Valahol 50 ezer forint környékén keresek egy nagyon jó állapotú, legalább 50 éves orosz kismásodperceset. Van esély rá, hogy túlzottak az igényeim, megpróbáltam.
Ez igen ,szép kerek válasz volt,nagyképűség,hogy értettem minden részét,tekintve laikus vagyok.De azért köszönöm,éjszakára megállítottam az ingát reggel meg elindítottam,azóta megy szépen,üti a pontos időt,jövőben is így cselekszem.
Az igazság az, hogy a Jantarból olyan sokféle kivitel készült (pár szerkezettel, tehát alapvetően egyformák, ám tokozásában, részleteiben szó szerint több száz féle variációval), hogy szerintem - ameddig létezett ilyen - még egy "Jantar-szervizben" dolgozó sem láthatott volna talán mindent...
Ennek megfelelően nem tudom, hogy a kalapácsokat lefogó kar éppen melyik kivitel a tiednél. Ennek a funkciója egyébként az, hogy szállításkor rögzítse a hosszú karú ütőkalapácsokat, ne tegyenek kárt magukban és környezetükben, van kivitel, ahol az inga is így rögzíthető, meg olyan, ahol az levehető és van akasztója a tokban "tárolásra", stb...
Nomármost ebből a lefogó karból van olyan kivitel, ami tényleg szó szerint lefogja, alsó véghelyzetbe szorítja a kalapácsokat - és van olyan amelyik felsőbe (kiemelt helyzetbe). Ez utóbbi esetében az óra járatható, és nem fogja az időt kiütni, viszont az ütőszerkezet ettől még rendesen működni fog, félóránként hallani fogsz egy kis kattanást az előesési állapotnál (picivel az ütés előtt), majd egy nagyobbat az ütéskiváltáskor és utána az ütőszerkezet surrogását, ahogy fut az áttétel (széllapáttal fékezett). Még kis kaparászás is lehet, mert több kivitelnél még kiemelt kalapácsoknál is "belenyal" az emelő végébe az ütőtárcsán lévő pecek, de a hangrudakat nem érhetik el a kalapácsok.