem közül nagyjából egy kép készül ilyen érzékenységen.

Előzmény: szappi.hu (774)
szappi.hu Creative Commons License 2015.02.27 0 0 775

Igen. Azokon a területeken, ahol eleve kisebb mélységélességgel kell számolni (pl. makró), eleve nagyobb áttétellel építik az objektíveket, hogy pontosabban lehessen vele fókuszálni.

Előzmény: qrzor (769)
szappi.hu Creative Commons License 2015.02.27 0 0 774

Úgy tűnik az én zajtűrő képességem magasabb, 6400-on egy kis szűréssel számomra teljesen vállalható volt a D700. Pláne ha nem teljes felbontásban nézi valaki, hanem monitor méretben, vagy papíron.

Előzmény: seeman (772)
szappi.hu Creative Commons License 2015.02.27 0 0 773

Hát a világosságot könnyen tesztelheted otthon. A névleges és a tényleges fényerő persze nem ugyanaz, de ha van is az objektívek között különbség, nem kéne néhány tized fényértéknél nagyobbnak lennie azonos rekeszen. Könnyen átverhetnek ám olyan egyszerű dolgok is, mint pl. ha a 24-70-el készült nagylátós képekbe belekerülnek lámpák, vagy egyéb világosabb részek, a szűkebb 70-200 képeken pedig jobban látszik, hogy az emberek, arcok expója helyes-e. Tehát esetleg nem is veszed észre egy nagyobb kivágású képen, de az arcok alulexponáltak, míg a telés képeken ez egyből látszik. Ez csak egy példa volt, de elég sok dolog becsapós tud lenni.

Előzmény: qrzor (767)
seeman Creative Commons License 2015.02.27 0 0 772

:))

A 85mm f1,8 G helyett azért ajánlottam a D változatot, mert az 1,8G fix sorozatba a Nikon eléggé genya, lusta AF motorokat rakott bele. Általános célokra megfelelnek, de sportra nem. A 85mm f1,8D is jobb a maga tengelyes AF kontaktusával.

Nem is beszélve a két profi, motoros zoomról (24-70 ill. 70-200 f2,8). Azok gyorsak és pontosak.

Megpróbálok keresni nagyon szar világítású sportcsarnokokban (termekben) készült képeket.

Amúgy mellesleg megjegyezném, hogy a D700 váz zajtürelme nagyjából  ISO 4000-ig tart.

Az újabb szenzorok e téren valóban jobbak. Dinamikájuk is nagyobb kiterjedésű.

Ez nem csoda, hiszen D700 bejelentése óta közel 7 év telt el.

 

Előzmény: qrzor (761)
Emdzsí Creative Commons License 2015.02.27 0 0 771

Hát szerintem vegyél inkább néhány halogén lámpát, kb 30-40kw teljesítményben:)

Előzmény: qrzor (767)
szappi.hu Creative Commons License 2015.02.27 0 0 770

Többnyire igen, de nem törvényszerűen.

Előzmény: PJRT (766)
qrzor Creative Commons License 2015.02.27 0 0 769

Nem mindíg. Egy fix nagylátónak, vagy egy spéci fix portréobjektívnek miért kellene gyorsabban fókuszálnia mint egy zoom telének? Sem a téma, sem a fizika (várható mélységélesség) nem indokolja. Ezt egyszerűen a gyártó dönti el szerintem.

Előzmény: PJRT (766)
Emdzsí Creative Commons License 2015.02.27 0 0 768

Jó cucc:)

Előzmény: qrzor (760)
qrzor Creative Commons License 2015.02.27 0 0 767

Erre még nem tudom a választ.

Motyoghatnék a kevesebb lencsetagról, esetleg nagyobb optikai "élességről". (ha definiálni tudnám az élességet egzaktan)

Lehet, hogy tévúton járok.

 

A 24-70-el például "könnyebb" dolgom van, mint a 70-200-al (mindekettőnél a 2.8-ra és 70 mm-re gondolva) Élesebbnek és világosabbnak is érzem a 24-70-el lőtt képeket.

Persze konkrét összehasonlítő képet nem készítettem, hanem ez egy idővel kialakult gondolat. Megérne külön egy párbajt ez is.

Előzmény: szappi.hu (765)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!