Keresés

Részletes keresés

BoGar Creative Commons License 2008.05.15 0 0 1001
Na az út (aszfaltcsík) felszínét számold 2-3 m mélységnek hanem magát az alagutat. Tehát az alagút menjen 2-3m mélyen. (Gyengébbek kedvéért, pl neked, az út kb 9 méter mélyen van, akkor van az alagút 2-3 méteres mélységben. Mert hát látom, hogy te belekötsz ég az élő fába is! (Ahogy mondottad.) )

az aszfalt szintjéről beszélek, nem pedig az alagút plafonjáról.[/í]
Na ezért mondtam többször is, hogy elbeszélünk egymás mellett. Ugyanis én egy útnál annak teljes magasságáról szélességéről stb beszélek. Tehát ha azt mondom, egy út legyen 2-3m mélyen akkor az alatt az egész utat kell érteni, nem csak az aszfaltcsíkot.
Előzmény: PriceJ (997)
BoGar Creative Commons License 2008.05.15 0 0 1000
íÉrvek?? Hol vannak az érveid? Én egyet sem láttam..
Aha. Akkor nem haragszol meg, ah azt mondom ezek után, hogy ha az én általam felsorakoztatott dolgokat te nem veszem érvnek, akkor én sem veszem a tied??! Mégis hogy vagy képes te így vitázni? nem én kötöttem bele az élő fába, hanem elmondtam, hogy miért irreális kérés a 20m mélységben vezetett út. Én ÉRVeket sorakoztattam fel, megcáfolva a te érveidet. Ha te ezen érveket nem tekinted érvnek, akkor azt kell mondanom: továbbra sem vagy vitaképes, mivel a másikat csak lenézed. Tudod, nem én kötekszem kettőnk közül, hanem te.

Magyarán rövid válasz a megjegyzésedre: Én se láttam még itt tőled érveket. ha te e tőlem. Már bocs, de ezek után meg kell mondanom, így áll a helyzet.
Előzmény: PriceJ (996)
Pepin Creative Commons License 2008.05.15 0 0 999
Vagy esetleg egy kerékpáros futár...? :-)
Előzmény: Törölt nick (995)
fater69 Creative Commons License 2008.05.15 0 0 998

Az a legnagyobb baj, hogy egy olyan megoldáson vitatkozunk (mármint a fúrt alagutas verzión), amit maga a Fővárosi Önkormányzat talált ki, és terveztetett meg még sok-sok évvel ezelőtt, pontosan azért, mert tisztában voltak ennek a XVIII. kerületi kertvárosi negyednek az értékeivel. Kitalálta, de a folyamatos forráshiány miatt egyszerűen lesöpörte az asztalról, és választotta helyette az olcsóbbnak tűnő, a lakosságra nézve jóval kedvezőtlenebb módot, a "kiásom, aztán - a tavaly októberi lakossági fórum óta - majd egyszer befedem" fajtát.

 

Hogy milyen mélyen menjen az alagút, szerintem nem ennek a fórumnak a dolga kitalálni, ezzel legfeljebb csak egymást cseszegethetjük teljesen feleslegesen. De a fúrt alagutas verzióhoz ragaszkodnunk kell! Ha most nincs rá pénz, akkor tessék még várni egy kicsit ezzel az ipartelepi feltáró úttal!

 

Addig is lehet tanulmányutakat szervezni nálunk haladóbb gondolkodásmódú országokba (nem kell messzire utazni), és közelről látni, hogyan is kell egy ilyen állami projektet megtervezni, kommunikálni és lebonyolítani :)) Csak nehogy megfertőződjenek a meglátogatottak a "jó kérdésfeltevéssel" manipulált népszavazás és statisztikagyártás "művészetével" :D

PriceJ Creative Commons License 2008.05.15 0 0 997
Ez kimaradt: "Miért nem jó neked, ha csak 2-4m mélyen megy, ha akkor sem rezegnek a házak?"

Azt hiszem elbeszélünk egymás mellett: ha 2-3 m mélyen megy az út, akkor nem lehet zárt, én az aszfalt szintjéről beszélek, nem pedig az alagút plafonjáról. Belátható, hogy 2-3 m mélységben zárt, fedett úton a személygépkocsik férnek el, feltéve, ha nem szállítanak a tetőn kerékpárt.. :)

Egyébként pedig elhiszem, hogy a 17. kerületben bombabiztosan építkeznek az emberek, de az én házam már akkor is beremeg, ha nagy ritkán egy teherautó elmegy mellette, és az azért mégsem egyenlő egy 40 m szélességű tranzitút forgalmával..
Előzmény: BoGar (990)
PriceJ Creative Commons License 2008.05.15 0 0 996
Nem, az a baj, hogy amíg te az élőfába is belekötsz (komolyan, ki a fenét érdekel, hogy milyen mélyen és mit csinál a metró??), addig tőled speciel javaslatot nem hallottam eddig. Márpedig nekem volt kettő is...

"ragaszkodsz az elképzelésedhez és az érvek hatására sem vagy képes azon változtatni arról elmozdulni." Érvek?? Hol vannak az érveid? Én egyet sem láttam..
Előzmény: BoGar (991)
Törölt nick Creative Commons License 2008.05.15 0 0 995

Tisztán feljött a metró okozta rezgés...

 

esetleg a csilivilié... :-)

Előzmény: Pepin (992)
Pepin Creative Commons License 2008.05.14 0 0 994
Most mit szólsz, pont ott. Mindenesetre az tény, hogy attól, mert az utcán nem érzed, még a házakban lehet, hogy lehet. Meg kellene kérdezni az ott lakókat. (A Duna Plaza szvsz nem játszik: azt nyilván úgy tervezték, hogy bekalkulálták a metrót.)
Előzmény: BoGar (993)
BoGar Creative Commons License 2008.05.14 0 0 993
Aha. Pont ott, ahol a legmélyebben megy. (Melelsleg lehet, hogy pont a magasság miatt lehetett jobban érezni.) Váci úton, ahol feljebb megy, miért nem érezni, még a Duna Plázában sem? Vagy bárhol másutt?
Előzmény: Pepin (992)
Pepin Creative Commons License 2008.05.14 0 0 992
Ez speciel nem igaz. Két évig dolgoztam egy Kálvin-téri irodaházban. Tisztán feljött a metró okozta rezgés. A negyedik emeletre.
Előzmény: BoGar (989)
BoGar Creative Commons License 2008.05.14 0 0 991
Egyébként az a baj, te elkönyvelted azt, hogy a 9m nem elég, de közölted tiszta laikusként, hogy a 20m mélység a megfelelő, és téged az sem győz meg, hogy a 9m-nél fentebb menő metró sem okoz rázást. Az a baj, hogy ragaszkodsz az elképzelésedhez és az érvek hatására sem vagy képes azon változtatni arról elmozdulni. Így nem fogunk soha közös nevezőre jutni. Ha kompromisszumot szeretnél, akkor ne azt mond, hogy vagy úgy, ahogy te szeretnéd, vagy sehogy, mert ez így nem kompromisszum!!
Előzmény: PriceJ (987)
BoGar Creative Commons License 2008.05.14 0 0 990
Az a baj, képtelen vagy a kompromisszumra, ez ebből az írásodból is kiderül. Miért nem jó neked, ha csak 2-4m mélyen megy, ha akkor sem rezegnek a házak?
Előzmény: PriceJ (988)
BoGar Creative Commons License 2008.05.14 0 0 989
Szerintem nem kell ahhoz 20 méter mélyen mennie ahhoz, hogy ne érezd. Szerintem a Váci úton és az Üllői úton sem lehet érezni a metrót, ahol a kéregben megy, majdhogynem közvetlenül az út alatt. (kb 2-3m mélyen.) Ezért mondtam én is, más is, hogy a 20 méter a kérésedhez képest irreális.
Előzmény: PriceJ (987)
PriceJ Creative Commons License 2008.05.14 0 0 988
Elm, nem vitázom azon, hogy irreális-e, ugyanis amit pénzből meg lehet oldani, az nem lehet irreális. Nem mond ellent a tudomány mai állásának, és Európában van már néhány példa ilyesmire. Nem vagyok mérnök, nem is tervezem, hogy leszek, és nem is érdekel hogy oldják meg. Teszek rá, hogy mi kell hozzá, milyen extra berendezések, komolyan nem érdekel, és nem is az én feladatom megoldani. De ha kell az út, akkor legyen így, ez tök egyszerű szerintem. Vagy ne kelljen az út, és hagyjuk békén egymást, ennek örülnék a legjobban.
Előzmény: Elm (985)
PriceJ Creative Commons License 2008.05.14 0 0 987
Nos, ki hasonlítgat és mit és mihez? Jézusom, vegyétek már észre mi történik: oszd meg és uralkodj! BoGar, jól van, légy bölcs, mondd kérlek, milyen mélyen megy ott a metró? És azt is mondd kérlek, hogy kit érdekel? Engem egy dolog érdekel: ha megépül az út, az úgy épüljön meg, hogy ne is tudjak arról, hogy alattam halad. Vagy ne épüljön meg. A többi nem érdekel..
Előzmény: BoGar (986)
BoGar Creative Commons License 2008.05.14 0 0 986
Mond, a másik metró milyen mélyen is megy Kö-Ki és a Népliget között, illetve Lehel tér és Újpest végállomása között? Ha már hasonlítgatunk.
Előzmény: PriceJ (984)
Elm Creative Commons License 2008.05.14 0 0 985
Mar megint nem veszed figyelembe a csomopontokat. Azonkivul parszaz meter alaguthoz nem kell sok extra berendezes, tobb kilometereshez, csomopontoshoz (bar ilyen talan nincs is) viszont igen, szervizalagut peldaul.

Szerintem irrealis. De lehet, hogy en tevedek.
Előzmény: PriceJ (983)
PriceJ Creative Commons License 2008.05.14 0 0 984
Drágám, a hány metróból hány is "körösztözi" a Dunát?
Előzmény: Törölt nick (981)
PriceJ Creative Commons License 2008.05.14 0 0 983
Na, egy pillanat!

Ez a javaslat nem irreális. Sem kivitelezésben, sem pedig ráfordításban. Kétségtelenül drágább, mintha felszínen vezetne az út, alapból többszöröse lenne, ámde számos (milliárdos nagyságrendű) költség megspórolható, pláne, ha a nyomvonalat is rövidítik a fúrt alagutas vezetés miatt, nincs ugyanis szükség így akkora hurokra, amit a tervezetben így megtesz majd az út. Nem lesz kisajátítási költség sem, ráadásul az 18. ker. alatt a geológusok szerint olyan földanyag található, amelynek igen magas a piaci értéke. Valamelyik útmérnök számolta ki egyszer egy tájékoztatón, hogy az eredeti - felszíni, félig fedett - terv ráfordításának mindössze a 1,5 szerese lenne a fúrt alagutas változat. Nem én találtam ki.
Azt viszont látni kell, hogy nem fognak letenni az útról, annyi pénz van benne, kompromisszumra viszont hajlandóak - épp a pénz miatt. Komolyságot épp akkor tudunk mutatni, ha van kompromisszumos javaslatunk....
Egyébiránt hallottam már pedzegetni hivatalos forrásból is azt, hogy ez talán egy járható út lenne, igaz nem mostanában.
Előzmény: Elm (982)
Elm Creative Commons License 2008.05.13 0 0 982
"Jo es normalis"?

Tegyuk fel, hogy az Obudan lako kisnyugdijas azt javasolja, hogy a Sziget Fesztivalt ugy csinaljak jovore, hogy epitsenek a szigetre egy tizezer negyzetmeteres, ot meter vastag falu hangszigetelo satort, amibol egy nyikk se hallatszik ki. Nem lehetetlen, legfeljebb kicsit sok penzbe kerul. Mondjuk mint a fesztival ezer evi koltsegvetese. A lakok szempontjabol ez egy racionalis, "normalis" javaslat, hiszen nem kell nekik ez a balkani zajongas meg a haz tovebe hanyas, ha nem tetszik, vigyek a fesztivaljukat Zimbabweba.

Na kb. igy aranylana a tervezett ut meg az altalad javasolt ut koltsege egymaashoz. Irrealis. Ezert mondom en siman azt, hogy ne legyen, mert nem kell, nincs szukseg ra, de legalabbis nem oldja meg a problemakat. Lehet, hogy ebben is tevedek, de ez legyen az en bajom. De szerintem sincs ertelme utpisztikus javaslatokat tenni, mert ezzel az ellenes komolysaga is ketsegbe vonodik...
Előzmény: PriceJ (978)
Törölt nick Creative Commons License 2008.05.13 0 0 981

(a metró sem a rengési álpobléma miatt megy mélyen, hanem mert az épületek alatt megy toronyiránt - oszt az alapot mégsem karcolhatja - megugye a dunát is körösztözni köll valahogy...

ahol meg van szabad nyomvonal, ott kéregben megy - pl. váczi út -, ill. kijön a felszínre...)

Előzmény: BoGar (980)
BoGar Creative Commons License 2008.05.13 0 0 980
NA de ez kérem nem metró, hanem út. Oké, menjen föld alatt. De szerintem ne 20 méteren. Szerintem ez irreális kérés.
Előzmény: PriceJ (978)
fater69 Creative Commons License 2008.05.13 0 0 979

Semmi helytelent nem követelsz vagy állítasz, kedves PriceJ. Fúrt alagutat a kertváros alá, és olyan mélyen, amilyenről már nem zavaró a kamionok dübörgése. Azt hiszem, ez egy teljesen normális emberi elvárás.

 

Ez már bizony a XXI. Század, amiben élünk. És ha nincs egy európai nívónak megfelelő, korszerű megoldásra pénze az államnak, akkor az érintett lakók nem kérnek a múltszázadi balkáni verzióból sem! Akkor inkább várjunk még egy kicsit ezzel az ipartelepi feltáró úttal*, egyszer minden gazdasági mélyrepülésnek véget kell érnie. Legalábbis nagyon remélem...

 

* javaslom, most már minden fórumon nevezzük igazi nevén ezt a "kamu körutat".

Előzmény: PriceJ (978)
PriceJ Creative Commons License 2008.05.13 0 0 978
Nem értem, miért nem "jó és normális" megoldás? Azért kell 20 méter mélyre mennie, hogy ne tegye tönkre a felette levő házakat a folyamatos rezgés, a lakók ne is érezzék, hogy út megy alattuk. Valóban laikus vagyok, de szerintem minimum metrómélységben kell vezetni az utat ahhoz, hogy a felszínieket ne zavarja, bár a zavarás így is meglesz, mivel a bűz kijön lentről. Ha a metró 15 méter mélyen megy, akkor legyen ez is olyan mélyen. De a - lakott területen - felkínált 9 méter nevetséges - szerintem.
Előzmény: BoGar (977)
BoGar Creative Commons License 2008.05.11 0 0 977
Sejtésem szerint egy közbülső megoldást választana, mert egyik sem jó és normális megoldás. Nem hiszem, hogy 20 méter mélyre kellene süllyeszteni egy utat. Eme javaslatnál akár hiszed, akár nem, inkább Lacival értek egyet, és nem a 20 méter mélységben vezetett úttal.
Előzmény: PriceJ (975)
dodi77 Creative Commons License 2008.05.09 0 0 976
PriceJ Creative Commons License 2008.05.03 0 0 975
Örülök, hogy visszajöttél.. Vagyis inkább mégsem..

Egyébiránt pedig: kell az út? Legyen, de így. Megoldható? Igen! Sokba kerül? Kit érdekel, hiszen kell az út állítólag. Oldd meg! Így is úgy is az én pénzemből készül az olyan "makimajmoknak" mint te vagy.. :)

Hja, és engem például nem kell bevonni a tervezésbe, eszem ágában sincs utat tervezni, ez egy javaslat mindössze, és választási lehetőséget kínáltam: lesz út, de a 18. ker. alatt 20 méterrel, vagy nem lesz út. Ó mondd, te mit választanál? :)
Előzmény: Törölt nick (974)
Törölt nick Creative Commons License 2008.04.29 0 0 974

Úgy vélem, a felszín alatt 20 méterrel fúrt alagutas megoldás elfogadható kompromisszum, ha ez a kerület teljes területére vonatkozik. Vagyis sehol se legyen felszínen az út, sőt, még a felhajtókat is a föld alá vinném...

 

 

ilyen orbitális fasságot még egy politikus sem képes mondani, erre csak egy igazi iqnuq CIVIL képes...

 

"vonnyuk be a civileket a tervezésbe."

 

 

hát akkor mán inkább egy csapat makimajmot, még abból is értelmesebb megoldás születne...

Előzmény: PriceJ (968)
Kazi2 Creative Commons License 2008.04.29 0 0 973

A föld alá rejtik a prágai autópályát

2008. április 29. 13:15

FigyelőNet, MTI

A föld alá rejtik Prága központjában az észak-déli autópálya megfelelő szakaszát, s közben felújítják a történelmi cseh Nemzeti Múzeumot is.

<!--

Jelenet a filmből

--><!-- Ocean’s Thirteen – A játszma folytatódik -->A közlekedési miniszter szerint az alagút felépítése mintegy 10 milliárd koronába (1 euró=25,22 korona), míg a cseh Nemzeti Múzeum felújítása mintegy 4,5 milliárd koronába fog kerülni.

A megállapodás szerint alagút épül a Nemzeti Múzeum, valamint a szomszédságában álló volt csehszlovák szövetségi parlament épülete között is. A volt parlamentben jelenleg a Szabad Európa Rádió székel, de miután elkészül a rádió új székhelye, az épület várhatóan a múzeum tulajdonába kerül át.

"A Vencel tér és a Nemzeti Múzeum új összekapcsolásával kijavítjuk azt a hibát, amelyet a kommunista rendszer követett el azzal, hogy elszigetelte a múzeumot a tértől" - jelentette ki a dokumentum aláírása után a cseh kormányfő.

Az észak-déli autópályát, amely ma a város legforgalmasabb útvonala, még a hatvanas években tervezték, nem számolva azzal, hogy valamikor majd ilyen hatalmas méretűre duzzadhat az átmenő gépkocsiforgalom. A sztráda így évtizedek óta gyakorlatilag elvágja a Vencel teret a nemzeti múzeumtól, a Smetana színháztól, a főpályaudvartól és az történelmi Vinohrady bulvártól, amelyek korábban szervesen összetartoztak.

A munkálatok legkésőbb két év múlva elkezdődnek, s három évre vannak tervezve. Legkésőbb 2014-ben azonban a Vencel tér felső része, amelynek egyik központi eleme Szent Vencel közismert lovas szobra, a mainál sokkal nyugodtabb hely lesz, s a környék újra sétatérré alakulhat át, mint volt legutóbb a hatvanas években - mondta a projektet ismertető korábbi sajtóértekezleten Filip Dvorák önkormányzati képviselő.

A következő években be kellene fejezni a Prágát körülölelő autópálya-gyűrű építését is, ami jelentősen csökkentené az észak-déli autópálya városon keresztüli forgalmát. Szakértői számítások szerint manapság naponta több mint 100 ezer gépkocsi halad át az észak-déli autópálya belvárosi szakaszán. A körgyűrű létrehozása után ez a felére csökkenne, ami az autópálya föld alá rejtésével együtt a mainál sokkal nyugodtabbá tenné ezt, a turisták által kedvelt városrészt.
<!--

Minden a filmről A játszma folytatódik (Ocean’s Thirteen), színes, feliratos amerikai krimi, 122 perc, 2007, rendező: Steven Soderbergh, szereplők: George Clooney, Brad Pitt, Matt Damon, Al Pacino, Andy Garcia, Don Cheadle, Bernie Mac, Elliott Gould, Ellen Barkin, Casey Affleck, Scott Caan, Eddie Izzard, Eddie Jemison, Vincent Cassel, Carl Reiner.

A film honlapja

-->

var betu_meret=13; if(FontCookieValues) { betu_meret=FontCookieValues; setFontSize(FontCookieValues); }
cs.adri Creative Commons License 2008.04.27 0 0 972

A XVIII. ker-i helyszín teljesen logikátlan, nagyon valószínű,hogy önkormányzati érdekek fűződnek hozzá. Az a jópár teherautó 'abszolút nem bocsájt ki káros anyagokat', az nem számít? Hát nem számít! Itt semmi sem számít!

Konkrétumokat még mindig nem tud senki a KKK-val kapcsolatban? (Fúrt alagút, nem fúrt alagút, felszíni stb)

Egyébként a kerületben még nagyon sok olyan ember van,aki nem tud az egészről semmit. Próbáljuk meg a környezetünket tájékoztatni és gyüjtsünk össze minél több aláírást.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!