Keresés

Részletes keresés

sörösgigant Creative Commons License 2014.06.29 0 0 18084

Ez rendesen közlekedő személyvonat volt ? Vonatszámmal, a forgalomba bevezetve, stb...

Lehet, hogy a mozdonynak be kellett menni tankolni, a kocsinak lejárt valami vizsgálata, stb....

Előzmény: Törölt nick (18083)
Törölt nick Creative Commons License 2014.06.29 0 0 18083

Tegnap már ilyen is volt.

 (Z. L. fotója.)

sörösgigant Creative Commons License 2014.06.29 0 0 18082

Igen...Mert akik bementek a hajnali 19, a Somogy, ill. a 10 kocsis 17-el, azok a 14, es, és a Kisgyorssal, illetve a délutáni nagy 16-al mentek haza...

Előzmény: mdbz (18080)
sörösgigant Creative Commons License 2014.06.29 0 0 18081

Az nem ugrik be. Mikor ? Melyik évben ?

Előzmény: mdbz (18080)
mdbz Creative Commons License 2014.06.25 0 0 18080

"A délutáni kisvonatot Somogyszobra. Duplával, 4 mellékkel...."

 

Abban kis vonatban 378 ülőhely volt, így gond nélkül elszállította a délelöttös műszakból hazatérő embereket.

 

Ja és délelőtt is volt Bz-s vonat Somogyszobon át Keszthelyre.

Előzmény: sörösgigant (18079)
sörösgigant Creative Commons License 2014.06.25 0 0 18079

A délutáni kisvonatot Somogyszobra. Duplával, 4 mellékkel....

A mostani utaslétszám, kb a fele a hajdaninak, de egy plusz mellék sokat segíthetne. Akkorban a reggeli 17-esen a 10 kocsiban is állni lehetett a 17, majd a párján a 16-oson, illetve a 4 kocsis éjfélin, meg az 5 kocsis déli vonatokon....

Előzmény: mdbz (18076)
UDBZ Creative Commons License 2014.06.25 0 0 18078

V43-al  továbbított legfeljebb 20 tengelyes vonatnál 48 ÜZEMóra a napivizsga ciklusidő. Meg lehet Nagykanizsán, de Kaposváron is napizni. Szóval marad a bz, ide vidéki parasztnak tökéletes! :) Kár,hogy az ex IP-ket elvitték, valamelyest alkalmasabb lenne fővonalra!

Előzmény: István Gyuri (18073)
István Gyuri Creative Commons License 2014.06.25 0 0 18077

Egyébként is a Bz a MÁV legperspektíkusabb járműve ;-)

Előzmény: mdbz (18076)
mdbz Creative Commons License 2014.06.25 0 0 18076

"Furcsa érzés Bézével utazni felénk..."

 

A 80-as években menetrend szerint jártunk Bz-vel a 41-esen, pedig akkor még utasok is voltak!

Előzmény: Törölt nick (18061)
V43 - 1157 Creative Commons License 2014.06.25 0 0 18075

Nem fogod tudni meggyőzni...  kedvence a Bz, szerinte egy kör IC-t kiszolgálna :D

Előzmény: Törölt nick (18070)
flash_back Creative Commons License 2014.06.25 0 0 18074

A Kék hullám vonatokon hétköznap 4+IC kocsi van...hétvégén némelyiken 5+IC...ne a Balaton északi partján akarjunk már spórolni...

Előzmény: Törölt nick (18070)
István Gyuri Creative Commons License 2014.06.25 0 0 18073

DVM8: Szervezés kérdése lenne az egész, hogy az úgymond nem frekventált időkben közlekedő vonatokról legalább (!!) hétközben leveszünk 1 db kocsit (csak 3-4 vonatról kéne, és akkor van x db 4 tengelyes kocsink, az Gyékényes-Kaposvár között sokat fordul; kellene 3-4 szerelvény össz-vissz).

Hát, azért, ez több, mint szervezés kérdése... Egyébként is pénteken már kellenek a fürdős vonatokba is a kocsik...

 

Szilit meg a 30-as vonalról le lehetne keverni a 41-esre. 

Miért, ott állnak munka nélkül? Akkor "fel kellene keverni" őket Pestre, mert ott mostanában előfordul, hogy kimarad egy-egy személyvonat, mert már nincs rá Szili....

 

UDBZ: Műszaki szempontból? "Napivizsga" a Bz-nek is kell, igaz kicsivel ritkábban, mint a szilikózisnak!

És van elég Szili/Cirmos, amit Dombóvár helyett meg is lehet vizsgálni (a rövid szerelvény miatt 24(?) óránként)?

 

A régi tanítás az volt, hogy villamos vontatásra berendezett vonalon csak elkerülhetetlen esetben alkalmazunk más vontatási nemet!

Elavult, általánosító nézet volt már annó is.

 

akkor a vágányzár után is nyugodt szívvel meghagyhatják  a Bz-s vonatokat!

Egyetértek. Olcsóbb lenne. A 140-esen is jár Bz a fővonalon személyvonatban (meg ha nincs más, akkor Szöcskével is cibálnak 1-2 kocsit)....

Előzmény: Törölt nick (18070)
UDBZ Creative Commons License 2014.06.24 0 0 18072

A "közben a vágányzár miatt elég nehéz lenne biztosítani más járműveket" állítás nem biztos, hogy megállja a helyét! Miért nehezebb biztosítani járműveket? Műszaki szempontból? "Napivizsga" a Bz-nek is kell, igaz kicsivel ritkábban, mint a szilikózisnak! A személykocsik előtte is fordultak egyből vissza Dombóvárról Gs felé, annyi a különbség, hogy most Kaposvárról fordulna, Gyékényes felé! A régi tanítás az volt, hogy villamos vontatásra berendezett vonalon csak elkerülhetetlen esetben alkalmazunk más vontatási nemet! Persze lehet változtak azóta a költség vonzatai a dízel-villamos vontatásnak.  Tehát, ha nem a "nehezen biztosítható járművek" miatt van a Bz-zés és az utas nyugodtan állhat "pár megállót", akkor a vágányzár után is nyugodt szívvel meghagyhatják  a Bz-s vonatokat!

Előzmény: István Gyuri (18068)
MCA-001 Creative Commons License 2014.06.24 0 0 18071

Ez a csodálatos Somogy:(((

 

Hét munkagépről szerelte le az akkumulátorokat és lopta el egy kaposvári férfi.

Kaposvár és Taszár közötti útszakaszon 2014. június 20-án 17 óra és 2014. június 23-án 8 óra közötti időben ismeretlen tettes a vasúti sínek felújításához használt munkagépekről összesen hét darab akkumulátorot szerelt le és lopott el, egyet pedig leszerelve a helyszínen hagyott.

Az eljárás során felmerült adatok alapján a nyomozók látókörébe került egy 24 éves kaposvári férfi, aki a bűncselekmény elkövetésével megalapozottan gyanúsítható volt. Kiderült, hogy a terhelt az akkumulátorokat egy helyi színesfém kereskedésben értékesítette.

A rendőrök a lopott holmit lefoglalták és azokat tulajdonosuk részére visszaadták. N. Andrást az egyenruhások elfogták, a Kaposvári Rendőrkapitányságra előállították és – őrizetbe vétele mellett – lopás vétség elkövetésének magalapozott gyanúja miatt gyanúsítottként hallgatták ki. A rendőrség kezdeményezte a férfi előzetes letartóztatásának indítványozását.

http://marcaliportal.hu/index.php/kekhirek/21433-akkumulatorokat-lopott

 

Törölt nick Creative Commons License 2014.06.24 0 0 18070

Szia!

 

Ne is haragudj de nem értek egyet veled! Azért egy ilyen meglehetősen speciális és képlékeny helyzetben, mint ez a vágányzár az lenne a minimum, hogy legalább a vágányzár alatt eltörlik a gyorsvonati pótjegyet. Ha másért nem, csak azért, mert napi szinten utasok százainak okoznak késést, csatlakozás lemaradást, és ülőhely nélküliséget. És ne az legyen a válasz, hogy menj autóval, meg volánbusszal.

El is lehetne viselni a bézét (kényszerből) ha legalább mégegy melléket csatolnának a vonatokra (nem azért, hogy 1 utas egy 4-es helyet elfoglaljon, hanem hogy ne ácsorogjanak 1 órán keresztül.

Pár megállót utazzunk állva 40-50 percen keresztül (Kutas-Kaposvár), fizessük ki a bérletet, teljesárút. És mindezt azért kapjuk cserébe, hogy az adó adójának az adóját fizetjük ki mindenért (sokszor 27%).

Szerintem ez az egész nem megoldás, ez egy elkapkodott, gyötrelmes kényszerhelyzet, amit művelnek.

Persze amit leírtam, az nem mentség az általad írt ,,máshol" is állva utazunk című kérdéskörre. Nyilván az sem elvárható, hogy mindig minden utasnak legyen szellősen ülőhelye, nem erről van szó. De azért a Bézét ne erőltessük a 41-esen a 2-4 halbi helyett 1 motor, 1 mellékkel.

 

A Balatonon a Kék hullámok, meg mitudomén mik múlt hétvégén 6-8 kocsival 5-10 utas/kocsi kihasználtsággal közlekednek (saját tapasztalat szombat-vasárnap több vonaton). Szervezés kérdése lenne az egész, hogy az úgymond nem frekventált időkben közlekedő vonatokról legalább (!!) hétközben leveszünk 1 db kocsit (csak 3-4 vonatról kéne, és akkor van x db 4 tengelyes kocsink, az Gyékényes-Kaposvár között sokat fordul; kellene 3-4 szerelvény össz-vissz). Szilit meg a 30-as vonalról le lehetne keverni a 41-esre. 

 

De ne csodálkozzunk semmin, ez a Start. Nekik édesmindegy, hogy a Balatonon, vagy a 41-esen ki hogyan utazik.

 

Napi szinten utazol itt ebben a káoszban?

Előzmény: István Gyuri (18068)
Törölt nick Creative Commons License 2014.06.24 0 0 18069

 Tegnap este,a 18806-os vonatba sorozva, Szombathelyre költözött a 418 118-as.

István Gyuri Creative Commons License 2014.06.23 0 0 18068

Kb. tízéves sulinetes színvonalú hozzászólások...

Máshol is kell a személyvonatként is közlekedő kocsikra gyorsvonati pótjegyet (akár még helyjegyet is!) fizetni, és ahol csak ennyi utas van (és közben a vágányzár miatt elég nehéz lenne biztosítani más járműveket), ott a Start ehhez leginkább igazodó járműveit kell kiadni.

Máshol talán lehet az országban Bz-n (pár megállót akár állva is) utazni, csak itt nem?! Ugyan már, ne legyetek ennyire gyerekesek...

Törölt nick Creative Commons License 2014.06.23 0 0 18067

Amúgy az is érdekes sztori,hogy a 18800/18801 2 motor és 4 mellékből áll.És érdekes módon erre a vonatpárra is megfizettetik a gyorsvonati pótjegyet.Olyan vonatra ami sebesvonat és SZEMÉLY vonati járműből van kiállítva.A Bűzmotokat már fel kellett volna rég darabolni.Nem értem azt sem,hogy miért nem hoznak Pécsről halbikat. Az összes úgy sem kell oda.Nagy barom volt az aki kitalálta a Bz-zést.Csak egyszer legyen ebből is egy hatalmas botrány.

Törölt nick Creative Commons License 2014.06.23 0 0 18066

Hogy rohadna, meg az összes barom aki ezt kitalálta! Azoknak kellene egésznap ezeken a szarokon utazni! Beperelni a rohadékokat! 

Előzmény: Törölt nick (18065)
Törölt nick Creative Commons License 2014.06.23 0 0 18065

Bézés élmények:

hétfő reggel a 8219-es (hajnali melós járat) 1 motor és 1 mellék, álló utasok száma 6-8 fő (csak a motorkocsiban), délután a 8226-os ugyanígy két kocsi, álló utasok száma 10-12 fő, belső hőmérséklet kb 40 fok. Ez utóbbi Kiskorpádig 8-10 perc késést szedett össze, és valami gond miatt ácsorog az állomásokon pár percet, lassan is vánszorog. Talán a ,,hűtővíz túlmeleg". ,,Külső hőmérséklet: 27 C".

 

Helyes, köszönjük MÁV-Start! Kívánom, hogy őszre az összes utas elpártoljon a vasúttól!:-) Akkor elég lesz már az egy Bzmot is, decembertől meg be lehet csukódni.

Törölt nick Creative Commons License 2014.06.22 0 0 18064

Taszár-Kaposhomok:

 Előkészített vágányalap Taszár kezdőpontjánál.

 Valószínűleg bontásra ítélt áteresz.

 Taszár kezdőpontja.

 Bontás közben előkerült kábelcsatorna.

 Kaposhomoknál jár a másik kotró gépcsoport.

 Kődepó és rostagép Taszáron.

 

Törölt nick Creative Commons License 2014.06.22 0 0 18063

Taszár:

 

 

 Bizonyíték a borzalmas állapotú alépítményre az átmenő vágány alatti sérült kábelcsatornában.

 Ensidesa 2013. harmadik havi (??) vadonatúj 54 kg/fm-es hosszúsinek.

  Taszáron rekedt Fcs kocsi.

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2014.06.22 0 0 18062

A Kaposvár-elágazás-Kaposhomok átépítés képekben:

 Elágnál vége van a vasútnak, jobbra a bontott sínszálak.

 Vonat nem, csak ez az IFA jött...

 Gőzerővel hordják ki a vágányból a követ.

 Taszár felé félúton járnak már. 

 A Pécsi utca taszár felőli végénél lévő átjárónál látszik, hogy mennyire sáros az alépítmény (bár a nap kiszárította már).

 A vágány helye Kaposvár felé.

 A sántosi útátjáróban maradt még egy kevés vágány.

 Egy roncs bicaj, vajon hogy került ide...

 

Törölt nick Creative Commons License 2014.06.21 0 0 18061

Ma megkezdődött a két és fél hónapig tartó bézézés a 41-esen is. Egy light-os szombat délutáni személyt fogtam ki, de jócskán voltak utasok az 1 motor+1 mellék felállásban. 

Furcsa érzés Bézével utazni felénk...

Törölt nick Creative Commons License 2014.06.21 0 0 18060

Éppen ezért nincs sokkal jobb helyzetben az a vonal sem.

Előzmény: sörösgigant (18058)
István Gyuri Creative Commons License 2014.06.21 0 0 18059

bálint 1996: Hát a 30-as vonalon a Balaton parti részén a vonatok egy-két szakaszt leszámítva csak 60 km/h-val döcöghetnek.

Inkább fordítva: az állomások 60-as (40-es) váltókörzeteit és két, valóban hosszú, 5 és 6 km-es 60-as szakaszt leszámítva 80-as a pálya.

 

Lepsény-Sz.fehérvár 120km/h

Közben Szabadbattyán 60-as, plusz a "nagyseb" kitérők minden irányban 20-asok...

 

Balatonszentgyörgy-Nagykanizsa ha jól tudom 100 km/h-val járható.

Bsztgyörgy-Zalakomár alapból 90-es, de a gyakorlatban majdnem végig 80-as, és van benne egy hosszú 60-as, majd egy 40-es, aztán Komártól tovább sincs túl sok 100-as szakasz, illetve van benne pl. Kanizsa felől még egy 30-as is (a hídnál leeresztett áramszedővel súlyosbítva...)

Előzmény: Törölt nick (18036)
sörösgigant Creative Commons License 2014.06.21 0 0 18058

A 30a egy része is mocsárban van.....aszfalt, kutyafasza.....

Előzmény: Törölt nick (18056)
MCA-001 Creative Commons License 2014.06.21 0 0 18057

A geotextil sok problémát megold:)

Előzmény: Törölt nick (18056)
Törölt nick Creative Commons License 2014.06.21 0 0 18056

,,persze alépítmény is fog kelleni hozzá...."

Szemre annyira nem hatolnak az alsóbb rétegekbe. De még nagyon az elején vagyunk. Az iszaplerakónál azért kiváncsi leszek mihez kezdenek.

 Azért megnyugtató látni a Taszáron kidepózott trutymós ágyazatot is. Reméljük ezúttal tisztább követ anyagolnak majd a sinek közé...

Előzmény: sörösgigant (18052)
Törölt nick Creative Commons License 2014.06.21 0 0 18055

 A 18800, 8802, és 18807 ma Somogyvár környékén.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!