A beválásukat némileg hátráltatta, hogy közvetlenül az SA109-esek legyártása után a Kolzam csődbe ment...
Így aztán a nem igazán hibamentes terméküket nem is tudták tovább tökéletesíteni, sőt ugye semmilyen módon nem tudták őket javítani. Hiába a garancia, ha nincs már mögötte cég.
Kolzam jópár éve gyártott szóló és csuklós kivitelben kis sínbuszokat. Ezek valamennyire beváltak vagy sokat esnek-kelnek? A SA107-re és a SA109-esre gondolok.
Mindenki bizakodik a riportban az átadáson a lengyel vasutasok közül, hogy új lehetőségek nyílnak meg. Csak sajnos a napi 5 pár helyi személyvonat ehhez kevés. Az időszakosan (az év csak rövid időszakában) közlekedő krynicai gyorsok nem igazi kinálat.
A nemzetközi személyszállító vonatok hiánya siralmas.
Egyedül a kassai kohó termékeit szállító vonatok, valamint az ide-oda szállítgatott olajvonatok adja a forgalmat. Zeleméri (Debrecen-Tiszalök vv.) olajtároló olaját is erre hozzák-viszik....
tegnap már gördültek járművek a hídon, a szombati átadáson nem hivatalos infók szerint a Pápa vonat fog szerepelni (és talán a lengyel miniszterelnök is ott lesz).
Hát bizony tévedtem, elnézést. Most néztem meg az elektronikus menetrendet, 21-én már módosították a 130-as vonal menetrendjét.
Ez is szégyen, hogy az unió keleti határa mentén nincs észak-déli vasúti személyforgalom. Ahol még autópálya sincs, amire rá lehetne fogni a vasúti személyforgalom csökkenését.
Nem mindenki Bp-Varsó/Krakkóba utazik (utazna).
Nem véletlen, hogy tavaly ilyenkor a szczeczini főpályaudvaron lebeszéltek a papír menetrend megvételéről. Gyakorlatilag már akkor is nyomás közben elavult. Azért ennél a MÁV-nál (jelenleg még) jobb a helyzet. Csak nehogy valaki kedvet kapjon a lengyel vasúti káosz lemásolására.....!!!!
Ez ebben a formában nem igaz, mert van az új menetrendben egy Kassa - Kraków személyvonatpár.
Sajnos ebben a formában ez sem igaz. A PKP PR az utolsó pillanatban lemondta a vonatpárt a teljes menetrendi periódusra, már sem a lengyel, sem a szlovák menetrend nem tartalmazza.
Csakúgy le lett mondva a tervezett 5 Skalité-Zwardoň vonatpárból 2, és egyetlen vonat sem jár végig Katowicéig, mindegyik átszállós lett.
Ugyenezen ok miatt (a határátlépős vonatok támogatásának megszüntetése) miatt szűntek meg a csempészvonatok Ukrajna, a turistavonatok Csehország (itt azért maradt néhány, de azok nem az állami kalapból vannak finanszírozva), és egyes régiós vonatok Németország felé.
Ez ebben a formában nem igaz, mert van az új menetrendben egy Kassa - Kraków személyvonatpár.
Az más kérdés, hogy:
- jelenleg Nowy Sacznál buszozni kell, mert a nyáron elmosott Poprád-híd az n+1. határidőre sem készült el, most éppen jan 5.-ére igérik
- magyar utasoknak ez a vonatpár 5-6 órás kassai átszállási időt jelent, tehát nem igen fog ezzel utazni épkézláb magyar utas (legfeljebb ha Kassán várost akar nézni....)
Néhány észrevételem az új menetrenddel kapcsolatban:
- A fejlécben ki van írva, hogy REGIO, de náluk nincs jelölve, hogy mi a dízelmotorkocsis vonat (vagy elektricska).
- Nincs személyforgalom keleten: 114, 115, 125, 126, 551, 554, 604 vonalakon részben, vagy egészben
- Zamoscba megint lesz egy vonatpár, gyors Krakkóból az 556-os vonalon, márciustól. Van egy feltételes jelű vonat Zamosc-ba a 123-ason is, mint régebben.
- Plavecnél semmi.
- Stroze és Jaslo között nincs személyvonat forgalom.
- Megszűnnek a csempészvonatok.
- 514 és részben 536 nincs személyforgalom.
- 382 Mielnoba megint nem járnak vonatok.
- Nem tudom, megmaradt-e a Nowy Dwor Gdanski nyári Arriva-vonat?
- Wolsztynban maradt a 2 vonatpár, de egyébként semmi (kivéve a Blues-express és a május 1-i vonat)
- 358 megszűnt.
- Az EC Wawel Wegliniec felé kerül.
- 250: Lwowek és Zebrzydowa között megszűnt az egy vonatpár is.
- 230: Kudowa Zdrojba továbbra is busz.
- 235: Glucholazy és Nysa Kamieniec megszűnt, illetve továbbra sem jár.
ha el is indul december 12-től, akkor is legalább karácsonyig még buszozós lesz Nowy Sšcz-nál, lévén az elmosott híd legújabb átadási határideje december 23.
Arra vagyok még kíváncsi, hogy tavalyelőtt miért indult be (ha valóban beindult és nem csak papíron) és miért állt le olyan gyorsan a Lauban-Zgorzelec vonalon a személyforgalom. Sajnálom, hogy lemaradtam róla.
Głucholazy Zdrójról meg 3-4 nappal maradtam le, ezzel Nysa állomáson szembesültem anno...
Szintén negatív hír, hogy a pár éve Nysa/Opole és Jeseník/Ostruná között beindult hétvégi vonatok decembertől megszűnnek, így Glucholazy várhatóan Nysa felől vasúton ismét megközelíthetlenné válik, csak a Jeseník-Krnov/Ostrava peage gyorsok és személyvonatok maradnak. Tavaly decemberben a cseh oldalról a teherforgalom már megszűnt, a lengyel irányból még néha betér ide egy-egy tolatós teher.
November 10-től 30-ig ideig szünetel a forgalom a Jaslo-Zagorz vonalon, a pálya felújítása miatt, a vonatokat buszokkal pótolják.
Mivel Zagorzban már pár éve megszűnt a depó, így az Ukrajnába közlekedő csempészvonatokat nincs mivel húzni (korábban Rzeszowból/Jaslóból jártak be), emiatt azok közlekedését "átmenetileg" pótlás nélkül felfüggesztik.
cinawka rednia. Elvileg az ottani gőzösroncsokat kerestem volna, de mint kiderült azokat már szétvágták :( Találtam helyette viszont rengeteg kővel rakott szerelvényt, és óriási szerencsével 4 Sulzer is pont együtt állt, nem sokáig, mert egy elvitt egy rakott vonatot, egy üreset, csak kettő maradt.