Keresés

Részletes keresés

Rufella Creative Commons License 2013.05.31 0 0 1598

A politika mindenbe beleüti az orràt. Szégyen... :(

Rufella Creative Commons License 2013.05.23 0 0 1597

Hol lehetne megtalàlni ezt a képet lementésre ?

Kerestem, de csak a lò történetét talàltam, pl. itt:

http://www.opusztaszerimenes.hu/de/oldal/akhal_tortenete/akhal

Előzmény: altercator (1595)
Rufella Creative Commons License 2013.05.21 0 0 1596

Nagyon szép! Köszi!

Előzmény: altercator (1595)
altercator Creative Commons License 2013.05.19 0 0 1595

Édesanyám, ki a huszár, ha én nem?

Ki nyergeli föl a lovat, ha én nem?

Fölnyergelem aranyszőrű lovamat,

lovamat, de lovamat,

Lerúgatom véle a csillagokat!

------------------

Van aranyszőrű ló! A türkmén akhal-teke egy szép példánya:

 

Rufella Creative Commons License 2013.05.16 0 0 1594

Köszi! :)

Előzmény: abani (1592)
Rufella Creative Commons License 2013.05.15 0 0 1593

:))) Honfoglalò vagy még régebbi ôshonos. Miért ne ?

Előzmény: abani (1583)
abani Creative Commons License 2013.05.15 0 0 1592
abani Creative Commons License 2013.05.15 0 0 1591
abani Creative Commons License 2013.05.14 0 0 1583

Köszike a kiegészítést! Érdekes amit a családodról írtál. Még a végén kiderül, hogy honfoglaló vagy!:-))

Előzmény: Rufella (1582)
Rufella Creative Commons License 2013.05.14 0 0 1582

Magyar Adorjàn a pelazgokkal azonositja ôket. Azt irja ròluk, hogy tûztisztelôk voltak, napistenük Bàl, Pàl, Balota, Balisa Pelopa... tiszteletének maradvànyai a Balàzsfa vagy Balogfa àllitàs szokàsa (Fày Elek könyvére hivatkozik) és a Szent-Jànos éji nagy tûzünnep, làngolò màglyàk gyùjtàsàval. Megemliti, hogy  a sziciliai Diodorosz egyik mondàjàban a szkitàk l és nap nevû törzsei egy Pàlosz és Napesz nevû testvérpàrtòl szàrmaznak. Jellegzetes beszédük megtalàlhatò volt még (legalàbbis a mùlt szàzad elején) Dubrovnik környéki olasz és horvàt lakossàg körében, valamint Albània északi részén, mint Szkutari vàros lakosaiéban is. Amibôl azt a következtetést vonja le, hogy "miszerint az olyan népnek amelynek kiejtése ilyen, vagy ôsei voltak palòcok, azaz pelazgok, vagy jàszok, avarok és ha màsnyelvûekké lettek is, de e kiejtésmodot megtartottàk, vagy pedig valamikor igen erôs palòc, jàsz vagy avar hatàs alatt éltek.

(Erdekességképpen: az én anyai àgi csalàdom elôdei, két csalàd (egyiknek neve Balàzs) Heves megyében egy településnek megalapitòi voltak, màra nagyközség, talàn vàros is lett.)

Azt is irja Magyar Adorjàn, hogy a palòcok észak, kelet, nyugat felé is vàndoroltak, s hogy a lengyelek egy része (polàk, poljàk, németül Pole) is palòc szàrmazàsù lenne (mig egy màsik részük  jàsz eredetû: jazvingok) és hogy az orosz siksàgon is volt egy "polovci néven nevezett, még nem szlàv  nemzet, de amely a szlàvok àltal leigàzva és kereszténységre téritve, ôsi nyelvét elveszitette..."

Ugyanakkor Zajti ezt irja: " A vlach, balach, balas névvel talàlkozunk nemcsak a magyarorszàgi Erdélyben - a magyar Csàngòföld - Erdély és Bulgària hatàrolta romàn területeken, de a hun fajta palòc-magyarok közt is, ugyanùgy talàlkozunk vele az V. és VI. szàzad körül az Alduna és a Volga mentén. A valach-bolgàr népeknek India északnyugati vidékeire szakadt testvér-törzseinél a valachi, balabhi, balachi, balas és balasi nevek ma is ismeretesek..."

Előzmény: abani (1571)
Rufella Creative Commons License 2013.05.14 0 0 1581

A keblünkről letiltották,
Leszaggatták a három színt;
Keblünkről beljebb vándorolt:
Befogadták a szíveink.
Ameddig piros lesz a vér,
Ameddig fehér lesz a hó,
Amíg zöldel a rét füve,
Lesz jel, eszünkbe juttató:
Hogy hitünk hol van, hol hazánk,
Hogy hova, kihez tartozunk,
S kié a föld, hol elsüllyed
A koporsónk, ha meghalunk.
Hogy az életünk sivatag,
Hogy vérbemártott kép a táj,
S a testnek a letépett tag
Utána sír, utána fáj.
Ameddig piros lesz a vér,
Ameddig fehér lesz a hó,
Amíg zöldel a rét füve,
Míg lesz magyar szív, dobbanó:
A keblünkről letilthatják,
Letéphetik a három színt,
Keblünkről beljebb vándorol,
Befogadják a szíveink.
E három szín után fog szívünk
Sikoltva égni, vérzeni,
Ki mindenünnen leszaggatta.
Jöjjön és onnan tépje ki!

Reményik Sándor

Rufella Creative Commons License 2013.05.14 0 0 1580

Idegen szavakat kéretik mellôzni ebben a témàban. "Retardàcionak" ? Hm. ezt még màshol nem làttam. Talàn te kezded "meghonositani" a magyar nyelvben? Nàlad màr csak Evil hasznàl több idegen szòt, amikor làtszòlag magyarul beszél.

Kedves Afrikaans! En tisztellek tudàsodért, rengeteg anyagot töltöttél màr a forumra is, de a magyar nyelvnek a szàndékos romlasztàsa fàj! Azért nyitottam ezt a topikot, hogy legalàbb itt ne érvényesüljön a mindennapi életben, sajtòban, hirközlô szerveknél egyre nagyobb tért hòditò nyelvrombolàs. Megkérlek szépen probàld ehhez tartani magad. Megtennéd ?

Előzmény: Afrikaans8 (1579)
Afrikaans8 Creative Commons License 2013.05.13 0 0 1579

Érdekes, a lányom ezeken a könyveken már kb. nyolc-tízéves korában túljutott. Értsd: sikerült az ottaniaknak megfelelő szinten elsajátítania a magyar helyesírást. Csodálkozom rajta, hogy az ide írogató alterosok jelentős része még nem ütötte meg ezt a mércét, sőt jelentősen elmarad a kisiskolás helyesírási színvonaltól. Pedig állítólag szívük-lelkük az anyanyelvükért lobog. Szerinted mi lehet az oka ennek a fura ellentmondásnak és jelentős retardációnak?

Előzmény: Törölt nick (1573)
Szabler Creative Commons License 2013.05.13 0 0 1578

Egy tudósnak is lehetnek érzelmei, és annyi versbe öntheti érzéseit, amennyibe csak akarja, de ha érzései tudományos munkásságában is kiütköznek, akkor ne nagyon várja el, hogy a tudományát komolyan vegyék.

Előzmény: Rufella (1574)
Rufella Creative Commons License 2013.05.13 0 0 1577

Majd belenézek.

Előzmény: abani (1569)
Rufella Creative Commons License 2013.05.13 0 0 1576

Megkérlek, hogy az ilyen "alter-szerzôk"-féle minôsitésektôl kiméld meg ezt a témàt. Anyanyelvünk tisztelete és védelme nem pàrtok, irànyzatok, hivatalos-alternativ kérdés. Itt a csodàlatos magyar nyelv - rôl folyik az eszmecsere, mely nekünk olyan édes, mint az anya. (Hum.. Egy màs nyelven sem hivjàk az anyjukat a gyerekek "édesanyàm"-nak.)

Akinek ez a téma nem szivügye (mert akkora tudòsnak érzi magàt, hogy érzelmek màr nem férnek be hatalmasra felfùjt mellkasàba), az menjen màs topic-ba, van még jò pàr ezen kivül.

Előzmény: Szabler (1567)
Rufella Creative Commons License 2013.05.13 0 0 1575

Olvastam egy fr. folyoiratban: egyik tudòs vémelénye volt, hogy a "big bang" elmélete is csak ùgy születhetett meg a tudòsok fejében, hogy ezek a kereszténység azon tanàn nôttek föl, hogy volt egy kezdet. Tegyük föl, hogy nem létezett volna a héber és keresztény vallàs a Földön, akkor az egész technikai, tudomànyos fejlôdés is màs irànyba ment  és fejlôdött volna. Màs eredmények születtek volna.

Előzmény: najahuha (1566)
Rufella Creative Commons License 2013.05.13 0 0 1574

S mindez azért, mert Bobula Ida irt egy verset is ? Mert szerinted egy tudòsnak nem lehetnek érzelmei, az olyan mint egy robot ?

Előzmény: Szabler (1563)
abani Creative Commons License 2013.05.13 0 0 1572
abani Creative Commons License 2013.05.13 0 0 1571

Kedves Rufella, erről mi a véleményed?

 

Szlávok-e a palócok?

abani Creative Commons License 2013.05.12 0 0 1570
abani Creative Commons License 2013.05.12 0 0 1569

Krizsa Katalin könyve: gyöknyelvészet.

 

 

Szabler Creative Commons License 2013.05.12 0 0 1567

Van benne igazság, de eddigi tapasztalataim szerint az alter szerzők többsége viszont még csak meg sem próbálja megőrizni függetlenségét, meg sem kísérel túllépni az előítéletein, s képtelen távol tartani magát a hétköznapok kíméletet nem ismerő kötöttségeitől.

Előzmény: najahuha (1566)
najahuha Creative Commons License 2013.05.12 0 0 1566

Kedves Szabler !

 

Ami pedig a mondandód lényegét illeti:

 

 

Senki sem találta még fel azt az eljárást, mellyel függetleníteni lehetne a tudóst az őt körülvevő környezettől, attól a ténytől, hogy tudatosan vagy öntudatlanul egy bizonyos társadalmi kaszthoz tartozik, vagy a világról alkotott elképzeléseitől, vagy társadalmi helyzetétől, vagy éppenséggel attól, hogy egy adott társadalom tagjaként éli mindennapjait. Ezek a tényezők mind jelen vannak a munkájában, még akkor is, ha jó szándékúan igyekszik megőrizni függetlenségét, s megpróbál túllépni előítéletein, és megkísérli távol tartani magát a hétköznapok kíméletet nem ismerő kötöttségeitől.” (Edward W. Said: Orientalizmus. Európa Kiadó, Budapest, 2000. )

 

 

.

 

 

Előzmény: Szabler (1563)
najahuha Creative Commons License 2013.05.12 0 0 1565

Kedves Rufella !

 

Szintén örülök.

Jó benézni ide a Fórumra !

 

Előzmény: Rufella (1562)
Szabler Creative Commons License 2013.05.11 0 0 1563

Rufella, najahuha

 

Remekül megfogtátok mondandóm lényegét! :)

 

Az ugyanis inkább ez lett volna:

 

"Ha egy versben valaki teret enged az érzéseinek, azzal nincs semmi baj. Amennyiben viszont a tudományos tevékenységében is így tesz, akkor az már problémásabb, mert ezáltal kaput nyit a tudományos hitelét illető kételynek."

 

Meg ez:

 

"A 'szívből jövő', tudományosnak mondott hipotézisek rendszerint kártyavárként omlanak össze amint érvényességüket, megállapításaikat és módszereiket alapos vizsgálat tárgyává teszik."

Előzmény: Rufella (1561)
Rufella Creative Commons License 2013.05.11 0 0 1562

Szia Kedves Najahuha! Örülök Neked! Kösz, hogy megtiszteltél jelenléteddel a topikomban, s mint mindig, hozod a hasznos olvasnivalòkat. Aki nem fanatikus, részrehajlò, az megérti és értékeli. :)

Előzmény: najahuha (1558)
Rufella Creative Commons License 2013.05.11 0 0 1561

Ez nagy tévedés. Az Eszaki Kàrpàtokban (és màs erdôs, hegyes helyeken) ùjabban visszatértek a hagyomànyos hàzépitéshez, amiben egy db. szög sincs. Ennek az az elônye is megvan, hogy nem rozsdàsodik. Tehàt lehet hàzat épiteni (sôt hajòt is!) szögek nélkül.

Előzmény: Szabler (1555)
najahuha Creative Commons License 2013.05.11 0 0 1560

és még:

 

 

tákol:  Tákkal lát el, tehát valamiféle hozzáillesztett résszel.

 

tákolmány :  Tákkal ellátot, tehát hozzáillesztett résszekből álló mű.

 

 

tákos :       Tákkal ellátott, tehát valamiféle hozzáillesztett résszel.

 

 

Előzmény: najahuha (1559)
najahuha Creative Commons License 2013.05.11 0 0 1559

Egy kis példa:

 

Egy jó vers Horatius szerint: Rikító tollak és halfarok

Horatius mindenekelőtt az alkotás egységességére, a részei közötti tökéletes összhangra, megkomponáltságára tanít:

 

"Hogyha egy asszonyi főt lónyakra helyezne a piktor
és rikító színű tollakkal díszítené az
összedobált testrészeket, úgy, hogy a fönt takaros nő
halfarkat kapjon, csúfat, feketét, legalulra;
látva barátaim ezt, tudnátok-e nem kinevetni?
Higgyétek, Pisók, ily tákolmány az a könyv is,
Melyben, mint lázálomban, kavarognak az olcsó
Cafrangok, s hol a láb meg a fej nem tartozik össze.
Mit? Hogy a festő és költő bármit kiagyalhat?
Hogy joga van, s volt is, hogy képzeletét eleressze?
Tudjuk, s ezt a jogot számunkra is követeljük.
Csakhogy azért nem kell sóst s édest összekavarni,
Kigyóhoz hattyú, s tigrishez birka nem illik."
"Végül: akármibe fogsz, legyen egyszerü, váljon egésszé."

 

És végül nem árt, ha a költőnek van képessége arra, hogy az apró részletek tökéletes kidolgozásán túl teljes, arányos egészet tud létrehozni.

Előzmény: najahuha (1558)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!