Az előremenő és visszatérő leágazások után a vegyes kazán felé vanna felszerelve a golyóscsapok. Amikor a gázkazán megy, a csapok el vannak zárva.
Az áramlásmérők 2 l/m mutatnak, 50-re van kinyitva a termofej. Ha elzárom teljesen, akkor felmegy 2,5 l/m-re. Ha kinyitom teljesen, vagy ha lecsavarom, akkor is 2 l/m-et mutatnak.
Megmértem a csöveket, igaz csak a külső átmérőt tudtam. A gázkazánból az előremenő egy 22mm-es külső átmérővel rendelkező Viega. Az ösztó előtti fehér boritású pedig 20mm-es.
A csövet biztosan ki fogjuk cserélni, többen is javasolták. Bypass cső is be lesz épitve. Puffertartály is tervben van, de arra még szűkös a keret. (Egyébkén reálisan kb. mennyibe kerülhet puffertartályt beépiteni mindenféle csövekkel, idomokkal, stb... Hozzáteszem, hogy sajnos a kazánházunk kicsi hozzá, ezért egy emelettel feljebb kell vinni a tartályt, kb. 2,5 m).
Az a bosszantó, hogy ez egy vadi új rendszer, és nem értem hogy miért nem lehetett jól megcsinálni... (a puffert leszámitva). A szerelő mondta nekem, hogy a vegyes tud igy is működni, csak kb. 50 fokra állitsam a huzatszabályzót.
Tegnap átbogarásztam az eredeti árajánlatot. Ott még szerepelt benne hidrováltó, és Ferro osztó-gyűjtő. Ehhez képest hidrováltó nincsen, az osztó-gyűjtő pedig másfajta lett.
Gázkazán bekötésnél van az előremenő és visszatérőnél elzáró csap?
A 21-es és 23-as csőben a gázkazán fűtéskor a golyóscsapok el vannak zárva?
A vegyes kazánodba én ezzel a rendszerrel tuti nem fűtenék be, mivel olyan kevés a víz a vegyes primer oldalon, hogy forrni fog állandóan a kazán. Oda puffer kötelező lenne
Idén tavasszal padlófűtést csináltattunk. A fűtésszerelőnk szerint ez a bekötés jó ahogy van, működik. Bennem azért felmerült néhány kérdés is, észrevettem néhány dolgot, hivtam egy másik szerelőt, ő máshogyan csinálná meg.
Személy szerint én laikus vagyok a fűtésrendszerhez, nem ez a szakmám, bár némi műszaki érzékkel meg vagyok áldva.
A lakás 100 m2, a levegő hőmérséklete bent megfelelő. A padlót néhol hűvösnek érzem, néhol kicsit melegebb. Pár fokkal lehetne melegebb a padló, ez a szubjektiv komfortérzetünket növelné. Hozzáteszem, hogy valószinűleg a csövek fölött a betonréteg nem egyenletes vastagságú. Sajnos nem láttam mennyi került rá, de aki látta (nem a kőműves), valahol 5-6 centi, de a legtöbb helyen min. 8-10 cm. A kőműves szerint ez igy jó, mindehol igy csinálják. A betonvastagságon sajnos utólag nemigen tudunk változtatni.
Tavaly vegyes kazánnal fűtöttünk, nyitott rendszer, radiátorok voltak mindenhol. Ezt a rendszert kicseréltük padlófűtésre, úgy hogy a vegyes kazán megmaradt (az átalakitás óta ebbe még nem gyújtottam be), nyitott rendszer, egy hőcserélőn adja át a padlónak a meleget. A gázkazán egy Baxi Luna Duo-Tec kombi 28kW. A rendszerben 1 db törölközőszáritó radiátor van. Puffertartály nincsen, szerettem volna, de az első árajánlat millió feletti volt, igy elvetettük.
A második képen: 20. Gázkazán felől előremenő 21. Vegyes felől előremenő 22. Visszatérő 23. Vegyes felé visszatérő 24. Vegyes nyitott rendszer feltöltés VS2. Vegyes zárt rendszer szivattyú
Harmadik képen: 25. Vegyes visszatérő 26. Vegyes előremenő 27. Túlfolyó (A túlfolyó kb. a 26. ponthoz képest 2,5 méterrel magasabban van.)
Negyedik képen: 28. Csőtermosztát VS1. Vegyes nyitott rendszer szivattyú
A 7-es szivattyú két helyről kaphatja a vezérlést: gázkazántól, ill. a 10-es termosztáttól is. A vegyes rendszerbe nem gyújtottam még be. A 28-as termosztát kapcsolja be a VS1, VS2 szivattyút.
A lakás tartja a meleget, 22 fokra van állitva a belső termosztát. Naponta kb. 4szer kapcsol be a kazán, és olyan 10 m3 gáz megy el.
Már kijetöttek a Giengertől is megnézni, hogy tényleg jól van-e bekötve, de szerintük igen.
A gázkazánt 45 fokra állitom be, küldi a 4-be a 45 fokos vizet. Itt a 6-osban összekeveri a visszatérő vizzel, eljut a 8 hőmérőhöz, itt már 30-32 fokos, majd ez megy az 5-ösbe, onnan pedig a padlóba. A hőmérséklet a 8-as és 3-as között kb. minimális eltérés, 1-2 fokkal kevesebb a 3-asnál. Ez nekem kicsit fura igy, hogy hiába állitom a gázkazánt akármennyire, annyit nem tud beküldeni ez a rendszer a padlóba, mert előtte összekeveredik a visszatérő vizzel. A képen a szivattyú 3-as fokozaton működik.
Próbálkoztam a következőkkel: - Emeltem a gázkazánt, 50 fokra. A hőmérőnél kb. 33 fok lett, a padló melegebb lett. - Visszavettem a szivattyút 2-esre, a hőmérséklet emelkedett, kb. 35. - Visszavettem a szivattyút 1-esre, a hőmérséklet ismét emelkedett, kb. 38. - 60 fokkal is kipróbóltam, nem sok minden változott, talán +1 fok lett. - Leszereltem a termosztát fejet, ekkor viszont már kb. 42 fok lett a hőmérő. - A gázkazán 45-fokon megy, a szivattyút leveszem 1-esre. A kazán felfűti 50 fokig a benne lévő vizet, majd lekapcsol, és olyan 33 fok kürül visszakapcsol, ad neki egy löketet, felmegy ismét 50-re, majd lekapcsol. Ez kb. 3-4 perc alatt. Ezt inkább nem hagytam igy. - Többet nem kiserleteztem.
Kérdéseim: - Nem lehetne ezt optimálisabban megoldani? - Az osztó-gyűjtő végén szükség van-e a 7. szivattyúra? Van a gázkazánban is egy szivattyú, valamint a vegyes hőc serélő után is van egy (VS2), szóval elvileg tudja keringetni a vizet enélkül is. - A 7. szivattyú és a gázkazánban lévő szivattyú nem dolgozik-e egymás ellen? Hasonlóan a 7-es és VS2-es szivattyú? - A gázszerelő szerint nyugodtan emeljem a kazán hőfokát 60-65-70-re is akár, úgy biztosan több meleg megy be a padlóba. (Itt felvetődik bennem a kérdés, hogy hogyan, ha a termofej 50-re van kinyitva?) - A gázszerelő szerint a kondenzációs kazánnak is jobb, ha magasabb hőfokon üzemel, mert úgy nem salétromosodik, kevesebbet kell fizetni a karbantartásért (Cserébe több gáz megy el, ráadásul feleslegesen, mert úgysem tudja beküldeni azt a padlóba). Ez igaz? Ha pl. 45 fokon üzemeltetem a kazánt, akkor tényleg annyira lesalétromosodik hogy majd a gatyám is rámegy a karbantartásra, javitásra? - Másrészt 60 fokon tényleg nem fog salétromosodni? Mi az igaz? - Nem lenne úgy jobb, hogy a 4-es előremenő az 5-ösbe menne közvetlen, a 6-os visszatérő pedig a 3-asba? A 7-es szivattyú pedig kikerülne? A termofej is kikerülne (a gázkazánt lehet elég jól szabályozni hogy viszonylag állandó hőmérsékletet állitson elő; bár lehet ekkor is kellene valami védelem hogy ne menjen túl forró viz a padlóba ?) - Nem kell-e visszacsapó szelep az M1, M2-es helyekre? Ha a vegyes kazán felől kinyitom a csapokat, és ha csak a gázkazán megy, akkor átmelegiti a vizet egészen a vegyeskazánből kijövő előremenő cső csonkjáig (feleslegesen). - A VS2-es szivattyú jó helyen van itt? Ez itt most a hőcserélőtől szivja a vizet és pumpálja az előremenőbe. Nem lenne jobb helyen a hőcserélő alatt, az M3-as helyen? Nem fog fals levegőt beszivni a 21-es tetején lévő légtelenitőből? - A 11-es termofejet az M4 környékére tenni? Igy a vegyes sem engedne be a hőcserélőbe forró vizet. - A 27-es túlfolyó bekötése jó helyen történt meg? Nem a VS1 mellett jobbra kellett volna? - A 20-as cső nem túl szűk keresztmetszetű. Az egyik gázszerelő szerint elég ez, mert a gázkazánban kisebb átmérőjű csövek vannak, a másik szerint ez szűk. Bár a hőmérséklet mérések alapján eljut a 45-50 fok a 4-es előremenőbe (a gyűjtőig).
A kérdéseim a két gázszerelő meglátásaiból adódtak.
Hosszú lett, igyekeztem mindent leirni. Nagyon megköszönném, ha valaki, valakik tudnának ötleteket, tanácsokat adni ha mégsem jó ez a rendszer igy, valamit máshogy kellene átkötni, stb.
Melléklek még két ábrát. Az egyik ahogyan most van, a másik módositott, amit a másik fűtésszerelő javasolt.
Üdv ! Működne,de nem optimálisan,van hozzá elektromos fűtőbetét ,Én azzal preferálnám inkább,mind egy langyos vízes rendszerbe applikálva !:-) Szerintem.
Annyi meglepetés van, hogy 35 fokos vízzel egy törölközőszárító radiátor hőleadása kb elhanyagolható. Pláne ha tele van törölközővel.
Nekem annyi tapasztalatom van, hogy a fürdő nem túl napos, északi oldalon van, és mivel kicsi az alapterülete, a falak felületéhez képest kevés lesz benne a padlófűtés, és még sokat is szellőztetsz. Viszont pont melegebbre szeretném mint a nappalit. Szóval sűrűn be lett csövezve, és van benne egy barominagy törölközőszárító, ennek ellenére éppen elég hogy a 23 fokot tartsam télen.
Ja aki csinálta egy segghülye megbízhatatlan alak, őt nem tudjuk visszahívni, azért is itt kérdeztem, ha ezt így lehet kalibrálni, akkor megoldom én is. Köszi a segítséget!
Azèrt nem jó maxon, mert "elszívja" a radiátoroktól a fűtővizet és ha még tetézte azzal, hogy az ESBE-t is 6-osra rakta, akkor ott nem kis baj van a hozzáértéssel.
Atraktam a szivattyut auto uzemmodra, azt irja a leiirasban ez automatikusan hozzahangolja a teljesitmenyt a rendzerhez es most 8 W-ot ir csak szoval majdnem minimumon van. Milyen megfontolasbol allithattak akkor vajon maxra?
Most olvastam csak a kommented, de előző este 3asra allitottam az es et de a szivattyu maradt 3ason, picit erzem javulni a helyzetet meg melegedtek is lent a radiatorok. szivattyut megis allitsam 1be? az mit befolyasol? nem az befolyasolja, hogy felnyomja az emeletre a vizet lentrol? felo h 1esen nem fogja mert csak lassan keringeti a rendszert nem? vagy probaljam ki?
Padlófűtés működik a házunkban vegyesen radiátorokkal. Emeleten 4 radiátor, ott van a cirkó is, onnanjön le a földszintre ahol padlófűtés van a nappaliban, folyosón wcben de a lenti kisszobában és a garázsban radiátor. 2 éve épült a ház.
A problémám az, hogy wifos termosztát van, ha az emeleten hagyom és 22 fokot csinálok vagy 23at akkor lent kb 2-3 fokkal melegebb lesz, ami már kicsit sok szerintem. De a fő problémám, hogy amíg a padlófűtés miatt melegebb lesz lent a nappaliban, a kisszobában és a garázsban hideg a radiátor! Ez szerintetek miért lehet? Be lehet e állítani? A radiátorok nyitva vannak, folyik bennük melegvíz, ha magasra teszem a hőfokot, de minimális. Lent a kamrában ahol mennel le a csövek a padlóba (mellékelt kép) észrevettem, hogy mikor fe tről jön le a melegvíz akkor balra a padlófűtés felé míg tovább halad, addig a lefelé menő ágnál a lenti ág hideg. Szerintem, de javítsatok ki de ez megy a két radiátorhoz. Lehet ezzel valamit kezdeni? Vagy inkább hívjak ki valakit? :)
Sajnos nem írtam le plusz információként, hogy a (csemperagasztóba vagy padló alá) tehető "fűtőfilm" számomra felejtős. Minőségi fűtőkábel (vagy egyéb megoldás) is csak akkor jöhet szóba, ha van teljes árnyékolása vagy ésszerűen megoldható. Ellenkező esetben lemondok az elektromos változatról. A vizes rendszer hogyan fűthető elektromosan, ha gázkazán van? Törölközőszárítós radiátor fűtőbetéttel elektromosan is fűthető. Padlófűtésnél nem létezik hasonló hibrid megoldás? Ha a melegvizes csőben futna egy fűtőszál, még a teljes leárnyékolást is megoldaná.
Ki lehet alakítani hibrid, központi fűtéssel (melegvizes) és elektromosan (fűtőkábellel?) is üzemeltethető padlófűtést? A két fűtési rendszert ugyanazon a padlófelületen össze lehet hozni, esetleg tudtok "gyári" hibrid megoldásról? Egy kicsi fürdőszobába szeretném.