Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

pumukli89 Creative Commons License 2014.09.08 0 0 9836

Ha már kenyeres Robur.

 

Valamelyik nap találtam ezt a képet,ezzel a felirattal:Kazincbarcika 1969, 25 éves a kazincbarcikai sütőipari vállalat. Ami érdekes,mert ezek szerint már '44-ben is működött,a titokban sem létezett városban.

 

 

Kazincbarcika - Wikipédia

 

(Ülését a súlynak megfelelően,mint az Ifa-nál mechanikusan lehetett állítani.)

 

Aranyos történet. :-)

 

Előzmény: Oldjawás (9835)
Oldjawás Creative Commons License 2014.09.08 0 0 9835

Én a katonaságnál egy ún "kenyeres" Roburral jártam egy darabig. Ami után átvettem, a Szentendrei úton mentem kifelé, de az összes nagyobb huplin pattogtam le-fel. Ahányszor felrepültem, leesett a lábam a gázpedálról és lassult az autó, ha visszaértem rá a gázra, szegény Robur nem győzött gyorsulni. :-)

 

Csak megállás után jöttem rá hogy a hidraulikus ülés súlyra állitható. Nekem akkor valami száz kilóra volt állitva én meg voltam 60. :-D

Miután beállitottam a helyes súlyt, egész jól viselkedett az autó.

 

Ilyen volt.

 

Előzmény: pumukli89 (9831)
pumukli89 Creative Commons License 2014.09.07 0 0 9834

  

Előzmény: pumukli89 (9833)
pumukli89 Creative Commons License 2014.09.07 0 0 9833
pumukli89 Creative Commons License 2014.09.06 0 0 9832

A hátsó tengelyt kellene még megfejteni. A Maz 500-ra gondoltam. Véleményed?

Előzmény: Cooper911 (9829)
pumukli89 Creative Commons License 2014.09.06 0 0 9831

Köszönöm. Az"ilyen állatot még nem láttam"a billenő fülkére értettem.Nincs nagy különbség az igaz.  De az általad feltett képen az üzemanyagtank a szokásos helyén van(a fülke jobb hátsó részén),az enyémen pedig az alvázra van rögzítve. Egyébként ismerem(valamennyire)a típust,Apám '77-ben kapott egy platóst,és a városunkban levő M.N.-ek is volt régebben pár darab.Robur 20xx/Garant egytengelyes pótkocsival.

Előzmény: Cooper911 (9830)
Cooper911 Creative Commons License 2014.09.06 0 0 9830

A Robur sokféle változatban készült, ez a Robur Safari volt. Azt hiszem összkerék meghajtással:

 

 

 

 

 

Előzmény: pumukli89 (9819)
Cooper911 Creative Commons License 2014.09.06 0 0 9829

Az orra Kraz.

Előzmény: pumukli89 (9826)
pumukli89 Creative Commons License 2014.09.06 0 0 9828

Jó!:-) Alakul az öszvér. Az orr nem az Ural-é szerintem,ehhez mit szólsz?

 

 

 

Előzmény: Oldjawás (9827)
Oldjawás Creative Commons License 2014.09.06 0 0 9827

Mivel a fülkében a Zil részt felismerem és ha jól gyanitom a hosszú csőrös orr szintén orosz gyártmány, tehát kettő biztos. :-) Az orr talán Ural.

Előzmény: pumukli89 (9826)
pumukli89 Creative Commons License 2014.09.06 0 0 9826

Azt hiszem ez a kubai teherautó is érdekes.Hány teherautó típus található benne?(Még nem írnám le tippjeimet.)

 

 

pumukli89 Creative Commons License 2014.09.05 0 0 9825

Köszönöm. Szerintem meg Skoda,mert Liaz később lett.

 

Skoda 706 RT

Szuper Skoda

 

A prototípus 1955-ben az '53-ban alapított LIAZ Fejlesztési és Tervezési Hivatal leglátványosabb sikere volt. Az első autó a 706 R egy méterrel lerövidített futómű változata volt, ami vadonatúj "trambus" kabint kapott, ez abban az időben nagyon modern megjelenését biztosított az új típusnak. Jelentős változás volt a továbbfejlesztett motor bevezetése közvetlen üzemanyag-befecskendezéssel, ami jelentős teljesítmény-növekedést és megbízhatóbb üzemelést eredményezett.
Egyéb változások is megjelentek, mint például a kisebb gumiabroncsok, melyek által mélyebbre került a jármű tömegközéppontja. 1964-ben érekezett meg a típushoz az új hajtott mellső híd, így megjelent a Skoda 706 RTP változata 4×4-es meghajtással.
1957-ben kezdődött meg a felkészülés a tömegtermelésre és 1962-re többé-kevésbé már kialakult a Skoda 706 RT végleges változata. A sorozatgyártást gyorsítani kellett, míg 1958-ban 4070 db, 1959-ben már 5339 db 706RT-t gyártottak. A legnagyobb éves termelési darabszámot 1968-ban érték el, a legyártott kocsik száma ebben az évben 9142 db volt.
Az 1970-es év végéig összesen 90 000 járművet gyártottak, de a termelés már addigra nagyrészt átállt a modernebb 706 MT sorozatra, nemsokára pedig szinte teljesen az új Liaz 100-asra koncentráltak.
1984-ben még legyártottak 2390 db-ot, 1985-ben pedig 825 db-ot a Skoda 706 RT-ből. Ezek a kocsik jelentették a sorozat végét, bár a '90-es évek elején még sikerült elkészíteni 10 példányt, melyek alapját régi, egyszer már beépített és új alkatrészek adták.

A Skoda 706 RT a Csepelek és Saurerek mellett rögtön az alapításkor került a Hungarocamionhoz, az 1. számú AKÖV megörökölt kocsiparkjával. A '60-as, '70-es évek fordulóján még használatban voltak, de a Mercedes LPS-ek és az F88-as Volvok érkeztével lassan kiszorultak az állományból.

Típusok és verziók:
706 RT - alapváltozat - alváz vagy karosszéria (csak kabin)
706 RTS - billenős
706 RTH - öntöző
706 RTHP - tartály tűzoltó fecskendővel
706 RTK - szemeteskocsi
706 RTTN - félpótkocsi traktor
706 RTD - hosszú teherautó
706 RTP - 4 × 4

Gyártási időszak: 1958 - 1985
Legyártott kocsik száma: 150.000
Gyártási hely: Csehszlovákia

Műszaki adatok:
Saját tömeg: 5900 - 6850 kg
Teherbírás: 7000 kg
A maximális sebessége 55-75 km/h
Fogyasztása 24 l/100 km

Motor
A motor soros, vízhűtéses négyütemű közvetlen befecskendezéssel
Hengerek száma: 6
Teljesítménye: 118 kW (160 LE) / 1900 ford
Manuális sebességváltó, sebességfokozatok száma 5 +1

Forrás: Wikipedia (CZ)

 

Galéria - Skoda 1 / 12

Előzmény: Oldjawás (9824)
Oldjawás Creative Commons License 2014.09.05 0 0 9824

A fülke az Liaz.

Előzmény: pumukli89 (9820)
gumidani Creative Commons License 2014.09.04 0 0 9823

Az a két hátsó tengely megihletett. Egyébként eléggé kézenfekvő lehett volna a két teherautógyár szorosabb együttműködése.

Előzmény: pumukli89 (9822)
pumukli89 Creative Commons License 2014.09.04 0 0 9822

Grat,nyertél!

 

Egy Csehszlovák próbarendszámmal ellátott:"Tatra T138-trambusz-valnik",ennyit lehet róla tudni.Szerintem érdekes konstrukció.Főleg hogy mindkét típushoz van kötödésem,gyerekkorilag. :)

Előzmény: gumidani (9821)
gumidani Creative Commons License 2014.09.04 0 0 9821

Tatra?

Előzmény: pumukli89 (9820)
pumukli89 Creative Commons License 2014.09.04 0 0 9820

Egy ma talált kép. Egyben lehet találós kérdés.Milyen típust láthatunk a képen.(Segítség nincs,mert beütve a típust,több képet nem találtam róla.)Ráadásul kicsi a kép. :((

 

pumukli89 Creative Commons License 2014.09.01 0 0 9819

Egy érdekes kép,erről tud valaki valamit? Mert én ilyen"állatot" még nem láttam.De ezek szerint létezett. :)

 

Robor Lo 3000?

 

gumidani Creative Commons License 2014.08.18 0 0 9818

Előzmény: vadász2 (9817)
vadász2 Creative Commons License 2014.08.18 0 0 9817

p21-feri-tb2 Creative Commons License 2014.08.15 0 0 9816
pumukli89 Creative Commons License 2014.07.27 0 0 9815

Ez is onnan van,ezt a topikot mostanában kevesen nézik. Nagy vihart nem kavar(ok). :)

 

Előzmény: pumukli89 (9814)
pumukli89 Creative Commons License 2014.07.27 0 0 9814

Egy kirándulás képei. A helység nevét nem írom ki,dolgozzon ww gyerek is. Ha már ihletet kapott,és teleszórja a rendszámost.

 

pumukli89 Creative Commons License 2014.07.27 0 0 9813

Á nem,csak figyelmesen olvasok. :-))

Előzmény: mados (9812)
mados Creative Commons License 2014.07.27 0 0 9812

Tapasztalat? :-)

Előzmény: pumukli89 (9810)
pumukli89 Creative Commons License 2014.07.27 0 0 9811

1977,P.V. gyakorlat.Józsi bá értette az idők szavát,őt atom támadás esetében is védi a külföldi sapka,és a "gumicsimából"áradó illat............nak nem nevezhető szag. :)

 

pumukli89 Creative Commons License 2014.07.27 0 0 9810

Ha Feri elküldi,egy dologra vigyázz: Nehogy 06-90.....-el kezdődjön. :)) Az nagyon Drágám tud lenni.

Előzmény: mados (9808)
Törölt nick Creative Commons License 2014.07.27 0 0 9809

Köszönöm!

Előzmény: p21-feri-tb2 (9807)
mados Creative Commons License 2014.07.26 0 0 9808

Nekem elég a mobilszáma is,köszi! :-)))

Előzmény: p21-feri-tb2 (9805)
p21-feri-tb2 Creative Commons License 2014.07.23 0 0 9807

https://www.facebook.com/lukas.sulka.9

Előzmény: Törölt nick (9806)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!