Igaz, hogy a Biblia nem parancsolja, de nem is tiltja, sőt kifejezetten leírja, hogy voltak, akik ünnepeltek. Azangyalok nagy örömet hirdettek, amely az egész nép öröme lesz, aztán megnyílt a menny, és a pásztoroklátták, hogy az angyalok tömegével dicsőítették Istent (Lk 2:9-14). Krisztus megszületése kivételes örömetszerzett az angyalok, a pásztorok és a mágusok számára. Ez utóbbiak előre fel is készültek a Messiással valótalálkozásra, és ajándékokat is vittek Isten Fiának (Mt 2:11). Nekünk ma miért lenne kevesebb okunk örülnia Messiás megszületésének? Miért ne ünnepelhetnénk meg mi is?
Olyan alapelvet pedig melyszerint "csak a Bibliában megparancsolt ünnepeket szabad megünnepelni." a Biblia nem mond ki; magának bárki szabhat ilyen szabályt, de ha ezt másoktól is elvárja, akkor megint csak törvényeskedik. Másodszor, a Biblia pozitív szereplőinek az előírt évenkénti ünnepeken kívül is sok más alkalmi és rendszeres ünnepe volt, méghozzá Isten áldásával. Ami például Jézust illeti, a templomszentelés ünnepén (hanukka) felment Jeruzsálembe, a Templomban járkálva tanított (Jn 10:22), és az evangéliumokban nincs nyoma annak, hogy egy ilyen ünnepet ellenzett volna. Harmadszor, az Újszövetség kifejezett tanítása szerint nincs vallási jelentősége annak, hogy valaki egy bizonyos napot valamilyen szempontból különbnek tart a másiknál. Ezért egyfelől nem szabad másoknak megparancsolni, hogy bármelyik napot megünnepeljék, másfelől nem szabad másokat elítélni, ha megünnepelnek valamit (Róm 14:5-12, Kol 2:16-17). Bár nem bűn Krisztus születését nem megünnepelni, bűn elítélni mást azért, csak mert megteszi. Még ha közben valamiféle bűnt is elkövetne, amit a Biblia annak nevez, akkor is csak maguk a konkrét bűnök lennének elítélendők.
Amúgy valószínűleg jól tudod, hogy érdekeseket nem én mondtam, hanem csak Jézus szavait idéztem, amit a Sátánnak mondott, amikor az megkísértette Őt, a pusztában. Ő pedig V. Mózes 6:13-at idézte.
Töröm ugyan rajta a fejem, de nem vagyok képes úgy megfogalmazni, hogy te ne tudj belékötni.
Talán egy hasonlattal válaszolnék - tudva, hogy nem foglak semmiről meggyőzni, sőt, valószínűleg még inkább nyerő leszel velem szemben.
Szóval valahogyan úgy ismerjük fel az Urat, ahogy az igazi szerelmünket. Nem tdujuk megindokolni, hogy miért épp őt szeretjük. Van egy csomó hibája, meg minden. De mégis csak vele tudjuk elképzelni az életünket, képesek volnánk mindent feladni érte, beleéértve az életünket is. Aki már volt szerelmes, az tudja, miről beszélek.
Jézus sohasem rendelte el, hogy ünnepeljék meg a követői a feltámadásának napját.
Jézus egyetlen ünnepet rendelt, mégpedig az utolsó vacsora emlékünnepét, amely nem a pogány istár ünneppel, hanem a zsidó páska ünnepével esik egybe.
Ha olyan nagyon szót akarnának fogadni az egyházak Jézusnak, akkor miért nem engedelmeskednek ennek az egyetlen elrendelt ünnepnek? Keresztények tömegei tartanak Úrvacsorát minden héten, vagy hetenként többször is, esetleg negyedévente. De a páska ünnepén senki.
Miért épp azt várnánk tehát el, hogy a Teremtő által rendelt Sabbathot ünnepelné meg a kereszténység? Jézus sohasem szegte meg a Sabbathot, míg a követői csak úgy áttették vasárnapra. Mások kijelentették, hogy ők minden nap Jézussal vannak. Ez pedig nem igaz, mert Jézus, mint a békesség fejedelme Szombatonként bizonyára a Mennyben is megünnepli a teremtés emlékünnepét, és a szent gyülekezés napját, és bizonyára hálaáldozat van olyankor a Mennyben. Úgyhogy Jézus követői épp a heti ünnepnapon nincsennek együtt Jézussal. Vajon Neki ez hogyan eshet?
"Gondolod, hogy a tárgyat imádják, vagy a gondolattársított isteneket?"
Amikor a katolikus hívők leborulva imádják az oltáriszentséget, amely egy arany ereklyetartó edény, a benne elhelyezett ereklyével, akkor még csak nem is gondolják oda a képzettársított személyt.
Amikor valaki leborulva imád mondjuk egy Mária-szobrot, akkor a gondolattársított személy Jézus szülőanyj.
Márpedig az Ige így szól: csak uradat, I-tenedet imádd, és csak néki szolgálj.
Vagyis tökmindegy, hogy valaki az aranyedényt, vagy a kőből, fából faragott szobrot imádja-e, vagy azt, amit az a szobor megjelenít. Egyiket sem szabad imádni.
Imádni csakis a Teremtőt szabad. Minden egyéb bálványimádás.
...
"...vannak akiknek ez segít elképzelni isteneiket, miért is baj ez?"
Előszöris nincsennek istenek, henam csak Isten van. És a Tízparancsolat ide vonatkozó szakasza éppen arról szól, hogy I-tent nem szabad elképzelni. Az ember nem teremtheti meg, és nem jelenítheti meg az élő Istent.
Igazad van, amikor azt állítod, hogy a mai gyülekezeteknek, egyházaknak és hívőknek tömegei bálványimádók. De fogalmazz csak nyugodtan határozottan: nem bálványimádásra utaló tapasztalatokról, hanem bálványimádásról van szó!
Tudod, mit mondtott az Úr? Hogy Ő féltékeny (féltőn szerető). A féltékenység elvakultan tud gyűlölni. Nem ingerelhetjük hát a Teremtőt szemforgatásdsal, pislogással, mismásolással. Vagy bálványimádó valaki, vagy nem. Nincs, és ne legyen utalgatás!
Abry,kedves,ha ilyen egyértelmű számodra,hogy a napisten imádata helytelen, akkor meg tudnád magyarázni,hogy az a szervezet amelyhez tartozol,és amelynek tanait véded,mint jehova tanu,miért bélyegezték meg kiadványaikat a Baál útálattal a kétszárnyú nap két kobrakígyóval napisten bálvánnyal.
Sőt arra is tudnál váléaszoklni,hogy ezt az Isten előtt oly útálatos bálványt miért emeltték az ŐT szervezet vezetői magasan az imádat vcéljául szolgáló new yorki kongresszusi termük homlokzatára?
Lehet, hogy a pogány népeknél volt valamiféle ünnep vasárnap (=a hét első napján) De mivel Jézus a zsidóságban élt, az apostolok úgyszintén, és Jézus a hét első napján támadt fel, az apostolok pedig a kezdeti időktől megünnepelték Jézus feltámadását, ezért alig valószínű, hogy bármiféle pogány ünnepet akartak átvenni. Hiszen mire elkezdődött a pogányság missziója, addigra a hét első napját ünnepelték a Krisztus követők.
Kérdezhetek valamit? Milyen ünnepet szabad kitűzni? Ugyanis ha tetszőlegesen rábökök a naptár bármely naptárra, teljesen biztos, hogy az emberiség története során volt valamelyik pogány vallásnak valamiféle ünnepe azon a napon.
'Így lett a Szombatból, ami a teremtés emlékünnepe, vasárnap, ami mindig a napisten ünnepe volt."
Pontosan. Érdemes ehhez elolvasni:
Róma1:25:
" igen, azokat, akik az Isten igazságát a hazugsággal cserélték fel, és inkább a teremtést imádták, és annak végeztek szent szolgálatot, semmint Annak, aki teremtett, aki örökké áldott. Ámen. "
" Mégis néhány nyilvánvaló példa: leborulhat-e az ember élettelen tárgy előtt, imádva azt? "
Gondolod, hogy a tárgyat imádják, vagy a gondolattársított isteneket?
Te is imádsz szellemben, akkor mi is a különbség? Semmi!
" Imádkozhat-e az ember egy élettelen szoborhoz, vagy festményhez? "
Nem hinném, hogy azokhoz imádkoznak, de vannak akiknek ez segít elképzelni isteneiket, miért is baj ez?
Olyan ez, mint gyermeknek az aranyos kos állatfigurák, még felnőttek is kedvelik, na és?
" Jézus testévé az Úrvacsorán? "
Na ez már kérdéses...., igen vannak bálványimádásra utaló tapasztalatok, de vannak ugyan akkor a szellemi területen is eléág sok felekezet bálványimádónak mondható ennyi erővel!
"Nos a biblia Istene nem tiltja semelyik nép békés ünnepeit, legyen az pogány, avagy valamely vallás kultusz része!"
Nos a Biblia nagyon is tiltja a pogány ünnepek, szokások átvételét. A pl. zsidókat halálra ítélték pogányság gyakorlásáért. A keresztényeknek is meg van tiltva a pogányság. (1Kor6:14-17) Akkor miért állítod az ellenkezőjét ???"
Ez jó kérdésfelvetés, és hajlok arra, hogy ebben neked adjak igazat. Végülis mi áll a Bibliában, hogy miért teremtette az Úr a Napot, a Holdat és a csillagokat? Hogy legyen jele az ünnepeknek és az eszendőknek.
Ez arra utal, hogy a Teremtő a különböző ünnepeknek igenis nagy jelentőséget tulajdonít. Csak ráismétel erre a Sabbath, vagyis a nyugalomnap.
Márpedig ha az Úr kifejezetten elrendel különböző ünnepeket, akkor bizonyosak lehetünk afelől, hogy Sátán igyekszik megzavarni azokat az ünnepeket és igyeklszik azok valódi célját és értelmét elferdíteni. Így lett a Szombatból, ami a teremtés emlékünnepe, vasárnap, ami mindig a napisten ünnepe volt.
Azt gondolom, bizonyos dolgokban nem helyes a tolerancia. Igenis el kell dönteni, hogy az ember I-ten mellett áll-e, vagy a Baál mellett. Ahogy Mózes, vagy Illés idejében történt. Mózes is (amikor másodjára lehozta a kinyilatkoztatás kőtábláit), Illés is (amikor a Kármel hegyen áldozott, a Baál papokkal együtt), elkiáltotta magát: aki az Úré az ide jöjjön, és aki a Baálé, az .... mindekét esetben a halál fia lett. Szóval, vannak esetek, amikor egyáltalán nincs helye a toleranciának.
Ha egyszer az Úr elrendelt bizonyos ünnepeket, akkor azt az Úr által meghatározott módon kell megünnepelni. (Eddig én sem ezt tettem, de úgy látszik, kaptam időt változtatni...)
Vagyis mi köze Jézusnak Mitrászhoz, Szaturnuszhoz, Istárhoz ?
Karácsony, húsvét stb pedig ezeknek a keverékei........."
Ami a Karácsonyt illeti, úgy vélem, igazad van. Jézus születésének idejét nem tudjuk. Persze valójában tudhatnánk - ha egyszer azok a bizonyos napkeleti bölcsek (a 'három királyok") olyan pontosan tudták, akkor esetleg mi is megtudhatnánk.
De amennyire sejteni lehet, nem az év leghosszabb éjszakáján született. Akkor a pogányok szerint a napisten születik. Ahhoz pedig a Biblia I-tenének semmi köze sincs. Érdekes, hogy a fény ünnepe a zsidóknál sem I-ten által lett elrendelve, hisz a Hanuka alkalmával a zsidók a makkabeusokról emlékeznek meg.
A Húsvéttal kapcsolatban azonban már egészen más a helyzet. A pogányok Istár kultuszát, a termékenységi ünnepet természetesen el kell utasítania egy olyan embernek, aki a világ Teremtőjében hisz. A Páska ünnepével azonban már egészen más a helyzet. A keresztények pedig Jézus haláláról és feltámadásáról kellene, hogy megemlékezzenek, pontosan ugyanakkor, amikor a zsidók emlékeznek meg az egyiptomi kivonulásról. Mindkét esemény lényegileg ugyanarról szól: megszabadulás a szolgaságból (a bűn szolgaságából).
A Húsvéthoz kapcsolódó Pünkösd (a Szentlélek kitöltése) ugyancsak nem pogány ünnep. Zsidó "eredetije" a Sávuót (a hetek ünnepe, amikor arra emlékezünk, hogy az Úr adza Mózesnek a Tízparancsolatot).
"Te melyik keresztény egyházban látsz pogány istentiszteletet, mondj egyet!"
Nos, nehéz erre a kérdésre úgy válaszolni, hogy az ember ne sértsen meg másokat mély vallási meggyőződésében. De valójában nagyon sok keresztény egyházban létező valóság a bálványimádás.
Mégis néhány nyilvánvaló példa: leborulhat-e az ember élettelen tárgy előtt, imádva azt? Mert az oltáriszentség imádáskor pontosan ez történik. Imádkozhat-e az ember egy élettelen szoborhoz, vagy festményhez? Mert a Mária-kultuszban ez bizony mindennaposan megtörténik. Átváltozik-e a bor Jézus vérévé, és a kenyér Jézus testévé az Úrvacsorán? Mert ha igen, akkor ember képes istent teremteni a hite által. Nehéz ezt kimondanom, de kemény bálványimádásról van szó! És több keresztény egyház istentiszteletének képezi szerves részét.
Igen, Pál görögnek görög, zsidónak zsidó, pogánynak pogány volt. Vagyis úgy szólt az emberekhez, ahogy azok képesek voltak megérteni. De attól ő még nem lett más emberré. Pál elég kemény legény volt, egy megalkuvásra képtelen, szinte fanatikus ember. Jellemével teljesen összeegyeztethetetlen bármiféle megalkuvás. Épp azt jelenti valójában, amit mondott: a teljes eltökéltséget arra, hogy mindenkinek mindenáron (de nem megalkuvás árán) hirdeti akarta I-ten országát.
azt mondod, hogy ismered Istent, nevén szólítod, még sincs minden rendben?
Valójában a nagy túrós mákost tudsz főzni, de semmit nem tudsz istenedről és nevéről, ehhez még bible se kell, hogy rá jöjjön valaki, ám a biblével takarod hiányosságaidat és tudásbéli fogyatékodat, nem?
" "mindenkinek mindenkivé lettem" kifejezés nem jelenti a megalkuvást a pogány szokásokkal ,hittel. "
A kereszténység hol alkudott meg a pogánysággal?
A fenyőt ki teremtette a biblia szerint?
A pogány vallás?
Tudsz olyan ünnepet a zsidóságban, amit nem Isten adott és mégis megünneplik?
Miért baj, hogy egy zsidó, avagy egy keresztény elmegy és olyan pogány ünnepen részt vesz, ahol vendég, ez már megalkuvás, avagy isteni bűn, mert engedetlen volt?
Még nem válaszoltál a kérdésemre, hol mondja ki Isten, hogy bűn egy ünnep?
"amit Pál is hangsúlyozott széltében hosszában, hogy mindenkinek mindenkivé vált, hogy sokakat megnyerjen, no lám a kereszténység elérte a célját, megnyerte a pogányokat is, nem?"
Pál felvett pogány szokásokat azért hogy több embert nyerjen meg kereszténynek ?? A "mindenkinek mindenkivé lettem" kifejezés nem jelenti a megalkuvást a pogány szokásokkal ,hittel...............Pál betartotta Isten parancsolatait..........
Nos ezt kérdezd meg tőle, de mond, melyik bálvány vált istenné az utóbbi 2000 évbe? Egyik se, akkor verseny sincs, nemde?
Pál már ott tévedett, hogy a baál kultuszt valódi istenkultusznak tekintette, holott csupán egy valódi élő istent ismer a biblia is, avagy tévedek?
Nos, a karácsony sohasem volt a baál kultusz része a kereszténységben, hanem egybekötötte azzal a móddal, amit Pál is hangsúlyozott széltében hosszában, hogy mindenkinek mindenkivé vált, hogy sokakat megnyerjen, no lám a kereszténység elérte a célját, megnyerte a pogányokat is, nem?
Te melyik keresztény egyházban látsz pogány istentiszteletet, mondj egyet!
" 14. Ne legyetek hitetlenekkel felemás igában; mert mi szövetsége van igazságnak és hamisságnak? vagy mi közössége a világosságnak a sötétséggel? 15. És mi egyezsége Krisztusnak Béliállal? vagy mi köze hívőnek hitetlenhez? 16. Vagy mi egyezése Isten templomának bálványokkal? Mert ti az élő Istennek temploma vagytok, a mint az Isten mondotta: Lakozom bennök és közöttük járok; és leszek nékik Istenök, és ők én népem lesznek. 17. Annakokáért menjetek ki közülök, és szakadjatok el, azt mondja az Úr, és tisztátalant ne illessetek; és én magamhoz fogadlak titeket, "
Most mond meg eme igelet alapján, hogy hol ítéli el Isten bármelyik nép ünnepeit, avagy Isten melyik ünnepről is beszél itt, mert itt egy Pál nevű önkéntes apostol szotyatol....
Ki beszélt neked arról, hogy legyen bárki is hitetlennekkel közösségbe egy emberáldozati kuluszon például?
Senki!
Akkor miképpen is igazoltad ellenérven se illő igékkel, hogy Isten tiltja bármelyik pogánynak, hogy ünnepelje meg saját ünnepeit?
Avagy egy kereszténynek mikor is mondotta Isten, nem Pál, hanem Isten, hogy ne ünnepeljen együtt a pogányokkal senki, mert akkor leherapja a fülét?
miért is gondolod, hogy a karácsony megünneplése felemás iga?
abból, hogy anno egy pogány kultusz része volt?
Kérdem én, a karácsonyt a pogányok ünneplik úgy, ahogyan a keresztények, avagy a keresztények?
A keresztény ünnepek középpontjában milyen pogány isteneket tisztelnek szerinted?
Ugye hogy semelyiket...., akkor meg mit riadóztatsz itt elájulva, hogy hát ez mekkora istenkáromlás?
Nem az!
Nos, megkérdelek, te, testvéreid, felekezeted tagjai milyen felemás igában dolgoznak nem általatok tiszteletben tartott munkahelyeken, miért is nem mentek ki közülük?
Hol laktok, nem hiteteknek megfelelő hívők között, akkor mit kerestek még ott, hisz senki közületek ne legyen már egy levegő alatt az ilyenekkel, mert mi köze nektek azokhoz a biblia alapján?
Ez az élő isten templomsága legyen egy emberi test, egy baromságnak tűnik, inkább pogány bálványimádati szólengetésnek, mint olyan gondolatfoszlánynak, ami rámutat a lényegre!