Keresés

Részletes keresés

somtamas Creative Commons License 2024.03.12 0 0 67519

Szerintem a ti futásteljesítményetekkel éppen esetleg 0 vagy bukó lenne a történet, igazából a miénknél 20e km/év már szerintem pluszban kellene lenni ha nem jön nagy baj az autóval és az árak is maradnak valahol, de azt meg ember nincs aki megmondja.

Lehet, hogy 6-8 év múlva már nehezebb lesz szabadulni egy benzines vagy dízel autótól mert annyira eltolódik a piac az elektromosok felé. Egyébként a max 100-120 km-t tudó elektromosoknak is van bőven piaca, munkába rohanósnak "sokan" veszik az első generációs Leaf-eket is még.

A Dusterünket vettük 2019-ben pont 2 évesen 27e km-rel 3.7 m-ért tavaly eladtuk, kicsit több mint 6 évesen 80e km környékén 3.9 M-ért úgy, hogy kb fél évvel előtte lehetett volna még akár 4.5 M is.

Persze volt infláció nem kicsi satöbbi.

Szerintem 6-8 éves távlatban már nem lehet sajnos számolni minden eshetőséggel, legalábbis totál lutri lesz.

Előzmény: pali923 (67512)
pali923 Creative Commons License 2024.03.12 0 0 67518

Azért az a hír járja, hogy miután megszűnt az állami támogatás a németek is újra elkezdtek dízelautókat vásárolni. Mint ahogy a kiváló kínai autók is erőteljes állami támogatásokkal tudnak betörni az európai piacra, az EU meg tátott szájjal nézi, pedig ez minden elvükkel ellentétes.

 

Nem vagyok benne biztos, hogy érdemes ennyire ráerőszakolni a piacra az államnak, hogy merre haladjon, ez elég kevés helyen vált be eddig a történelemben. Biztosan a változás felé megy majd az autósvilág, de kérdés, hogy jó-e egyetlen irányt kipécézni a politikusoknak, és arrafelé tolni mindenkit.

Előzmény: Fűrész Elek (67516)
Fűrész Elek Creative Commons License 2024.03.12 0 0 67517

Húgomék elég tehetősek, ügyesen csinálják/csinálták mindig is. Nekik most elektromos autóik vannak, amiket zömében a még jó időben telepített napelemeikről töltenek. Persze ők kivételt jelentenek az átlaghoz képest, és szerintem még így se nagyon tudják kigazdálkodni az árkülönbséget. Arra persze nem kell számítani, hogy örökké ingyenárammal lehet majd tölteni ezeket, nyilván egy "kúton" annyiért fogják adni, hogy a befektetés is megtérüljön, és haszon is legyen bőven. Majd ezen a téren is lesz verseny, meg állami szabályzás... 

Előzmény: somtamas (67515)
Fűrész Elek Creative Commons License 2024.03.12 0 0 67516

Ugyanezek az anomáliák a belsőégésű motorokkal szerelt autók esetében is fennállnak, teljesen felesleges behozni érvként a villanyautókkal szemben. Akkora SUV-k és pickupok, hogy létrával lehet csak megmászni, nyolcliteres benzinzabáló motorok sokszáz lóerővel...

Az akkutechnika pedig változik és fejlődik, pont erről írtam eredetileg. Teljesen felesleges levezetni, hogy mennyire nem éri meg jelenleg, hiszen én is ezt írtam. Ezek az autók nem nekünk készülnek, hanem a tehetősebb országoknak, de a szerepüket attól még tökéletesen betöltik. Még 5-10 évre se tudunk előrelátni, nemhogy 20-30-50 év távlatában.

A Toyota Prius egy sikerautó, ráadásul a hajtásláncot külön önmagában is értékesítik. Igen-igen, nem EV, csak hibrid, de azért nem is egy klasszikus autó.

A technológiát mindig az úttörők mozdítják előre, és a piac finomítja. Ha az elektromos autók elértek egy kritikus tömeget, akkor a fejlődésük nem fog megtorpanni, és belátható időn belül képesek lesznek már racionálisan is alternatívát nyújtani. Szerintem ez megtörtént, és bár nagy valószínűséggel nekem se nagyon lesz Teslám vagy egyéb méregdrága elektromos autóm, a folyamat nem fog visszafordulni. 

Előzmény: sr1 (67502)
somtamas Creative Commons License 2024.03.12 0 0 67515

A kérdés "költői" volt.

A benzinest sem tölti otthon senki, csak ez már egy rögzült evidencia, a villanyossal szemben aminél azért vegyesebb a kép, pl: otthon töltés napelemről szaldóval ingyen, otthon töltés szaldó nélkül  Ft-ért, töltő oszlopon töltés. Erre próbáltam utalni.

A piaci árak szerintem jelenleg kihasználják a verseny hiányát, ha lesz verseny akkor jóval lejjebb mennek majd az árak.

Előzmény: VargaRoland (67513)
somtamas Creative Commons License 2024.03.12 0 0 67514

hagyományos: 6 M

https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/nissan/qashqai/nissan_qashqai_1.3_dig-t_acenta-20153257#sid=d1c4004d-e263-4ea9-b226-807295de48ca

Leaf: 7.3 M

https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/nissan/leaf/nissan_leaf_n-connecta_40kwh_automata_hoszivattyudigitklima360kamera4xulesfutesnavisavtartoled-20448404#sid=d1c4004d-e263-4ea9-b226-807295de48ca

 

Ez csak egy gyors találat, nem keresgettem sokáig de ez márkán belül kb két egyforma méretű autó (a Leaf csomagtere egy kicsit még nagyobb is), persze ebben az is benne van, hogy a Leaf egy elavultabb technika, sokan félnek tőle, nem olyan jó a piaci megítélése mint a pl a KIA-knak.

 

Mi még 7.5 M-ért vettük novemberben az autót és az akkor egy nagyon jó ár volt (mai napig nem tudom, hogy tényleg szimplán betaláltam a tutiba, vagy van valami rejtett baja és azért akartak szabadulni tőle, szakszervíz megnézte de nem találtak semmi érdemleges bajt benne), most már inkább alatta lehet eladni, és ha így mennek le az árak akkor év végére lesz az 6.5 M is vagy még kevesebb... De egyébként az utóbbi hónapokban minden autó nagyon bukta az árát.

 

A megtérülés persze kicsit bonyolultabb annál mint amit írtam, meg persze vitatható is így ebben a formában, de mivel nekünk a napelemes rendszer eleve meg volt, nem is annak a megtérülése volt az elsődleges szempont.

Igazából valahogy úgy okoskodtam annó, hogy

egy normál autóba 800-900e az üzemanyag költségem + érték csökkenés + egyéb költségek az kb 1.2 M/év

elektromosnál ha az érték csökkenés magasabb is akkor sem éri el az egyéb költségekkel az 1.2 M/évet, így minden forint ami ott megmarad az megy a napelem megtérülésébe, ami nekem ajándék ha csak 1 évvel is rövidül mert a telepítésekor az elektromos autó még csak kósza álomként szerepelt a napelem pozitív listáján.

Az egy más dolog, ha így mennek le az árak akkor ez a teória bukni látszik... :)

Előzmény: BJaca (67510)
VargaRoland Creative Commons License 2024.03.12 0 0 67513

Eleve miért is kellene otthon tölteni ezt mindenkinek? 

a piaci töltők pofátlanul túl vannak árazva

 

Kb meg is válaszoltad a saját kérdésedet :)

Előzmény: somtamas (67509)
pali923 Creative Commons License 2024.03.12 0 0 67512

Nálunk is ez a baj a matekkal. Asszonypajtás majdnem minden nap a városba jár be innen a falunkból, kb. napi 20 km, hetente egyszer meg megy 90 km-t. Erre a célra éppen jó lenne egy kis villanyos autó, tudnánk is tölteni napelemről többnyire. Csak az árkülönbség kicsit nagynak tűnik a benzineshez képest, nekem hosszúnak tűnik a megtérülési idő, ha egyáltalán. Ráadásul ott az a kérdés is, hogy mennyiért tudnánk majd eladni 6-8 év múlva, főleg ha lesz valamilyen nagyobb ugrás az akksikban.

Előzmény: BJaca (67510)
Paco155 Creative Commons License 2024.03.12 0 0 67511

" 70 Ft lakosságnak az áram, biztosan van rajta haszon is, akkor hogy lesz a töltő állomáson az MVM nek 250 Ft fölötti az ár. "

Abban a pillanatban ahogy  az áramot  a töltőponton adod pluszban rákerül az üzemanyagok jövedéki adója. 

Előzmény: somtamas (67509)
BJaca Creative Commons License 2024.03.12 0 0 67510

". Így a napelem 4 éven belül térül meg."
Egy ugyanilyen méretű benzines mennyivel lett volna olcsóbb? Mert azt nézegettem, hogy a villanyosak kb 4-5 év benzinmennyiséggel drágábbak.

Előzmény: somtamas (67509)
somtamas Creative Commons License 2024.03.12 0 2 67509

Nekünk van egy 40 kW-os Nissan Leaf-ünk 3 hónapja.

A házon van napelem ami évi 5-6000 kW pluszt termel. Azért van így túltervezve mert villannyal akartunk fűteni, de egyenlőre elengedtük a dolgot. Havi 20e ft-os villany számlát fizettünk a felszerelése előtt, ha minden így marad a villany árával akkor kb 15 év lenne a megtérülés, ha a fűtés egy részét is villannyal oldanánk meg akkor ez kb feleződne.

Évi kb 20e km-t megyünk autóval, ami 600 ft-os üzemanyag árral számolva kb 8-900e Ft. Így a napelem 4 éven belül térül meg.

Persze egy villanyos autó drágább mint egy hagyományos, de használtban nem olyan óriási a különbség.

Mióta megvan a Leaf, egyszer mentünk vele hosszabb utat ahol tölteni kellett. Az is élhető volt. Várni egy helyen kellett kb 5 percet, azért annyit benzinre is szoktam várni a kutakon. Egyébként a töltés idejét ki tudtuk tölteni ebéddel.

Persze egy ilyen autó drágább mint egy nem villanyos de szerintem erősen záródik az olló, persze ez lehet az állami támogatások miatt is, de azért is mert elindult a verseny az autó gyártók között.

Ami biztos, hogy a Leaf a 40 kW-os akkuval nem egy távolsági autó, viszont mínuszokban 70, egyéb időben 100 km-en belül tökéletes. Azon túl kompromisszumot.

Az is biztos, hogy ezekkel az autókkal kapcsolatban ordas baromságokat hangoztatnak emberek, nem is keveset.

Eleve miért is kellene otthon tölteni ezt mindenkinek? Van otthon benzinkút? Egyébként pedig ha tudja tölteni akkor este legtöbbször elég 1-2 kW-al tölteni mert azzal is simán pótolja az egy napi fogyasztását.

Az is biztos, hogy jelenleg a piaci töltők pofátlanul túl vannak árazva, így aki nem tud otthon tölteni az most kb ugyanannyit fizet mintha benzinnel járna, dízelhez képest bukó. 70 Ft lakosságnak az áram, biztosan van rajta haszon is, akkor hogy lesz a töltő állomáson az MVM nek 250 Ft fölötti az ár. A befektetés megtérülése persze kell de azért itt kicsit nagy az árrés. Benzinkutas példa, most jön az Orlen a piacra, ők sem fogják 1000 ft-ért adni az üzemanyagot mert most nekik sokba van a piac szerzés.

Stb...

d_feco Creative Commons License 2024.03.11 0 0 67508

Ma hajnalban ismét voltak fényképarcok. Kezemben egy kétkilós kalapács, meg egy ~60 dekás finomműszerész-csavarhúzó.

-Te meg hova mész azzal?
-Villanyt szerelni...

 

Me' a hülyéje annyira megtépte a PE csavarját a motordekniben, hogy kitekerni már nem tudták, de legalább szétbarmolták a csavar fejét is, hogy más se tudja kihajtani. Mérgemben bevittem az ütvecsavarhúzómat, az egy perc alatt(sem) megoldotta a problémát. :)

 

Ráadásul ma bevitt a málnásba egy Metabo fúrógép is (nem, ez nem a játék fajta, hanem az, ami a földhöz csapkodja az embert ha megszorul a fúrószár). Nem forog, csak ha megmozgatja az ember a kábelt. Áhhá. Dugócsere. Áhhá! Hát így sem jó. :/ A fúróban döglött meg a kábel. Fúró szét, aztán csak nézett mindenki, mint pina az új bugyira. Elméletileg roncsolásmentesen oldható a fordulatszám szabályozó miskulanciánál, de hogy miképpen is... De meglett a nyitja! Kettő ~1mm (létező) lyuk, beléjük kettő awi pálca, egy kombinált fogóval mindkettő egyszerre lenyomva, s menten ki is esett a helyéről a vezeték. Visszafele már csak be kellett nyomkodni az érvéghüvelyeket.

 

Szeretem az ilyen logikai feladványokat... Meg az olyan kérdéseket, hogy

-Mi a faszt csináltál ezzel a géppel, hogy ennyire feszes lett a lánc?

-Összeraktam.

Ugyanis a kolléga nem tudta beállítani a megfelelő láncfeszességet, mert már nem volt hova húzni a hajtóművet. Kellett nekem hozzányúlni...

 

Zajlik az élet, na. A lemezvágógép és az élhajlító az nem volt valami sikertörténet, megint más baromságai miatt szoptunk órahosszákat a nagy büdös semmiért. Nagy nehezen kisírtuk, hogy ne csak egy asztalos és egy pék baszakodjon az adott gépekkel, hanem valami szakember is jusson már, aki nem csak olvasott hidraulikus gépekről, hanem aki már szerelt is olyat. A szakinak tudtam azért újat is mondani a lemezvágó gép felépítésével kapcsolatban (sorba kötött munkahengerek, késszög állítás) - ez a része jól ment. A másik része, mely szerint csak azért ereszt vissza a rendszer, mert még nincs légtelenítve: szopás. Légtelenítve volt, csak az előző "megbízható szakember" a tömítések cseréjén azt értette, hogy a kettő munkahengerből egyen kicserélte a porvédőt. A mostani szakember meg fogta a fejét, hogy "Bazdmeg... Hát nem is csoda, ha visszaenged a rendszer, mert folyik az olaj a henger mellett... Jó eséllyel a hengeren is kell le kell cserélni mindhárom gyűrűt." Á, inkább hagyjuk is, nem volt ez olyan jó élmény... :/

halaloszto Creative Commons License 2024.03.11 0 1 67507

Ez egy vicces csúsztatás.

 

Egyrészt miért pont az ország legnagyobb lakóépületét kellene megoldani? Bőven jók lennénk ha már csak az lenne hátra. Ugyanígy elmondhatná hogy a belvárosban mennyi lakás van a Dob utcában, ha ott minden lakáshoz tartozna egy kocsi, akkor az utcán több rétegben lennének egymáson a parkoló autók.

 

Másrészt ha egy autó éves átlagos futását 20 ezer km-nek veszem, hogy tuti rossz fele tévedjek, az napi 60km. Kb 15kWh/100km/el számolva az 9kWh per nap. Egy átlag lakás áramfogyasztása kb megtriplázódik tőle, ha nincs légkondi és nincs elektromos fűtés. Viszont a lakás áramfogyasztása nagyon nem egyenletes, pl éjjel tök alacsony. Az éjjel unatkozó drótok simán feltöltik az autót, ha nem kell sietni, mert a sofőr pont alszik. 

 

Az ilyen mellébeszélés helyett lehetne a valódi problémákkal foglalkozni. Pl hogy aki közterületen parkol, az hogyan tudna éjszaka tölteni. Mert elsőre a családiházas jobban eleresztett manuszok vesznek használt teslát, de mi lesz ha a lakótelepen sem szívódízel astrák és bezines suzukik lesznek a parkolóban?

Előzmény: pali923 (67503)
pali923 Creative Commons License 2024.03.11 0 0 67506

Úgy esett, hogy 2 hete egy nyaralásból visszafelé Dubaiban kellett átszállnunk. Akkor már kihasználtuk a lehetőséget, és eltöltöttünk ott egy jó fél napot városnézéssel.

Amennyi zsákutcát el lehet követni városfejlesztésben, azok az arabok ott mind elkövették. A röhej, hogy a duma szerint a jövő városát építik, miközben mindennek a létrehozása és fenntartása is sokszorosába kerül, mint szinte bárhol a világban. Nem is értem, miért jár mindenki a csodájára, nehezen tudom elképzelni, hogy 100 év múlva is ilyen lesz az a hely. Ennek viszont biztosan lesznek következményei is, és nem biztos, hogy békések lesznek.

Előzmény: BJaca (67500)
fejes.i Creative Commons License 2024.03.11 0 0 67505

Ezt elég könnyű belátni szerintem. Az áram továbbítása a létező technológiával, fémdróton eléggé korlátos dolog és nem úgy, mint az Internet hálózatok fejlődése, hogy a "sávszélesség" igazából egy elvi valami, mert a drót végén levő eszköz képességei határozzák meg elsősorban...

De őszintén remélem, hogy egy paradigmaváltás elhozza a megoldásokat, mert a kőolaj biztosan zsákutca.

Előzmény: pali923 (67503)
fejes.i Creative Commons License 2024.03.11 0 0 67504

Ez a min. 10 éves valóság volt

https://youtu.be/TIFz2TvvMWw

Két kérdésem van:

- a most gyártott SUV-.k mekkora hányadával lehet ezeket a dolgokat megcsinálni?

. melyik bírja ki rendszeresen, hosszú távon?

A videóban látott modellek attól SUV-k és nem terepjárók), hogy azok sem...

A SUV nagy kényelmes batár volt még akárcsak 5 éve is. Ma már az sem. Már egy csomó közülük nem is nagy és nem is kényelmes, de egy kicsit úgy néz ki...

Előzmény: Slam Jr. (67489)
pali923 Creative Commons License 2024.03.11 0 0 67503

Hanula Barnának van egy példája az egyik előadásában: Magyarország legnagyobb lakóházában 884 lakás van, gondolom, legalább 1000 autó van a ház körül. Ha ezeket egyszerre akarnák tölteni a mai technológiával, az a legkevesebb, hogy nem kéne havat lapátolni a környéken, mert a drótok izzanának a föld alatt. Feltéve persze, hogy oda lehetne vezetni ilyen kapacitásokat, ha egyáltalán létre is tudnánk hozni, ráadásul mindezt leginkább éjjel, napelemek nélkül.

A "benzinkutakon" meg állítólag komoly társasági élet van, amíg várnak a töltőkre. Ja, ez megy addig, amíg ennyi a villanyos autó.

Előzmény: fejes.i (67483)
sr1 Creative Commons License 2024.03.11 0 0 67502

Én a tavaly nyáron vettem egy 1 éves használt plug-in-hibridet, hogy legyek zöld, naaagyon drágán

Papír szerint az egyik legismertebb európai márkának a jelenleg gyártott legerősebb autója volt. Egy 19KWh akku, a hozzávaló vezérlési egységek és a villanymotor, 400kiló plusz tömeget jelentett, a sima benzineshez képest. Nem egy városi kocsi, hanem egy nagy utazó autó (és nekem erre volt szükségem), de 40-50km képes volt kizárólag villannyal haladni. 

Annyira idegesített a súlya és teljesen hibás műszaki elképzelés ( benzint fogyaszt az áram termeléséhez), hogy 2 hónap és 6000km után visszaadtam.

Az általad említett cég a piacra dobott utolsó modelle, egy 3.2 tonnás menetkész tömegű jármű, aminek a drágább változata, 2.6 másodperc alatt eléri a 100km/h, és a végsebessége 130mérföld/h. Per-pill csak az USa-ban forgalmazzák, ahol, ha meghaladod a 85mérföld/h sebességet, a rendőrök egyenesen a bíróságra visznek.

Minek???   

 

Paradigmaváltás. Használhatóság feltétele a nagyobb hatótáv, aminek a záloga a menetkész tömeg csökkentése. Ezt a belsőégésű autóknál elérték, már a 2000 évek elején.  

 

A lítiumból a leghatékonyabb akkut lehet készíteni, ez a legkönnyebb fém és a legnagyobb elektrokémiai potenciállal rendelkezik. Csakhogy nagyon aktív, a stabilitása peremén létezik. Jól le kell zárni a cellákat fémburkolásokkal, ezért nehezek és az tömeg egységre eső energiasűrűsége alacsony, bonyolult vezérlés kell a hőstabilitás biztosításához stb. Huszonöt évig fejlesztették Lítium-ion nevű változatott, de a drága és ritka kobalt és mangán miatt, nem tudták optimalizálni a gyártási költségeket.  

Pár éve elkövettek egy 1990-ben kifejlesztett változatot (LiFePO4), ami sokkal biztonságosabb, jobb a hőstabilitása, hosszabb élettartamú, teljesen lemeríthető és nem kellenek hozzá nehézfémek, de a fajlagos energiasűrűsége jóval kisebb, mind a Li-ion akkunak.

Remélem megérted az abszurditását ennek a technológiának. 

 

Látom a szmogot szélcsendben a nagy városok felett.     

A nagy urbanisztikai központokból el kell tűnjön a létező ipari légszennyezés mellett az egyre növekvő és öregedő járművek száma, mert oda jutunk, hogy maszkot kell viselni az utcán, ahogy Pekingbe.

De egy más irányba kell elindulni, de gyorsan. 

 

 

Piac:

Szép lassan kivezetik az állami támogatásokat, amit mi fizetünk, mert ezt nem lehet a végtelenségig folytatni. 

Aztán piac eldönti, hogy mi legyen.

Olvastam, hogy a Toyota 30milliárd euró nagyságrendű profitot zárt 2023-ban és nincs egy EV-je sem, meg azt is, hogy még mindig a VW csoport a legnagyobb forgalmú autógyár a világon és a 2023 volt a 83 éves történetében a legnagyobb profitja- és állítotólag lekésett az EV-k fejlesztésével.       

Előzmény: Fűrész Elek (67475)
fejes.i Creative Commons License 2024.03.11 0 0 67501

Jó sok éve március 15-én megérkezett a hófúvás, megállt az ország.

Egy barátom nálam ragadt, mert nem tudtuk hazavinni a szomszéd faluba. Másnap beültünk a Discoverybe (még az egyes verzió, amivel nyomták a Camel Trophyt annak idején) és elindultunk vele haza. A két település közötti út nem volt járható, nekünk se.

Taktikát váltottunk, irány Székesfehérvár - Szabadbattyán felé körbe.

Szabadbattyán előtt a 8-as elkerülő út feletti hídon elakadt forgalom, hófúvás.

Az elakadást nagyrészt két kamion okozta, az egyik egy rendes 24 tonnás nyerges.

Elé kötöttük a Discoveryt egy 9 m hosszú rántó hevederrel, ami húzáskor kb 1,5-szörösére nyúlik, mielőtt megfeszül. Tolatás a kamionig, majd felező kettesben teljes gáz előre. Mögöttem a 24 tonnás próbál elindulni, forgó kerekekkel egy helyben...

egy ilyen rántás, egy méter előre... 8-10 rántás utána kamion saját kerekein lassan botorkálni kezdett, lekötöttük.

Jött a következő, fele ekkora ponyvás teherautó, azt húztuk simán.

Nem tudom, melyik önhordó karosszériás SUV bírná ki ezt. Egyszerűen semennyire nem ez a cél a tervezéskor és nincs is rá szükség.

Hogy miért gondolja az emberiség, hogy 10 centivel magasabb padlóval jobb egy kombi/5 ajtós hatchback, mint korábban, és ezt "városi terepjárónak" kell hívni, nem tudom..

mintha egy légpuska öntudatos tulajdonosaként abban hinnék, hogy mostmár akkor rendesen fel vagyok fegyverezve a zombi apokalipszis esetére...

Előzmény: Slam Jr. (67485)
BJaca Creative Commons License 2024.03.11 0 0 67500

- Nagyapa, miért ilyen büdös ez az autó?

- Mert benzinnel megy.

- Mi az a benzin?

- Amiért az amerikaiak lőtték az arabokat.

- Nagyapa, mik azok az arabok?

Előzmény: stolaz (67496)
fejes.i Creative Commons License 2024.03.11 0 0 67499

Ha 30 év múlva ezt meg tudjuk beszélni akármiképp, elégedett leszek ?-)

 

Előzmény: Fűrész Elek (67490)
fejes.i Creative Commons License 2024.03.11 0 0 67498

Nem az, jelentős részben ettől válik viccessé a dolog. Olyannyira, hogy a mai legtöbb ilyen autó nem csupán a terepjárókat utánozza néhány külső jegyben, hanem már az korábbi SUV-kat is csak utánozza.

Előzmény: Slam Jr. (67489)
fejes.i Creative Commons License 2024.03.11 0 0 67497

Biztosan nem kőolaj. ÉS idővel elképzelhető a konnektorok megoldása is.

Vagy sokkal kisebb méretű akkumulátor technika, akármi, amit ma nem tudunk...

Előzmény: szabad paraszt (67487)
stolaz Creative Commons License 2024.03.11 0 0 67496

"milyen energia fogja hajtani 100 ev mulva az autokat"

 

Száz év múlva?? Milyen autókat?

Száz év múlva egy nagypapa fogja mesélni a hobbiagysebész fórumon a fiataloknak, hogy 2084-ben a Stolaz és Mária utca sarkán saját szemével látott egy úgynevezett autót.

Előzmény: szabad paraszt (67487)
409 Creative Commons License 2024.03.11 0 0 67495

 

 Akkor működik az rendesen, nem pörög ki. Így figyelmeztet, hogy ne taposd annyira.

Előzmény: halaloszto (67492)
stolaz Creative Commons License 2024.03.11 0 0 67494

OK, OK, de amit én írtam az Budapest belváros, a körúttól 100 méterre.

Előzmény: VargaRoland (67468)
halaloszto Creative Commons License 2024.03.11 0 0 67493

Komolyan látnod kell közelről. 

Pl a csomagtartó padlója alatt van egy luk, és a padló beszakad ha nehezet teszel bele. Lehet a padlót lentebb tenni, akkor rendesen alá van támasztva, de akkor használhatatlan a dzsuvaálló bélés, ami valami terepjáró örökség.

Előzmény: Paco155 (67486)
halaloszto Creative Commons License 2024.03.11 0 0 67492

Ilyen surrogó hangja van, és kicsit bizonytalanul megy amerre kellene, közben meg villog a műszerfalon egy narancs izé.

 

Tuti benne van, hogy nekem ez nem való, ebből a szempontból háziasszony vagyok. Nekem az smaxba is elég volt az 1.8tdci (100 vagy 125LE, nem emlékszem, ennyire érdekelt, 1700Kg)

Előzmény: 409 (67480)
Paco155 Creative Commons License 2024.03.11 0 0 67491

Jó, a mostani RAV4 SUV-k  valóban nem, de eredetileg hobbiterepjárónak készült....   meg ha belegondolsz a Dacia Duster is inkább SUV nak néz ki de ehelyett egyész jó terepképességekkel rendelkezik a kategóriájában. 

Előzmény: Slam Jr. (67489)
Fűrész Elek Creative Commons License 2024.03.11 0 0 67490

Erős racionalitás MOST. Beszéljünk erről 30 év múlva. 

Előzmény: fejes.i (67483)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!