Keresés

Részletes keresés

Martinez_92 Creative Commons License 2019.08.24 0 0 9541

Üdv mindenkinek!

 

Egy kis segítséget szeretnék kérni javítással kapcsolatban, mivel még új vagyok a témában.

Az első kérdésem az lenne, hogy 2352-es Komarnál (kockablokk műanyag kuplunglamellákkal, azt hiszem, 017-es típus) a kuplungot hogyan kell kiszerelni? A rögzítőanyát és a biztosítólemezt leszedtem (mondjuk meg sem volt húzva, úgy volt rálapítva a lemez- a primer nagykeréken szintén), tehát elvileg a bordázott tengelyvégről csak "simán" le kellene jönnie a kuplungagynak a lamellákkal együtt, de kb. csak 1 mm-t tudom kijjebb húzni, onnantól meg mintha elakadna valamiben. Pedig egy minimális holtjátéka is van, mégsem akar lejönni. Ami videókat néztem Romet blokk szerelésről, azokon könnyen lejött (bár némelyik elég igénytelen mokkentás volt...). Valószínűleg le tudnám valahogy szedni, de lehet, hogy csak szétbarbárkodnám, de azt nyilván nem akarom.

A másik kérdésem pedig az lenne, hogy kilométeróra meghajtásnál hogyan tudom kiszedni a csavarkereket a házból? Mert valami nagyon kattog(ott) benne, gondolom, szét van kopva már. Kimostam, de most már olyan, mintha a csavarkerék csak úgy önmagában forogna. Vettem hozzá fogaskerékpárt, de így nem tudom berakni. Vagy azt a belepréselt fedelet kellene kiszedni (ami ugye maradandó károsodással jár)?

Bár mindegy, mert a kilométerórám úgyis szét van barmolva, nem működne új meghajtással sem (vagyis lehet, hogy működik, de nincs benne üveg és mutató) de azért jó lenne ezt a hibát is kijavítanom.

Valószínűleg lesznek még kérdéseim - bár annak ellenére, hogy úgy néz ki, lassan összeáll a gép, egyre több hiba jön elő (de ez gondolom így van "rendjén").

 

A válaszokat előre is köszönöm!

frakciós Creative Commons License 2019.08.24 -1 0 9540

Szia!

2db van belőle. Egyiket felraktam a jófogásra.

Előzmény: fulesdugo (9539)
fulesdugo Creative Commons License 2019.08.24 0 0 9539

Szia !

Esetleg vállal még másnak is?

Sajnos én nem találok olyat, aki megcsinálná és az eredeti nagyon vihar vert.

Előzmény: frakciós (9538)
frakciós Creative Commons License 2019.08.23 0 0 9538

Sziasztok!

Végre találtam Kárpitost aki foglalkozott a gyártásával. Nem tökéletes hasonmás de a Lengyel utángyártottnál jóval olcsóbb áron.

frakciós Creative Commons License 2019.08.21 0 0 9537

Kérésedre még 4 kép. A beszámoló tökéletes így nem is tennék hozzá mást.

Előzmény: Robaj+ (9536)
Robaj+ Creative Commons License 2019.08.21 0 0 9536

Sziasztok

 

Üdv Darusferi

 

Valóban a találkozók-börzék-túrák ilyen jó hangulatban szoktak eltelni ahogy írod az azonos érdeklődésű emberekkel, márkatársakkal.

Viszont Kívánok nektek is sok hasonló élményt,kár hogy messze vagyunk egymástól...,nektek hiszen például hamarosan augusztus 31. én Ikarus és veteránjármű találkozó lesz felétek, mi pedig ezen a napon tartunk egy újabb Romet túrát.

 

Nem volt ez másképpen tegnap Siófokon sem jó hangulat sok árus sok érdeklődő rengeteg portéka veterán járművek így hamar telik az idő. 

Minél korábban próbáltunk indulni, a menetet a lehető legkevesebb megállással (ha jól számolom három ilyen volt) teljesíteni, a tempót is negyven fölé vittem egy kevéssel amit bírt Robaj csak nem tudom hosszútávon is tudta e volna tartani mert negyen-nél szép hangja van, így inkább volt egy ilyen szakasz is.

János motorja a kedvelt Riga16 os simán vitte ezt az utazósebességet az ő elmondása szerint negyven fölött kezd el élni a motorja, az úton bőséges forgalom volt plusz a veterán nagy motorosok is haladtak a találkozóra.

Miután megérkeztünk egyből mentünk is a sorok közé vadászni...   

A kép galéria most elég sovány lett összesen ennyi.

Elég jó kínálat volt Romet és Babetta téren a Simson-t nem is mondom de abból mindig ezeknek a kétszerese szokott lenni. Jut eszembe Simson éppen egy 360 ezer ft-os gépet néztünk, miután mondom Jánosnak hogy már kezdenek a Simson árak közelíteni az 500 ezer ft-os határt, erre a következő sorban egy 600 ezer ft os gép volt látható, persze ezek kevés km -erel patika illetve patinás hiánytalan gyári állapotú motorok.

Frakciós és Roncsfelújító kollégával is találkoztunk egy darabig együtt mentünk beszéltünk és sikerült közösen vásárolni illetve az adott árból alkudni is.

Ahogy mentünk a sorokban a Babetta 207 es került szóba egy illető helyi lakos ajánlott egy eladó Babetta 210 es-t a sajátja, nem használja már így kihasználatlanság miatt eladó bordó színben sajnos nem emlékszem mennyit mondott árnak, mintha 25 e ft lett volna, ha esetleg valakit érdekel a 06 30 négy76-nulla6húszonhat számon érdeklődhet mivel kérte az illető ha valakit tudok akit érdekel hívja ezt a számot, nevet és más egyebet nem tudok ezzel kapcsolatban.  

Egy Babetta eredeti újszerű kinézetű racsnit vettem és egy kmóra spirál külső burkolatát ami hasonlít a Komar motoréhoz, de nem biztos hogy az sőt mint az kiderült kicsivel hosszabb így már biztos hogy másik moped alkatrésze, vajon tudom e használni valamire ez majd kiderül...

Szép időben jó társasággal jó motorozással telt el a tagnapi nap.

Hazafelé tartva Lepsénynél megálltunk mert az előző Balatonfűzfői kiránduláskor márkatársak találtak meg szólítottak meg egy pihenő állomás közbe iktatásakor Lepsénynél, és mostanra úgy gondoltuk meglátogatjuk őket, barátságos fogadtatás után láttunk egy donor szerű állapotban 86 os már emelt lábtartós tavasz zöld színű Kadet pihent a fészerben mellette a felújítás alatt lévő a fényezése is szép lett szintén tavasz zöld színben, kuplung lamella csere lesz rajta mert csúszik még a bakelit van benne,  a srácok vették meg Siófokon az egyetlen értelmes Kadet-et ami szép állapotban van csak darabokban volt szerintem ezért sikerült ár alatt olcsón hozzájutni, még javítják és tesztelik a motorjaikat és ha minden jól megy a beszéltek alapján jövőhónapban találkozunk velük akkor már gurulva jönnek.

Elköszöntünk és innét Jani egy olyan játékot kezdeményezett, aminek ez lehetne a címe  "kapj el ha tudsz" természetesen örültem neki és szívesen fogadtam, de a motor nem bírta a Riga mopedet utolérni, ezekben a nagy bajusz pödrésekben az lett hogy kifogyott a benzinem sajnos nem számoltam jól a mennyiséget és már a tartalékot is elhasználtam így kaptam a Rigából egy fél litert a következő kútnál már tankoltam is. Viszont tudom hogy lesz még olyan mikor utol fogom érni Janit, annak a fogócskának no, megállj csak lesz a címe.

Egy jó túra kirándulás volt szép időben.        

Előzmény: darusferi63 (9530)
Robaj+ Creative Commons License 2019.08.16 0 0 9535

Sziasztok

 

Az Ercsiben található Komar a mai napon elkelt nem vitték messzire a Balaton vonzáskörzetében lesz.

 

Zümi átvizsgálása ma történt, szerencsére nincs semmi baja :-) ami történt hogy a három blokk felfogatásból kettő teljesen kilazult az egyikről még az anya is le esett,egyetlen csavar fogta a blokkot, a blokk megfogatás újbóli meghúzása után már szépen járt megy mint a szél és nem rezget, egy minimális játéka van a lendkeréknek ide oda mozgatva attól szerintem még sokáig elmegy a blokk, további ellenőrzés a kipufogódob -ban a furulya nincs eltömődve a Mol Sprint 2T kiválóan teljesít nem rakodik le, a blokkban az olaj szint ellenőrzése egy keveset kellett után tölteni, ennek örömére az üvegtigris túra újratöltve a hétvégén esedékes lesz.

   

Előzmény: Robaj+ (9527)
Törölt nick Creative Commons License 2019.08.14 0 0 9534
Szia! A Komar váltó működése a következő: behúzod a kuplung kart és az egész markolatot előre csavarva egy rugó ellenében elmozdítassz egy fogaskereket a váltóban. Ezáltal a nyomaték az előtéttengelyen keresztül érkezik a lánckerék tengelyre. A 2. fokozat kapcsolásakor a fent említett rugó elmozdít egy fogaskereket és összeköttetést teremt a motor (kuplung) által meghajtott tengely és a lánckerék tengely között. Ha nincs bovden szakadás és dúrva törés a váltóban, akkor a váltót működtető bovden beállítását kell elvégezni. Ebben az esetben arra kell törekedni,hogy erősebben húzza be 1.-es fokozatba. A bovdent rövidebbre kell állítani szerintem.
Előzmény: Tibusz1983 (9533)
Tibusz1983 Creative Commons License 2019.08.13 0 0 9533

Sziasztok motorosok! 

Nagyon örülök, hogy találtam egy oldalt és foglalkoztok Komár moped motorokkal. Nem akarok tolakodni, van egy pár problémám sajna, gondolom ezzel senki nincs egyedül. Dió héjban váltó problémám van. Holnap majd erről többet. Ki hozattam Angliaba egy Komár 2 est itt kell rá műszaki vizsga, de csak egyszer kell átmenjen utána már rajtam múlik milyen az állapota, de patentek kell lenni hogy az menjen. Gyújtás ok, új gumik, új kerék tengelyek, új golyók, alakul lassan. De nem veszi az egyest. Amikor ki jött akkor sem volt valami tuti az egyesbe rakás de most abszolult nem akarja. Voltak rajta sajna hibák, sokat ki javítottam de ezen meg akadtam. Minden jót nektek. Remélem komarosok egymásra találnak. Minden jót nektek😉

darusferi63 Creative Commons License 2019.08.11 0 0 9532

Űdv Robaj !  

Nagyon jók a videók , űgyes vagy. Látom ti sokat turáztok, s ezzel egyben bizonyitjátok a keleti kismotorok iránti tiszteletet valamint ezeknek a használhatóságát. (régen nem is nagyon voltak más motorok ) kedvet adtok hozzá nekünk is . A képeken  210-es babettán a kétoldalán levő tároló jől néz ki hiszen igazodik az ülés vonalához is .

Köszönjük a beszámolót , továbbra is sok sok jó gurigázást kivánok !

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Robaj+ Creative Commons License 2019.08.08 0 0 9531

Sziasztok

 

A tavalyi gurulások Romet összefoglaló videója mostanra lett kész, elég sok minden volt tavaly, de nem elhanyagolható a Babettás vonal sem ott is sok mozgás történt :

 

Romet:

 

https://indavideo.hu/video/Predom_Romet_tura_2018_2

 

Babetta:

 

https://indavideo.hu/video/2018_Babetta_kalandozasok

 

Az idén kevesebb mozgás történt idáig.

darusferi63 Creative Commons License 2019.08.06 0 0 9530

Üdv Robaj !

Vagány volt az a Füzfői találkozó,és még ami mindent tartalmazott a regisztrácós dij  ! jó volt a szervezés .

Köszönjük a beszámolót és a képeket, néked a képfeltöltés jobban megy .gratulálok .

Valóban hasznosak  is meg élmény is az ilyenkor kialakuló beszélgetések az azonos érdeklődésü emberekkel, márkatársakkal.

Kivánok még sok hasonló gazdag élményt !

frakciós Creative Commons License 2019.08.04 0 0 9529

+ Kettő fotó a Tieidhez.  A piroskák.És az emlegetett kávé A rendezvény (is) szuper volt :)

Előzmény: Robaj+ (9528)
Robaj+ Creative Commons License 2019.08.04 0 0 9528

Egy nap jó kirándulás-gurulás szép időben veteránok között jól éreztem magam...

 

Sziasztok

 

Balatonfűzfő veterán találkozó, most voltam először ezen az eseményen és csak jókat tudok mondani róla, már a helyszín is kedvező az árnyékos sétány megadja a hangulatot.

A regisztrációs díjat (ezer forint) bőven vissza is adták, mindenki kapott egy csomagot amiben két étkezési jegy a gulyás levesre, egy veterános kulcstartó ami egyben bevásárlókocsi érme is, egy üveg fehérbor, egy telefonszám műszaki mentés esetére, egy a találkozó emblémája ami matrica, és a sorszám volt.

Kettőszázötven regisztrálás történt ami szerintem nagyon jónak számít hiszen alig fértünk el a kijelölt helyen, nagyon jó hangulatban telt a találkozó hiszen sokan megcsodálták egymás gépeit ilyenkor esetenként beszélgetések kezdődnek,volt közös felvonulás, tombola , kisebb jellegű börze,Ikarus és a Csepel -el városnézés, és a végére frakciós kolléga is meglepett a jelenlétével aminek örültem körbejártuk+ kávéztunk.

Képek : 

   

Robaj+ Creative Commons License 2019.08.03 0 0 9527

Sziasztok

 

Ma Ercsiben jártam, hoztam pár képet az eladó Komar mopedről : 

A motor érdekessége hogy Kun Péteré volt :

A blokk egy teljes felújításon esett át, a henger még bejáratós, gumik jók,i.á. ár : harmincötezer, akit érdekel : 

06 húsz 371 harminc kilencvenhét - számon érdeklődhet.

Lacus0503 Creative Commons License 2019.08.03 0 0 9526
Hidegen könyem indul.
Felénk esös idő van ha félszárad utána meg próbálom elsősorban egy másik gyertyával.
Előzmény: frakciós (9525)
frakciós Creative Commons License 2019.08.02 0 0 9525

Szia! Gyertyacsere próbának mindenképp. Ha kihűl utána indul? Gondolom tologatás után nézted a gyertyát? Nedves? Ha nedves és nem indul akkor a gyújtás körül van a gond. A szikra akkor jó ha kékes. Sárgás az csak fényjelenség... Gyújtótekercs szokott ilyen melegen leáll játékot játszani. Ilyenkor nagyon kicsi gyertyahézaggal is érdemes próbálkozni a félhulla tekercs kicsi hézagnál még adhat szikrát.

Előzmény: Lacus0503 (9524)
Lacus0503 Creative Commons License 2019.08.02 0 0 9524
Nem tudom sajnos.
Meg próbálom másik gyertyával.
Elég bosszantó!
Be se lehet olyankor tolni.

Szeretem volna el motorozni a Kiskörösi veterán talira, de így nem nagyon merek vele elindulni.
40km csak a táv, de gyalog a motor mellett hosszú volna.
Előzmény: Robaj+ (9523)
Robaj+ Creative Commons License 2019.08.02 0 0 9523

Szevasz Lacus

 

Érdekes jelenség mivel szikra van nem tudok mire gyanakodni a kondit mondtam volna,de az másképpen adja a hibajelenséget már tapasztaltam, volt már kondi cserém.

Minden bizonnyal valami túlmelegszik, nem lehet hogy a gyertya nem megfelelő ? 

Előzmény: Lacus0503 (9522)
Lacus0503 Creative Commons License 2019.08.01 0 0 9522
Sziasztok.
Van baj rendesen!
Olyan bajom van hogy melegen gondol egyet a kadett és megál.
Szikra van de nem indul be.
Mi lehet a gond?
Nem állítgattam pedig semmit.,idáig szépen ment.
frakciós Creative Commons License 2019.07.31 0 0 9521

Jó kis túra volt. :) A Bakonyt nem lehet megunni. :)  Szegény Zümi túlmelegedett ami megártott neki. Kedvet kaptam a szuper fotós riportodtól így írtam egy beszámolót a Romet fórumra.

Előzmény: Robaj+ (9520)
Robaj+ Creative Commons License 2019.07.31 0 0 9520

Sziasztok 

 

Tegnapi nap folyamán, végre tudtam gurulni a Babettás érzésnek adtam, sajnos az időjárást ki kell fogni még így nyáron is hogy megfelelő legyen,tegnap sikerült.

 

A Romet túra útvonalát követtem mivel tetszett a tervezés és jó a Bakonyba motorozni, az első megállóm Balinka   itt egy konvoj nagy motorosokat láttam legalább tizenöten voltak túrázok,ezután Bakonycsernyén egy kávé ahol találkozási pont volt :   és milyen érdekes pont Túra söröző a hely neve.

Itt Bakonycsernyén csináltam pár képet :innentől már csak a Cseszneki várnál terveztem a megállást de rezonancia elkezdte kitekerni a gyári (itt már nem sok minden gyári, de ez talán még az)  félgömbfejű csavart máris nyitom a szerszámost a csavarhúzóért.

A Cseszneki várig nem kevés emelkedővel kellett megküzdeni és azt kell hogy mondjam kiválóan teljesítette mindet tekerni nem kellett segíteni.A várhoz 10% os emelkedő visz fel ki van táblázva na ez már sok volt neki segítettem tekerni utána tolni de sajnos befulladtam pedig már nem dohányzom meg kellett állni fújni egyet : a várnál  :  azt hittem ennél keményebb dió nincs de ezután jött a vártól tovább haladva szintén 10% os emelkedő ezt kis gépezet nem bírta és én sem a tekerésben tolásban megint befulladtam kényszer pihenőt tartottam ekkor már látható volt füstölt a henger, átkapcsoltam kerékpárba és toltam amíg egyenes illetve vízszintes nem lett az út, ez volt a túra legnehezebb pontja innentől már megette az összes többi emelkedőt. Beérve Zircre már nem vágytam az Apátságot megtekinteni ki voltam tikkadva, a Mol kúton százas benzin tele tank, ott ebédeltem tartottam egy pihenőt. Majd Olaszfalu és Bakonynána e szakasz kietlen és a domborzati viszonyoknak megfelelően kellő mennyiségű emelkedő található itt is,    Bakonynánán és Tésen nem álltam meg valahol Tés után : ez az a hely amikor a sok Kadet egymás után volt a képen az út mellett pedig az orosz emlékmű, majd jött a 10%os lejtő itt motor leállít és kerékpárüzem módra átkapcsoltam akkorát gurultam mint még Babettával soha 60km/óra volt a max, szerencsére nem volt forgalom hasítottam lefelé a fékek együttes használatával kielégítő fékhatást értem el, így nem volt gond.  Bakonycsernyén sikerült felvenni a kontaktot a korábban megismert Romet-es kollégával, beszélgettünk majd csatlakozott egy ottani ismerős és mindketten jönnek a Romet-Komar túra második gurulására. A Zümi tetszett nekik keresték a gyári elemeket, mondtam hogy ez nem az a motor.

Most már tudom velük a gyorsabb kapcsolatot tartani, majd elköszönés, és Bodajkon pihenő állomás kávé+fagyi, innentől fokozva a tempót negyvenre amit simán tudott tartani, igazából már kíváncsi voltam a végre ami könnyedén ötven lett,    két pihenő majd Rudolf baráthoz betérve a haza úton egy Babetta szerelésbe is belevágtunk, segítettem szimmeringet cserélni a főtengely mind két oldalán, mint kiderült többek között ez is volt a baj, közben ránk sötétedett így elindultam haza.

Nos ez a túra Zümi részére nem tett jót valami történt vele, 35től elkezd rezonálni és ha vissza engedem a gázt akkor csörög és elég hangos hangokat ad ki. Az átnézése lesz a következő feladat.

frakciós Creative Commons License 2019.07.24 0 0 9519

Jó ötlet ha nem alumínium.

Előzmény: peti9620 (9518)
peti9620 Creative Commons License 2019.07.24 0 0 9518

Esetleg sörös/üdítős dobozból kivágni egy darabot,..

Előzmény: frakciós (9516)
Lacus0503 Creative Commons License 2019.07.24 0 0 9517
Köszönöm
Előzmény: frakciós (9516)
frakciós Creative Commons License 2019.07.23 0 0 9516

Szia! Utólag már nem jó kifúrni. Kétoldalas ragasztóval kellene megoldani a rögzítést.https://cadmas.hu/Rag-szalag-19mm-5m-TESA-4952-habositott-ketoldalas

Üléscsőhöz vékony hézagolót lehetne betenni. 0.3 mm horganyozott acéllemez lenne a legjobb. (könnyen ajánlom mert van itthon. valószínű nehéz találni egy kis darabot.)

Előzmény: Lacus0503 (9515)
Lacus0503 Creative Commons License 2019.07.22 0 0 9515
Sziasztok!
Olyan gondom van, hogy a festőm nem furta ki a tipustábla helyét.
Mi volna a megoldás a felfogatásra?
Ragasztás?

A másik gondom meg az, hogy elforog a vázban az ülés szára.
Meg vannak húzva a csavarok és akkor is.
Nem mertem tovább húzni mert kicsit megrepedt a festés 😢
Robaj+ Creative Commons License 2019.07.19 0 0 9514

Sziasztok

 

Nálunk az össz táv százötven km lett, a motorok könnyedén teljesítették, viszont én már kevésbé a vége felé már kezdett sok lenni súroltam az egy napi kellemes motorozás határait.

 

Az hogy a Balcsis túra elmaradt sajnálatos dolog, de helyette kettő alkalom lesz amikor csapat gurulás lesz, ez mindenképpen jó dolog, szeptemberben újra töltve még egy közös gurulás.

 

Az lenne még nagy szám ha esetlegesen még egy Komar moped csatlakozna a Kadet-ek mellé...

 

Vasárnap újabb túra, útnak indul kettő Riga moped Tinnye mellé az üvegtigrishez, beszámoló a megfelelő topikban Riga rulez. 

Előzmény: frakciós (9513)
frakciós Creative Commons License 2019.07.16 0 0 9513

Hát sajnos a Balcsis túrát elmosta az eső :(  A pót Bakony túra viszont szerintem is jól sikerült. :)

183 km volt az össztáv Győrből indulva és oda érkezve.

Ginkó biloba (páfrányfenyő) az emlegetett méretes fa.

A Tés- Bakonycsernye közti hosszú lejtő 0l fogyasztással és 70km/ó csúccsal nem volt rossz. :)

A dombok mászása Robajnak nem kedveztek. Ahogy beszéltük kap egy kis tuningot és akkor az ilyen vidék sem lesz gond. A 3 Kadet a tuninggal elég jól bírta. Pedig János (roncsfelújító) sem kis méretű motoros :) -meg azért 45-50 körül tartósan haladni sem hátrány.

Előzmény: Robaj+ (9512)
Robaj+ Creative Commons License 2019.07.16 0 0 9512

Sziasztok

 

Egy nagyon jól sikerült Romet-Komar találkozó jött össze vasárnap ami az eredeti tervek szerint a három napos túra bepótólása volt.

 

BAKONY TÚRA

 

Ez bizony hegyen völgyön robog a Romet című fejezet volt, élmény gazdag túra lett, ami onnét indult hogy lábon jött mindenki a találkozóra mi mással, ami Bakonycsernyén volt,reggel ahogy robogtunk a találkozóra és mielőtt oda értünk volna azt vettük észre hogy Bodajk után az út szélén egy lerobbant motoros igyekezik megjavítani a motorját, meglepetésünkre márkatárs mert nem lehet már látni az utakon Romet Kadet volt, a fiatal ember a Polgárdi Fekete Sas motoros találkozóról jött haza és pont Bakonycsernyei az illető, sajnos a Kadet nagyon le volt harcolva elhanyagolva, segítettünk neki üzembe hozni hogy haza tudjon menni vele, bár az is nagy merészség volt tőle hogy ilyen állapotú motorral elindult, tehát ő is oda jött a találkozási helyre, és láss csodát ott voltak gyönyörű szép gyári Kadetek ekkor remélem rájött a fiatalember hogy kár volt a gyári festésű motorját "RAT" stílusban elkészíteni ráadásul kétséges műszaki állapotban is van a motor.

Kávézás beszélgetések, és indulás az első helyszín Bakonyoszlop Esterházy-Kastély itt a kastélyon kívül illetve mellette láttunk egy nagy fát ami elég érdekes azonkívül hogy jó nagy és terjedelmes, sok mindent készítenek a leveléből és nagyon sokáig él, nem jut eszembe a fának a neve...

Valamelyik kép feltöltéskor elfordul így azokat nem teszem fel van egypár ilyen...

Ez után irány a Cseszneki vár bejárása, amihez nem kis feladat feljutni, de mindenki szépen fel ment nálam is majdnem sikerült, mivel Robaj áttétel módosítása sík terepre lett kitalálva így nálam ezek a nagyobb emelkedők megmászása tovább tartott,  szerencsére jó időnk volt a szél is megcsillapodott, a vár megtekintése-bejárása után, nem arra mentünk tovább ahonnan feljöttünk a másik irányba és itt is elég jó emelkedőket kaptunk a következő állomásunk Zirc ahol az ebédet fogyasztottuk el, ennek az étteremnek az volt az érdekessége hogy korlátlan ételfogyasztás egy órán keresztül kettőezerötszáz forintért, vagyis mindenki annyit evett amennyit bírt, különböző ételeket kóstoltunk végig finom volt, miután mindenki jóllakott a közelben lévő cukrászdában fagyiztunk.

Motorjainkat megcsodálták és jöttek az ezzel kapcsolatos sztorik.

Innentől számomra a túra legszebb pontjára érkeztünk Bakonynána Római fürdő vízesés ez a hely igazi turista hely motorokat letéve mentünk lefelé az ösvényen a központi részhez.Aki esetleg még nem járt itt neki csak ajánlani tudom.

A következő jó hosszú szakasz csak gurulásról szólt egy jókora lejtőről amikor a kmóra mutató a hatvanasnál van sose volt még ebben a sávban ilyen sebességgel gurultunk szlalomoztunk az öt Romet lefelé ez olyan élmény volt amit át kell élni, forgalom semmi, miénk volt az út. :-)

Majd a Tési szélmalmok megtekintése, után vissza Bakonycsernyére itt még egy kávézás majd mindenki hazafelé vette az irányt.

A túrán a motorok hibamentesen teljesítettek ami elvárható volt, az utazó sebességünk negyven kmóra, sőt Janinál igazi áttörés történt a zöld Kadet-nél már nem jelentkezik a gyertyaslussz hiba jelenség, a megoldás az lett ez ügyben: váltás kilencvenötről százas benzin, 1:33ról 1:40 es keverési arány, az olaj tekintetében az Arol 2T-t felváltotta egy minőségi Mol 2T olaj: Leírás :

"Kétütemű motorokhoz, JASO FD; ISO-L-EGO; Piaggio; Husquarna"

Csúcsminőségű, teljesen szintetikus, katalizátorbarát, előoldott motorolaj, korszerű, kétütemű, keverékkenésű és olajbefecskendezős (autolube), illetve a repülősportban használatos motorokhoz. Rendszeres használatával - csökkentett füstölési hajlama és megnövelt kopásgátló tulajdonságai révén –, a motor minden részén tökéletes tisztaságot és védelmet biztosít.
ezzel már szinte nem is füstölt a Kadet, és a gyertyahézag megnyitása 0.5 re hézagmérővel beállítva.

Ami elmaradásom van még, ígértem a Led-es kmóra megvilágítást ez most sikerült mert estére értünk haza, tökéletes lett a megvilágítás olyan kicsi a Led fogyasztása hogy nem befolyásol semmit mégis lehet látni mindent a kmórán, ezúton köszönöm frakciós kollégának a beszerelést és magát az eszközt,nagyon hasznos találmány.

Íme :  a hátsó lámpa is jó világít.

 

Egy igazán jó társaság jött össze, figyeltünk egymásra, engem többször is megvártak, frakciós kollégának köszönjük a túra szervezést és vezetést ami igazán jól sikerült, egy kellemes túra volt ez jó hangulatban telt el. Ezzel tudtuk is valamelyest kárpótólni magunkat a háromnapos Romet-Komar túra elmaradása miatt. 

Mivel igény van rá ezért megbeszéltük, hogy lesz még ilyen összejövetel az idén legalább még egy.

 

A Romet ereje legyen veletek, és végül a túrán készült képekből egy pár sorozat :

    

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!