Bár a teljes képet elég nehéz értelmezni, de jól látom, hogy az a 3 járatú ESBE szelepen ami talán az előremenő lehet, a hideg ág le van zárva / rajta van egy sárgaréz kupak?
Ahogy írták, egy rugós visszacsapó is megfogja általában.
Illetve bele lehet tenni egy kanyart a csőbe, azaz a vízszintes szakaszba egy függőleges U alakot, megfelelő mélységgel, akkor már nem fordul át gravitációsan. Ha kell néha hogy mégis átforduljon akkor persze ez nem jó megoldás.
A harmadik lehetőség, hogy az előremenőbe teszel egy vezérelt szelepet, ami akkor nyitja az ágat, amikor az előremenő szivattyúd is megy, pl azzal párhuzamosan kötve.
"60 helyett 30 fokra állítani a csőtermosztátot, hogy hamarabb kapcsoljon be a Laddomat," A Laddomat nem kapcsol hamarabb (csak a szivattyúja) és a Laddomatnak az is feladata,hogy a kazán visszatérő meleg legyen, ezért csak azt érnéd el vele,hogy egyenletesebben melegedne fel a kazán. "Ha 60 fokra volt állítva a Laddomat csőtermosztátja, akkor hiába melegebb a kazán, " A laddomat szivattyú hiába kapcsol be ,ha a benne lévő "termoszelep" nem nyit a pufi felé csak a patron hőértéke után. Egy kerülőággal kéziben kikeringtetheted a kazán hőjét a pufiba (lehetne automatizálni is csakhogy a bekerülési költség ismeretében majd nem akarod). "Grundfos szivattyút kapcsoló csőtermosztát" "De szerintem inkább 35 lesz az, mert 34 fokosnak írja a tartályok vizét, és mégse keringet," Itt egyértelműen el kell dönteni,hogy jók e azok a hőmérők, melyik csal (25 fokra van beállítva, afölött kapcsol be. De szerintem inkább 35 lesz az, mert 34 fokosnak írja a tartályok vizét). A csőtermosztáttól vannak pontosabb mérések is. "ez megfelelő érték? " Hát olyan értéket kell beállítani amivel nálad még fűteni lehet.
1 hete lett beépítve egy 1 000 literes 2 csőkígyós, 1 sima, 1 HMV-s Hajdu.
Nem kellett volna HMV-s, de bizonytalanul nem akartam hónapokat várni a semmire, ez az 1 volt készleten.
A 6/4 csontok mellé lettek 2 colosak hegesztve, mindenhol csappal, vissza a kazánba is 2 coloson jut a domború edényfenéktől.
Felfűtése is megy gravitációsan, mivel 1 lépcsőfok, 22 centivel feljebb van a szint, mint a kazáné, természetesen van keringető is.
A kazán mélyebben van, mint a lakótér padlószintje, a kazántető van 1 magasságban a lakótér padlójával.
A tartály felső domború részének előremenő csonkja van 1 a szükséges mennyiségű 2 colos csappal belekötve az enyhe emelkedésű előremenőbe, húzott T-vel.
Mind a kazán, mind a puffer meg tudja gravitációsan is hajtani a 2 szintes ház összes radiátorát.
Itt a puffer előremenő ágban van egy Esbe 30-70 fokos keverőszelep szivattyúval, amit a programozható termosztrátra fogok kötni.
Szépen működik az egész rendszer, ha felkapcsolom a szivattyút.
Viszont: a gravitáció az 1 colos szivattyúágon, és a szivattyún a szivattyú leállás után is melegíti, csak a fenti radiátorokat, túlfűtést okozva.
még mindig rajz nélkül puffogtatunk mint ahogy kolléga is írja....
nekem 2T van bekötve
kazán elindul elkezdi nyomni a vizet, egyszer csak a puffer tetején megjelenik a meleg víz, és az érzékelő engedi, hogy elinduljon a lakáskör is ami már régen kéri a meleget. Ekkor elindul a szivattyú és megy a meleg a lakásba is vagy csak oda ezt ki tudja de megy a meleg ez a lényeg.
Ez nyilván idő, hisz a puffer tetejét fel kel melegíteni a beállított hőfokra aminek az az oka hogy amikor kifogy a puffer ne menjen feleslegesen a lakásköri szivattyú hiába kér a termosztát meleget.
Meg lehet oldani azt is biztos hogy menjen azonnal meleg a lakásnak csak sokkal bonyolultabb vezérlést igényel. Szerintem feleslegesen. 10perc a késedelem max az meg nem a világ vége. Ha meg jól van méretezve a puffer a lakás hőigényéhez ritka eset hogy a puffer kihűljön teljesen.
Most találtam ezt a fórumot, remélem, fel tudtok homályosítani pár dologban, ami a puffer+laddomat rendszer használatát illeti.
Egyrészt: A Laddomatot be- és kikapcsoló csőtermosztátot, amit a szaki a kazán fölött az előremenő csőre erősített, hány fokra állítsam, és miért?
Ő 60 fokra állította, de tudomásom szerint a Laddomat a legelső működési fázisban csak egy kicsi körön, a pufferektől és a radiátoroktól függetlenül indítja el a keringést. Majd ha itt eléri a 63 fokot, akkor kezdi el hozzákeverni a pufferekből is a hidegebb vizet, és beléjük vezetni a kazánból a meleget. Ez alapján nekem logikusnak tűnik a 60 helyett 30 fokra állítani a csőtermosztátot, hogy hamarabb kapcsoljon be a Laddomat, és ezáltal a kazán hamarabb kezdje el melegíteni a puffereket is.
Na meg így amikor elkezd leégni a tűz, már csak parázs van, honnan tudom, hogy megéri a Laddomatnak tovább keringetni a kazánból a vizet? Mármint, azt látom mondjuk, hogy ott a parázs, a kazánban a vizet 50 fokosnak írja, a pufferekben meg 40 fokosnak. Ha 60 fokra volt állítva a Laddomat csőtermosztátja, akkor hiába melegebb a kazán, leáll a Laddomat, és nem vezeti át a hőt a pufferekbe. Ellenben ha 30 fokra volt állítva, akkor vezeti tovább a hőt, egészen amíg egyforma hőmérsékletű nem lesz a víz a kazánban és a pufferekben is - de ha ez a hőfok magasabb, mint 30 (ami alatt lekapcsolna a Laddomat), akkor ezt folytatja, és csak kergeti át a puffer vizét a kazánon, hőveszteséget okozva, nem? Vagy a Laddomat tudja, hogy mikortól nem éri meg neki, és akkor lezár, a csőtermosztát hiába mondja neki, hogy működjön? E gondolatmenet alapján nekem ott kéne állni, és tekergetni a termosztátot, hogy éppen menjen-e a Laddomat, vagy ne...
A másik pedig, hogy a puffertartályok tetején van a Grundfos szivattyút kapcsoló csőtermosztát, a szaki emlékeim szerint azt mondta, 25 fokra van beállítva, afölött kapcsol be. De szerintem inkább 35 lesz az, mert 34 fokosnak írja a tartályok vizét, és mégse keringet, csak efölött, ez megfelelő érték? Vagyis hát, tegnap a begyújtásnál felment 27 fokra a tartály, bekapcsolt a Grundfos, megkapta a tartály a radiátorok hideg vizét, visszaesett 20 fokra, megint kikapcsolt... Aztán melegedett tovább, újra be... Este lemegyek, látom, hogy leégett a tűz, 34 fokosak a pufferek, és mégse megy a szivattyú. Nem tudom, miért.
Idén használom először a korszerűsített rendszert, és igyekszem átlátni... köszönöm.
Dehát miért kellene sokat várni? Egy normális rendszernél pár perc mire ki is tudod venni a meleget felülről, ehhez nem kell a teljes puffert felfűteni.
Tényleg jó lenne valami rajz/skicc, mert így csak vaktában lövöldözés/találgatás megy.
ok,úgy értem,hogy amikor kezdem tölteni a puffert,a puffer elé vmi háromjaratú szelepet,vagy hőcserélőt tennék,hogy hamarabb átadja a lakáskörnek,ne kelljen snnyit várni,míg felmelegszik 60 fokra a puffer vize.viszont a hőcserélő x% hőveszteséget okoz...,akkor szerintetek mi a legjobb megoldás erre?
miután a puffert "átfolyósan"kötötték be,és emiatt sokáig nem kap a lakáskör elég meleget,a puffer elé betennék egy 40kw-os lemezes hőcserélőt,hogy hamarabb legyen meleg,ha nem akarom a puffert feltölteni,lényegében anélkül használnám enyhe időben a rendszert.Tud valaki egy bekötési rajzot adni?
Fel kell melegítened 1m3 vizet mondjuk 60C-ra.... Minek? Akkor is ha épp borús idő van és nem tudod felmelegíteni, de pl 200 litert feltudnál.
Egy olyan napkollektoros rendszer ami 1m3 vizet fel tud melegíteni, az kb 3-4x annyiba kerül 3-4x akkora tetőfelületen, mint ami 200-300 litert melegít fel.
...fűtésszezonon kívül, ha napkollektor termeli a hőt, akkor minek a rétegződés? Egész nap alatt az egy köbméterből csak 120litert veszünk ki...marad ott meleg bőven